AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,950
- מעורבות
- 2,947
- נקודות
- 113
JC1 נהדר ממש בכיוון שלו, של דיוק וניקיון ועוצמה וכל מה שצריך לכיוון הקודם שלי, של "ריאליזם".אבל הוא טוב JC1...
אבל לכיוון החדש שלי, של צליל יותר רך ו"מועשר", הוא לא כל כך מתאים...
עמיר
JC1 נהדר ממש בכיוון שלו, של דיוק וניקיון ועוצמה וכל מה שצריך לכיוון הקודם שלי, של "ריאליזם".אבל הוא טוב JC1...
דווקא שמעתי אותו עם הווריטי של מיכאל ,יתכן שהוא מתנהג אחרת מאשר עם ה B&W אבל הוא רך המידה הנכונה ,עם מיד בס מקסים ,JC1 נהדר ממש בכיוון שלו, של דיוק וניקיון ועוצמה וכל מה שצריך לכיוון הקודם שלי, של "ריאליזם".
אבל לכיוון החדש שלי, של צליל יותר רך ו"מועשר", הוא לא כל כך מתאים...
עמיר
חינתי האישית, גם אם זה לא הכי נכון/מדוייק/אמיתי /ריאליסטי וכאלה.
לאחרים, דווקא המחשבה (שלרוב שגוייה) שהמערכת שלהם מדייקת היא זו שגורמת להם הנאה. שייהנו. למה לא?
אתה כותב בלשון רבים דברים שהם עמדתך האישית, שודאי יש לה הרבה שותפים, אבל זה לא בשם כולם.כלומר אתה מודע לכך שככל שהביצועים טובים יותר הצערכת תתפרש כטובה יותר.
ויש כאלה שלא נהנים ממערכת מרוחה ולא מדויקת. יש כאלה שמתבאסים שהמערכת שלהם מחסירה פרטים ורזולוציה. יש כאלה, תתפלא, שמעדיפים שהמערכת שלהם תעשה את כל הדברים הללו לפחות מצוין.
הפרמטרים הללו עמיר, הם ערובה לאיכות טובה. הם ערובה לאיכות צליל טובה יותר מאשר מערכת שהיא לא כזו. למה? כי ככה זה עובד. אנחנו רוצים לסחוט מהמערכת שלנו מקסימום ביצועים. מקסימום איזון, שלא תצרח ושלא תהיה סתומה. שתהיה מאוזנת.
אנחנו מחפשים שתעביר לנו במה תלת מימדית. כזו שמרחפת כאילו אין רמקולים.
אנחנו מחפשים שהיא תהיה מהירה. שהכל יקרה בה מיד. שהכל יצא ממנה בקלות, ברילקס, שלא תילחץ מאתגרים.
אנחנו מחפשים בסופו של דבר ביצועים גבוהים מהמערכת בכל האספקטים. האם ניתן לקבל הכל? אפשר להגיע ממש קרוב לשם.
דווקא שמעתי אותו עם הווריטי של מיכאל ,יתכן שהוא מתנהג אחרת מאשר עם ה B&W אבל הוא רך המידה הנכונה ,עם מיד בס מקסים ,
מצד שני אני גם מאוד אוהב את שינוי הכוון שעשית ,וגם את הגישה לאודיו ,כנראה שזה בא עם הגיל ,כלומר ההשתחררות ממסלול האודיופיליה המסורתי ,וקצת יותר שחרור ,ואולי תקשורת יותר טובה עם עצמנו ,ומה מהנה אותנו ,האמת ! גם אני כבר אינני רודף אחרי במה ,פרטים או שאר מושגים אודיופילים ,מבין אותם ,משם אני בא ,אבל מהנים אותי עכשיו דברים אחרים שאפילו קשה לי להסביר אותם במושגים הרגילים ,אבל אני יכול לומר שזה יותר משהו שיוצא מנשמתי ופחות מהמעט מוח שנשאר לי (נאורון בודד) ,הויכוח הזה בשרשור הארוך משהו שמעלינו נראה לי ברכה לבטלה ,ממילא אני כבר לא שם ,ושיבוסם למי שבלהט עז עוסק בתפל ,שם המשחק בעיני הוא טונליות ,והאם היא שהתאמת לעצמך מעוררת את מרכז הרגש וההנאה שחבויים בחובנו ,יותר מזה ,אומר שמערכות מהסוג המתבקש בעיני האודיופיל המלא עזוז ואנרגיות ,איך שהוא עוצרות לי את הנירוונה ההאזנתית ,למרות הערכתי על גודל המאמץ ,ההשקעה,וההבנה ,יש משהו אחר באודיופיליה!!!!!!!
גם לך מגיעכפיים,סוג של הארה לך וגם לעמיר,
משפט מפתח "תקשורת יותר טובה עם עצמינו"
ההבנה מה טוב לנו והכיוון אותנטי שלנו,
זה קרה לי לפני עשר שנים ולא פניתי יותר לאחור,
לא לעשות מה שנחשב בעיני אחרים,
עושה אותנו נאמנים לעצמינו ונותן לנו בחירה
חופשית.
זו בדיוק אותו סוג של עקמימות שאנשים מכניסים למשל למושג "אודיופיל", כשהם מתכוונים בבוז לראש חלול ש*רק* סאונד מעניין אותו.מערכת עם ביצועים אודיופילים, יעני היי אנד ״טהור״, זה לא צליל רזה וחד, קר ומנוכר, יבשושי ואנמי.
מערכות אודיופיליות מעולות ששמעתי רחוקות מזה. יש פרטים, רזולוציה, נקיון, שקט ודינמיות. וזה כמובן בטונאליות מאוזנת שרוב המערכות יצרחו הרבה לפני שמערכת אודיופילית טובה תרמוז על כך.
יש מוסיקה במערכת אודיופילית טובה. טונות של מוסיקה. וזה בלי למרוח, לתבל, להתנדנד ולעגל פינות.
יש לי תחושה שאנשים לא מגדירים נכון מערכת אודיופילית ונכבשים בגישה של ״אודיופילי זה יבש״.
לא נכון. פשוט לא נכון.
דעתי כדעתך.סעיף 4 נתון לדיון כאורך הגלות.
מע' שמחסירה פרטים אינה מוזיקאלית ( מפחינתי חד משמעי) מע' שמחסירה פרטים זו מי' סתומה.
מע' שמגישה את הפרטים בצורה שונה מחברותיה היא הופכת לטעם אישי ואכן מוזיקלית.
נתחיל ברמקול.. כדי שרמקול לא יחסיר שום פרט, ולו הקטן ביותר, בכל ווליום שהוא בתוך טווח הדינמי של יצירה, בכל סגנון מוזיקה ובכל מנעד התדרים, הוא צריך להיות רמקול פול ריינג' רוצח! זאת אומרת מפורט בטירוף ועולה בהתאם. לא חושב שיש משהו בפחות מ 100 אלף שעושה את מה שאמרתי. לאזן רמקול כזה עולה אפילו יותר.
הייתי השולף הכי פרוע במערב...
כדי שרמקול לא יחסיר פרטים, לפי ההגדרה של נמר, הוא חייב להיות פול ריינג'. אחרת יחסרו פרטים בבס התחתון. כמו כן הוא חייב להיות מ"הזן המפורט/אנליטי/חסר צבע".
לאזן זה אומר לגרום לו להשמע טבעי, בניגוד לצליל חנקן נוזלי. או במילים אחרות לישר את עקומת התדר.
א-מחייע לכבוד מה?ביידיש אומרים א-מחייה.
אני חושב שפותח השרשור יכול לדלות מהדיון המאוד ארוך הזה מספר נקודות שחוזרות על עצמן כל הזמן בפורום, ואני אמנה את חלקן:
1. לדעת רוב חברי הפורום העניין החשוב ביותר הוא שהמערכת תהיה לטעמך.
2. ייתכן מצב בו, בנסיבות שונות, העדפתך האישית למערכת אחת על פני מערכת אחרת תשתנה, בין אם מדובר בהקלטה אחרת: פחות/יותר טובה או ישנה/חדשה יותר או של חברת הקלטות פחות/יותר טובה; סגנון מוסיקלי שונה וכו׳.
3. לא ניתן להגדיר מהי מערכת טובה יותר כיוון שהעניין לא מתאפיין בהיבטים אובייקטיביים אלא בטעם אישי ולכן אין טעם להכריז/לשכנע/להאיר/לשאול האם מערכת א׳ טובה ממערכת ב׳.
4. ישנן מספר דרישות שאנו מצפים ממערכת שתעמוד בהן: פרטים, איזון טונאלי וכדומה. הנ״ל מקנה מידה של סמיכות על מציאות ועובדות ולא על תחושות ואמונות, ואם יש מערכת שמחסירה תחומים משמעותיים בנושא שיחזור המוסיקה אז גם כאן ניתן להשתמש בביטוי שהגדרתו מעורפלת כגון ״מערכת מוסיקלית״ ולהעדיף באופן אישי ובלתי תלוי את התוצאה הזו (שכבייכול פחות טובה מבחינת איכות שיחזור המוסיקה).