מתי אפשר לדעת המערכת במצב פתור?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
כמובן שניסיון חשוב. הכוונה הייתה בהנחה שיש ניסיון ויותר מזוג אוזניים מנוסות השתתפו בבדיקות.
זה לא תלוי בכמה אוזניים וכמה ניסיון כללי יש בין האוזניים. מדובר בסוגי בעיות שרק בעלי ניסיון ספציפי בשמיעת המצבים של לפני ואחרי תיקון הבעיות האלה יכולים לזהות, ולרוב המוחלט של בעלי האוזניים אין את הניסיון הספציפי הזה.


שכן למרות שאני מסכים למה שנכתב למעלה, שיש מדידות שהן רגישות יותר מהאוזניים, אני לא רואה טעם במדידות ובשיפורים לא שמיעים. בשורה התחתונה, אם השיפור לא מסב הנאה גדולה יותר מהסאונד, חבל על ההשקעה.
כל המטרה היא השגת שיפור שמיע. מוסכם לחלוטין שאין שום טעם במדידות ובשיפורים לא שמיעים.
למעט עבור משוגעים לעניין הדיוק, מטרת המערכת אינה לייצר גרפים טובים.

העניין הוא שלמרות שגם שומעים שהם מנוסים מאוד, אבל לא בעניין הספציפי הזה, אינם שומעים ואינם חושדים שיש בעיות, השיפור בעקבות טיפול מוצלח בבעיות הוא בהחלט שמיע ללא קשר לניסיון ולמה ששמעו או חשדו קודם.

אם תיקון הבעיות נעשה באמצעות RC, אפשר להשוות את המצב לפני ואחרי מיידית בלחיצת כפתור, בעוד שבטיפול פאסיבי בדרך כלל קשה יותר להשוות מיידית, אם בכלל, אבל בכל מקרה ההבדל קיים וברוב המקרים בהחלט שמיע.
 

נערך לאחרונה ב:

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
129
נקודות
43
זה לא תלוי בכמה אוזניים וכמה ניסיון כללי יש בין האוזניים. מדובר בסוגי בעיות שרק בעלי ניסיון ספציפי בשמיעת המצבים של לפני ואחרי תיקון הבעיות האלה יכולים לזהות, ולרוב המוחלט של בעלי האוזניים אין את הניסיון הספציפי הזה.



כל המטרה היא השגת שיפור שמיע. מוסכם לחלוטין שאין שום טעם במדידות ובשיפורים לא שמיעים. למעט משוגעים לעניין הדיוק, מטרת המערכת אינה לייצר גרפים טובים.

העניין הוא שלמרות שגם שומעים שהם מנוסים מאוד, אבל לא בעניין הספציפי הזה, אינם שומעים ואינם חושדים שיש בעיות, השיפור בעקבות טיפול מוצלח בבעיות הוא בהחלט שמיע ללא קשר לניסיון ולמה ששמעו או חשדו קודם. כפי שכתבתי, אם תיקון הבעיות נעשה באמצעות RC, אפשר להשוות את המצב לפני ואחרי מיידית בלחיצת כפתור, ושומעים הבדל.
התייאשתי…אם לוחצים על כפתור ושומעים הבדל, אז ההבדלים שמיעים. אם למישהו אין אוזניים מספיק רגישות כדי לשמוע את ההבדלים אחרי תיקון הבעיות שאתה מדבר עליהם וצריכים ציוד מדידה בשביל זה, כדאי שימכרו את הציוד היקר וישמעו באוטו או שיקנו טרנזיסטור.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
נראה לי ששניכם צודקים, רק מפרשים את הדברים אחד של השני מעט שונה.

אודי מכוון לרפרנס שמיע במובן של אותו A/B שלרוב האנשים אין את האפשרות לבצע ולכן הם חושבים ש A נשמע מצוין.

"....אני לא צריך שום טיפול אקוסטי ושום RC, אני שומע נהדר..."

כדוגמא, אודי הקשיב למערכת ללא RC וללא סאבוופר וחשב שהכל נשמע מצוין, אבל אז הוא הקשיב למצב B, בו הסאב נכנס לפעולה ועל הכל שלט הטרינוב ואז הוא הבין, ברגע שהיה לו רפרנס, כי מצב A, אשר לפני שנייה נשמע לו נהדר, בעצם מאוד רחוק מלהיות נהדר, כי הוא נשמע משמעותית פחות טוב ממצב B....

בלי רפרנס, אין בעצם אפשרות להעריך כמה טוב או לא טוב מצב A.

בכל הקשור לאפקט של המדידה, אותו אודי אזכר, זהו בכלל נושא אחר, אבל גם הוא קשור למצב בו יש למאזין סוג של רפרנס.

במסגרתו נשאלת השאלה מה בעצם אותם מיקרופונים מודדים וכמה אותה מדידה היא אמינה ומעידה על מצב הדברים הנכון.

האם המיקרופון קולט סיגנל שיוצא מהרמקולים בלבד, או שמא מדובר בסיגנל שיוצא מהרמקולים, ביחד עם רצפת הרעש הקיימת בחדרים שלנו, שיכולה לעיתים להגיע ל 50DB.

כפועל יוצא מכך, האם המערכות הללו מתקנות את הסיגנל, או שמא הן מתקנות גם משהו שהן בכלל לא אמורות לגעת בו והתיקון המתבצע עבור 127 הרץ (לצורך הדוגמא) הוא בכלל רעש קבוע שמגיע מהמקרר, או מהמזגן שלנו.

אודי ונמר היו עדים לפיתוח חדשני לגמרי שהוצג החודש, לפיו המערכת יודעת לנתח את הרעש ולקבוע מה שייך לחדר ומה בעצם שייך לרמקולים.

וניתנה להם האפשרות, שוב, סוג של רפרנס, להאזין למצב חדש בו מנוטרל לחלוטין רעש הרקע של החדר.

טכנולוגיה מאוד מעניינת אשר מטרתה לשפר דרמטית את האינטגריטי של המדידה.

רן
תן לי להבין מה כתבת פה רן:
אתה מספר על טכנולוגיה חדשה של סינון רצפת הרעש בתהליך התיקון שהיא מיושמת אצלך נניח חודש ימים ועושה שינוי גדול. (גילוי נאות: שמעתי באוזניי ואכן כך).
ובעצם אני גוזר מפה שתי מסקנות:
1. עד לפני חודש מערכת הרום קורקשן שלך עצמך טיפלה בסאונד באופן שגוי כי היא לקחה בחשבון (בטעות כמובן) את הסאונד של המקרר ושל הרחוב.
2. כל מערכות הרום קורקשן, למעט אחת שיש לה את הטכנולוגיה הזאת רק עתה, ממשיכות לטעות ולהטעות באופן החישוב ובתוצאה המתקבלת ובעצם משנות את הסאונד של המערכת ללא צורך, רק בגלל שהמקרר מרעיש???

זאת אומרת שכל הזמן הזה שמענו עם הרום קורקשן סאונד שבור?
רעידת אדמה בקהילה האוונגליסטית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
תן לי להבין מה כתבת פה רן:
אתה מספר על טכנולוגיה חדשה של סינון רצפת הרעש בתהליך התיקון שהיא מיושמת אצלך נניח חודש ימים ועושה שינוי גדול. (גילוי נאות: שמעתי באוזניי ואכן כך).
ובעצם אני גוזר מפה שתי מסקנות:
1. עד לפני חודש מערכת הרום קורקשן שלך עצמך טיפלה בסאונד באופן שגוי כי היא לקחה בחשבון (בטעות כמובן) את הסאונד של המקרר ושל הרחוב.
2. כל מערכות הרום קורקשן, למעט אחת שיש לה את הטכנולוגיה הזאת רק עתה, ממשיכות לטעות ולהטעות באופן החישוב ובתוצאה המתקבלת ובעצם משנות את הסאונד של המערכת ללא צורך, רק בגלל שהמקרר מרעיש???

זאת אומרת שכל הזמן הזה שמענו עם הרום קורקשן סאונד שבור?
רעידת אדמה בקהילה האוונגליסטית.
לא צריך להגזים.

לא בכל מקום המקרר והמזגן ומכונית שעברה ברחוב הופכים שחור ולבן. בדרך כלל לא, ועובדה שברוב המוחלט של המקרים ההבדל של RC הוא חיובי וברור למרות הרעשים האלה. זה רק ברמת fine tuning.

ואני מוחה על הצגת העניין כאוונגליזם.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
לא צריך להגזים.

לא בכל מקום המקרר והמזגן ומכונית שעברה ברחוב הופכים שחור ולבן. בדרך כלל לא, ועובדה שברוב המוחלט של המקרים ההבדל של RC הוא חיובי וברור למרות הרעשים האלה. זה רק ברמת fine tuning.

ואני מוחה על הצגת העניין כאוונגליזם.
אני מצטט מפי הגבורה (רן מויאל): הבדל מאוד שמיע של 50db!!!
זה פיין טיונינג?
החדר שלך המטופל למשעי ושאני מכיר אותו היטב הוא לא דוגמה מייצגת. ברוב החדרים, שלא לומר הסלונים, רצפת הרעש הרבה יותר גבוהה.
בוא נסכים על משוואה פשוטה:
אלגוריתם שבור = סאונד שבור.
לגבי האוונגליזם אני חוזר בי מהמילה ומתנצל.
נדמה לי שהפיתוח הטכנולוגי האחרון בתחום הרום קורקשן מלמד אותנו לפחות משהו אחד: צניעות.
לא הכל אנחנו יודעים ויהיו עוד פיתוחים ועוד התקדמויות ואולי נגלה דברים חדשים, לטוב ולרע, בתחום הזה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אני מצטט מפי הגבורה (רן מויאל): הבדל מאוד שמיע של 50db!!!
אני מאמין שהוא לא דיבר על הבדל מטורף של 50dB, אלא על רצפת רעש של 50dB שזה משהו שונה לגמרי, וגם אז מדובר במספר גבוה.


בוא נסכים על משוואה פשוטה:
אלגוריתם שבור = סאונד שבור.
אני לא מסכים איתך וגם לא עם רן על השימוש במילה "שבור" בהקשרים האלה.

מבחינתי, "שבור" זה פגום במידה שהוא לא יכול לממש את המטרה שלו במלואה.

למשל בהנחה שעבור רוב בני האדם מטרת המערכת היא להשמיע מוזיקה בסאונד שגורם להנאה, אז אם הם לא שומעים בעיה ונהנים עד הגג, שום דבר מבחינתם לא "שבור", גם אם המדידות יראו בעיות משמעותיות, שאם יתוקנו, הסאונד ישתפר בהרבה והם ישמעו טוב מאוד את ההבדל.

ואותו דבר לגבי RC שאינו מתחשב ברעשי רקע. אם הוא משיג את מטרתו בצורה טובה, והמדידות שקודם היו גרועות הפכו לטובות, והעסק נשמע טוב באופן משמעותי מאשר קודם, שום דבר לא "שבור".


נדמה לי שהפיתוח הטכנולוגי האחרון בתחום הרום קורקשן מלמד אותנו לפחות משהו אחד: צניעות.
אני לא חושב שזו המסקנה. לפני השיפור הזה היה שיפור אחר, ואחריו יהיו שיפורים אחרים.

אין כאן מה להצטנע, ובעצם מראש אין כאן במה להתרברב. זו טכנולוגיה, שפותרת סוג ספציפי של בעיות, ולא פותרת סוגים אחרים של בעיות, ולא הופכת עופרת לזהב, סלעים ליהלומים, ומערכת מחורבנת לסופרלטיבית.

נראה לי שמרוב זה שמדברים על זה, אנשים מתחילים לפתח מה שנקרא "התנגדות לשליטה", כאילו מנסים לתקוע להם את זה לגרון. אז לא:
  1. אפשר לחיות לגמרי בשלום גם בלי טיפול אקוסטי, לא פסיבי ולא אקטיבי, וכך זה כנראה אצל רוב האודיופילים בעולם, ואם לא עכשיו אז כמעט אצל כל האודיופילים בעבר

  2. טיפולים אקוסטיים זה רק עבור מי שרוצה למקסם את המערכת שלו, ולהתחיל מנקודה טובה. משם אפשר להמשיך כרגיל, לפי הטעם

  3. לדבר על זה, ולהסביר, אפילו הרבה, זה לא להכריח!

  4. מי שלא מעוניין, שיעבור הלאה -- לא מדברים אליו אישית!!
ואת כל הנקודות האלה כתבתי הרבה פעמים.

לא הכל אנחנו יודעים ויהיו עוד פיתוחים ועוד התקדמויות ואולי נגלה דברים חדשים, לטוב ולרע, בתחום הזה.
בדיוק. בעצם לא בדיוק כי זה לא אולי. בטוח יהיו דברים חדשים. כבר יש ערימות של דברים חדשים בקנה, ברמות שונות של פיתוח, עד כדי שלבים אחרונים של ניסויים.

אז מה?
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
התייאשתי…אם לוחצים על כפתור ושומעים הבדל, אז ההבדלים שמיעים. אם למישהו אין אוזניים מספיק רגישות כדי לשמוע את ההבדלים אחרי תיקון הבעיות שאתה מדבר עליהם וצריכים ציוד מדידה בשביל זה, כדאי שימכרו את הציוד היקר וישמעו באוטו או שיקנו טרנזיסטור.
התייאשת כי אתה מבלבל בין הסוף להתחלה:
  • אפשר להשוות בלחיצת כפתור בין המצב לפני ואחרי רק אם תוקנו בעיות בעזרת RC.
  • אבל אם אין בעיות, לא מתקנים אותן עם RC (ולא באף דרך אחרת).
  • אז כדי לגלות האם יש בעיות שמצדיקות טיפול, בעזרת RC או בדרך אחרת, בהרבה מקרים האוזניים אינן מספיקות, ולכן צריך להתחיל במדידה.

במציאות, הסדר הוא בעצם הפוך:
  1. [לרוב] לא יודעים אם יש בעיות
  2. מודדים. אם במקרה אין בעיות מהותיות -- סיימנו
  3. מטפלים בבעיות, אם בעזרת עזרים אקוסטיים, כמו דיפיוזרים, מלכודות באס וכד', מה שנקרא טיפול פאסיבי, ו/או בעזרת RC
  4. אם אפשר, משווים למצב הקודם. אם התיקון היה [רק] בעזרת RC, אפשר לעשות זאת בלחיצת כפתור. אם הטיפול היה פאסיבי, אז או שמסירים את כל העזרים, מקשיבים, מחזירים, מקשיבים ושומעים את ההבדלים, או שמסתפקים בהשוואה לזיכרון של המצב הקודם, שהוא אומנם פחות אמין, אבל ברוב המקרים ההבדלים מספיק מהותיים ובעל המערכת מכיר את מצבה הקודם מספיק טוב כדי להבחין בהבדלים
יותר ברור?
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,507
מעורבות
524
נקודות
113
לרוב אין קשר בין בעיות כלשהן לבין השקעה כספית במערכת, ממש לא אם יש או אין הבדל, זו לא הסיבה העיקרית היום.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
תן לי להבין מה כתבת פה רן:
אתה מספר על טכנולוגיה חדשה של סינון רצפת הרעש בתהליך התיקון שהיא מיושמת אצלך נניח חודש ימים ועושה שינוי גדול. (גילוי נאות: שמעתי באוזניי ואכן כך).
ובעצם אני גוזר מפה שתי מסקנות:
1. עד לפני חודש מערכת הרום קורקשן שלך עצמך טיפלה בסאונד באופן שגוי כי היא לקחה בחשבון (בטעות כמובן) את הסאונד של המקרר ושל הרחוב.
2. כל מערכות הרום קורקשן, למעט אחת שיש לה את הטכנולוגיה הזאת רק עתה, ממשיכות לטעות ולהטעות באופן החישוב ובתוצאה המתקבלת ובעצם משנות את הסאונד של המערכת ללא צורך, רק בגלל שהמקרר מרעיש???

זאת אומרת שכל הזמן הזה שמענו עם הרום קורקשן סאונד שבור?
רעידת אדמה בקהילה האוונגליסטית.
חחח. נחמד.

אתה אגוז קשה לפיצוח, אבל
היות ושנינו יודעים ש RC יגיע אליך מאוד מהר, אז אני אהיה עדין בתשובות שלי...:)

כמו הרבה טכנולוגיות, גם מערכות אלו כל הזמן מתפתחות, משתפרות ובעיקר מחדשות, כל זאת על מנת להפוך את הדברים למדויקים יותר ואמינים יותר.

לא צריך לחשוש מטכנולוגיה וקידמה באודיו, הן לא נושכות וכל מטרתן זה לעזור לך לשמוע את הסאונד באופן הכי נאמן והכי מדויק למקור.

באופן הכי נאמן למי שייצר את הרמקולים שלך, את המגברים שלך, וכמובן נאמן ומדויק לסאונד אליו כיוון יווצר המוזיקה שגם הוא, תתפלא, לא יצר את המוצר הסופי עם גרף תדרים שבור, בזמן שהוא מתפלל שיהיה בסדר...

אתה בעניין של לשמוע את מה שיוצר המוזיקה כיוון אליו ..או לחיות בנדמה לי...?

אני מצטט מפי הגבורה (רן מויאל): הבדל מאוד שמיע של 50db!!!
זה פיין טיונינג?
המון סימני קריאה חח, כאשר כולם לצערי שגויים..:)

לא מדובר על הבדלים של 50DB, או 27DB, או בכלל הבדלים של עוצמה, עושה לי רושם שלא הבנת במה דברים אמורים.

בוא נעשה סדר ברשותך:
כל המערכות הללו, עד היום, לא התחילו בכלל את תהליך המדידה, ככל ורעש הרצפה הייתה מעל DB מסוים.

המערכת הייתה מתריעה כי רעש הרצפה בחדר גבוה מדיי ויש להתחיל את המדידה מחדש.

זה נכון לגבי כל החברות. וזה נכון כבר שנים רבות.

הרעיון מאחורי הפיתוח האחרון נוגע לאינטגריטי של תהליך המדידה, עליו נסמך תהליך התיקון.

המיקרופונים הללו הם סופר רגישים והרעיון מאחורי הפיתוח הוא לא רק למדוד את עוצמת הרעש הקבוע בחדר שלנו (שאת זה עושים כבר שנים ארוכות), אלא בעצם לנתח אותו. להבין מה בעצם המיקרופון קלט.

מה זה אומר בעצם?

כאשר אנחנו יושבים בסלון שלנו ויש שקט לכאורה, אנחנו לא מודעים לזה, אבל רעש הרצפה באותו רגע יכול להיות איפושהו בין 30DB-500B.
רעש שמורכב מכל מיני אלמנטים הקשורים לבית, או Hum שמגיע מבחוץ.

ככל ונדע לנתח ממה מורכב רעש הרקע, מהם התדרים הספציפיים המרכיבים את אותו רעש רקע, כך נוכל לדעת מהו רעש רקע ומה בעצם יוצא מהרמקול....ואז גם נדע מה לתקן ומה לא לתקן.

כך שאין כאן בכלל עניין של הבדלי עוצמה, אלא ניתוח הרעש ויכולת לברור נכון יותר.. במה כדאי לגעת ובמה כדאי לא לגעת.

זה בהחלט רעיון מעניין שגורם לך לתהות איך לא חשבו על זה קודם.

מסתבר שהיישום של זה הוא לא פשוט ולקח להם מספר שנים לפתח את זה וזה אכן הוצג החודש.

וכפי שציינת בצדק, זה אכן הבדל שמיע.

פוביה מטכנולוגיה ומההתקדמות שלה, לא בהכרח תעצור אותה, היא בסך הכל תגרום לאנשים להשאר מאחור.

אז אולי הגיע הזמן שתפסיק להגיע אליי עם כרכרה וסוסים, להתקשר אליי מטלפון חוגה...ולצפות באיים האבודים בלוופ..

ופשוט תתקדם...:)

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אם האוזן לא מבחינה בבעיות , אז מה הטעם במדידות?
זו שאלה מעניינת והיא שוב נוגעת לעניין של רפרנס, או היכולת של בעל המערכת להשוות למשהו.

אין למוח שלך יכולת לבצע ניתוח כיצד ישמע הקטע המסוים, לו היה כאן שיפור דרמתי.

כאשר אתה יושב ומקשיב למערכת שלך, אתה לא יודע מהו בעצם הפוטנציאל שלה, מה היה קורה לו החדר שלך היה מטופל באקוסטיקה פאסיבית לצורך הדוגמא.

האם השיפור יהיה קטן, או שמא אדיר.

המדידות נותנות לך להבין שאתה נמצא כרגע במצב מאוד מסוים...ויש לך עוד דרך לעשות כדי להגיע למקסימום של המערכת שלך.

ברגע שאין לך את אותו A/B, זו בעיה ולכך גם התייחס אודי/ARB.

בלי רום קורקשן וסאב זה נשמע לו אחלה...
אבל..
.כאשר העבירו אותו למצב B, הוא נוכח לדעת שהמילה "אחלה " היא יחסית..

ודוגמא מעולם קצת שונה ודומה.

כולנו כבר שכחנו, אבל ראינו מאות משחקים בערוץ 5. אף אחד לא התלונן על איכות.
לא היה שיח כזה בכלל.
ברגע שנתנו לנו רפרנס, את אותו A/B, פתאום המצב השתנה..

מישהו היום חושב לעבור מערוץ 5HD לערוץ 5 רגיל...?

רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
תן לי להבין מה כתבת פה רן:

חחח. נחמד.

אתה אגוז קשה לפיצוח, אבל
היות ושנינו יודעים ש RC יגיע אליך מאוד מהר, אז אני אהיה עדין בתשובות שלי...:)

כמו הרבה טכנולוגיות, גם מערכות אלו כל הזמן מתפתחות, משתפרות ובעיקר מחדשות, כל זאת על מנת להפוך את הדברים למדויקים יותר ואמינים יותר.

לא צריך לחשוש מטכנולוגיה וקידמה באודיו, הן לא נושכות וכל מטרתן זה לעזור לך לשמוע את הסאונד באופן הכי נאמן והכי מדויק למקור.

באופן הכי נאמן למי שייצר את הרמקולים שלך, את המגברים שלך, וכמובן נאמן ומדויק לסאונד אליו כיוון יווצר המוזיקה שגם הוא, תתפלא, לא יצר את המוצר הסופי עם גרף תדרים שבור, בזמן שהוא מתפלל שיהיה בסדר...

אתה בעניין של לשמוע את מה שיוצר המוזיקה כיוון אליו ..או לחיות בנדמה לי...?


המון סימני קריאה חח, כאשר כולם לצערי שגויים..:)

לא מדובר על הבדלים של 50DB, או 27DB, או בכלל הבדלים של עוצמה, עושה לי רושם שלא הבנת במה דברים אמורים.

בוא נעשה סדר ברשותך:
כל המערכות הללו, עד היום, לא התחילו בכלל את תהליך המדידה, ככל ורעש הרצפה הייתה מעל DB מסוים.

המערכת הייתה מתריעה כי רעש הרצפה בחדר גבוה מדיי ויש להתחיל את המדידה מחדש.

זה נכון לגבי כל החברות. וזה נכון כבר שנים רבות.

הרעיון מאחורי הפיתוח האחרון נוגע לאינטגריטי של תהליך המדידה, עליו נסמך תהליך התיקון.

המיקרופונים הללו הם סופר רגישים והרעיון מאחורי הפיתוח הוא לא רק למדוד את עוצמת הרעש הקבוע בחדר שלנו (שאת זה עושים כבר שנים ארוכות), אלא בעצם לנתח אותו. להבין מה בעצם המיקרופון קלט.

מה זה אומר בעצם?

כאשר אנחנו יושבים בסלון שלנו ויש שקט לכאורה, אנחנו לא מודעים לזה, אבל רעש הרצפה באותו רגע יכול להיות איפושהו בין 30DB-500B.
רעש שמורכב מכל מיני אלמנטים הקשורים לבית, או Hum שמגיע מבחוץ.

ככל ונדע לנתח ממה מורכב רעש הרקע, מהם התדרים הספציפיים המרכיבים את אותו רעש רקע, כך נוכל לדעת מהו רעש רקע ומה בעצם יוצא מהרמקול....ואז גם נדע מה לתקן ומה לא לתקן.

כך שאין כאן בכלל עניין של הבדלי עוצמה, אלא ניתוח הרעש ויכולת לברור נכון יותר.. במה כדאי לגעת ובמה כדאי לא לגעת.

זה בהחלט רעיון מעניין שגורם לך לתהות איך לא חשבו על זה קודם.

מסתבר שהיישום של זה הוא לא פשוט ולקח להם מספר שנים לפתח את זה וזה אכן הוצג החודש.

וכפי שציינת בצדק, זה אכן הבדל שמיע.

פוביה מטכנולוגיה ומההתקדמות שלה, לא בהכרח תעצור אותה, היא בסך הכל תגרום לאנשים להשאר מאחור.

אז אולי הגיע הזמן שתפסיק להגיע אליי עם כרכרה וסוסים, להתקשר אליי מטלפון חוגה...ולצפות באיים האבודים בלוופ..

ופשוט תתקדם...:)

רן
רן,
אני ממש בעד התפתחות טכנולוגית ובכלל זה גם רום קורקשן.
ניסיתי פשוט לעשות תרגיל בשימוש ברטוריקה שלך עצמך, כאשר המטרה היא לא לדבר על הטכנולוגיה אלא על ההתלהבות המשיחית שחלק מחסידיה מפיצים כאילו מדובר פה במצוות עשה מדאורייתא שהגיעה ישר מהר סיני.
תודה גם על השלמת ההסבר הטכני. השכלתי.
למרות כל הלופים מימין ומשמאל בהסבר שלך, עדיין אתה מודה שהתיקון הוא מאוד שמיע. למעשה בחנת אותי אצלך בצורה עיוורת וניחשתי 100 אחוז מהפעמים, לא בגלל שמיעה אולטרא סונית אלא פשוט בגלל שהתיקון שלוקח בחשבון את רצפת הרעש הוא תיקון חזק ומשמעותי.
ומכאן המסקנה שהמצב שהיה לפני כן היה שגוי, לא נכון, מקולקל, שבור.
התיקון המפואר של הבאס, תיקן בעצם איזה תדר נמוך במנוע של המקרר שלך.
אתה קולט את זה????
במצב הקודם קיבלת סאונד חלקי ומעוות. אפס נאמנות למקור. רצית לתקן את החדר אבל תיקנת את המקרר.
איך ממשיכים מפה? אולי לא הכל ברור וחד וחלק?
(הערה אישית: רן יקירי, אתה הרי משחק טניס. הרמת כדור גבוה וחטפת smash. אין תשובה. תספוג את הנקודה ותמשיך הלאה. באהבה ד.)
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
כל עוד אתה יודע שאתה מסוגל לנצח את הנקודה....ולא את המשחק...

אני ממשיך באהבה...

רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
כל עוד אתה יודע שאתה מסוגל לנצח את הנקודה....ולא את המשחק...

אני ממשיך באהבה...

רן
אתה לגמרי צודק. העתיד הוא בכיוון שלך ולא באודיופיליה העתיקה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אתה לגמרי צודק. העתיד הוא בכיוון שלך ולא באודיופיליה העתיקה.
אני לא יודע לגבי העתיד, אבל בהווה, הכל מתחיל בזה שמתייחסים לטיפולים אקוסטיים ולאודיופיליה קלאסית כאל הפכים ו-mutually exclusive, ואז מתחילים לריב ולהתווכח בלי סוף, עם מאבקי שליטה על הזירה, בעוד שהמציאות היא הפוכה -- הם גם יכולים לחיות יחד מצויין, אין סתירה ביניהם, אין שום חובה לבחור ביניהם, וגם אפשר לעסוק באחד בלי לגעת באחר, ואין שום בעייה עם זה.

החלק הבעייתי היחיד בכל הנושא הוא העובדה שבעיות אקוסטיות משמעותיות אי אפשר לפתור ללא טיפולים אקוסטיים, פאסיביים או אקטיביים, ואז מי שנחשד בניסיון לעשות זאת חוטף מקלחת קרה, לעיתים מופרזת ולפעמים אולי לא, בתלות במידת ההתעקשות על דברים בלתי אפשריים.

מעבר לפינה הזו -- אין שום צורך להתחלק למחנות ולריב. רוב מהומה על לא מאומה.
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,100
מעורבות
363
נקודות
83
ה RC של לינגנדרוף יודע לשנות/לתקן את עצמו בהתאם למה שמתנגן בזמן אמת או שהגדרות הן סטטיות?
אם זה סטטי, יש Presets שאפשר לבחור?

אני שואל כי מוזיקה הרי דינאמית ומה שעובד טוב עם אחד, לא יעבוד עם האחר
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,507
מעורבות
524
נקודות
113
הכל נכון, העניין בכיולים שזה סיפור שלא נגמר, התחום כולו הוא סיפור שלא נגמר, אז תוסיף לו את הכיולים ושמת את ה לא נגמר הזה בריבוע, הריי זה לא שמכיילים פעם אחת ומדביקים אותו בסופר7 ולא נוגעים יותר, הריי זה כיולים וכיוונים ללא סוף, עכשיו נשאלת השאלה למי יש כוח לכל הטרללת הזאת כי כל עוד יש אפשרויות משחק, זה מטריד את המוח ברמה יומית שעתית, אולי עדיף לחזור אחורה פלאג אנד פליי ולסגור ענין מכשיר ON\OFF בלי אפשרויות כיול כיוונון כפתור ווליום וזהו, אם יש בעיה, להחליף את מקור הבעיה. או אולי כדאי ללמוד לחיות עם כיולים אינסופיים לחבר כל יום לפטופ ומדידות, לשבת שעתיים כיולים ואז אם נשאר זמן לשים איזה שיר לשמוע, גם זו אופציה, או ללמד עשרות מצבים לעשרות תחומי מוזיקה ואז בכל ז'אנר להחליף למצב המתאים גם זו אופציה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
ה RC של לינגנדרוף יודע לשנות/לתקן את עצמו בהתאם למה שמתנגן בזמן אמת או שהגדרות הן סטטיות?
אם זה סטטי, יש Presets שאפשר לבחור?
אני לא יודע ספציפית לגבי לינגדורף, אבל באופן כללי ההגדרות הן סטטיות, ולפחות לחלק מה-RC יש כמה וכמה presets.

אני שואל כי מוזיקה הרי דינאמית ומה שעובד טוב עם אחד, לא יעבוד עם האחר
יש כאן שני אספקטים נפרדים:
  1. פיצוי על העיוותים והבעיות שהחדר גורם לצליל המופק ע"י המערכת. זה משהו קבוע, שאינו תלוי במוזיקה, וזו בעצם הפונקציה הבסיסית של RC. התהליך של המדידות והכיוונונים לצורך זה נקרא "כיול".

  2. התאמות לפי טעם המשתמש, שיכולות להיות תלויות בסוגי המוזיקה, במצב הרוח או בכל דבר אחר. זו כבר פונקציונליות שאינה קשורה ל-RC פרופר, אבל נתמכת ע"י חלק ממכשירי/תוכנות ה-RC, כי היא משתמשת ביכולות שממילא נדרשות עבור RC פרופר, כמו הדגשות והנחתות של תדרים מסויימים. ההגדרה של איזה תדרים להדגיש או להנחית מתוארת בד"כ ע"י גרף FR שהמשתמש יכול לשנות לפי רצונו, והגרף המתקבל נקרא target curve. אפשר להגדיר כמה target curves שונים בהתבסס על אותו כיול בסיסי.

הכל נכון, העניין בכיולים שזה סיפור שלא נגמר, התחום כולו הוא סיפור שלא נגמר, אז תוסיף לו את הכיולים ושמת את ה לא נגמר הזה בריבוע, הריי זה לא שמכיילים פעם אחת ומדביקים אותו בסופר7 ולא נוגעים יותר, הריי זה כיולים וכיוונים ללא סוף, עכשיו נשאלת השאלה למי יש כוח לכל הטרללת הזאת כי כל עוד יש אפשרויות משחק, זה מטריד את המוח ברמה יומית שעתית, אולי עדיף לחזור אחורה פלאג אנד פליי ולסגור ענין מכשיר ON\OFF בלי אפשרויות כיול כיוונון כפתור ווליום וזהו, אם יש בעיה, להחליף את מקור הבעיה. או אולי כדאי ללמוד לחיות עם כיולים אינסופיים גם זו אופציה, או ללמד עשרות מצבים לעשרות תחומי מוזיקה ואז בכל ז'אנר להחליף למצב המתאים גם זו אופציה.
נראה שאתה חוזר כל פעם לעניין הדברים שלא נגמרים. אז שוב, זה לא בהכרח כך, ממש לא.

יש כאלה שמשחקים בלי סוף, כמובן, אבל יש כאלה, כולל אותי אישית, שמסתפקים בכיול יחיד ו-preset אחד, שנשארים קבועים לאורך זמן. כיולים ומשחקים מתבצעים רק במקרים הבאים:
  1. השתנה משהו במערכת
  2. השתנה משהו בחדר
  3. יש גירסה חדשה של התוכנה או של ציוד המדידה
וזהו.
 
נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,507
מעורבות
524
נקודות
113
זה לא נכון כי כל הקלטה היא שונה וכל ז'אנר הוא שונה, ברגע שאין לך אפשרות לגעת, הקלטה פחות טובה או ז'אנר פחות מאיים לסט-אפ (אין סט-אפ שאוכל הכל) נשמעת ככה זה מבאס נכון אבל אתה סגור עם זה ומראש אתה יודע מה לשים ומה לא, ברגע שיש אפשרות לגעת ולשנות דברים, משהו לא נשמע טוב אתה מייד מנסה לתקן אותו, או ש אתה חי רק עם מוזיקה סגנון דיאנה קראל ג'אז ווקאל ואז אין לך את הבעיה הזאת, מאידך, תשים מייקל גקסון עם JBL L100 או קליפש לסקאלה אתה מחריש אוזנים עם זה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
זה לא נכון כי כל הקלטה היא שונה וכל ז'אנר הוא שונה, ברגע שאין לך אפשרות לגעת, הקלטה פחות טובה או ז'אנר פחות מאיים לסט-אפ (אין סט-אפ שאוכל הכל) נשמעת ככה זה מבאס נכון אבל אתה סגור עם זה ומראש אתה יודע מה לשים ומה לא, ברגע שיש אפשרות לגעת ולשנות דברים, משהו לא נשמע טוב אתה מייד מנסה לתקן אותו, או ש אתה חי רק עם מוזיקה סגנון דיאנה קראל ג'אז ווקאל ואז אין לך את הבעיה הזאת, מאידך, תשים מייקל גקסון עם JBL L100 או קליפש לסקאלה אתה מחריש אוזנים עם זה.
זה לא נכון לגביך, ואולי לעוד כמה, אבל אתה לא יכול להכליל מעצמך לכולם.

לגבי זה 100% נכון, ואני לא מנסה לתקן כל הזמן. לא צריך לעשות מכל דבר אובססייה בלתי נגמרת.

כשרן בא ומכייל עבורי, הוא מכין כמה presets כדי שאוכל לבחור ביניהם, אבל אני מהר מאוד מתעייף מההשוואות ומההחלפות, ומהר מאוד מתאפס על אופציה אחת ונשאר איתה, חודשים, עד הפעם הבאה, שהיא מהסיבות האמורות.
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,100
מעורבות
363
נקודות
83
אני מוצא את עצמי מדליק ומכבה את ה RC בהתאם למוזיקה ובהתאם לעוצמה שאני שומע.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור