אני ממש לא מסתדר עם ניסוחים מנופחים ויומרניים כאלה. הפילהרמונית של ברלין נוסדה ב-1882. אני מוכן להמר מיליון לאחד שלא שמעת את כל הביצועים החיים של הרקוויאם של ורדי שניתנו על ידה.הביצוע השמימי להקלטה החיה הטובה ביותר שניתנה בפילהרמונית של ברלין (שכונתה אחת התזמורות הטובות בעולם), בפיקודו של המנצח קלאודיו אבאדו, כאשר לרשותו הצליל המעט קודר שלה.
מה אומר הניסוח הזה "לכפות עליה רעיונות משלהם"? הרי בכל ביצוע עם אישיות המבצע נותן את חותמו האישי.בנוסף, שלוש מקהלות וסולנים אשר למרות פיסומם לא הכירו את העובדה, שהם כופים עליה רעיונות משלהם
יש לא מעט ביצועי מופת, כולל בלפחות שניים של טוסקניני ואחד של סראפין בעידן המונו.אתם יכולים לכתוב על הביצוע לרקוויאם של ורדי האהוב עליכם?
אני ממש לא מסתדר עם ניסוחים מנופחים ויומרניים כאלה. הפילהרמונית של ברלין נוסדה ב-1882. אני מוכן להמר מיליון לאחד שלא שמעת את כל הביצועים החיים של הרקוויאם של ורדי שניתנו על ידה.
היא לא רק "כונתה" אחת הטובות בעולם, אלא בכלל אין על זה ויכוח, ואין לה "צליל קודר", אלא היא יוצרת איזה צליל שהמנצח רוצה.
מה אומר הניסוח הזה "לכפות עליה רעיונות משלהם"? הרי בכל ביצוע עם אישיות המבצע נותן את חותמו האישי.
וחוצמזה, אתה גם טוען שהם עשו זאת ללא הכרה??
יש לא מעט ביצועי מופת, כולל בלפחות שניים של טוסקניני ואחד של סראפין בעידן המונו.
הביצועים שאני אוהב במיוחד הם שניים:
נ.ב., אפרופו "גוון כהה לתזמורת" ו-Legge האמור: Walter Legge, המפיק האגדי של EMI, היה זה שייסד את תזמורת פילהרמוניה ב-1945, בכוונה שתשמש תזמורת להקלטות, וגייס אליה נגנים מהטובים ביותר באנגליה. הוא אמר שלתזמורת צריך להיות style, not a style. קצת קשה לתרגם במדוייק, אבל זה אומר משהו כמו שזו צריכה להיות תזמורת עם סגנון/רמה, אבל לא אף סגנון אחד מסווים.
- Giulini מנצח, Schwarzkopf+Ludwig+Gedda+Ghiaurov סולנים, 1963/4 ב-EMI, כיום Warner, אפשר להשיג גם כ-SACD סטריאו ביפן, וכ-hi-res download בפרסטו. לסולנים הגדולים האלה -- אחד אחד -- בהחלט יש אישיות משלהם. הטווח הדינאמי עצום -- במקור גרם לבעיות בין המפיק לטכנאי: המפיק (Legge) לא הכין את הטכנאי לעוצמות המתפרצות, ובזמן ההקלטה המחוגים של הטייפ קפצו עמוק לתוך האדום. Legge גם לא היה מוכן שיכווצו את הטווח הדינאמי כשהוציאו את התקליט בוויניל, מה שגרם לקטעים השקטים כמעט להיבלע בתוך הרחשים, והקטעים החזקים פוצצו את האוזן.
- Harnoncourt מנצח, Mai+Fink+Schade+D'Arccangelo סולנים, הקלטה חיה 2004 ב-RCA. את ה-SACD הרב-ערוצי קשה להשיג, אבל ממש כדאי. ל-hi-res download מצאתי רק מקור שאני לא מכיר, אולי אפילו מפוקפק. ההקלטה מ-ד-ה-י-מ-ה, אחת המרשימות ביותר בכל האוסף שלי, והמבצעים לא מביישים את ההקלטה ב-Dies Irae ממש שומעים (ומרגישים!) את ההבדל בין טימפאני לתוף באס.
גם אתה היית יכול לרשום משהו אחר ממה שכתבת בפועלעמיר, כנראה פרצופך האמיתי ,
יכולת לרשום אני אוהב את את ורדי...בגלל, א, ב וג' והיה מתפתח שרשור מעניין ופורה.
אין לי כוח לקרוא את זה, ארוך מדי, אתה נכנס לדקיות - יצאת "צדיק".
כתבתי איזה ביצועים אני אוהב במיוחד, והוספתי עליהם כמה פרטים, כולל איפה אפשר להשיג גירסאות שלהן באיכות גבוהה. אם כבר, הדיון הפורה אמור היה להיות על מה שביקשת, לא על ורדי. אני יכול רק להצטער עבורך שזה ארוך ומסובך מדי בשבילך ו/או לא מעניין אותך ו/או נכנס ליותר מדי דקויות מבחינתך.אתם יכולים לכתוב על הביצוע לרקוויאם של ורדי האהוב עליכם?
אתה יכול לכתוב את העדיפויות שלך לא רק כתוספת לשליהייתי מוסיף את הביצוע [לטעמי בטופ] של שולטי עם הפילהרמונית של וינה. הרנונקור לטעמי קצת ממהר בלקרימוזה...
מעניין מאוד לקרוא מה מסתתר מאחורי האלבום.
אלבום הג'אז מוסיקלי של ארט פפר Art Pepper Meets the Rhythm Section, יצא ב-1957 על ידי הסקסופוניסט עם רד גרלנד בפסנתר, פול צ'יימברס בבאס וג'ו ג'ונס בתופים, שהיו חטיבת הקצב של אז עבור מיילס דייוויס. האלבום נחשב לאבן דרך בקריירה של פפר.
האזנת לאלבום אתמול בערב, דיסק בסגנון ג'אז מגניב - שווה בהחלט. המאפיינים של מוזיקת ג'אז מגניבה כוללים צליל רך ומאופק, עיבודים רשמיים, השפעות של מוזיקה קלאסית, גדלים של להקות ומספר שורות מלודיות המושמעות בו זמנית.