מתי אפשר לדעת המערכת במצב פתור?


gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני לא מאמין לך שזו האפשרות היחידה, ושאין כאלה שאוהבים את ההתנסות והמשחק וההחלפות, ונהנים מזה.
אתה לא יכול להתעלם מהעלות הכספית האדירה של ההתנסות במשחק וההחלפות. יש בתחום, כמו כמעט בכל דבר אחר, כאלה שיש להם משאבים בלתי נדלים לשחק במשחק הזה וכאלה שפגעו ופוגעים במצבם הכלכלי בגלל המחירים ההזויים וההבטחות ריקות לביצועים משופרים ולכן הרגשת נחמצות וסוג של קללה התמכרותית היא חלק מחווייתם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אתה לא יכול להתעלם מהעלות הכספית האדירה של ההתנסות במשחק וההחלפות. יש בתחום, כמו כמעט בכל דבר אחר, כאלה שיש להם משאבים בלתי נדלים לשחק במשחק הזה וכאלה שפגעו ופוגעים במצבם הכלכלי בגלל המחירים ההזויים וההבטחות ריקות לביצועים משופרים ולכן הרגשת נחמצות וסוג של קללה התמכרותית היא חלק מחווייתם.
אני ממש לא מתעלם. אתה מסתכל מהזווית שלך עם חשבון הבנק שלך, והם מהזווית שלהם עם חשבון הבנק שלהם, וזה ממש לא חייב להיות אותו דבר. בטוח שיש כאלה שפוגעים בעצמם ובמשפחתם, אבל בפירוש יש כאלה שיכולים להרשות את זה לעצמם, ולא חייבים לאף אחד דין וחשבון.

רכיב במערכת יכול לעלות כמו נסיעה הגונה לחו"ל -- יש כאלה שטסים במחלקה ראשונה ואוכלים במסעדות הכי טובות -- אז זה לא שונה בהרבה, רק שיש לאין שיעור יותר כאלה שמשקיעים בנסיעות מאשר במערכות, רק שאת הנוסעים האלה לא מציגים כלוקים בבעיות ונחמצויות וקללות והתמכרויות.

כשאתה כותב על זה, זה נשמע יותר כמו משל הענבים החמוצים מאשר הכרח המציאות.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
וכשאתה כותב את זה: "אם כבר, נראה לי טיפשי להשוויץ בזה שנמצאים ב-plateau כזה" אתה לא יותר טוב ממני.

משאיר לך את המילה האחרונה רק בגלל שזה ימשך לעד אם אענה לך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
וכשאתה כותב את זה: "אם כבר, נראה לי טיפשי להשוויץ בזה שנמצאים ב-plateau כזה" אתה לא יותר טוב ממני.

משאיר לך את המילה האחרונה רק בגלל שזה ימשך לעד אם אענה לך.
קשקשן צמרת, בזה אתה יותר טוב ממני בהרבה.

לא רואה שום קשר בין הדברים.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
מתייחס ל:

ולמי שתמה אם יש כאלה, שיחפור בפוסטים של אודיודוג, למשל.

=====

לדעתי, כל התיאורים המרגשים על כמה נהנים מהמערכת ורק רוצים לשמוע עוד אינו בהכרח מתאר מצב "פתור" נקודה, אלא, לפחות בחלק מהמקרים, פתור רק זמנית. זה קורה הרבה אחרי רכישת רכיב חדש, שמתלהבים ושומעים עוד ועוד, מוזיקה, לא רק את המערכת, אבל עם הזמן מתברר שזה לא בהכרח הפיתרון הסופי (סליחה על השימוש במונח בדיוק לפני יום השואה), אלא רק המבוא לשלב הבא.

אני לא רואה בזה שום פסול או בעיה, אלא משהו טבעי לגמרי. בכל תחום, הנאות הן משהו שיכול להישחק עם ההרגל. בהתחלה רוצים עוד ועוד מזה, אחר כך מגיעים למישור יציב -- plateau -- שיכול להימשך זמן ממושך, או שלא -- ואחר כך מתחילים לרצות משהו אחר קצת, או אחר לגמרי. היתקלות בגירויים חיצוניים -- מערכת אחרת או אשה אחרת או מכונית אחרת או ... אחר כלשהו -- יכולה להוות טריגר לשינוי.

הישארות ב-plateau למשך זמן רב יכולה לפעמים להצביע על בגרות מסוימת, אבל לפעמים על רדידות, או העדר גירויים, וכו'

אם כבר, נראה לי טיפשי להשוויץ בזה שנמצאים ב-plateau כזה, להתייחס לזה כאילו כבשו את האוורסט, או הר גבוה יותר, וללגלג על אחרים שאינם ב-plateau. שוויץ כזה בוודאי שאינו מצביע על בגרות בשום רמה שהיא.

למה הפרספציה שלך ממישהו שמרוצה מהסטאפ שלו ואומר את זה היא של להשוויץ?
למה זה נחשב להשוויץ יותר מלמשל פוסט ״התחדשתי״?
אולי בעצם ניתן ללמוד יותר על אודיו מאנשים שמרוצים מאשר איזה דעה סוביקטיבית על רכיב חדש כזה או אחר?
סתם זרקתי נקודות למחשבה...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
למה הפרספציה שלך ממישהו שמרוצה מהסטאפ שלו ואומר את זה היא של להשוויץ?
למה זה נחשב להשוויץ יותר מלמשל פוסט ״התחדשתי״?
ב"השווצה" ממש לא התכוונתי לכל מי שמרוצה מהסטאפ שלו, רק למי שכלל בזה ירידה על אחרים שלא.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
השלב שבו מעורבים ריגשית במוסיקה.
זה נקרא להוציא דברים מהקשרם, ולא זו הייתה כוונת הכותב.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
"איזהו עשיר השמח בחלקו" אמרו חז"ל וזוהי תשובה אפשרית לשאלתך.
מצד שני השאיפה המתמדת לשיפור והשגתו גם היא חיובית לנפש לכן אין תשובה חד משמעית, אפשר לנסוע לאשרם בהודו, לחפש תשובות בדת, והתשובה שלי היא שאין תשובה חד משמעית והחיים הם מסע סיזיפי ורגעי האושר הם המצב הלא נורמלי של הקיום.
יש אמרה האומרת, התחלה טובה עושה סוף טוב, חלל מטופל אקוסטית פסיבית היא התחלה טובה,לא מטופל אתה נמצא בחושך, ואין לך יכולת לדעת מה מטריד ואולי חסר, ואז מתחיל מסע מייגע בשידרוגים ולא חושבים על היעד.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,443
מעורבות
710
נקודות
113
זה נקרא להוציא דברים מהקשרם, ולא זו הייתה כוונת הכותב.
לא הוצאתי דברים מהקשרם ציטטתי אותך.
בשום מקום לא רשום שהשלב הבא הוא השלב שאתה חושב עליו, או מציין אותו.
העלייה משלב לשלב מה מהותה? כיצד אתה יודע שאתה בשלב א ב או ג? השלב שבוא אתה מעורב ריגשית ונהנה מהמוסיקה עד השלב הבא בוא תרצה להעצים את התחושה הזאת. מי שלא מרגיש מעורב במוסיקה או מחפש להרגיש כך אני לא חושב שהוא אודיופיל, אולי ציודופיל או שופוניפיל. או סתם..פיל. בחדר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
לא הוצאתי דברים מהקשרם ציטטתי אותך.
בשום מקום לא רשום שהשלב הבא הוא השלב שאתה חושב עליו, או מציין אותו.
ציטטת פראזה אחת מתוך שתי פסקאות קשורות.

הנה ההקשר המלא:
לדעתי, כל התיאורים המרגשים על כמה נהנים מהמערכת ורק רוצים לשמוע עוד אינו בהכרח מתאר מצב "פתור" נקודה, אלא, לפחות בחלק מהמקרים, פתור רק זמנית. זה קורה הרבה אחרי רכישת רכיב חדש, שמתלהבים ושומעים עוד ועוד, מוזיקה, לא רק את המערכת, אבל עם הזמן מתברר שזה לא בהכרח הפיתרון הסופי (סליחה על השימוש במונח בדיוק לפני יום השואה), אלא רק המבוא לשלב הבא.

אני לא רואה בזה שום פסול או בעיה, אלא משהו טבעי לגמרי. בכל תחום, הנאות הן משהו שיכול להישחק עם ההרגל. בהתחלה רוצים עוד ועוד מזה, אחר כך מגיעים למישור יציב -- plateau -- שיכול להימשך זמן ממושך, או שלא -- ואחר כך מתחילים לרצות משהו אחר קצת, או אחר לגמרי. היתקלות בגירויים חיצוניים -- מערכת אחרת או אשה אחרת או מכונית אחרת או ... אחר כלשהו -- יכולה להוות טריגר לשינוי.


העלייה משלב לשלב מה מהותה? כיצד אתה יודע שאתה בשלב א ב או ג? השלב שבוא אתה מעורב ריגשית ונהנה מהמוסיקה עד השלב הבא בוא תרצה להעצים את התחושה הזאת. מי שלא מרגיש מעורב במוסיקה או מחפש להרגיש כך אני לא חושב שהוא אודיופיל, אולי ציודופיל או שופוניפיל. או סתם..פיל. בחדר.
לא מדובר ב"עליה" או ירידה, אלא בתהליך, שבו רוכשים משהו, מתלהבים, מתרגלים -- מה שקראתי לו plateau ושיכול להימשך זמן קצר או ארוך -- ואז -- אם בעקבות טריגר ואם לא -- ממשיכים לרכישה הבאה (או שלא, אם ה-plateau הוא אינסופי אצל האדם הספציפי), וחוזר חלילה.

אפשר לפעמים לחזור מהתרגלות להתלהבות וחזרה, ואפשר לרצות להחליף, לשפר או להוסיף מייד לאחר הרכישה תוך דילוג על שלב ההתלהבות. זה לא בהכרח ליניארי וחד כיווני.

אני חושב שטריוויאלי לדעת אם אתה מתלהב, התרגלת או שאתה רוצה להחליף, לשפר או להוסיף.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,443
מעורבות
710
נקודות
113
ציטטת פראזה אחת מתוך שתי פסקאות קשורות.
ובכל מקרה לא שמתי מילים בפיך ולא היה טעם בשאר הפראזות לעניין הנקודה שרציתי להעביר. לא העלה ולא הוריד.
לא מדובר ב"עליה" או ירידה, אלא בתהליך, שבו רוכשים משהו, מתלהבים, מתרגלים -- מה שקראתי לו plateau ושיכול להימשך זמן קצר או ארוך -- ואז -- אם בעקבות טריגר ואם לא -- ממשיכים לרכישה הבאה (או שלא, אם ה-plateau הוא אינסופי אצל האדם הספציפי), וחוזר חלילה.
אתה מתאר כאן שינויים אבל לא את הדחף לשינוי. ממקרא הערותיך ניתן לחשוב על גורם מיסטי, מאגי שקורא לפעולה. או לפעולה אנושית רובוטית נטולת הקשר. פתאום קם אדם ומחליט שהוא עם....
וכמה, ואני בתוכם, ככה ב shushu , טוענים שכל עניין ההחלםה אצל אודיופיל הוא הרצון להתרגש ולהרגיש מעורב במוסיקה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
ובכל מקרה לא שמתי מילים בפיך ולא היה טעם בשאר הפראזות לעניין הנקודה שרציתי להעביר. לא העלה ולא הוריד.
לא שמת מילים בפי, ציטטת קטע מתוך הקשר והמשכת בכיוון שונה מזה שכיוונתי אליו.


אתה מתאר כאן שינויים אבל לא את הדחף לשינוי. ממקרא הערותיך ניתן לחשוב על גורם מיסטי, מאגי שקורא לפעולה. או לפעולה אנושית רובוטית נטולת הקשר. פתאום קם אדם ומחליט שהוא עם....
ראשית, תיארתי את התהליך, לא את מגוון הסיבות לקיומו. כמעט לכל נושא אפשר להתייחס בכמה רבדים שונים, ואת כל אחד מעניין מה שמעניין אותו. לא נראה לי שיש מה להלין אם מישהו כותב על אספקט אחר ממה שמעניין את הקורא.

זה לא שכתבתי או רמזתי משהו על מאגיה שחורה, מיסטיקה רובוטיקה ושאר דברים הזויים שלא קשורים בכלל למה שהתכוונתי ולמה שדיברתי עליו.

אכן כל אחד יכול לחשוב על מה שהוא רוצה, אין מגבלות, וגם אין לי שליטה או רצון לשלוט על מחשבות של אנשים. אבל אין מה לייחס או לקשר את ההזיות האלה אלי.


וכמה, ואני בתוכם, ככה ב shushu , טוענים שכל עניין ההחלםה אצל אודיופיל הוא הרצון להתרגש ולהרגיש מעורב במוסיקה.
ואם מתייחסים למניעים, בטוח שהרצון להתרגש ולהיות מעורב הוא המניע הבסיסי אצל רוב האנשים, אבל להגביל את הטריגרים לשינויים לאספקט החשוב היחיד הזה לא מתאר את התמונה במלואה אצל כולם.


חוצמזה, כן הזכרתי מניעים, שאם הם לא נקלטו, זו בעייה בהבנת הנקרא:
בכל תחום, הנאות הן משהו שיכול להישחק עם ההרגל. בהתחלה רוצים עוד ועוד מזה, אחר כך מגיעים למישור יציב -- plateau -- שיכול להימשך זמן ממושך, או שלא -- ואחר כך מתחילים לרצות משהו אחר קצת, או אחר לגמרי. היתקלות בגירויים חיצוניים -- מערכת אחרת או אשה אחרת או מכונית אחרת או ... אחר כלשהו -- יכולה להוות טריגר לשינוי.
כאשר כאן ההנאה המדוברת בהקשר שלנו היא הנאה מהמוזיקה אצל הרוב ואהבת הציוד אצל המיעוט. בתמימותי כי רבה, חשבתי שזה טריוויאלי.

אתה יכול כמובן לומר שאם מישהו נתקל במערכת טובה משלו ורוצה לשנות אצלו זה רק בגלל הרצון להיות מעורב במוזיקה. זה יכול להיות חלק חשוב בזה, אבל יכולים לשחק כאן מניעים נוספים, כמו קנאה, ענייני סטטוס בקרב קהילת האודיופילים, וכד'
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,443
מעורבות
710
נקודות
113
אני לא רואה בזה שום פסול או בעיה, אלא משהו טבעי לגמרי. בכל תחום, הנאות הן משהו שיכול להישחק עם ההרגל. בהתחלה רוצים עוד ועוד מזה, אחר כך מגיעים למישור יציב -- plateau -- שיכול להימשך זמן ממושך, או שלא -- ואחר כך מתחילים לרצות משהו אחר קצת, או אחר לגמרי. היתקלות בגירויים חיצוניים -- מערכת אחרת או אשה אחרת או מכונית אחרת או ... אחר כלשהו -- יכולה להוות טריגר לשינוי.
שינוי= רצון לעוד מעורבות ריגשית והנאה..יפה סיכמת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
שינוי= רצון לעוד מעורבות ריגשית והנאה..יפה סיכמת.
אתה מתעקש על פרשנות מינימליסטית שהיא האג'נדה שלך בדיון הזה, אבל לא שלי, ושוב הוצאת דברים מהקשרם:

ה"הנאה" המוזכרת בפראזה "ההנאה המדוברת בהקשר שלנו היא הנאה מהמוזיקה אצל הרוב ואהבת הציוד אצל המיעוט" אמורה להיות בהקשר של המשפט "בכל תחום, הנאות הן משהו שיכול להישחק עם ההרגל. בהתחלה רוצים עוד ועוד מזה, אחר כך מגיעים למישור יציב -- plateau -- שיכול להימשך זמן ממושך, או שלא -- ואחר כך מתחילים לרצות משהו אחר קצת, או אחר לגמרי. היתקלות בגירויים חיצוניים -- מערכת אחרת או אשה אחרת או מכונית אחרת או ... אחר כלשהו -- יכולה להוות טריגר לשינוי", והמשפט הזה מזכיר טריגרים אפשריים אחרים מעבר להנאה האמורה. גם "לרצות משהו אחר קצת, או אחר לגמרי" יכול להתייחס לשינוי בפוקוס.

כמה פעמים אפשר להסביר שזה לא בהכרח רק "מעורבות ריגשית והנאה", ויכולים להיות גם מניעים אחרים?

אבל נראה שאין טעם בוויכוח הזה.

אתה רוצה לומר שמטרת כל אודיופיל באשר הוא היא רק "מעורבות ריגשית והנאה" בכל הנסיבות ובכל המקרים -- מצוין, לך על זה, אבל אנא אל תערב אותי בזה ואל תצטט דברים שכתבתי בנדון כאילו זה מה שכתבתי. זה לא מה שכתבתי (אלא אם מוציאים דברים מהקשרם) ולא מה שהתכוונתי. ואני במפורש לא מסכים עם זה.
 
נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
אולי יגיבו אלה שאין להם מה להפסיד.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
ניתן לעשות אין סוף שינויים ללא עלות למי שיש ROOM CORRECTION.
שנה את הכיול או על ידי בחירת HOUSE CURVE שונה או לידענים שינוי ידני של הכיול.
אם המערכת היתה מוסתרת, לא היה אפשרות לזהות עם שונו רכיבים במערכת או כיול שונה.

ולנושא אחר, עלות המערכת והחדר הכוללת צריכה להיות מחושבת על ידי חלוקה למיספר שעות ההאזנה הכולל. כלומר ככל שתאזין יותר זמן למוזיקה מחיר המערכת פר שעה ירד. מי שמחליף כל הזמן רכיבים כלומר ציודופיל ובקושי שומע מוזיקה מסיבות שונות (זמן פנוי, בני הבית, בת הזוג ועוד) עלות המערכת פר שעת ההאזנה היא מאוד מאוד גבוהה והוא רחוק מלהיות מוזיקופיל, דומה לעלות שימלת חתונה שהשימוש בה הוא פעם אחת.
כמובן כל אחד שיעשה מה שעושה אותו מאושר.
איסי
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
ניתן לעשות אין סוף שינויים ללא עלות למי שיש ROOM CORRECTION.
שנה את הכיול או על ידי בחירת HOUSE CURVE שונה או לידענים שינוי ידני של הכיול.
אם המערכת היתה מוסתרת, לא היה אפשרות לזהות עם שונו רכיבים במערכת או כיול שונה.

ולנושא אחר, עלות המערכת והחדר הכוללת צריכה להיות מחושבת על ידי חלוקה למיספר שעות ההאזנה הכולל. כלומר ככל שתאזין יותר זמן למוזיקה מחיר המערכת פר שעה ירד. מי שמחליף כל הזמן רכיבים כלומר ציודופיל ובקושי שומע מוזיקה מסיבות שונות (זמן פנוי, בני הבית, בת הזוג ועוד) עלות המערכת פר שעת ההאזנה היא מאוד מאוד גבוהה והוא רחוק מלהיות מוזיקופיל, דומה לעלות שימלת חתונה שהשימוש בה הוא פעם אחת.
כמובן כל אחד שיעשה מה שעושה אותו מאושר.
איסי
היי איסי,
האם חיבור rc רכיב יקר יכול לשפר מערכת
ששרשרת האינטגרציה של רכיבי המערכת לא מאוזנת מבחינה חשמלית בין הרכיבים או חולשות אחרות? rc מטפל מבחינה אקוסטית אבל בעיות במערכת כהיו,
המערכת עדיין עם אותן החולשות, תשמע אולי יותר טוב אבל עדיין מטרידה את השומע.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
במקום לטפל בבעיות אפשר לעקוף את חלקם, אם זה לא מטריד אותך נפשית, אז אתה מסודר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
RC אינו פתרון קסמים לכל המחלות האפשריות, ואינו הופך עופרת לזהב ופלסטיק ליהלומים.

הוא בא לטפל בבעיות מסוגים ספציפיים, שבחלקן -- לא כולן -- ניתן לטיפול גם באמצעים פסיביים, ולרוב בצורה פחות מדויקת, אבל בכלל לא ע"י הכנסת פרה יקר או כבילה יקרה או רזונטורים יקרים, או ע"י ברגים מפלטינה בארון החשמל.

אם המערכת פגומה, הוא לא יתקן את הפגמים. אבל אפילו כשהמערכת מעולה, לא שומעים אותה כפי שהיא, אלא בעיוותים משמעותיים שמכניס החדר. RC לא משפר את המערכת אלא הוא אמצעי שמאפשר לשמוע יותר את המערכת כפי שהיא ופחות את השפעת החדר.

בנוסף, הוא מאפשר לשלב סאב תוך התגברות על הפרשי הזמנים בהגעת הצליל לאוזן בין הסאב לרמקולים, שנובע לא רק מהפרשי מרחקים אלא גם מזמן שלוקחים העיבוד וההגברה הפנימיים של הסאב. שילוב כזה מאפשר לסאב להשתלב בצורה מושלמת כך שקשה להבחין במעבר בינו לבין הרמקולים -- הרבה מעבר למה שהיה אפשרי עד עכשיו -- אבל יש באס טוב יותר, עמוק יותר ועם הרבה יותר אימפקט ממה שמסוגל לתת רמקול full range פאסיבי.

לכל היותר, יש כאן בעיה פסיכולוגית עבור פיוריסטים, הבטוחים בכך שאם מתערבים בסיגנל, בהכרח פוגעים באיכות, בצורה משמעותית יותר מאשר התערבות החדר. התרופה לבעיה הזו היא ללכת לשמוע, ולהיווכח שהתיאוריה הזו, ותיקה ומבוססת ככל שהייתה בהיסטוריה (אם בכלל), אינה מחזיקה מים במבחן המציאות של היום, אפילו עבור אוזני זהב.

כל זה נאמר אינספור פעמים. האם יש כאן משהו לא ברור שדורש הסבר נוסף? יש לי סבלנות לענות :)
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור