גם האמירה שלי שהרמקולים שניסיתי כולם ניגנו יותר טוב בשליש חדר קדימה שזה מבוסס על נוסחה של ג'ורג' קארדס
http://www.cardas.com/room_setup_main.php היא כוללנית.
בעברי היו אצלי כל מיני רמקולים מוזרים, אומניים, משולשים של DBX, כאלה עם אלמנטים אקטיבים בגב הרמקול, בל נשכח את SBL שהיצרן תכנן להיות צמודים לקיר ויש הרבה "סטנדרטיים" שהיצרן נוקב במרחק מדוייק של 50-60 ס"מ ואלה ניגנו כך היטב בהשוואה למטר שלם קדימה אך שהוזזו יותר מכך קדימה לשליש החדר חזרו להישמע אפילו יותר טוב, לכן כל רמקול צריך לשקול מראש לאיזה חדר הוא הולך טרום קניה.
הדיון, לפחות מבחינתי התייחס לרמקולים דינאמיים FRONT FIRING.
כמובן שלא לרמקולי פאנאל ביפולרי או אומני וכו
באשר לרמקול עם וופר אחורה - זה לא משנה אם הוא קדימה או אחורה - ההקרנה היא גם כך אומני ,גל ארוך מצלעות החדר ומייצר עיגול של 360 מעלות .
מה שכן הוופר האחורי יכול לספק עוד גמישות - כי הוא מייצר תגובה שונה מעט.
היצרן יכול להמליץ על מרחקים ו ALIGMENT בין הדרייברים השונים,בהקשר של גבוהים ומידים שאלו תלויים יותר ברמקול ופחות בחדר.
ובחזרה להקשר של
הבאס,לרמקול דינאמי FRONT FIRING - אף יצרן לא יכול לחזות את התוצאה וכל ההמלצות הן נחמדות במקרה הטוב -רק תוכנות מידול של החדר שלך וגם זה בהנחה שהוא סגור ולא פתוח לנניח מטבח וכו יכולות לספק משהו - וגם זה בערבון מוגבל.
לכן גם יוצא המון פעמים שהמקום שהרמקול מגיב טוב במיד וגבוהים הוא לא המקום שהבאס מגיב טוב בחדר ופה כבר אפשר להוסיף סאב .למי שלא חושש מהרס הפיוריסטיות (ומתעלם מחורבן הבס שיצר החדר).