מה?? אני לא קולע לטעמך ב-100% מהמקרים??תמיד קורא אותם בעניין רב גם אם לפעמים יש בהם עקיצה או המלצה לא בדיוק לטעמי.
אהבתי את הסרקזם.מה?? אני לא קולע לטעמך ב-100% מהמקרים??
אני צריך להשתפר. אולי אני צריך למצוא דרך להפוך לשיכפול שלך, ואז אחוז הקליעה יגיע ל-100 בלי אף פיספוס
המלצה טובה בהחלט,אבל לטעמי רחמנינוב בביצוע של טריפונוב לוקח בהליכה ובפער גדול. https://www.prestomusic.com/classical/products/8650244--destination-rachmaninov-arrival https://www.prestomusic.com/classical/products/8459792--destination-rachmaninov-departure https://www.prestomusic.com/classical/products/8064603--rachmaninov-variations
זה מקרה שטעמינו שונים. יש לי את הדיסקים של טריפונוב, אפילו בדיסקים יפאניים, ואני עדיין זוכר איך שהם נשמעו לי די טוב בהתחלה, בדוגמיות מפרסטו ואולי סטרימינג, וחשבתי שאולי הם מועמדים להיות בטופ. אבל כבר די בתחילת ההשוואות שעשיתי יחד עם חבר מהפורום ביניהם לבין אחרים (למשל Katchen/Solti, Weissenberg/Karajan בשני, Matsuev/Gergiev, Janis/Munch בשלישי), התברר שהם לא באותה כיתה בכלל, והם התייצבו בשורה השנייה, או אפילו בשלישית. לא טרחתי להשוות, אבל אני די בטוח, למשל, ש-Ashkenazy/Kondrashin עדיף בשני ו-Ashkenazy/Fistoulari בשלישי, וכנראה שיש עוד כמה עדיפים.המלצה טובה בהחלט,אבל לטעמי רחמנינוב בביצוע של טריפונוב לוקח בהליכה ובפער גדול. https://www.prestomusic.com/classical/products/8650244--destination-rachmaninov-arrival https://www.prestomusic.com/classical/products/8459792--destination-rachmaninov-departure https://www.prestomusic.com/classical/products/8064603--rachmaninov-variations
חשבתי שאפילו שיקוי פולימיצי לא יספיק כאן, כי הוא משנה רק את הצורה החיצונית ולא את האישיות/הטעםאני צריך להשתפר. אולי אני צריך למצוא דרך להפוך לשיכפול שלך, ואז אחוז הקליעה יגיע ל-100 בלי אף פיספוס
אני רואה בpresto שטריפונוב זוכה בביצועים שלו להרבה פרסים, מה דעתכם על כל הדירוגים האלו (גרמפון, bbc, פרסטו, גראמי וכו') ? האם יש דירוג שאתם סומכים עליו ושניתן לרכוש לפיו ביצוע מסוים בלב שלם?התברר שהם לא באותה כיתה בכלל, והם התייצבו בשורה השנייה, או אפילו בשלישית
שומע את זה עכשיו, תענוג לאוזניים, יש משהו בזה שההרכב לא נפוח כ"כ שנותן לזה קסם מיוחד, זה קיים בהרבה ביצועים בכלי תקופה כמו בקפה צימרמן ועוד. גם ההקלטה מאוד טובה כנראה קל יותר להקליט טוב הרכב כזה.במצב כזה, בדרך כלל יש כמה ביצועים בצמרת, שקשה להחליט ביניהם איזה עדיף, אם בכלל. אבל במקרה הזה, יש לי העדפה ברורה, דווקא לא של אחד הכנרים הגדולים והמפורסמים, אלא של הכנרת הנהדרת Vera Beths, שמוכרת אולי רק לחובבי אנסמבל כלי-התקופה L'Archibudelli, שהיא אחת המייסדות שלו וכנרת ראשונה בו. אני מאוד אוהב את האנסמבל הזה וקניתי כמעט את כל ההקלטות שלו. משתתף בו גם הצ'לן המצוין Anner Bylsma.
לדעתי זה אתר שמדרג סבבה וגם הביקורות מפורטות ומעשירות.אני רואה בpresto שטריפונוב זוכה בביצועים שלו להרבה פרסים, מה דעתכם על כל הדירוגים האלו (גרמפון, bbc, פרסטו, גראמי וכו') ? האם יש דירוג שאתם סומכים עליו ושניתן לרכוש לפיו ביצוע מסוים בלב שלם?
אם אהבת את זה,כדאי שתקשיב לאלבום החדש שלהם:https://www.prestomusic.com/classical/products/8933523--amazone@למה
https://www.prestomusic.com/classical/products/8675084--vivaldi-jupiter
זו המלצה שלך איפשהו בעמודים הקודמים, מעולה! איזה הקלטה!
במקרים שאין לך אפשרות להאזין לביצועים באוזניך שלך ולבחור לפי הטעם האישי שלך, אפשר להיעזר בצד ג' שישמע באוזניו הוא וידרג לפי טעמו הוא. צד ג' האמור יכול/ים להיות חבר/ים שלך, חבר/ים בפורומים השונים, ו/או מבקר/ים.אני רואה בpresto שטריפונוב זוכה בביצועים שלו להרבה פרסים, מה דעתכם על כל הדירוגים האלו (גרמפון, bbc, פרסטו, גראמי וכו') ? האם יש דירוג שאתם סומכים עליו ושניתן לרכוש לפיו ביצוע מסוים בלב שלם?
יש הרבה הרכבים לא "מנופחים" שאין להם קסם מיוחד, ועוד יותר ביצועים עם הרכב כזה שלא מתחילים להתקרב להקלטות של קפה צימרמאן בבאך ע"י הליבל אלפא, כולל הקלטות אחרות של אלפא. גם ההקלטה של "הקיסר" באותו דיסק עצמו יחד עם הקונצ'רטו לכינור עם Vera Beths אינה באותה רמה.יש משהו בזה שההרכב לא נפוח כ"כ שנותן לזה קסם מיוחד, זה קיים בהרבה ביצועים בכלי תקופה כמו בקפה צימרמן ועוד. גם ההקלטה מאוד טובה כנראה קל יותר להקליט טוב הרכב כזה.
זה מקרה שטעמינו שונים. יש לי את הדיסקים של טריפונוב, אפילו בדיסקים יפאניים, ואני עדיין זוכר איך שהם נשמעו לי די טוב בהתחלה, בדוגמיות מפרסטו ואולי סטרימינג, וחשבתי שאולי הם מועמדים להיות בטופ. אבל כבר די בתחילת ההשוואות שעשיתי יחד עם חבר מהפורום ביניהם לבין אחרים (למשל Katchen/Solti, Weissenberg/Karajan בשני, Matsuev/Gergiev, Janis/Munch בשלישי), התברר שהם לא באותה כיתה בכלל, והם התייצבו בשורה השנייה, או אפילו בשלישית. לא טרחתי להשוות, אבל אני די בטוח, למשל, ש-Ashkenazy/Kondrashin עדיף בשני ו-Ashkenazy/Fistoulari בשלישי, וכנראה שיש עוד כמה עדיפים.
עדיין לא בדקתי את Valentina Lisitsa מול הגדולים, אבל נראה לי שיש לה סיכוי טוב להתברג בצמרת, במיוחד בראשון, בשלישי וברביעי.
טריפונוב (אני כל פעם כותב טרינוב ומתקן ) הוא ללא ספק פסנתרן עתיר כישרון, ולא פחות מזה עתיר hype, שהוציא לא מעט דיסקים טובים למדי, שלרובם יש שמות מפוצצים. למשל הרחמנינובים האמורים נקראים Destination Rachmaninov Departure/Arrival ויש גם סירטונים ביוטיוב (כאן וכאן) שמראים אותו נוסע ברכבת ומנגן על פסנתרי Fazioli ו-Bösendorfer, בעוד שההקלטות עצמן נעשו על Steinway...
העניין הוא שלא מצאתי איתו הרבה דברים "גדולים". אפשר למשל להתרשם מהאטיודים הטראנסצנדנטאליים של ליסט בדיסק שנקרא Transcendental, אבל איפה הוא ואיפה Lazar Berman ו-György Cziffra... או הפרלודים של שופן, בדיסק עם השם הצנוע The Carnegie Recital, אבל איפה הוא ואיפה Grigory Sokolov או Ivo Pogorelich...
ובהקשר לספרי הארי פוטר שחזרתי אליהם לאחרונה
חשבתי שאפילו שיקוי פולימיצי לא יספיק כאן, כי הוא משנה רק את הצורה החיצונית ולא את האישיות/הטעם
אוי, זה האתר של Dave Hurwitz, שהוא מבקר בעייתי ביותר, כמו גם חלק מהמבקרים הנוספים שם, כמו Jed Distler, שכותב גם בגראמופון. עכשיו הורביץ הזה הפך להיות כוכב יוטיוב, כי יש בו משהו משעשע מעבר לארס.לדעתי זה אתר שמדרג סבבה וגם הביקורות מפורטות ומעשירות.
https://www.classicstoday.com/
לא באמת מכיר את האיש ולא נכנסתי מעולם לביקורות שלו ביוטיוב, באתר הנ״ל יש יותר ממבקר אחד ובמעט אלבומים שהתלבטתי בהם קראתי את הביקורות שם והם התאימו למה ששמעתי. בכל מקרה, בימנו שכמעט כל אלבום שתרצה לרכוש אפשר להאזין קודם באחד משרותי הסטרימינג ומשם להחליט לא באמת צריך את עזרתו של אף אחד…אוי, זה האתר של Dave Hurwitz, שהוא מבקר בעייתי ביותר, כמו גם חלק מהמבקרים הנוספים שם, כמו Jed Distler, שכותב גם בגראמופון. עכשיו הורביץ הזה הפך להיות כוכב יוטיוב, כי יש בו משהו משעשע מעבר לארס.
מה שמאפיין אותו זה קודם כל שעל פי הודאתו, הוא חי כדי לקטול, וכשהוא קוטל, הוא עושה את זה בצורה הנבזית ביותר האפשרית. מסכן מי שנכנס לפה שלו. לא תמיד הוא ממש מנמק למה, הרבה פעמים הוא רק אומר שזה איום ונורא, ושאכן זה כך (הוא מחזק את עצמו עם אמירות כמו "it really is").
דבר שני שמאפיין אותו היא פסקנות אבסולוטית -- הוא אומר במפורש שזו רק דעתו ואחרים יכולים לחשוב אחרת, אבל אלה רק מילים שהוא יודע שכדאי לו לדקלם. הדיבור שלו הוא פסקני לחלוטין.
דבר שלישי -- הוא עצמו [היה] נגן כלי הקשה, כנראה לא מוצלח במיוחד. הוא תיאר איך היה קשה לו לספור באיזושהי יצירה והוא לא נכנס בזמן, וכשהמנצח העיר לו, הוא האשים את המנצח שהוא לא נתן לו סימן בזמן. עיסוקו בכלי נקישה, במיוחד טאם-טאם, שבסרטוניו ביוטיוב תלוי מאחורי גבו, גורם לו להתייחס לביצועים הרבה לפי האם וכמה שומעים את הטאם-טאם ו/או כלי נקישה אחרים, מה שלרוב מעניין את הסבתא של מאזינים רגילים.
דבר רביעי -- לא נראה לי שהוא חכם במיוחד, וגם לא טיפש במיוחד. הוא גם לא תמיד מעודכן בביצועים האחרונים. יש לו כל מיני תוויות שהוא מדביק לכל מיני מבצעים, ונראה לי שהוא מאזין דרך התוויות שהוא החליט עליהן. דברים כמו שאבאדו הוא micro-manager וקאראיאן לא טוב במוזיקה גרמנית. נו, באמת!
אבל הבעיה העיקרית אתו היא שאי אפשר לסמוך עליו בשום כיוון -- לא שהוא ייתן המלצה טובה שכדאי ללכת עליה, ולא שהוא ימליץ על משהו דפוק שכדאי להימנע ממנו. יש כאלה ויש כאלה ואי אפשר לדעת מתי זה מה.
לפעמים הוא מדבר ממש שטויות, כמו למשל שאין בעיה לבצע את הברנדנבורגים של באך -- בוחרים איזשהו טמפו ומשם זה כבר הולך בעצמו, או משהו כזה.
בקליפים שלו ביוטיוב גם הרבה פעמים מה שיש לו לומר על ביצוע זה לעשות פרצוף מגעיל או להגיד meh וכו', לא ממש ביקורת עניינית/מקצועית.
לעיתים לא קרובות מדי יש לו משהו מעניין לומר, אבל זה לא מאוד נפוץ.