ניטרול השפעת טלויזיה גדולה בין הרמקולים על הסאונד


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
מה המרחק בין הרמקולים שלך? ומה המרחק שלהם מהקיר האחורי?
 
  • Like
Reactions: gds

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני ניסיתי כמה סוגי חומרים מסביב למסך וכל חומר התנהג כצפוי למרקמו, חומרים רכים עמעמו מעט את המיד וגרמו לקצת חוסר מיקוד וחומרים קשים כמו "ווייבווד", הספוג הזה עם הדיקט עם חריצים ארוכים, גרמו להקשחה לא נעימה ובסוף לא שמתי דבר.
צודק נמר מעלי שהכול נגזרת של המרחקים, חברים זה המצב, צריך חדר גדול שייתן אפשרות להרחיק את הרמקולים מהקיר.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
שטויות , יש לי טלויזיה בין הרמקולים , משפרת את הפוקוס , בלעדיה לא נשמע מפוקס , מה זה השמיכות הללו?
לשמיעה באנלוג צריך שמיכה מפוך אווזים טבעי ולשמיעה בדיגיטל צריך מפוך סינטטי.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
מה הסיבה שתמיד צריך להרחיק מהקיר ?
 
  • Like
Reactions: omi

shaisound

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
53
נקודות
18
אין דרך באמת להבין את השפעתו של מסך הטלוויזיה, ברגע שבוחרים להסתירו
בין עם זה מגבת, שמיכת פוך, וילון, בנאדם
מייצרים שטח ספיגה/בליעה ומן הסתם וברור שמשפיע על הבמה לכאן או לכאן.

אצלי יש וילון האפלה כפול, 100% צפיפות,
וילון עצמו בעל שתי שכבות ובינהם רפידת ספיגה.

אותו וילון יש לי אותו
בשלוש מקומות

1. לאורך קיר 6 מטר (קדמת הבמה) מאחורי הרמקולים הקדמיים, ולמעשה מסתיר מסך טלוויזיה גדול 83 אינץ.
2. וילון נוסף לאורך אותו קיר 6 מ'(מסילה נוספת) המסתיר מסך הקרנה, מעין תחושה תאטרלית.
3. וילון בניצב המסתיר קיר ויטרינה 4 מ'.

כאשר אני פורס את הוילונות אצלי
החדר שקט לחלוטין!

כאשר אני לא משתמש בוילונות
אמנם השקט פחות מורגש.

אך אני לא מרגיש שאני מפסיד עומק או פירוט או רבדים.

ואני לרוב, האמת
אולי עצלנות שלי
כאשר אני שומע לבד
ולא באים חברים
אפילו לא פורס את הוילונות
ונהנה מאוד גם כאשר אין לי שום השפעה של הוילון.

לגבי מסך הטלוויזיה
לא מרגיש צורך ממשי למהר ולכסות אותו.

אבל שוב זה מקרה שהוא אולי ספציפי אצלי.

צפה בקובץ המצורף 61196
צפה בקובץ המצורף 61197
הוילון אצלך מעבר לשקט ומניעת ההחזרים שנותן .
הוא גם משמש לאוירה כלומר מחשיך את האיזור ומונע מהעין והמוח התרכז בכל מיני חפצים שמסביב
אני אוהב גם לשמוע בלילה שהכל שקט וחשוך זה מכניס עוד יותר לאוירה
 

nir8e

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
287
נקודות
63
אצלי הרמקולים רחוקים מהקיר ובולטים קדימה ביחס לטלוויזיה (שקרובה יותר לקיר)
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
מה הסיבה שתמיד צריך להרחיק מהקיר ?
דן

כאשר זה מתאפשר, היתרונות עולים על החסרונות. כמובן שלא מדובר בכלל ברזל. כל סיטואציה סונית אמורה להבדק בעיקר לגבי מידת ההרחקה הנדונה.
בניגוד לדעה הרווחת זה לא פוגם בנוכחות הבס ובעיקר באיכויות שלו.
בפועל זה מקרב את הגבוהים, ומשחרר קשיחות סינתטית שמתהווה בחלק התחתון כאשר מצמידים את הרמקולים לקיר. במילים אחרות מתקבל תלת אוורירי פחות דחוס ויותר קוהרנטי. כתוצאה מכך גם הרמקולים יעלמו ביתר שאת. כמובן שהקיר מאחורי הרמקולים קריטי, וחשוב שיטופל בהתאם. מכאן שלא פעם מסך הטלוויזיה יכול בהחלט להכניס עניין סוני.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
היי אודי,

אני דיי חולק עליך, ברשותך גם אסביר למה.

מה שאתה מכנה כקשיחות סינטית בבאס - הוא למעשה פיק או מספר פיקים שיכולים להיווצר כתוצאה מקרבת הרמקול לקיר האחורי. הבאס אכן נהיה קשה יותר ובעיקר מה שנקרא ONE NOTE ובלי רבדים ,שכבות - אלא באס אחד בומי.

עכשיו, אם הבאס לא מאוזן שום דבר לא מאוזן - הוא למעשה הבסיס לגבוהים ולמידים - לכן - לא אפשרי לשפוט גבוהים ומידים כשהבאס לא מאוזן - הם חד משמעית ישמעו חסרים או עודפים כקשר ישיר לבאס ,לעניין התגובה של הבאס בחדר(לא לרמקול ).

אם אתה לוקח את הרמקול קדימה - אתה ברוב המקרים תבטל את הפיקים האלה בחלקם הגדול - אבל יהיה לזה מחיר - המחיר הוא דיפים(מחסור בבאס בתדרים מסוימים) - וגם פה הבאס לא מאוזן רק לקצה השני - זו תופעה שהיא כביכול פחות מציקה(נעלם -כפי שאמרת) כי הוא פחות בולטת באופן מידי לאוזן - אבל היא גם גוררת אותך שוב- לאיזון טונאלי לקוי ,רצון להכניס חום למערכת ,עיבוי תדרים אחרים -כדי ליצור את האשליה שהכל בסדר.ובסופו של יום אתה מקבל יותר משהו שהוא באס לא עיקבי ורזון לפעמים.(וכל זה לא ממש קשור לרמקול).

אתה בהחלט יכול למקם רמקול קרוב לקיר אחורי בהרבה סיטואציות -בתנאי שהוא מתוכנן לכך(וזה נושא מורכב בפני עצמו) + החדר שלך מאפשר את זה +אתה במיקום האזנה הנכון.

כל האולפנים בערך -שואפים בכלל שהרמקול יהיה בתוך הקיר כדי להתמודד בדיוק עם הבעיה הזו - הגל החוזר מהקיר האחורי - וככל שאתה יותר רחוק מהקיר הדיפ יהיה לרוב בתדר נמוך יותר.(כי המרחק של הגל החוזר גדול יותר)

באשר לפוח - אם כבר אז כבר- המון פרמטרים - אין תשובה אחת - תלוי סיטואציה. בעיקר איך הרמקול מפזר את הצליל - יש הרבה רמקולים שלא זורקים כלל גבוהים ומידים אחורה ופה הנקודה הכי חשובה . אם הם לא זורקים גבוהים ומידים אחורה - אז ההחזר מהטלויזיה לא יהיה החזר ראשוני אלא החזר הרבה יותר מאוחר וחלש בעוצמתו ורחוק יותר בתזמונו ביחס לסאוהד הישיר שמגיע מהרמקול - וזה דווקא מוסיף גודל ומרחב חיובי.

באשר ל"התקרבות" הגבוהים - זה שוב חוזר לרמקול .רמקולים טובים לא מפחדים מהחזרים אלא מנצלים זאת לטובתם.
רמקולים פחות טובים - כדאי יותר להרוג את הגבוהים על ידי ספיגה או לשבת קרוב יותר(כדי למזהר את היחס בין הסאונד הישיר שמגיע מהרמקול לזה שחוזר אליך מהחדר ).
 

נערך לאחרונה ב:
  • Like
Reactions: arb

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
בתור אחד שעבד באולמות קונצרטים לא מוגברים וישב בחזרות בנקודת האזנה אופטימלית, בחדרי המלבני הלא גדול בבית כל רמקולים שהזזתי לשליש מהחדר קדימה נשמעו הכי נכון, לא הרגשתי צורך לפצות בשינויים במערכת ולא לחפש דיפים בזכוכית מגדלת.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
בוקר טוב דן
שוב לשאלתך, הרחקת הרמקולים מהקיר איננה מחייבת. בנוסף מידת המרחק מהקיר כפי שגם ציינתי קודם לכן מצריכה בדיקה, ואפשר כפי שהוספת בהתאם להתנהגות הרמקול בחדר, ובייחס אליו.

הנסיבות אכן חשובות להבנת התופעה. אף על פי כן זו לא חדשה אודיופילית מרעישה שעל מנת לייצר סאונד עם עומק בבמה, לצד אשליה שהרמקולים כמו נעלמים, קשה להשגה כאשר הרמקולים כבולים לקיר.
מדובר אם כן במצב שהוא מעבר לרע במיעוטו. ככזה הוא עדיף על מצב שבו נשאיר את הרמקולים בסמיכות לקיר.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
בתור אחד שעבד באולמות קונצרטים לא מוגברים וישב בחזרות בנקודת האזנה אופטימלית, בחדרי המלבני הלא גדול בבית כל רמקולים שהזזתי לשליש מהחדר קדימה נשמעו הכי נכון, לא הרגשתי צורך לפצות בשינויים במערכת ולא לחפש דיפים בזכוכית מגדלת.
זו זכותך המלאה .
אתה מכנה את זה זכוכית מגדלת .
אני קורא לזה המינימום הנדרש .
בחירה חופשית .
ואם אתה מרוצה - קטונתי .
בסוף זו המטרה היחידה .
יום מקסים
 

  • Like
Reactions: gds

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
בוקר טוב דן
שוב לשאלתך, הרחקת הרמקולים מהקיר איננה מחייבת. בנוסף מידת המרחק מהקיר כפי שגם ציינתי קודם לכן מצריכה בדיקה ואפשר כפי שהוספת בהתאם להתנהגות הרמקול בחדר, ובייחס אליו.

הנסיבות אכן חשובות להבנת התופעה. אף על פי כן, זו לא חדשה אודיופילית מרעישה שעל מנת לייצר סאונד עם עומק בבמה, לצד אשליה שהרמקולים כמו נעלמים, קשה להשגה כאשר הרמקולים כבולים לקיר.
מדובר אם כן במצב שהוא מעבר לרע במיעוטו. ככזה הוא עדיף על מצב שבו נשאיר את הרמקולים בסמיכות לקיר.
בוקר אור אודי ,

במידה והסתמן שאני חושב שכל רמקול - צריך להיות צמוד (צמוד זה מבחינתי עד 30 ס"מ) - זו לא הייתה כוונתי.
יש הרבה גורמים שצריכים להיבחן - הראשון זה החדר והשני זה האם הרמקול מאפשר את זה הנדסית.
באיזה תדר יש לרמקול יש ROLL OFF בבאס וכמה הוא מסתמך על החדר ?
אם יש פורט אחורי ענק שמפגיז בעוצמה רצינית לאחורה - זה לא יעבוד כנראה.
פורטים ריצפתיים מאוד יכול לעבוד .
רמקול קרדיואדי - כמובן .
וכו וכו

העניין שלי היה אחר.
קשה לי עם "תמיד" ,"חייב"," - בסוף רוב המסקנות מתקבלות על ידי "מקריות" נטו.ללא בקרה על הגורם המגביל - הסיטואציה.
וצריך להסתכל על הדברים בצורה שונה,עמוקה ויסודית יותר.

ONE MAN OPINION
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,099
מעורבות
3,100
נקודות
113
בעבר הרמקולים אצלי היו מרוחקים כ 65 ס"מ מהקיר האחורי.
הדבר הראשון שיאיר יעץ לי כשהגיע בפעם הראשונה לביתי היה להזיז את הרמקולים אחורה לכיוון הקיר.
לאחר ששניתי את מיקום המערכת בחדר הרמקולים עמדו במרחק של כ 50 ס"מ מקיר אחורי, לאחר שצענו מדידות (בעזרתו האדיבה של דן) , נמצא כי המקום האופטימלי לרמקולים עומד על כ 30 ס"מ מהקיר האחורי.

מקרה נוסף, אצל בעל המערכת היחידה שאני מכיר המסוגלת לשחזר כול במה/תזמורת, בכול גודל, גובה או עומק (כבר רבות המילים שנשפכו על המערכת המדהימה והאולטרה מושקעת של חברנו תומר) הרמקולים מוצבים בצמוד לקיר אחורי.

חוקי אצבע זה טוב אבל הם אינם תקפים בכל מקרה ולכול מערכת.

כלל אצבע מעניין לנקודת האזנה מוצלחת הוא זה המופיע בסרטון שבקישור המצורף החל מהדקה ה 9.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
דן היקר
ראשית מי אמר "תמיד" ו"חייב" ובהקשר למה. לגבי איכות סונית שהושגה ביד המקרה גם אם לא עברה בקרה מדעית, איננה ראויה להרמת גבה, ועל אחת כמה וכמה להפוך לבטלה בשישים.

גם תצפיות מדעיות מבוססות בחלקן על ניסוי וטעייה, ותגליות מדעיות מושגות לא פעם ביד המקרה.
לבסוף אודיופיליה זה לא מדע מדוייק, וכל אחד והבקרה שלו.
 

נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
חחח אתה לא לבד :)
עוד 2 סנט:
האנרגיה מפורט אחורי מתפיידת די מהר - כמה עשרות ס"מ והאימפקט של הפורט מתחיל להיות זניח בהקשר הזה.
מה שיהיה יותר דרמטי, אם מסתכלים על מה קורה אחרי 30-40 ס"מ - קרבת הוופר התחתון לרצפה, ביחוד אם הוא וופר יחיד. עוד יותר - כאשר יש גם קרבה לקירות הצדדיים. זאת משום שההבדל בין גיין של רצפה בלבד, לגיין של פינה - הוא כבר משמעותי...
ר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
דן היקר
ראשית מי אמר "תמיד" ו"חייב" ובהקשר למה. לגבי איכות סונית שהושגה ביד המקרה גם אם לא עברה בקרה מדעית, היא איננה ראויה להרמת גבה על אחת כמה וכמה להפוך לבטלה בשישים.

גם תצפיות מדעיות מבוססות בחלקן על ניסוי וטעייה, ותגליות מדעיות מושגות לא פעם ביד המקרה.
לבסוף אודיופיליה זה לא מדע מדוייק, וכל אחד והבקרה שלו.
אודי,
אני לא מאמין במקריות.
אני במאמין שהמשמעות שנותנים למקריות כאילו היא עיקבית - היא הבעיה.
לגבי איכות סונית גם פה - אז מה אם זה נשמע לך או לי סוביקטיבית טוב - זה בסוף חדר אחד,בשילוב מגבר אחד ,בשילוב רמקול אחד והכי גרוע בשילוב דעה אחת - ואני מדבר ביחס לעצמי. זה לא מספיק כדי להבין האם הפונציאל מוצה או לאן אפשר להגיע.

מיכוון שבסוף מדובר בתחביב - אז אין פה חוקים והאיש הטוב בעיניו יעשה .בזה אתה צודק לגמרי .
אני לא מרים גבה ברמת התחביב, אין בזה הגיון.
אני מרים גבה שיכול להיות שיקראו את זה אנשים ויגידו - "טוב - חייב להרחיק מהקיר " או "כמה חבל שהחדר שלי קטן ואני לא יכול להרחיק מהקיר ".
בזמן שהאודפיליה היא בהחלט לא מדע מדויק ולא הכל מדיד לחלוטין(הרוב כן) - היא כן מדע מדויק ברמה של מקסום תוצאה,למי שזה מעניין אותו.

גם אצל גיא וגם אצל תומר - הנושא הוא צפוי ולא מקרה כלל וכלל.
לשינהם יש רמקולים שלא מפזרים גבוהים אחורה ועם כיווניות נשלטת.
לגיא יש רמקול סגור ללא פורטים.
לתומר יש חיתוך ב 100 הרץ . שמתשתלב עם סאבים .

התוצאה היא- מה שאתה מצפה לראות מרמקולים שבנויים בצורה כזו - בהקשר של האיזון הטונאלי.
וכשזה נכון מה הסיבה שהרמקול לא יעלם ולא יהיה עומק ?
אצל שניהם הרמקולים קרובים לקירות צד - ואין שום בעיה . לא מדידה ולא באוזן.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
חחח אתה לא לבד :)
עוד 2 סנט:
האנרגיה מפורט אחורי מתפיידת די מהר - כמה עשרות ס"מ והאימפקט של הפורט מתחיל להיות זניח בהקשר הזה.
מה שיהיה יותר דרמטי, אם מסתכלים על מה קורה אחרי 30-40 ס"מ - קרבת הוופר התחתון לרצפה, ביחוד אם הוא וופר יחיד. עוד יותר - כאשר יש גם קרבה לקירות הצדדיים. זאת משום שההבדל בין גיין של רצפה בלבד, לגיין של פינה - הוא כבר משמעותי...
ר.
נכון. אבל הרבה מתכנוני הפורטים האחוריים - הם כושלים. משתעלים , ומה לא ?
לכן אתה רוצה לרסן אותם.
והבקשר של קירבה לקיר /רצפה - אכן בעיה שצריך להתייחס אליה . לכן ROLL OFF נחמד או שילוב מקור באס אחר יכולים לעזור לדבר עם החדר טוב יותר וכל מקרה לגופו.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
דן
למקסם את המערכת יש הרבה דרכים. אחת מהם היא באמצעות המדע, ולחילופין באותן שיטות שהמדע מאמץ לא פעם בחום.

אם נרצה או לא, קיים הבדל תהומי בין העמדת המערכת והרמקולים בציר הרוחב של החדר, או לאורכו ועל זה אף אחד לא הרחיב כאן.

בשינוי שביצע גיא ללא קשר לעצתו של יאיר ולבסוף בעזרתך, רמקולים נשמעים לרוב טוב יותר בסמוך לקיר תומך בניגוד להצבתם לרוחב החדר. ראה לדוגמה ההפרשים בנתונים שגיא מדבר עליהם.

הרמקולים של מג'יקו ספציפית, הם רמקולים שנשמעים במייטבם קרוב יותר לקיר וזאת בשונה מרמקולים אחרים.

לגבי המערכת של החבר תומר, מדובר ברמקול נטול תיבה, ובדומה למגיקו של גיא מאפשרת את הצמדתו לקיר ביתר שאת ואכן ללא פגיעה בתלת מרשים עומק וכו.

כמו כן חשוב לציין שהעמדת הרמקולים אצל תומר היא בדומה להעמדה של גיא. מה שמלמד אותנו על עקביות בנוגע לשתי הטיפולגיות הנדנות.

אצלי לדוגמה הרמקול בנוי בחלק המיד והגבוהים שלו בטיפולגיית הורן. למרות זאת מיקומו בסמוך לקיר הרוחב משתיקה אותו. לפחות מנסיוני מקרים כאלה שכיחים יותר מהדוגמה של גיא ותומר.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
אם נרצה או לא, קיים הבדל תהומי בין העמדת המערכת והרמקולים בציר הרוחב של החדר, או לאורכו ועל זה אף אחד לא הרחיב כאן.
נכון. אבל מיכוון שאתה מדבר ספציפית - ההבדל הוא בעיקר לעניין מיקום הספה בצמוד לקיר האחורי.ששם יש ערמות של באסים.
בשינוי שביצע גיא ללא קשר לעצתו של יאיר ולבסוף בעזרתך, רמקולים נשמעים לרוב טוב יותר בסמוך לקיר תומך בניגוד להצבה לרוחב החדר. ראה לדוגמה ההפרשים בנתונים שגיא מדבר עליהם
מסכים - בחדר ישראלי טיפוסי כאשר החלופה היא העמדה לרוחב= היצמדות הספה לקיר האחורי
הרמקולים של מג'יקו ספציפית, הם רמקולים שנשמעים במייטבם קרוב יותר לקיר וזאת בשונה מרמקולים אחרים.
לא רק. יש עוד המון.
בהחלט חברה שיש לי המון ריספקט אליה ובטח ליאיר.
לגבי המערכת של החבר תומר, מדובר ברמקול נטול תיבה, ובדומה למגיקו של גיא מאפשרת את הצמדתו לקיר ביתר שאת ואכן ללא פגיעה בתלת מרשים עומק וכו.
לא רלוונטי .עם תיבה או בלי תיבה - תדרים מתחת ל 100 הרץ הם אומניים ושאר תדרי הרמקולים נשלטים כפי שמציגות המדידות של הרמקול,כנל אצל גיא ששם משתמשים בטכנולגיה אחרת כדי להשיג את אותו דבר בדיוק.
שניהם צמודים לקיר צד - ולא ממש מרווחים בטיפול בקירות צד - בטח לא ספיגה- אולי רק דפיוזר או דיפלקטור.
אצלי לדוגמה הרמקול בנוי בחלק המיד והגבוהים שלו בטיפולגיית הורן. למרות זאת מיקומו בסמוך לקיר הרוחב משתיקה אותו. לפחות מנסיוני מקרים כאלה שכיחים יותר מהדוגמה של גיא ותומר.
וזה מנסיונך האישי שכלל מספר רמקולים מסוים. הרי יש משפחות של רמקולים -המון - שנועדו לכך.
ופה בדיוק מגיעה הנקודה של המדע שמצייר לך את "הנסיון" שחור על גבי לבן ומבטל את הנסיון הסוביקטיבי שלי ושלך שהוא מקרי לחלוטין.
 
נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
דן
אכן נסיוני האישי בהגזמה נוגע בפרומיל מהרמקולים שקיימים בעולם. מבטיח לך שמה שאני טוען נכון לגבי כלל אותם רמקולים שכן שמעתי. כל זאת בקורלציה למדע שכבודו במקומו מונח גם באודיופיליה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור