מה מתנגן אצלכם עכשיו? יש המלצה מעניינת?


למה

חבר משקיען
הודעות
1,362
מעורבות
835
נקודות
113
גם אני רוצה להודות לעמיר על ההשקעה בפוסטים המעניינים שלו בתחום המוסיקה קלאסית. :כל-הכבוד:תמיד קורא אותם בעניין רב גם אם לפעמים יש בהם עקיצה או המלצה לא בדיוק לטעמי.;)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
תמיד קורא אותם בעניין רב גם אם לפעמים יש בהם עקיצה או המלצה לא בדיוק לטעמי.;)
מה?? אני לא קולע לטעמך ב-100% מהמקרים?? :בכי:

אני צריך להשתפר. אולי אני צריך למצוא דרך להפוך לשיכפול שלך, ואז אחוז הקליעה יגיע ל-100 בלי אף פיספוס ;)
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,362
מעורבות
835
נקודות
113
מה?? אני לא קולע לטעמך ב-100% מהמקרים?? :בכי:

אני צריך להשתפר. אולי אני צריך למצוא דרך להפוך לשיכפול שלך, ואז אחוז הקליעה יגיע ל-100 בלי אף פיספוס ;)
אהבתי את הסרקזם.:אצבע מורמת
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
https://www.prestomusic.com/jazz/products/8541590--junko-onishi-live-at-the-village-vanguard
eyJidWNrZXQiOiJwcmVzdG8tY292ZXItaW1hZ2VzIiwia2V5IjoiODU0MTU5MC4xLmpwZyIsImVkaXRzIjp7InJlc2l6ZSI6eyJ3aWR0aCI6MzAwfSwianBlZyI6eyJxdWFsaXR5Ijo2NX0sInRvRm9ybWF0IjoianBlZyJ9LCJ0aW1lc3RhbXAiOjE1MzQ0OTYwNDZ9

יש גם חלק 2 : https://www.prestomusic.com/jazz/products/8541592--village-vanguard-2
eyJidWNrZXQiOiJwcmVzdG8tY292ZXItaW1hZ2VzIiwia2V5IjoiODU0MTU5Mi4xLmpwZyIsImVkaXRzIjp7InJlc2l6ZSI6eyJ3aWR0aCI6MzAwfSwianBlZyI6eyJxdWFsaXR5Ijo2NX0sInRvRm9ybWF0IjoianBlZyJ9LCJ0aW1lc3RhbXAiOjE1MzUwMjc5ODh9
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
זה מקרה שטעמינו שונים. יש לי את הדיסקים של טריפונוב, אפילו בדיסקים יפאניים, ואני עדיין זוכר איך שהם נשמעו לי די טוב בהתחלה, בדוגמיות מפרסטו ואולי סטרימינג, וחשבתי שאולי הם מועמדים להיות בטופ. אבל כבר די בתחילת ההשוואות שעשיתי יחד עם חבר מהפורום ביניהם לבין אחרים (למשל Katchen/Solti, Weissenberg/Karajan בשני, Matsuev/Gergiev, Janis/Munch בשלישי), התברר שהם לא באותה כיתה בכלל, והם התייצבו בשורה השנייה, או אפילו בשלישית. לא טרחתי להשוות, אבל אני די בטוח, למשל, ש-Ashkenazy/Kondrashin עדיף בשני ו-Ashkenazy/Fistoulari בשלישי, וכנראה שיש עוד כמה עדיפים.

עדיין לא בדקתי את Valentina Lisitsa מול הגדולים, אבל נראה לי שיש לה סיכוי טוב להתברג בצמרת, במיוחד בראשון, בשלישי וברביעי.

טריפונוב (אני כל פעם כותב טרינוב ומתקן :)) הוא ללא ספק פסנתרן עתיר כישרון, ולא פחות מזה עתיר hype, שהוציא לא מעט דיסקים טובים למדי, שלרובם יש שמות מפוצצים. למשל הרחמנינובים האמורים נקראים Destination Rachmaninov Departure/Arrival ויש גם סירטונים ביוטיוב (כאן וכאן) שמראים אותו נוסע ברכבת ומנגן על פסנתרי Fazioli ו-Bösendorfer, בעוד שההקלטות עצמן נעשו על Steinway...

העניין הוא שלא מצאתי איתו הרבה דברים "גדולים". אפשר למשל להתרשם מהאטיודים הטראנסצנדנטאליים של ליסט בדיסק שנקרא Transcendental, אבל איפה הוא ואיפה Lazar Berman ו-György Cziffra... או הפרלודים של שופן, בדיסק עם השם הצנוע The Carnegie Recital, אבל איפה הוא ואיפה Grigory Sokolov או Ivo Pogorelich...


ובהקשר לספרי הארי פוטר שחזרתי אליהם לאחרונה
אני צריך להשתפר. אולי אני צריך למצוא דרך להפוך לשיכפול שלך, ואז אחוז הקליעה יגיע ל-100 בלי אף פיספוס ;)
חשבתי שאפילו שיקוי פולימיצי לא יספיק כאן, כי הוא משנה רק את הצורה החיצונית ולא את האישיות/הטעם :)
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
התברר שהם לא באותה כיתה בכלל, והם התייצבו בשורה השנייה, או אפילו בשלישית
אני רואה בpresto שטריפונוב זוכה בביצועים שלו להרבה פרסים, מה דעתכם על כל הדירוגים האלו (גרמפון, bbc, פרסטו, גראמי וכו') ? האם יש דירוג שאתם סומכים עליו ושניתן לרכוש לפיו ביצוע מסוים בלב שלם?
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
במצב כזה, בדרך כלל יש כמה ביצועים בצמרת, שקשה להחליט ביניהם איזה עדיף, אם בכלל. אבל במקרה הזה, יש לי העדפה ברורה, דווקא לא של אחד הכנרים הגדולים והמפורסמים, אלא של הכנרת הנהדרת Vera Beths, שמוכרת אולי רק לחובבי אנסמבל כלי-התקופה L'Archibudelli, שהיא אחת המייסדות שלו וכנרת ראשונה בו. אני מאוד אוהב את האנסמבל הזה וקניתי כמעט את כל ההקלטות שלו. משתתף בו גם הצ'לן המצוין Anner Bylsma.
שומע את זה עכשיו, תענוג לאוזניים, יש משהו בזה שההרכב לא נפוח כ"כ שנותן לזה קסם מיוחד, זה קיים בהרבה ביצועים בכלי תקופה כמו בקפה צימרמן ועוד. גם ההקלטה מאוד טובה כנראה קל יותר להקליט טוב הרכב כזה.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אני רואה בpresto שטריפונוב זוכה בביצועים שלו להרבה פרסים, מה דעתכם על כל הדירוגים האלו (גרמפון, bbc, פרסטו, גראמי וכו') ? האם יש דירוג שאתם סומכים עליו ושניתן לרכוש לפיו ביצוע מסוים בלב שלם?
לדעתי זה אתר שמדרג סבבה וגם הביקורות מפורטות ומעשירות.
https://www.classicstoday.com/
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אני רואה בpresto שטריפונוב זוכה בביצועים שלו להרבה פרסים, מה דעתכם על כל הדירוגים האלו (גרמפון, bbc, פרסטו, גראמי וכו') ? האם יש דירוג שאתם סומכים עליו ושניתן לרכוש לפיו ביצוע מסוים בלב שלם?
במקרים שאין לך אפשרות להאזין לביצועים באוזניך שלך ולבחור לפי הטעם האישי שלך, אפשר להיעזר בצד ג' שישמע באוזניו הוא וידרג לפי טעמו הוא. צד ג' האמור יכול/ים להיות חבר/ים שלך, חבר/ים בפורומים השונים, ו/או מבקר/ים.

זה בעייתי, כמובן, ויש צורך לברר באיזה מידה טעמי המדרג/ים דומה/ים לשלך.

אם אין לך שום נתונים, כנראה שעדיף להיעזר במבקר/ים של מגזינים מבוססים, או בפרסים כמו גראמי, גראמופון וכיו"ב.

כדאי לעקוב אחרי הדירוגים/המלצות למיניהן, ולהשוות אותם לטעמך. בעידן הסטרימינג זה קל בהרבה יותר מאשר בעבר, שאז היה צריך לקנות את הביצוע המומלץ כדי לבדוק אותו. עם הזמן אתה יכול להתרשם מהי מידת המיתאם, ותדע טוב יותר על מי כדאי לסמוך.

עשיתי הרבה מאוד רכישות על סמך ביקורות למיניהן, לפי מדריך הפינגווין, והגראמופון ודומיהם, וראיתי שיש רק מיעוט קטן וספציפי של מבקרים שאפשר אולי לסמוך עליהם יותר מאחרים, וגם שיש הטיות כמו העדפת ביצועים/יצירות/labels לפי הלאום -- באנגליה מעדיפים אנגלים וכד'. אבל בגדול, מבחינתי אחוז הנפילות היה גבוה מאוד, וגם כיום, כשאני ממשיך לבדוק המלצות מול סטרימינג, אחוז הפיספוסים גדול מאוד.

על פניו, הגיוני שפרסים שנבחרו על סמך יותר ממבקר אחד יקלעו למטרה יותר, אבל בפועל, לא נראה לי שזה קורה. גם בגלל שזה סך הכל ממוצע של טעמים, שמתאים למכנה משותף ולא לחריגים, וגם כי בדרך כלל מדובר בבחירה ממה שהוקלט בשנה האחרונה במחלקה מסויימת, כמו תזמורתי, קאמרי, אופרה וכד', שאז יתכן בהחלט שהכי טוב במחלקה ספציפית השנה אינו עדיף על המיטב של שנים קודמות.

דוגמה שממחישה את גודל האבסורדים היא כדלקמן: בירחון הגראמופון בוחרים בכל שנה את "תקליט השנה". באיזושהי שנה בחרו את הדיסק הטוב ביותר מבין כל הבחירות של כל השנים הקודמות, ונחשו מה זה היה. אני מעריך שלא תצליחו, כי זו לא מלחין ענק כמו באך או בטהובן, לא איזה יצירה גדולה, המתיאוס פסיון או התשיעית או טריסטאן או משהו כזה, לא מבצע ענק כמו קאראיאן או רובינשטיין, ולא תזמורת גדולה כמו הפילהרמונית של ברלין, וינה או הקונצרטחבאו, אלא, יצירות שוליות, וכמו שמתאים לגראמופון, סולן אנגלי עם תזמורת אנגלית: הקונצ'רטי של סן-סאנס(!) עם הפסנתרן הבריטי Stephen Hough (הוגים את זה בערך Sti-ven Haf), ועם התזמורת האנגלית Birmingham Symphony בלייבל הבריטי Hyperion.
index.jpg

די פדיחה, אם להתבטא בעדינות.

מדי פעם גם מופיעות בגראמופון כל מיני רשימות, של X הפסנתרנים/כנרים/מנצחים... בכל הדורות, כל רשימה מביכה יותר מחברתה.

מי שרוצה לסמוך עליהם, בהצלחה!

יש משהו בזה שההרכב לא נפוח כ"כ שנותן לזה קסם מיוחד, זה קיים בהרבה ביצועים בכלי תקופה כמו בקפה צימרמן ועוד. גם ההקלטה מאוד טובה כנראה קל יותר להקליט טוב הרכב כזה.
יש הרבה הרכבים לא "מנופחים" שאין להם קסם מיוחד, ועוד יותר ביצועים עם הרכב כזה שלא מתחילים להתקרב להקלטות של קפה צימרמאן בבאך ע"י הליבל אלפא, כולל הקלטות אחרות של אלפא. גם ההקלטה של "הקיסר" באותו דיסק עצמו יחד עם הקונצ'רטו לכינור עם Vera Beths אינה באותה רמה.

יש הקלטות קסומות, ואין בזה חוקיות. אני זוכר שהיה ראיון ב-Stereophile או ב-The Absolute Sound עם המפיק או הטכנאי של SACD של Telarc בניצוח Paavo Järvi על יצירות של סטראווינסקי ושל נילסן, והנילסן נשמע הרבה יותר טוב, למרות שהן נעשו עם אותם מבצעים, באותו אולם עם אותו צוות טכני, בינואר ובפברואר 2004, והוא אמר שאין לו הסבר טוב יותר מאשר הבדל במזג האוויר -- בטמפרטורה ו/או בלחות -- שמשפיע איכשהו על המיקרופונים, או משהו מעין זה.
index.jpg
 

תמונות מצורפות

  • index.jpg
    index.jpg
    KB 109.5 · צפיות: 161
  • index.jpg
    index.jpg
    KB 111.9 · צפיות: 170
נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
זה מקרה שטעמינו שונים. יש לי את הדיסקים של טריפונוב, אפילו בדיסקים יפאניים, ואני עדיין זוכר איך שהם נשמעו לי די טוב בהתחלה, בדוגמיות מפרסטו ואולי סטרימינג, וחשבתי שאולי הם מועמדים להיות בטופ. אבל כבר די בתחילת ההשוואות שעשיתי יחד עם חבר מהפורום ביניהם לבין אחרים (למשל Katchen/Solti, Weissenberg/Karajan בשני, Matsuev/Gergiev, Janis/Munch בשלישי), התברר שהם לא באותה כיתה בכלל, והם התייצבו בשורה השנייה, או אפילו בשלישית. לא טרחתי להשוות, אבל אני די בטוח, למשל, ש-Ashkenazy/Kondrashin עדיף בשני ו-Ashkenazy/Fistoulari בשלישי, וכנראה שיש עוד כמה עדיפים.

עדיין לא בדקתי את Valentina Lisitsa מול הגדולים, אבל נראה לי שיש לה סיכוי טוב להתברג בצמרת, במיוחד בראשון, בשלישי וברביעי.

טריפונוב (אני כל פעם כותב טרינוב ומתקן :)) הוא ללא ספק פסנתרן עתיר כישרון, ולא פחות מזה עתיר hype, שהוציא לא מעט דיסקים טובים למדי, שלרובם יש שמות מפוצצים. למשל הרחמנינובים האמורים נקראים Destination Rachmaninov Departure/Arrival ויש גם סירטונים ביוטיוב (כאן וכאן) שמראים אותו נוסע ברכבת ומנגן על פסנתרי Fazioli ו-Bösendorfer, בעוד שההקלטות עצמן נעשו על Steinway...

העניין הוא שלא מצאתי איתו הרבה דברים "גדולים". אפשר למשל להתרשם מהאטיודים הטראנסצנדנטאליים של ליסט בדיסק שנקרא Transcendental, אבל איפה הוא ואיפה Lazar Berman ו-György Cziffra... או הפרלודים של שופן, בדיסק עם השם הצנוע The Carnegie Recital, אבל איפה הוא ואיפה Grigory Sokolov או Ivo Pogorelich...


ובהקשר לספרי הארי פוטר שחזרתי אליהם לאחרונה

חשבתי שאפילו שיקוי פולימיצי לא יספיק כאן, כי הוא משנה רק את הצורה החיצונית ולא את האישיות/הטעם :)

הליסיטסה הזו פסנתרנית מדהימה
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
סומך על מבקרים רק בהקשר לאיכות ההקלטה והסאונד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
לדעתי זה אתר שמדרג סבבה וגם הביקורות מפורטות ומעשירות.
https://www.classicstoday.com/
אוי, זה האתר של Dave Hurwitz, שהוא מבקר בעייתי ביותר, כמו גם חלק מהמבקרים הנוספים שם, כמו Jed Distler, שכותב גם בגראמופון. עכשיו הורביץ הזה הפך להיות כוכב יוטיוב, כי יש בו משהו משעשע מעבר לארס.

מה שמאפיין אותו זה קודם כל שעל פי הודאתו, הוא חי כדי לקטול, וכשהוא קוטל, הוא עושה את זה בצורה הנבזית ביותר האפשרית. מסכן מי שנכנס לפה שלו. לא תמיד הוא ממש מנמק למה, הרבה פעמים הוא רק אומר שזה איום ונורא, ושאכן זה כך (הוא מחזק את עצמו עם אמירות כמו "it really is").

דבר שני שמאפיין אותו היא פסקנות אבסולוטית -- הוא אומר במפורש שזו רק דעתו ואחרים יכולים לחשוב אחרת, אבל אלה רק מילים שהוא יודע שכדאי לו לדקלם. הדיבור שלו הוא פסקני לחלוטין.

דבר שלישי -- הוא עצמו [היה] נגן כלי הקשה, כנראה לא מוצלח במיוחד. הוא תיאר איך היה קשה לו לספור באיזושהי יצירה והוא לא נכנס בזמן, וכשהמנצח העיר לו, הוא האשים את המנצח שהוא לא נתן לו סימן בזמן. עיסוקו בכלי נקישה, במיוחד טאם-טאם, שבסרטוניו ביוטיוב תלוי מאחורי גבו, גורם לו להתייחס לביצועים הרבה לפי האם וכמה שומעים את הטאם-טאם ו/או כלי נקישה אחרים, מה שלרוב מעניין את הסבתא של מאזינים רגילים.

דבר רביעי -- לא נראה לי שהוא חכם במיוחד, וגם לא טיפש במיוחד. הוא גם לא תמיד מעודכן בביצועים האחרונים. יש לו כל מיני תוויות שהוא מדביק לכל מיני מבצעים, ונראה לי שהוא מאזין דרך התוויות שהוא החליט עליהן. דברים כמו שאבאדו הוא micro-manager וקאראיאן לא טוב במוזיקה גרמנית. נו, באמת!

אבל הבעיה העיקרית אתו היא שאי אפשר לסמוך עליו בשום כיוון -- לא שהוא ייתן המלצה טובה שכדאי ללכת עליה, ולא שהוא ימליץ על משהו דפוק שכדאי להימנע ממנו. יש כאלה ויש כאלה ואי אפשר לדעת מתי זה מה.

לפעמים הוא מדבר ממש שטויות, כמו למשל שאין בעיה לבצע את הברנדנבורגים של באך -- בוחרים איזשהו טמפו ומשם זה כבר הולך בעצמו, או משהו כזה.

בקליפים שלו ביוטיוב גם הרבה פעמים מה שיש לו לומר על ביצוע זה לעשות פרצוף מגעיל או להגיד meh וכו', לא ממש ביקורת עניינית/מקצועית.

לעיתים לא קרובות מדי יש לו משהו מעניין לומר, אבל זה לא מאוד נפוץ.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אוי, זה האתר של Dave Hurwitz, שהוא מבקר בעייתי ביותר, כמו גם חלק מהמבקרים הנוספים שם, כמו Jed Distler, שכותב גם בגראמופון. עכשיו הורביץ הזה הפך להיות כוכב יוטיוב, כי יש בו משהו משעשע מעבר לארס.

מה שמאפיין אותו זה קודם כל שעל פי הודאתו, הוא חי כדי לקטול, וכשהוא קוטל, הוא עושה את זה בצורה הנבזית ביותר האפשרית. מסכן מי שנכנס לפה שלו. לא תמיד הוא ממש מנמק למה, הרבה פעמים הוא רק אומר שזה איום ונורא, ושאכן זה כך (הוא מחזק את עצמו עם אמירות כמו "it really is").

דבר שני שמאפיין אותו היא פסקנות אבסולוטית -- הוא אומר במפורש שזו רק דעתו ואחרים יכולים לחשוב אחרת, אבל אלה רק מילים שהוא יודע שכדאי לו לדקלם. הדיבור שלו הוא פסקני לחלוטין.

דבר שלישי -- הוא עצמו [היה] נגן כלי הקשה, כנראה לא מוצלח במיוחד. הוא תיאר איך היה קשה לו לספור באיזושהי יצירה והוא לא נכנס בזמן, וכשהמנצח העיר לו, הוא האשים את המנצח שהוא לא נתן לו סימן בזמן. עיסוקו בכלי נקישה, במיוחד טאם-טאם, שבסרטוניו ביוטיוב תלוי מאחורי גבו, גורם לו להתייחס לביצועים הרבה לפי האם וכמה שומעים את הטאם-טאם ו/או כלי נקישה אחרים, מה שלרוב מעניין את הסבתא של מאזינים רגילים.

דבר רביעי -- לא נראה לי שהוא חכם במיוחד, וגם לא טיפש במיוחד. הוא גם לא תמיד מעודכן בביצועים האחרונים. יש לו כל מיני תוויות שהוא מדביק לכל מיני מבצעים, ונראה לי שהוא מאזין דרך התוויות שהוא החליט עליהן. דברים כמו שאבאדו הוא micro-manager וקאראיאן לא טוב במוזיקה גרמנית. נו, באמת!

אבל הבעיה העיקרית אתו היא שאי אפשר לסמוך עליו בשום כיוון -- לא שהוא ייתן המלצה טובה שכדאי ללכת עליה, ולא שהוא ימליץ על משהו דפוק שכדאי להימנע ממנו. יש כאלה ויש כאלה ואי אפשר לדעת מתי זה מה.

לפעמים הוא מדבר ממש שטויות, כמו למשל שאין בעיה לבצע את הברנדנבורגים של באך -- בוחרים איזשהו טמפו ומשם זה כבר הולך בעצמו, או משהו כזה.

בקליפים שלו ביוטיוב גם הרבה פעמים מה שיש לו לומר על ביצוע זה לעשות פרצוף מגעיל או להגיד meh וכו', לא ממש ביקורת עניינית/מקצועית.

לעיתים לא קרובות מדי יש לו משהו מעניין לומר, אבל זה לא מאוד נפוץ.
לא באמת מכיר את האיש ולא נכנסתי מעולם לביקורות שלו ביוטיוב, באתר הנ״ל יש יותר ממבקר אחד ובמעט אלבומים שהתלבטתי בהם קראתי את הביקורות שם והם התאימו למה ששמעתי. בכל מקרה, בימנו שכמעט כל אלבום שתרצה לרכוש אפשר להאזין קודם באחד משרותי הסטרימינג ומשם להחליט לא באמת צריך את עזרתו של אף אחד…
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור