נבחרי השנה 2017 - אודיו רב ערוצי


Fire

אוהב את התחום
הודעות
480
מעורבות
73
נקודות
28
ה90 שלי יאכל את ה901 בלי מלח רק שיש לו פורמטים חדשים של אטמוס שאותו אני לא צריך
 

Fire

אוהב את התחום
הודעות
480
מעורבות
73
נקודות
28
rps20171119_193725_593.jpg
 

תמונות מצורפות

  • rps20171119_193725_593.jpg
    rps20171119_193725_593.jpg
    KB 60.8 · צפיות: 396

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
איציק תודה על הסיכום, יפה לראות שהיצרנים השונים לא קפאו על השמרים ולפיכח התוצאות שונות מאלו של שנה שעברה.

גיא

היצרניות היפניות בעלות גב כללי אדיר. בשנה הקרובה אנחנו נראה רסיברים משובחים יותר.
 

lion77

חבר אתר
הודעות
13
מעורבות
3
נקודות
3
איציק אם כבר מדברים על רמת פתיחה... אפשר נבחרי השנה לפי רמות מחיר ? נגיד רסיברים עד 3000 ש"ח/4000 ש"ח וכד'. הרי הדגמים הכי נמכרים הם דנון 1400/2400, סוני 1080 ועוד. תודה.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
איציק אם כבר מדברים על רמת פתיחה... אפשר נבחרי השנה לפי רמות מחיר ? נגיד רסיברים עד 3000 ש"ח/4000 ש"ח וכד'. הרי הדגמים הכי נמכרים הם דנון 1400/2400, סוני 1080 ועוד. תודה.

אין באפשרותי להעלות רשימה של נבחרי השנה ברמת כניסה, מכוון שלא בחנתי אותם.
מה שכן, אוכל להמליץ לגבי אחד מהדגמים שתהיה מעונין בו.
 

Fire

אוהב את התחום
הודעות
480
מעורבות
73
נקודות
28
אגב איך אפשר ליצור קשר עם אדון רן לוי
מאז שרייטינג נסגר ירד למחתרת
 

Fire

אוהב את התחום
הודעות
480
מעורבות
73
נקודות
28
אפשר לקבל הפלא שלו שהיה לי פעם בזמנו
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
ה90 שלי יאכל את ה901 בלי מלח רק שיש לו פורמטים חדשים של אטמוס שאותו אני לא צריך

ה 90 תהיה בטוח שלא רואה ממטר שום פיוניר שהגיע אחריו, בכל הקשור ל 7.1 סטנדרטי.
 

Fire

אוהב את התחום
הודעות
480
מעורבות
73
נקודות
28
תודה רבה איתי תמיד טוב לקבל סופרלטיבים על בחירה ראויה :נשיקה::לב-שבור::שתוי::מנצח:(ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
ה 90 תהיה בטוח שלא רואה ממטר שום פיוניר שהגיע אחריו, בכל הקשור ל 7.1 סטנדרטי.

אבל העולם מתקדם קדימה בקולנוע. הסטנדרט היום הוא לא הסטנדרט של אז.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,750
מעורבות
1,439
נקודות
113
אבל אני עובד עם 5.0, ויש לי סאונד חבל על הזמן :)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,750
מעורבות
1,439
נקודות
113
אתה מפספס בגדול. ערוץ LFE בשמע רב ערוצי הוא חשוב ביותר.

אני לא מפספס, הוא עובר דרך רמקולים קדמיים.
(וחוץ מזה אני אמרתי כי פיצוצים לא מעניינים אותי במיוחד וזה לא מדד לאיכות.. אלא סאונד)
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
אני לא מפספס, הוא עובר דרך רמקולים קדמיים.
(וחוץ מזה אני אמרתי כי פיצוצים לא מעניינים אותי במיוחד וזה לא מדד לאיכות.. אלא סאונד)

אתה כן מפספס את ערוץ LFE. מכוון שהוא אינו מופרד.
אין קשר בין סאבוופר.. לפיצוצים.
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
874
מעורבות
205
נקודות
43
איציק,
בימאהה ניתן לקנפג העברת הערוץ LFE דרך הרמקולים הקידמיים, כך שלא מפסידים אותו.
מתוך המדריך למשתמש:

If the main/front speakers are set to LARGE and the LFE/Bass output is set to MAIN/FRONT within the speaker settings option of a Yamaha A/V receiver, you will get the discrete LFE (The ".1" in a 5.1 movie) signals directed to the main/front speakers
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
איציק,
בימאהה ניתן לקנפג העברת הערוץ LFE דרך הרמקולים הקידמיים, כך שלא מפסידים אותו.
מתוך המדריך למשתמש:

If the main/front speakers are set to LARGE and the LFE/Bass output is set to MAIN/FRONT within the speaker settings option of a Yamaha A/V receiver, you will get the discrete LFE (The ".1" in a 5.1 movie) signals directed to the main/front speakers

סאבוופר הוא חלק בלתי נפרד ממערכת שמע רב ערוצי.
ערוץ LFE מוקלט בתדר המיועד לסאבוופר.
העברת ערוץ ה LFE דרך רמקולי החזית גורם לעומס על הרמקולים. מה שמביא לבסוף לחוסר איזון בחלוקת התדרים. בקיצר.. רמקולי חזית אינם יכולים להוות תחליף לסאבוופר.
 

נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
לא הייתי פוסח/מוותר על שום ערוץ סטודיו מוקלט אשר מועבר דרך רמקול שיועד לכך(לאותה מטרה ), כל זאת בתנאי שהתנאים להשמעתם באופן ראוי אידיאליים ככל הניתן ומועברים דרך רמקולים בריאים וטובים.

כל ערוץ מוקלט (פרט לזוג הקדמיים שמהווים בסיס) יכולים להיות phantom ולהשמע דרך זוג הקדמיים (אם זה סנטר / lfe / סראוונד ).

לכל ערוץ במערכת רב ערוצית יש תפקיד מאוד ברור אליו הוא משתייך, לעיתים הסביבה בה עובדת המערכת הספציפית מכתיבה שינויים בתצורת העבודה ו/או עבודה במצב phantom (מזכיר שבמצב פאנטום, אותו ערוץ נשמע וקיים בהחלט, רק מועבר דרך זוג קדמיים ולא דרך הרמקול הייעודי להעברת אותו ערוץ ).

בניגוד לדו ערוצי.
קולנוע/מוזיקה רב ערוץ מוקלט בריבוי ערוצים דיסקרטיים המוקלטים בפס קול דיגיטלי, 5-7 ערוצים full range זהים לחלוטין אשר כל ערוץ מעביר את האינפורמציה המוקלטת מראש בפס הקול וערוץ נוסף עבור LFE שמיועד והוקלט מראש רק לתחום התחתון עבור אפקטים מאוד ספציפיים ונקרא LowFreqwencyEffect, אשר מועברים, תלוי בניטוב בניהול הבאס או לזוג הקדמיים או לסאב וופר ייעודי.

יש לא מעט רמקולים שיורדים לתווך מאוד (מאוד) נמוך באזורים בהם ערוץ ה LFE מוקלט ומועבר, אותם רמקולים - הינם full range אמיתי (20hz) שבפוטנציאל בחלל מותאם ומטופל עבור תחום נמוך זה יכולים אף להשמיע LFE אמיתי (אך מוגבל יחסית) ואף לייתר סאב וופר ייעודי בצורה כזו או אחרת.
אך ערוץ LFE כאשר הוא מופרד לחלוטין ומותאם אקוסטית לעבוד הרמונית יחד עם הקדמיים בכיול מותאם מראש, התוצאה בדרכ תהיה עדיפה עבור שחזור נכון של פס הקול הרב ערוצי המוקלט.

יחד עם זאת קיימים סאבים (בדרכ "boom boom box" סאבים זולים, חלשים דינמית) יכולים לקלקל כל הרמוניה קיימת בדו שיח ועבודה משותפת עם זוג הקדמיים ורצוי לבטלו, אותו דין גם עם רמקול מרכז ואף סראוונדים זולים ואנמיים, הכל מאוד תלוי במערכת הספציפית.

בהופעות למינהן, לא תמיד מוקלט ערוץ lfe (נתקלתי למשל בהופעה של scorpiones) ופס הקול מוקלט ב 5.0 או אפילו ב 4.0, יש אמנם הופעות אשר קיים ערוץ lfe מוקלט (בעיקר בהופעות אנרגטיות בשביל להמחיש את התוף הבאס שמוקלט אף מתחת ל20hz בהופעות של להקות רוק כבד למשל ולא רק), הנחיצות בסאב איכותי ייעודי שיודע להפיק תחום כה נמוך ושמיע, סביר שיעשה עבודה טובה יותר מרב רובם של רמקולי full range אמתיים.

מוזיקה זה לא קולנוע
LFE אם קיים בהופעות מוזיקליים למיניהם, לא באים לידי ביטוי כה גדול באופן יחסי בפס קול כמו בסרטי קולנוע תובעניים.
סט של במה פרונטלית בריאה ואיכותית שיודעת להפיק תחום מלא full range עשיר מלא ומדויק, לא מצריכה "חיזוק" נוסף סביב 20hz ומטה.
עבור מוזיקה בהופעות למינהם.

עבור קולנוע זה כבר סיפור אחר שם ערוץ ה LFE מאוד אפקטיבי בעיקר בסרטים תובעניים שמצריכים המחשה פיזית של רעידות למינהן.
וזה רק סאב איכותי, בעל תיבה בריאה ואלמנט מספיק גדול ביחס לחלל ומרחק מהמאזין, המכיל הגברה איכותית וכיול נכון וקריטי - ללא תחליף והכי נכון אמיתי וריאליסטי שאפשר.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
אבל העולם מתקדם קדימה בקולנוע. הסטנדרט היום הוא לא הסטנדרט של אז.

7.1 של אז,היום,מחר זה אותו 7.1 סטנדרט.

לאותם 7.1 סטנדרטים ממשיכים להוסיף עוד תוספות אך הבסיס מאז ומתמיד סטנדרטי ובסיסי.

באופן אישי מעדיף 5.1 או 7.1 בריאים ואיכותיים עשירים וקולנועיים מאשר חבורה של "קישוטים" על הקיר/תקרה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
7.1 של אז,היום,מחר זה אותו 7.1 סטנדרט.

לאותם 7.1 סטנדרטים ממשיכים להוסיף עוד תוספות אך הבסיס מאז ומתמיד סטנדרטי ובסיסי.

באופן אישי מעדיף 5.1 או 7.1 בריאים ואיכותיים עשירים וקולנועיים מאשר חבורה של "קישוטים" על הקיר/תקרה.

קישוטים?
אם כך, כל מה שהוא מעבר לשני ערוצים הוא ״קישוט״. אבל מה לעשות שבקולנוע ביתי זה לא עובד ככה. ה״קישוט״ הזה בתקרה הוא זה שמאפשר לך לשמוע את המסוק נוחת מהשמיים. ב-7.1 או ב-134.1 או אפילו קח יותר רמקולים בצדדים מאחור ומקדימה, אין מימד גובה - זה דו מימדי.

האטמוס מאפשר לך להגיע לחווית קולנוע תלת מימדית מוחלטת.

מבחינתי, כיום, בקולנוע ביתי האטמוס הוא הסטנדרט. וכל כך למה? כי החברות בעצמן מצהירות בזה. איך מצהירות? במגברים שלהם.

ובלי קשר. התשובה היא אמורה להיות אחרת. לאותם 2.1 בסיסיים הוסיפו ״קישוטים״.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור