אבל עם כל הכבוד, שום רמקול ביתי לא יכול להעיף
אותי אחרי שאתה חווה הופעה חיה באולם אקוסטי.
הכל מתגמד.
אם אתה מתכוון למוזיקה אקוסטית -- לא מוגברת -- אז אני ממש לא מסכים.
אם מסתכלים על מוזיקה בבית כניסיון לשחזור מוזיקה חיה, זה לא עובד, בין השאר כי מראש לא משמרים את המוזיקה החיה כפי שהיא נשמעת למאזין.
אבל אם מסתכלים על מוזיקה מוקלטת כצורת אמנות נפרדת -- כמו שקולנוע אינו משחזר מציאות אלא יוצר הרגשה וירטואלית שיכולה להיות הרבה יותר עוצמתי מהמציאות כפי שהיא נראית לצופה ספציפי -- אז גם מוזיקה מוקלטת יכולה להישמע בבית הרבה יותר עוצמתית, מפורטת, סוחפת ומערבת מאשר בהופעה חיה. כמובן שיש צורך במערכת מספיק רצינית בשביל זה.
מה שאי אפשר לקבל בבית זה את אותו
סוג חוייה שיש בהופעה פומבית, החל בזה שמפנים זמן במיוחד, שמתלבשים ומתכוננים במיוחד, יוצאים מהסביבה הרגילה, משתתפים בחוויה עם עוד המון אנשים, וגם רואים את האומנים כשהם מפיקים את המוזיקה. יש אנשים שהדברים האלה ממש חסרים להם בהשמעה ביתית. לי אישית לא.
אבל בכל מה שקשור למוזיקה עצמה -- לצלילים שמגיעים לאוזן, כולל להרעיד את כל הגוף -- אפשר לקבל בבית יותר ווליום, יותר באס, יותר קווים מוזיקליים, יותר פרטים, במה מוגדרת יותר,, גוונים עשירים יותר לכלים ולקולות, וגם אפשר לשמוע מה שרוצים מתי שרוצים, לפי מה שמתאים באותו רגע, לא לפי מה שמישהו אחר תכנן מראש לפני חודשים. אפשר גם לשמוע אומנים גדולים שכבר מתו מזמן, וגם אומנים גדולים ותזמורות עילית שאינם מגיעים לאזור שבו חיים.
יש עוד ערימה של חסרונות להופעה פומבית, החל בבעיות בביצוע שאי אפשר לתקן, כפי שעושים בהקלטות, כולל זיופים, נגינה לא יחד, כניסות לא בזמן או בכלל לא -- כפי שגלן גולד אמר -- אין take two. כמוכן גם הפרעות מצד הקהל כמו שיעולים, דיבורים, זמזומים, תיפופים על הכיסאות ועטיפות צלופן של סוכריות, אי היכולת להקפיץ לקטע אחר כשמשעמם או לחזור על קטע מכל סיבה שהיא, אין אפשרות להפסקת שירותים דחופה או קפה ברגע שצריך, בעיות חניה ופקקים, וכו' וכו',
אבל מבחינת המוזיקה נטו -- ממערכת טובה עם הקלטות טובות בחדר טוב וללא הגבלות משפחה, ילדים, שכנים, אסתטיקה וכו' -- אפשר לקבל יותר מאשר בהופעה חיה.