רמקולים נשמעים בסטריאו , ומן הסתם גם הבאס , ולכן סאב שמונח בכל פינה בחדר לא יכול לתת
את התמונה המדוייקת והנכונה של הבאס שנורה מ 2 רמקולים בסטריאו.
שנית , תמיד הכוונה לסאב אקטיבי שמגיע עם מגבר פנימי ואין לו כל קשר איכותי עם המגבר המניע את הרמקולים
הקדמיים , כלומר 2 מגברים שונים יש בשרשרת , אחד לרמקולים הקדמיים ואחד המוצמד לסאב, ולכן התאום ביניהם
אף פעם לא יהיה מדוייק איכותית.
שלישית , בגלל שמדובר בסאב אקטיבי , עם חיווט למגבר הראשי מהירות הבאס יכולה להתאחר בסינרגיה עם הרמקול הקדמי שמן הסתם כל הרעיון ברמה האיכותית זה שהכל ינגן כמקשה אחת .
ולכן בגלל כל הנאמר מעלה , אם היתי רוכש רמקולים מדפיים ומחפש באס אזיי היתי רוכש כאלה שיודעים לתת באס עם סטנד כבד , ואם יש לי חלל גדול דיו , אין מנוס מרמקולים רצפתיים .
תכלס , ולפי הספר , אם היתי רוצה להצמיד סאב לרמקול מדפי קטן , הדבר הנכון לעשות זה להניח 2 סאבים פאסיביים
כל אחד ליד הרמקול , בצירוף קרוס-אובר אלקטרוני המיועד לחיתוך מדוייק מול הרמקול המדפי בצירוף פאוור סטריאו ניפרד
לסאבים שאותו יש לשדך לפרה עם כניסה ל 2 פאוורים ( אחד למדפיים ואחד לסאבים) ורק ככה זה יהיה הכי מדוייק ונכון.
אולם זה מסורבל ויקר, ובעצם אם שמתי סאב ליד כל רמקול ומגבר שיניע אותם וקרוס אובר אלקטרוני , שלא לדבר על חיווט איכותי בניהם , מה שאומר לי במילים אחרות , רגע,...מי צריך את כל זה , נקנה רמקול רצפתי ונגמר !
אז בסופו של דבר , לדעתי , הבחירה צריכה להיות או רמקולים מדפיים שיודעים לתת באס בחלל הנתון , או רמקולים רצפתיים במידה והחלל גדול דיו , ובלי סאב כלל בשני המקרים.
אמיר ארמה