מה הרפרנס שלכם?


Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
היי,

אז בשלב כלשהו אצל הרבה אנשים הם פוגשים במשהו שעליו הם אומרים "כזה אני רוצה" בקטע של, יותר טוב מזה לא צריך (מגניב בהחלט יותר טוב אבל לגמרי לא הכרחי). פעמים רבות בשלב כלשהו הם יחליפו את הרפרנס למשהו טוב יותר או אחר.

הרפרנס שלי התחיל בשנת 1999 כששמעתי לראשונה את הסנהייזר HD600 בחנות בשוויץ מחוברות לרסיבר שקר כלשהו.
מאז הרפרנס התקדם לסנהייזר האלה (נרכשו הרבה שנים אח"כ) כשהן משודכות למגבר אוזניות+דאק Topping DX3pro.

אני יודע שהאוזניות האלה מזמן לא מה שהן היו וכך הלאה ובכ"ז, אני מאד נהנה מהן והשאיפה שלי תמיד היתה למערכת כזאת שאוכל להוריד את האוזניות ולהרגיש שהן עדיין שם.

אז, מה הרפרנס שלכם?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
Focal Utopia ו Adueze LCD4
הראשון פשוט ממכר, בשני קשה להתחרות במהירות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
והגעת לשם? :)

אוזניות פחות הקטע שלי, לכן מסתפק ב Focal Elear ו Grado RS2 :), אם רוצה לשמוע utopia או adueze קופץ לחבר.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
כמה (אם) רחוק הסט-אפ שלך מהאוזניות שלך, או שמראש הרפרנס הנבחר שלך הוא לא באמת אוזניות? :מאזין:
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
883
מעורבות
164
נקודות
43
Grado gs1000
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,362
מעורבות
811
נקודות
113
אני עם Focal Clear - אין מה לחפש עוד... (אני לא מהכבדי שימוש באוזניות )
 

soler

אוהב את התחום
הודעות
108
מעורבות
130
נקודות
43
QUESTYLE QP2R AUDIO PLAYER + FOCAL UTOPIA
חלום מהלך :מאזין:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
השאלה מעולה, את התשובות פחות אהבתי.

הרפרנס של כולנו אמור להיות כלים חיים. את רוב שנות חיי אני מבלה מול הרכבים מוסיקלים חיים. ולכן, כלי הנגינה הם הרפרנס שלי. כשאני ניגש למערכת, אני מחפש את הדבר שהכי שמחזיר אותי לכלי עצמו, כלומר: המציאות. בלי צבע, בלי תיבול. חי, אמיתי - כמו המקור.

לעניות דעתי מוצר לא יכול להיות ״רפרנס״ משום שתמיד אנחנו מייחסים אותו לדבר האמיתי. לרפרנס.

אני הולך לקונצרטים (כרגע אין - רק שיש) וזה רפרנס למוסיקה קלאסית. אני הולך ללטרון לשמוע הרכבים קטנים של מוסיקה קאמרית. אני מגביר הרכבי ג׳אז שונים ואת הקונסרבטוריון של נס ציונה, ראשון לציון ורחובות. בסך הכל מעל ל-50 אירועים בשנה לערך לשלושתם. אני ״חי״ את החי וזה מה שאני שואף להביא אל המערכת הביתית שלי.

לכן. כששואלים אותי מה הרפרנס שלי, מהי נקודת היחוס שלי? התשובה היחידה הנכונה מבחינתי היא הכלים עצמם, כל השאר הם לא רפרנס אם כי כלי שמתקרב או מתרחק מנקודת היחוס.
 

MOAR

אוהב את התחום
הודעות
186
מעורבות
51
נקודות
28
אני הולך לקונצרטים (כרגע אין - רק שיש) וזה רפרנס למוסיקה קלאסית. אני הולך ללטרון לשמוע הרכבים קטנים של מוסיקה קאמרית. אני מגביר הרכבי ג׳אז שונים ואת הקונסרבטוריון של נס ציונה, ראשון לציון ורחובות. בסך הכל מעל ל-50 אירועים בשנה לערך לשלושתם. אני ״חי״ את החי וזה מה שאני שואף להביא אל המערכת הביתית שלי.
גם אצלי סאונד חי זה רפרנס[עדין לא שמעתי סאונד ביתי שמישתווה לסאונד טוב בהופעה חיה].
זה הרפרנס שלי https://www.pmc-speakers.com/products/consumer/se-passive-series/mb2-se
הכי קרוב לחי שניתן לקבל.
רק חבל שלא ניתן להאזין בארץ לרמקול הזה אולי בגלל מחירו.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
השאלה מעולה, את התשובות פחות אהבתי.

הרפרנס של כולנו אמור להיות כלים חיים. את רוב שנות חיי אני מבלה מול הרכבים מוסיקלים חיים. ולכן, כלי הנגינה הם הרפרנס שלי. כשאני ניגש למערכת, אני מחפש את הדבר שהכי שמחזיר אותי לכלי עצמו, כלומר: המציאות. בלי צבע, בלי תיבול. חי, אמיתי - כמו המקור.

לעניות דעתי מוצר לא יכול להיות ״רפרנס״ משום שתמיד אנחנו מייחסים אותו לדבר האמיתי. לרפרנס.

אני הולך לקונצרטים (כרגע אין - רק שיש) וזה רפרנס למוסיקה קלאסית. אני הולך ללטרון לשמוע הרכבים קטנים של מוסיקה קאמרית. אני מגביר הרכבי ג׳אז שונים ואת הקונסרבטוריון של נס ציונה, ראשון לציון ורחובות. בסך הכל מעל ל-50 אירועים בשנה לערך לשלושתם. אני ״חי״ את החי וזה מה שאני שואף להביא אל המערכת הביתית שלי.

לכן. כששואלים אותי מה הרפרנס שלי, מהי נקודת היחוס שלי? התשובה היחידה הנכונה מבחינתי היא הכלים עצמם, כל השאר הם לא רפרנס אם כי כלי שמתקרב או מתרחק מנקודת היחוס.

מכיוון שבבית אתה יכול לשמוע הקלטות (אלה אם תזמין אומן אורח אליך הביתה) מסתמא (כפי שחגי אוהב לרשום) שאין אפשרות שבבית תצליח לקבל רפרנס, אם כך מדוע בכלל לרכוש מערכת יקרה, הרי כל מה שתשמע גם במערכת הטובה בעולם יהיה מיקס של הקלטה ולא מעבר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
מכיוון שבבית אתה יכול לשמוע הקלטות (אלה אם תזמין אומן אורח אליך הביתה) מסתמא (כפי שחגי אוהב לרשום) שאין אפשרות שבבית תצליח לקבל רפרנס, אם כך מדוע בכלל לרכוש מערכת יקרה, הרי כל מה שתשמע גם במערכת הטובה בעולם יהיה מיקס של הקלטה ולא מעבר.

לפי מה שאתה טוען אין רפרנס. זה לא נכון, יש. הרפרנס הוא נקודת היחוס שהרי הכלי הנתנגן במציאות זו בדיוק נקודת היחוס. אופי הכלי הוא אופי הכלי. ספקסופון לא ישמע כמו כינור ובועז שרעבי לא ישמע כמו מדונה. כמובן שיש משמעות לאיכות ההקלטה (ויש הקלטות אדירות - במיוחד במוסיקה שאנחנו שומעים לרוב) שהמטרה היא להגיע להכי קרוב למציאות. הטכנאי הזה יתן קצת יתר בס, השני יותר רזה, אבל המרקם של סקסופון למשל, עם הניואנסים שלו, ישמר בהחלט. אם אתה לא מכיר את הכלי האמיתי, אין לך רפרנס. אגב, אתה לא חייב להכיר את כל הכלים. מספיק להכיר כמה באופן מעמיק. אם המערכת תחשוף אותם כמו שצריך (כלים אקוסטים כמובן - לא מוגברים) היא תחשוף את כל הכלים כמו שצריך.

אין שום נקודת יחוס בשיחזור צליל לבד מהכלי האמיתי.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
לפי מה שאתה טוען אין רפרנס. זה לא נכון, יש. הרפרנס הוא נקודת היחוס שהרי הכלי הנתנגן במציאות זו בדיוק נקודת היחוס. אופי הכלי הוא אופי הכלי. ספקסופון לא ישמע כמו כינור ובועז שרעבי לא ישמע כמו מדונה. כמובן שיש משמעות לאיכות ההקלטה (ויש הקלטות אדירות - במיוחד במוסיקה שאנחנו שומעים לרוב) שהמטרה היא להגיע להכי קרוב למציאות. הטכנאי הזה יתן קצת יתר בס, השני יותר רזה, אבל המרקם של סקסופון למשל, עם הניואנסים שלו, ישמר בהחלט. אם אתה לא מכיר את הכלי האמיתי, אין לך רפרנס. אגב, אתה לא חייב להכיר את כל הכלים. מספיק להכיר כמה באופן מעמיק. אם המערכת תחשוף אותם כמו שצריך (כלים אקוסטים כמובן - לא מוגברים) היא תחשוף את כל הכלים כמו שצריך.

אין שום נקודת יחוס בשיחזור צליל לבד מהכלי האמיתי.
גם בהופעה אתה לא שומע את הכלי אלא את המגבר שהגביר אותו
רק בקונצרט שומעים את הכלים ממש. לא סתם זה נקרא מוזיקה קלאסית
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
גם בהופעה אתה לא שומע את הכלי אלא את המגבר שהגביר אותו
רק בקונצרט שומעים את הכלים ממש. לא סתם זה נקרא מוזיקה קלאסית

שים לב. הדגשתי. כלים לא מוגברים - אקוסטים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
לפי מה שאתה טוען אין רפרנס. זה לא נכון, יש. הרפרנס הוא נקודת היחוס שהרי הכלי הנתנגן במציאות זו בדיוק נקודת היחוס. אופי הכלי הוא אופי הכלי. ספקסופון לא ישמע כמו כינור ובועז שרעבי לא ישמע כמו מדונה. כמובן שיש משמעות לאיכות ההקלטה (ויש הקלטות אדירות - במיוחד במוסיקה שאנחנו שומעים לרוב) שהמטרה היא להגיע להכי קרוב למציאות. הטכנאי הזה יתן קצת יתר בס, השני יותר רזה, אבל המרקם של סקסופון למשל, עם הניואנסים שלו, ישמר בהחלט. אם אתה לא מכיר את הכלי האמיתי, אין לך רפרנס. אגב, אתה לא חייב להכיר את כל הכלים. מספיק להכיר כמה באופן מעמיק. אם המערכת תחשוף אותם כמו שצריך (כלים אקוסטים כמובן - לא מוגברים) היא תחשוף את כל הכלים כמו שצריך.

אין שום נקודת יחוס בשיחזור צליל לבד מהכלי האמיתי.
מרקם של סקסופון או תוף ישמר גם במערכת בעלות 4000 ש"ח, יודע מה, גם בטרנזיסטור תדירן שנת יצור 1970 לא תתבלבל בין צליל של תוף, חליל פיקולו, כינור לזה של סקסופון.
מה שאנחנו משמיעים במערכת זו הקלטה, אין אפשרות לדעת אם המציאות בחדר ההקלטה לצד הלהקה זמרים דומה במשהו למה שאנו מנגנים בבית - רשמת, טכנאי הזה ייתן קצת יתר בס, השני יותר רזה וזו רק ההתחלה.

לכן עם כל הכבוד לחשיבה הנכונה לדעתי שרפרנס אמור להיות הצליל שהכלי עצמו מוציא, לא נמצא קשר ישיר בינו ובין ניגון טראק אצלנו בבית.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
מרקם של סקסופון או תוף ישמר גם במערכת בעלות 4000 ש"ח, יודע מה, גם בטרנזיסטור תדירן שנת יצור 1970 לא תתבלבל בין צליל של תוף, חליל פיקולו, כינור לזה של סקסופון.
מה שאנחנו משמיעים במערכת זו הקלטה, אין אפשרות לדעת אם המציאות בחדר ההקלטה לצד הלהקה זמרים דומה במשהו למה שאנו מנגנים בבית - רשמת, טכנאי הזה ייתן קצת יתר בס, השני יותר רזה וזו רק ההתחלה.

לכן עם כל הכבוד לחשיבה הנכונה לדעתי שרפרנס אמור להיות הצליל שהכלי עצמו מוציא, לא נמצא קשר ישיר בינו ובין ניגון טראק אצלנו בבית.

גיא. אני מבין את הצורך להתווכח. זה נחמד, זה ממלא תוכן אבל לפעמים זה חסר משמעות. ולכן בוא אני אשאל אותך. מה הרפרנס שלך להאזנה לכינור למשל?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
גיא. אני מבין את הצורך להתווכח. זה נחמד, זה ממלא תוכן אבל לפעמים זה חסר משמעות. ולכן בוא אני אשאל אותך. מה הרפרנס שלך להאזנה לכינור למשל?

אתה שואל על נגינת כינור של קוגן או של יאשה חפץ, כי הם לא בדיוק נשמעים זהה.

זה שהרפרנס הוא המקור, אין לי וויכוח, אך האם אתה יכול לחתום שההקלטה שקיבלת בכלל מתיימרת/מסוגלת לשחזר את אותו הצליל - לא, המקסימום שאתה יכול לשחזר זו הקלטה לא מעבר לכך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
זה שהרפרנס הוא המקור, אין לי וויכוח,

אז למה אתה מתווכח?
הכינור אצל חפץ או אצל ג׳ושוע נישאר כינור. לכינור יש אופי שלו. הוא שונה מויולה ושונה מתופים. האופי הזה ישמר גם אם הבת שלי תנגן עליו. מערכת צריכה להבחין בניואנסים הללו בדיוק. שאלה מה הרפרנס? הרפרנס הוא הכלי ולא ההקלטה. לכן, אתה גם בוחר הקלטות שמאחוריהן חתומים טכנאים שמבינים שלא הופכים כינור לויולה וצ׳לו לקונטרבס. אם ההקלטה מעאפנה, זה גם לא משנה כל כך מי ינגן.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור