מינימום אקוסטיקה פסיבית מקסימום סאונד


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,444
מעורבות
1,818
נקודות
113
זכיתי בשבת לביקורו של ״ איסיס״ , מדד לי את המערכות ומה שאני כותב עכשיו נכתב בעקבות הכתבה על אקוסטיקה פסיבית / אקטיבית וכל מיני שמות ידענות שאינני מכיר ,
ובכן מדדנו 2 מערכות במצבים שונים של כיול כפי שמתאפשר אצלי ב rc ההסטורים שלי ( זוג ליינגדורף ) , ףמסתבר לי שאני בר מזל בחדר שלי מבחינת הגרפים שמתקבלים ומפל המיים הנפלא שיוצא , רק מה , רציתי לומר לכם שעם כל הכבוד לגרפים הנפלאים שאתם מנסים לקבל , לא שם החשיבות , החשיבות נמצאת בחיות , בדינמיקה , בגודל , בהתקרבות להופעה חיה , וכל זה לצערי לא מופיע בגרף , יצא לי לשמוע מערכות עם גרף מושלם ואפילו משופר לטעם המאזין , רובם מעופשות למדי ומוסברות ע״יי הבעלים במסווה של אנינות טעם , ואילו אני לּצערי מערכת מפלצת שנותנת לך הרגשת חיות של הופעה מקרוב , למזלי גם הגרפים שלי טובים ביותר אבל זה לא אומר כלום לגבי יכולת המערכת .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,059
מעורבות
2,970
נקודות
113
נראה לי שאתה נלחם בטענה שלא נטענה: אני לא חושב שמישהו טען שהמדידות והגרפים מייצגים באופן מלא את יכולות המערכת, ושאם התוצאות טובות, סימן שהסאונד מופלא.

מדידות וגרפים עוזרים:
  • לנפות רכיבים שהם מראש בעייתיים (אם כי ייתכן שהניפוי יפסול דברים שהמאזין דווקא הייה אוהב).
  • בהינתן מערכת וחדר:
    1. לברר מהן הבעיות האקוסטיות שיש
    2. אם יש צורך ויכולת, לטפל בהן ספציפית ככל האפשר ולחזור ל-1
הנ"ל רלוונטיי גם למערכות צנועות וגם למערכות מפוצצות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,059
מעורבות
2,970
נקודות
113
נמדד טוב ונשמע רע היא המטרה שלי, אמר אף אחד.
זה מזכיר לי קטע מ"מבעד למראה ומה אליס מצאה שם":


"I see nobody on the road," said the Messenger.

"I only wish I had such eyes," the King remarked in a fretful tone. "To be able to see Nobody! And at that distance too!"

 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,444
מעורבות
1,818
נקודות
113
אתם שניכם משתמשים בביטוים שברובם לא מוכרים חבעלי מערכות , האם המערכות שלכם מוכנות לנגן ב120 די בי בלי שהחדר יתפרק , האם המערכות שלכם משרות במה שבו הזמן בגובה 180 ס״מ , בגודל של הופעה חיה , האם הדינמיקה ברמה של הופעה חייה , תפסיקו להסתתר מאחורי אנינות שאין לי ,לא קרה שום פלא עם כל הכבוד קוונטי לפרט הפטנטים שמגיעים מחול , אני יודע שאני מעצבן אותכם , אבל יש לכם פרא אדם שמחפש משהו אחר בעניים הדינמיקה במה ודברים למיניהם שלא קשורים לכתבות ולאנשים מלומדים שלא מבינים לדעתי דבר , זו הסיבה שהפכתי ל persona non grata בקרב האודיופילים מוערכים כמוך , אבל לצערי לדעתי אתם מתעסקים בשטיות,
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,444
מעורבות
1,818
נקודות
113
זה ההבדל בין אודיופיל תיאורתי , חמישי כבר 40 שנה , איסיס שלח להם איזה ״ מפל מים ״ להראות להם על מה מדובר
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
257
נקודות
63
זה ההבדל בין אודיופיל תיאורתי , חמישי כבר 40 שנה , איסיס שלח להם איזה ״ מפל מים ״ להראות להם על מה מדובר
הרבה תודות לאלדר על אירוח נדיב והאפשרות למדוד חדר גדול עם מערכות גדולות שמטופל אקוסטית מצוין אקטיבית לינרורף RC ואקוסטיקה פסיבית.
ללא ספק החדר מאפשר לקבל סאונד כמו בהופעה חייה מוגברת.
אין גלים עומדים הגדולים מזמן דעיכה של 350 מילי שניה שזה מעולה לחדר גדול
מצורף גרף "מים נופלים" של החדר והמערכת עם רמקולים אלבדו, מדהים.
אשמח לבצע מדידות נוספות להבנה יותר מעמיקה של החדר בשתי המערכות אלבדו ואלטק עם תוספת של בנצי.

eldar albedo.png
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,444
מעורבות
1,818
נקודות
113
תחרות קטנה לא תזיק בין אודיופיל שזורק כסף בדברים מיותרים. לבין אודיופיל שיודע מה הוא עושה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,444
מעורבות
1,818
נקודות
113
הנה המדידה למעלה , יכול לחלום ככל כזו , גם גיא וגם קססססנר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,059
מעורבות
2,970
נקודות
113
אל תחמיא לעצמך – זה שאנחנו מעצבנים אותך ממש לא אומר שאתה מעצבן אותנו :)

עוצמת הקול שמגיעה למאזינים בקונצרט סימפוני גדול, אפילו עם מקהלה, מגיעה ל-90 עד 110 דיבי. בבית, לי לפחות לא נעים להאזין מעל ל-95 דיבי, וגם זה לעיתים רחוקות. עוצמת קול של 85 דציבלים ומעלה לאורך זמן עלולה לגרום לנזק לשמיעה, שלא לדבר על בעיות עם השכנים. אז אני לא רואה שום רלוונטיות מבחינתי למה קורה עם המערכת ו/או החדר ב-120 דיבי.

זה שאתה מנסה לבנות לעצמך תדמית של איזה פרא שמחפש דברים גדולים ומוגדלים, ושלדעתך אחרים לא מבינים שום דבר, אנחנו כבר יודעים, ואנחנו גם יודעים מי באמת מבין ומי לא.

אנחנו גם יודעים מי מחפש תשומת לב, ופותח שרשור חדש על כל פיפס במערכות שלו, ועל כמה הוא ו/או המערכת שלו טובים יותר מאחרים (ראה השרשור הנוכחי), שלא לדבר על אינספור תגובות בשרשורים שבמקרה אינם על המערכת שלו.

העניין הוא שבמשך שנים נעזרת באנשים שאכן מבינים, כמו @michael123 @Dan-Cinemart @RanMoyal ועוד, ובלעדיהם לא היית מגיע לאן שהגעת. עיקר/כל הבעיות האקוסטיות והאחרות אצלך כבר נפתרו בעזרתם, אבל אתה מנפנף בנוצות שאינן שלך, כאילו אתה שם למעלה ואחרים מתעסקים בשטויות.

אז לא, ממש לא מתעסקים בשטויות. כל אחד מנסה לשפר/למקסם את מה שהוא מקבל מהמערכת והחדר שיש לו, ומחליפים כאן מידע ותובנות איך עושים את זה. גם אתה – או ליתר דיוק, אחרים עבורך – עשית את זה, כולל הפטנטים מחו"ל, אבל עכשיו אתה מתנשא על אחרים שעושים את מה שכבר עשית.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,242
מעורבות
3,172
נקודות
113
אתם שניכם משתמשים בביטוים שברובם לא מוכרים חבעלי מערכות , האם המערכות שלכם מוכנות לנגן ב120 די בי בלי שהחדר יתפרק , האם המערכות שלכם משרות במה שבו הזמן בגובה 180 ס״מ , בגודל של הופעה חיה , האם הדינמיקה ברמה של הופעה חייה , תפסיקו להסתתר מאחורי אנינות שאין לי ,לא קרה שום פלא עם כל הכבוד קוונטי לפרט הפטנטים שמגיעים מחול , אני יודע שאני מעצבן אותכם , אבל יש לכם פרא אדם שמחפש משהו אחר בעניים הדינמיקה במה ודברים למיניהם שלא קשורים לכתבות ולאנשים מלומדים שלא מבינים לדעתי דבר , זו הסיבה שהפכתי ל persona non grata בקרב האודיופילים מוערכים כמוך , אבל לצערי לדעתי אתם מתעסקים בשטיות,

אתה צודק לגמרי - אנחנו סתם מסתתרים מאחורי מילים מפוצצות בעוד אתה, ה"פרא אדם" הנאור, גילית את האמת האודיופילית האמיתית.
כולנו פשוט מתים מקנאה שאנחנו לא מפרקים את הקירות ב-120 דציבל - פשוטי העם שכמונו.

נדמה לי שבעזרת שני מגברי Luxman M-800A בחיבור מגושר (240W), ה Albedo Atesia (רגישות 87DB) יכולים להגיע לעוצמה של ב~ 110.8 דציבלים במרחק של מטר אחד, אבל אולי אני טועה בחישוב ;)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,059
מעורבות
2,970
נקודות
113
תחרות קטנה לא תזיק בין אודיופיל שזורק כסף בדברים מיותרים. לבין אודיופיל שיודע מה הוא עושה.
הנה המדידה למעלה , יכול לחלום ככל כזו , גם גיא וגם קססססנר
אני לא בתחרות. בניגוד מוחלט אליך, האגו שלי לא מושתת על המערכת/חדר שלי.

המערכת/חדר שלי לא הכי גרועים כאן, אבל נדיר שתתפוס אותי משוויץ בהם. אני לא חושב שככל שהם טובים יותר, אני גדול יותר, כך שלמרות שכתבתי כבר הרבה פעמים שיש אוסף גדול של דברים שאפשר לשפר, מכבלים ושיכוכים ועד צ'יפ ה-DAC המובנה של ה-RC -- ואפשר כנראה להוסיף הדהודים בחדר, שלא מדדתי -- אני לא טורח לעשות זאת.

לעומת זאת, אתה *כל הזמן* במשך שנים מנסה להוכיח -- ברמה של שטיפת מוח -- שאתה, המערכות שלך ולאחרונה החדר שלך, אתם הטובים והגדולים מכולם, אתה היחיד שמבין ומתעסק בדברים האמיתיים, וכל השאר "אנינים", לא מבינים מה שהם עושים, ומה שהם עושים זה שטויות.

נו, שויין, תמשיך למכור את התדמית הזו, אולי מישהו ישתכנע משטיפת המוח. לפחות חלק מהאחרים מבינים במי מדובר.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
431
מעורבות
23
נקודות
18
ואילו אני לּצערי מערכת מפלצת שנותנת לך הרגשת חיות של הופעה

אתה יודע... לא כל הקלטה של כל מוסיקה מנסה לשחזר הופעה חיה.
בין אילו שכן, יש הופעות חיות אקוסטיות, ויש מוגברות. גם בהופעות חיות מוגברות אתה שומע מוסיקה דרך מגברים ורמקולים...

אבל אם נצמצם "הופעות חיות" לכאלו אקוסטיות, גם אז, בהופעה עצמה, הבמה די מעורפלת והאימאג' לא חד, והפירוט לא מי יודע כמה, כמו במערכת טובה שמנגנת מיקס ערוך היטב (גם במה וגם אימאג' נוצרים במיקס, לא בהקלטה). אז נשארנו עם הדינמיות, ופה אני מסכים לגמרי. דינמיות ולא רזולוציה נותנת תחושה של משהו חי. אמיתי. בשביל זה צריך ווליום, וצריך טווח דינמי (שני דברים מדידים לגמרי) וצריך חדר עם אקוסטיקה טובה (שיש לך, לדבריך) ושכנים... שכנים סבלניים משהו...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,059
מעורבות
2,970
נקודות
113
אתה יודע... לא כל הקלטה של כל מוסיקה מנסה לשחזר הופעה חיה.
בין אילו שכן, יש הופעות חיות אקוסטיות, ויש מוגברות. גם בהופעות חיות מוגברות אתה שומע מוסיקה דרך מגברים ורמקולים...

אבל אם נצמצם "הופעות חיות" לכאלו אקוסטיות, גם אז, בהופעה עצמה, הבמה די מעורפלת והאימאג' לא חד, והפירוט לא מי יודע כמה, כמו במערכת טובה שמנגנת מיקס ערוך היטב (גם במה וגם אימאג' נוצרים במיקס, לא בהקלטה).
מסכים, וכבר כתבתי את הנ"ל מיליון פעמים, בלי להגזים :)

רק יש לסייג ש"גם במה וגם אימאג' נוצרים במיקס, לא בהקלטה" נכון רק לגבי ריבוי מיקרופונים. כשיש עד שניים, או לכל היותר מיקרופון שלישי באמצע כדי לטפל בבעיית ה"חור באמצע", כמו בהקלטות מוקדמות, הבמה והאימג'ינג מובנים בהקלטה. עם אחד (מונו) או שני מיקרופונים לסטריאו אין בעצם צורך במיקס, ועם שלישי שבאמצע, בדרך כלל עושים מיקס שלו במידה שווה לשני הצדדים, והאימג'ינג עדיין מובנה בהקלטה.


אז נשארנו עם הדינמיות, ופה אני מסכים לגמרי. דינמיות ולא רזולוציה נותנת תחושה של משהו חי. אמיתי. בשביל זה צריך ווליום, וצריך טווח דינמי (שני דברים מדידים לגמרי) וצריך חדר עם אקוסטיקה טובה (שיש לך, לדבריך) ושכנים... שכנים סבלניים משהו...
אני לא חושב שדווקא דינמיות ו-ווליומים מטורפים הם הגורמים העיקריים להרגשה שהמבצעים נמצאים מול העיניים, מה שיכול לקרות גם בקטעים שקטים שאינם מאתגרים אף מערכת. נראה לי שזה קשור יותר דווקא לרזולוציה -- לפרטים -- אבל לא רק, אלא גם תחושת נפח, עומק, במה, אימאג'ינג וכיו"ב, ודווקא כמה סוגים של עיוותים מעצימים את התחושה הזו.

האחד הוא דווקא *צימצום* של הטווח הדינמי -- קומפרסיה *עדינה*, לא מהסוג של loudness war. זה כנראה אחד מהמרכיבים של ה"קסם" של ויניל, אבל גם producers של הקלטות דיגיטליות, שבהן אין צורך טכני בקימפרוס כמו שיש לפעמים בוויניל, יודעים את זה ומיישמים רמה נמוכה של קימפרוס כדי להגדיל את תחושת הנוכחות.

השני הוא תוספת של הרמוניות זוגיות, כמו של הגברת מנורות, שזה חלק מה"קסם" של הגברה כזו, וכנראה שזה קורה גם בוויניל ברמה מסוימת.

השלישי הוא רעש הרקע של ויניל כתוצאה מחיכוך, לא של pops & clicks אלא ה-"woosh", שגורם לתחושה של רחשים כמו במציאות, בניגוד לשקט הסטרילי של דיגיטל.

חוצמזה, נראה לי שכל זמן שלא מתקרבים למגבלות של ההגברה והרמקולים, מערכת טובה לא מצמצמת את הטווח הדינמי של מה שבקלט, כך שלא הטווח הדינמי הוא המבדיל בין מערכות מבחינת תחושת הנוכחות.

ועוד לעניין הטווח הדינמי: רבים טועים לחשוב -- אולי כאנטיתזה ל-loudness war -- שככל שהטווח הדינמי גדול יותר, כן ייטב. זה נכון עד גבול מסויים, שמעבר לו, אי אפשר לכוון את הווליום כך שהקטעים החזקים לא יפוצצו את האוזניים והשקטים לא ייבלעו ברעש הסביבתי. יש צורך לבצע gain riding -- כשמתקרב קטע חזק, להחליש, וחלש לחזק. כמעט תמיד ההחלשות והחיזוקים גדולים יותר מהנחוץ, כך שבפועל שומעים טווח דינמי קטן מזה שהיה מתקבל אם הטווח הדינמי היה מקומפרס מראש במידה שמתאימה להאזנה ביתית, בסדר גודל 50-55 דיבי ואפילו פחות. בנוסף, מאבדים חלק משמעותי בהנאה, כי במקום להאזין בנחת, צריכים להיות דרוכים כל הזמן לצורך התאמת הווליום.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
431
מעורבות
23
נקודות
18
עוד לעניין הטווח הדינמי: רבים טועים לחשוב -- אולי כאנטיתזה ל-loudness war -- שככל שהטווח הדינמי גדול יותר, כן ייטב. זה נכון עד גבול מסויים,

בגלל זה גם הוספתי שצריך חדר ייעודי.
פעם שמעתי קונצרט של זמרת אופרה בסלון עם פסנתר... טוב זה לא היה.

השלישי הוא רעש הרקע של ויניל כתוצאה מחיכוך, לא של pops & clicks אלא ה-"woosh", שגורם לתחושה של רחשים כמו במציאות, בניגוד לשקט הסטרילי של דיגיטל.

אישית, לא סובל את זה. המעבר לדיגיטל, שהחליף ווניל וקסטות היה בשבילי הקלה מבורכת של להפסיק לעסוק בהיס וקראק ושאר הפיכס. ניקוי רעשים כזה, קסטה באיכות טובה יותר, הדפסה יותר טובה של הווניל... ניג'וז. תן לי שקט כל יום כל היום.

אלא גם תחושת נפח, עומק, במה, אימאג'ינג וכיו"ב

אני מבדיל בין כמה לאימאג'. האימאג' לדעתי בהופעות חיות מאוד לא ברור. בטח לא כמו כזה שנוצר במיקס.

מיישמים רמה נמוכה של קימפרוס כדי להגדיל את תחושת הנוכחות.

לי יש תחושה שהקימפרוס מגדיל את תשומת הלב לבאס העליון, מה שמגביר את תחושת הקיצביות, אבל אולי זה משתנה ממאזין למאזין. אני מאזין של קצב, פחות של רזולוציה. אודיופילים רבים אוהבים הקלטות מינימליסטיות רבות פירוט. אני מוצא אותן משעממות מוסיקלית, גם אם מעניינות טכנית (לשתי דקות...).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,059
מעורבות
2,970
נקודות
113
בגלל זה גם הוספתי שצריך חדר ייעודי.
פעם שמעתי קונצרט של זמרת אופרה בסלון עם פסנתר... טוב זה לא היה.
לא ראיתי שכתבת שצריך חדר ייעודי, רק "חדר עם אקוסטיקה טובה", שזה ממש לא אותו דבר, ובכל מקרה זה לא קשור להיות החדר ייעודי או לא.

זה יכול להיות קשור להיותו מבודד אקוסטית, ועקב כך שקט יותר, מה שמאפשר עוד כמה dB לטווח הדינמי שהמאזין יכול להכיל בנוחות בלי להזדקק ל‑gain riding.

הטווח הדינמי של קונצרט אקוסטי חי יכול להגיע ואולי לעלות על 80 דיבי, כך שאפילו אם נמצאים בחדר שקט, שרמת הרעש הסביבתי בו היא 30dB SPL, הקטעים החזקים של הקלטת קונצרט כזה, ללא כיווץ, שמושמעת כך שהקטעים השקטים לא נבלעים ברעש הסביבתי ,יגיעו ל‑110dB SPL, מה שעלול לגרום נזק לשמיעה, ושעבור רוב האנשים זה הרבה מעל מה שהם מוכנים לסבול, שלא לדבר על ליהנות, והם בפירוש יזדקקו ל‑gain riding. לא כייף.


אישית, לא סובל את זה. המעבר לדיגיטל, שהחליף ווניל וקסטות היה בשבילי הקלה מבורכת של להפסיק לעסוק בהיס וקראק ושאר הפיכס. ניקוי רעשים כזה, קסטה באיכות טובה יותר, הדפסה יותר טובה של הווניל... ניג'וז. תן לי שקט כל יום כל היום.
עובדה היא שיש כאלה שמתים על זה וכאלה שלא סובלים את זה. אין אמת אבסולוטית שמתאימה לכולם. לא תמיד גם קל או בכלל אפשר להעריך מה בדיוק נותן לאדם נתון את התחושה המסוימת לשמע הקלטה נתונה. רוב השומעים לא יכולים לדעת האם/כמה קימפרוס נעשה, האם נוספו הרמוניות זוגיות, מה השפעת ה-swoosh עליהם ביחס לתחושת הנוכחות, וכיו"ב. אולי בעלי מקצוע מפתחים את היכולות לזהות דברים כאלה, אבל לא תמיד יש להם דרך לוודא שמה שהם חושבים הוא אכן נכון (וגם לא תמיד הם רוצים לדעת אם זה נכון, שלא יתברר שהם טעו).


אני מבדיל בין כמה לאימאג'. האימאג' לדעתי בהופעות חיות מאוד לא ברור. בטח לא כמו כזה שנוצר במיקס.
חשבתי שפירטתי אותם בנפרד, לא?

במה מתייחסת לתחושה הכללית של רוחב ועומק, ויש הכוללים גובה, של הפרזנטציה.
אימג'ינג (לא אימאג') מתייחס למיקום של מקורות קול בתוך הבמה הווירטואלית.

האימג'ינג בהופעה חיה אקוסטית אכן אינו pinpointed כמו בהקלטות. לפעמים קשה בכלל לדעת מהיכן הצליל מגיע, במיוחד כשהכלי המנגן מוסתר ע"י נגנים אחרים.

אני לא מתייחס רק למיקס, כי כאמור יש הקלטות ללא מיקס, או עם מיקס פשוט של מיקרופון אמצעי, וגם בהן המיקום pinpointed.


לי יש תחושה שהקימפרוס מגדיל את תשומת הלב לבאס העליון, מה שמגביר את תחושת הקיצביות, אבל אולי זה משתנה ממאזין למאזין. אני מאזין של קצב, פחות של רזולוציה. אודיופילים רבים אוהבים הקלטות מינימליסטיות רבות פירוט. אני מוצא אותן משעממות מוסיקלית, גם אם מעניינות טכנית (לשתי דקות...).
אני לא יודע בדיוק על כל מה שהקימפרוס משפיע -- בשביל זה צריך להשוות את אותה הקלטה עם ובלי קימפרוס volume‑matched במדויק ככל שאפשר (כי אי אפשר לגמרי במדויק: עבור אותה עוצמה בפיקים, המקומפרס יישמע חזק יותר), תוך שניות, ו-double‑blind. יש לי הרגשה שלא עשית את זה, ואני עצמי בטח שלא.

מה שאני כן יודע שקימפרוס "עדין" מגדיל את חוויית הנוכחות.

זה שאתה ממוקד בצורה מודעת יותר לקצב מאשר לרזולוציה לא אומר שהקצב הוא מה שנותן לך תחושת נוכחות.

מעבר לזה, ואתה מבודד לחלוטין את עניין הרזולוציה והפרטים, ובסוג מסוים של הקלטות מינימליסטיות, כשלטענתי הם רק חלק מהעניין:
נראה לי שזה קשור יותר דווקא לרזולוציה -- לפרטים -- אבל לא רק, אלא גם תחושת נפח, עומק, במה, אימאג'ינג וכיו"ב
 

נערך לאחרונה ב:

falou

אוהב את התחום
הודעות
431
מעורבות
23
נקודות
18
זה שאתה ממוקד בצורה מודעת יותר לקצב מאשר לרזולוציה לא אומר שהקצב הוא מה שנותן לך תחושת נוכחות.

נכון.
זה אומר שתחושת הנוכחות, היכולת לזהות במה וכו', פחות חשובה לי. בשבילי אלא אלמנטים "ויזואלים" וכשאני מתרכז בהם זה מפריע לי להתרכז במוסיקה. אני מעדיף לשמוע מוסיקה כמו בהופעה חיה. בהופעה חי אני לא מתעסק איפה הנגנים עומדים...

עם הזמן גם הזנחתי את העניין האודיופילי של לחפש את הפירוט. אני מבין שהוא יכול להעצים את תחושת הריאליזם, אבל אני מעדיף את החוויה השלמה, בלי לנסות לפרק אותה לגורמים. זה כמו ההבדל בין לקרוא משפט ולספוג את המשמעות שלו לבין לנתח אותו מבחינה תחבירית. התחביר בונה ויוצר את המשמעות, אבל אם אתה חושב עליו, אתה לא עוסק בה. מקווה שמובן.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,539
מעורבות
424
נקודות
83
נכון.
זה אומר שתחושת הנוכחות, היכולת לזהות במה וכו', פחות חשובה לי. בשבילי אלא אלמנטים "ויזואלים" וכשאני מתרכז בהם זה מפריע לי להתרכז במוסיקה. אני מעדיף לשמוע מוסיקה כמו בהופעה חיה. בהופעה חי אני לא מתעסק איפה הנגנים עומדים...

עם הזמן גם הזנחתי את העניין האודיופילי של לחפש את הפירוט. אני מבין שהוא יכול להעצים את תחושת הריאליזם, אבל אני מעדיף את החוויה השלמה, בלי לנסות לפרק אותה לגורמים. זה כמו ההבדל בין לקרוא משפט ולספוג את המשמעות שלו לבין לנתח אותו מבחינה תחבירית. התחביר בונה ויוצר את המשמעות, אבל אם אתה חושב עליו, אתה לא עוסק בה. מקווה שמובן.
קצת בעייתי מה שאתה אומר, אחת הסיבות שאתה לא צריך להתעסק איפה הנגנים זה בגלל שאתה רואה אותם בניגוד לשמיעה בבית, זו לא השוואה נכונה. בגלל זה החוויה המלאה היא רק אם אתה בהופעה חיה או לחלופין רואה הופעה על המסך והסט שלך מסוגל להפריד בין מה שאתה רואה לסאונד הנשמע. גם זה בעייתי כי אתה תלוי בהקלטה ובהחלטות טכנאי הסאונד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,059
מעורבות
2,970
נקודות
113
נכון.
זה אומר שתחושת הנוכחות, היכולת לזהות במה וכו', פחות חשובה לי. בשבילי אלא אלמנטים "ויזואלים" וכשאני מתרכז בהם זה מפריע לי להתרכז במוסיקה. אני מעדיף לשמוע מוסיקה כמו בהופעה חיה. בהופעה חי אני לא מתעסק איפה הנגנים עומדים...

עם הזמן גם הזנחתי את העניין האודיופילי של לחפש את הפירוט. אני מבין שהוא יכול להעצים את תחושת הריאליזם, אבל אני מעדיף את החוויה השלמה, בלי לנסות לפרק אותה לגורמים. זה כמו ההבדל בין לקרוא משפט ולספוג את המשמעות שלו לבין לנתח אותו מבחינה תחבירית. התחביר בונה ויוצר את המשמעות, אבל אם אתה חושב עליו, אתה לא עוסק בה. מקווה שמובן.
מובן בהחלט, וכך גם אני מאזין—למוזיקה ולא למרכיבי הסאונד.


עם זאת, לפעמים קופצים לאוזניי פרטים, או מרכיבים של הסאונד, בלי שחיפשתי אותם, מה שעשוי לשמח אותי אם יש משהו מוצלח במיוחד, ועוד יותר משמח אותי להבחין בקווים מוזיקליים שבדרך כלל מוסתרים.

קצת בעייתי מה שאתה אומר, אחת הסיבות שאתה לא צריך להתעסק איפה הנגנים זה בגלל שאתה רואה אותם בניגוד לשמיעה בבית, זו לא השוואה נכונה. בגלל זה החוויה המלאה היא רק אם אתה בהופעה חיה או לחלופין רואה הופעה על המסך והסט שלך מסוגל להפריד בין מה שאתה רואה לסאונד הנשמע. גם זה בעייתי כי אתה תלוי בהקלטה ובהחלטות טכנאי הסאונד.
אני לא רואה בעיות כאן.

נוצרות -- על ידך -- בעיות כאשר אתה מנסה להתאים מאזינים אחרים למודלים שיש לך בראש לגבי איך צריך להאזין, ולגבי מתי החוויה "מלאה"—שזו המצאה שלך שאינה בהכרח רלוונטית לאחרים.

נראה שאחד המודלים שלך אומר שקיים צורך אובייקטיבי להתעסק במשהו מעבר למוזיקה עצמה בעת האזנה, שבמסגרתו בהופעה חיה מתעסקים בנגנים, ובבית—באפיונים אודיופיליים של הצליל. אז לא, לא לכולם יש את הצורך הזה. יש כאלה שנהנים לשמוע מוזיקה בעיניים עצומות ולא להתעסק בשום דבר אחר.

מודל אחר שלך הוא שיש חוויה שהיא "מלאה", שיכולה להתממש רק בהופעה חיה או כשרואים את הנגנים על המסך ומסגלים להפריד בין התמונה למה ששומעים. אז לא, אצל אחרים יכולה להיות חוויה "מלאה" לחלוטין מהאזנה למוזיקה נטו, בלי שום תמונה—חיה או מתה.

התלות בהקלטה ובהחלטות טכנאי הסאונד קיימת בכל מקרה של מוזיקה מוקלטת מעצם מהותה. זה כמו שהמעבר מתווים למוזיקה שמיעה הוא בהכרח בתיווך של מבצעים, שהתלות בהם מוחלטת. יש כאלה שיכולים "לשמוע" באוזני רוחם את המוזיקה לפי התווים, אבל זו חוויה אחרת מאשר לשמוע צלילים אמיתיים דרך האוזניים. למעשה, מאזינים למוזיקה מוקלטת תלויים גם במערכת שלהם, באקוסטיקה, במצב הפיזי של מדיה פיזית (אם מאזינים באמצעותה), ברעש הסביבתי, באילוצים משפחתיים, בשכנים ובגורמים נוספים. אז מה?

וכמו שיש מבצעים טובים, יש טכנאים טובים, שמפיקים תוצאות מהנות יותר מאחרים.

מוזיקה מוקלטת יכולה להיות עדיפה על הופעה חיה מכל מיני בחינות, החל באפשרות לשמוע מבצעים טובים בהרבה מאלה שיוצא לך להגיע לשמוע בהופעה חיה—במיוחד כשהם מתו או כבר מעבר לשיאם—וממקום טוב יותר ממה שבדרך כלל תשקיע בכרטיס. יש תוספת פרטים שבהופעה לא שומעים, וזה כולל לא רק רעשים של הפעלת הכלים, אלא גם קווים מוזיקליים משמעותיים. יש במה, אימג'ינג וכדומה, שאין בצורה ברורה בלייב. אפשר להאזין למה שרוצים ומתי שרוצים, באיזה ווליום שרוצים (שאפשר), כולל להפסיק באמצע או לדלג על קטעים משעממים ולחזור על מעניינים. צוותי ההקלטה, בשיתוף עם המבצעים, יכולים לתקן שגיאות, לשנות איזונים, לבחור טייקים עדיפים מוזיקלית וכדומה, בעוד שבהופעה פומבית—מה שיוצא, יוצא.

בקיצור, התלות בטכנאים אינה בהכרח בעיה, ובהרבה מקרים היא בדיוק ההיפך—פתרון של בעיות.
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
437
מעורבות
139
נקודות
43
נכון.
זה אומר שתחושת הנוכחות, היכולת לזהות במה וכו', פחות חשובה לי. בשבילי אלא אלמנטים "ויזואלים" וכשאני מתרכז בהם זה מפריע לי להתרכז במוסיקה. אני מעדיף לשמוע מוסיקה כמו בהופעה חיה. בהופעה חי אני לא מתעסק איפה הנגנים עומדים...

עם הזמן גם הזנחתי את העניין האודיופילי של לחפש את הפירוט. אני מבין שהוא יכול להעצים את תחושת הריאליזם, אבל אני מעדיף את החוויה השלמה, בלי לנסות לפרק אותה לגורמים. זה כמו ההבדל בין לקרוא משפט ולספוג את המשמעות שלו לבין לנתח אותו מבחינה תחבירית. התחביר בונה ויוצר את המשמעות, אבל אם אתה חושב עליו, אתה לא עוסק בה. מקווה שמובן.
אין חוויה שלמה בלי ריאליזם. אם אין את הפירוט, המערכת עושה קולורציה.
אם אין אמביינס (החזרים מהקירות) או אוברטונים, ססטיין ודעיכה אתה לא מקבל את החווייה השלמה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור