מה אתם אוהבים , מערכת משקל כבד או לחליפין מערכת זריזה ומפורטת


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
את "מחיר השוק האמיתי" של מכשירים ניתן להסיק די בקלות ביד 2
ציוד בן שנתים שלוש שנמכר ב 60 אחוז מערכו כחדש (במקרה הטוב), מתומחר בחזירות מבחינתי, כי למוצרי אודיו בדרך כלל יש בלאי מאוד נמוך.
יש חברות ששומרות יותר מאחרות על ערכן ביד 2, שכל אחד יעשה את המחקר שלו.
אין "מחיר שוק אמיתי" יחיד. יש "מחיר שוק אמיתי" למוצר חדש ואולי "מחיר שוק אמיתי" למוצר משומש, אבל התנודתיות במשומשים גדולה. יש חברות ששומרות יותר על ערך, ויש כאלה שממהרים למכור ומורידים מחיר כדי לסגור עניין בהקדם, ויש גם תלות במצב התפעולי והקוסמטי של המוצר.

בקשר ל"חזירות" ביד 2, גם המוכר, שרוצה לקבל החזר מקסימלי על השקעתו, וגם הקונה, שרוצה לשלם מינימום, יכולים להיות מתוארים כ"חזירים" על ידי הצד האחר :)


חייב קשר מסויים בין עלות הרכיבים שמהם בנוי המוצר לבין העלויות הסופיות. ולא איכפת לי מה התוצאה הסונית שהוא מפיק.
לא חייבים, לכל היותר אולי אתה חייב.

רוב האחרים לא רק שאינם יודעים מה יש בפנים, הם גם לא מתעניינים.


זה לא קורה כי אנשים משלמים בראש ובראשונה עבור תודעה וממש לא עבור תוצאה, התוצאה זה ערך מוסף של תג המחיר המוצמד למוצר. עוד פעם זה נגרר ללהיכנס לכיס של אנשים וזה לא אתי,
אולי לא חסרים טיפשים ופתאים, אבל זה בטח לא כולם. בכל מקרה, מחירי ציוד הי-אנד מנופחים מאז ומעולם, ומתנפחים יותר ויותר עם השנים, אז אפשר לומר שכל מי שקונה ציוד יקר מאוד הוא פתי וטיפש, כי המחירים ממש מתרחקים יותר ויותר ממחירי החלקים ככל שהמחיר גבוה יותר.

ב"תוצאה" מבחינת הקונה התכוונתי למידת ההנאה שלו מהמוצר. לא משנה לי אם היא בגלל יתרונות סוניים, ו/או הנראה מהמראה החיצוני, ו/או המחשבה שהמכשיר יותר "ריאליסטי" וקרוב לאמת האבסולוטית, ו/או גאוות בעלות, ו/או אמונה ביצרן ו/או ב-hype, ו/או כל סיבה אחרת, בין אם היא נראית לאחרים מוצדקת ובין אם לא.


בקיצור אני לא שם יותר וחבל להתווכח, לא אשלם 50 אלף או 40 או 30 על מוצר שעולה בבום 200$.
באת שאין לי שום כוונה, רצון או עניין לשכנע אותך במשהו. מבחינתי זה בסדר גמור אם תבוא לחנות הי-אנד עם מברג, סמארטפון ומחשבון, תפתח את הרמקול, תברר באינטרנט לגבי כל דרייבר וכל נגד וקבל וחוט מה מחירו הסיטונאי, ותחשב לעצמך את מקדם הכדאיות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
איך בסוף כל כך הרבה שירשורים כמעט מכל נושא אפשרי מגיעים בסוף לעניין התמחור, איך זה קשור לסאונד דינמי, מפורט, קליל או רומנטי כפי שרשם פותח השרשור ?

הנה כמה שאלות למקטרגים

- האם נתקלתם בציוד אודיו שלדעתכם היה שווה יותר ממחירו?
- אם לדעתכם כמעט או כל ציוד האודיו מתומחר בחזירות/ביתר, מדוע לא בחרתם לייצר בעצמכם ציוד באופן מסחרי, הרי שי לכם דרך מהירה להתעשר.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
לא אלך ואפתח אבל אלך ואקרא ואחקור ואלמד מה יש בקופסא שהיא עולה ככה, אם כולם היו הולכים עם מברגים לחנות כולם היו קונים כלום.
מאוד קל בתחום הזה, יש קו דק מאוד, בין להשקיע כמה מאות אלפי שקלים כי ... ולקבל אפס שקט נפשי במרדף האינסופי כי... במקרה הפחות טוב למכור הכל בהפסדים ולצאת מהתחום לבין במקרה היותר טוב לקבל את העניין כמו שהוא לצאת עם מושר השכל ותובנות וללמוד מטעויות קדימה
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
איך בסוף כל כך הרבה שירשורים כמעט מכל נושא אפשרי מגיעים בסוף לעניין התמחור, איך זה קשור לסאונד דינמי, מפורט, קליל או רומנטי כפי שרשם פותח השרשור ?

הנה כמה שאלות למקטרגים

- האם נתקלתם בציוד אודיו שלדעתכם היה שווה יותר ממחירו?
- אם לדעתכם כמעט או כל ציוד האודיו מתומחר בחזירות/ביתר, מדוע לא בחרתם לייצר בעצמכם ציוד באופן מסחרי, הרי שי לכם דרך מהירה להתעשר.
תשובות:
- חדשים לא. משומשים ישנם דברים שנמכרים ברבע כסף ממה שעלו חדש מכל מיני סיבות .... ואז כן.
- לייצר באופן מסחרי זה בירוקרטיה,ניירת,אורח רוח וסיכונים זו נישה מצומצמת להתעשר אני בספק אבל לעשות כסף טוב אפשר ולעובדה לא חסר חברות חדשות שצצות או שמנסים להביא לפה, כל מוצר בעשרות אלפים זה מכוון למשהו, מישהו מייצר באנטרטיקה רמקולים בבית שלו עם אג'אנדה מפה ועד הונלולו , בום 120 אלף לרמקול, בום 150 אלף, לייצר לבד עבור עצמך זה בעייתי כי המוצר נתון לשינויים מתמידים זה לא קופסא סגורה שאתה מקבל כ עובדה מוגמת , יגרום לך לעשות ולשנות כל דבר אינסוף פעמים כל יום והמוזה שלו בסוף תמכור אותו כי יימאס לך האי שקט בהשוואה לקניית מוצר מוכן מוגמר שאי אפשר לשנותו.אין דרך מהירה להתעשר בטח בתחום הזה אם כי יש כמה כוכבים שמוכרים ציוד מסויים עם הבטחות משונות כשלמעשה אין בהם כלום מלבד תיאורים מילוליים שגורמים לך לרצות לרכוש אותו, שם הכסף הגדול כי לייצר עולה כלום ויש עליו תג מחיר גבוהה כיאה למוצר מתוייג כהיי-אנד. אפשר לראות את זה בעיקר בכבלים, ובציוד נילווה אחר וגם ברמקולים שמגיעים מיצרנים סיניים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
לא אלך ואפתח אבל אלך ואקרא ואחקור ואלמד מה יש בקופסא שהיא עולה ככה, אם כולם היו הולכים עם מברגים לחנות כולם היו קונים כלום.
מאוד קל בתחום הזה, יש קו דק מאוד, בין להשקיע כמה מאות אלפי שקלים כי ... ולקבל אפס שקט נפשי במרדף האינסופי כי... במקרה הפחות טוב למכור הכל בהפסדים ולצאת מהתחום לבין במקרה היותר טוב לקבל את העניין כמו שהוא לצאת עם מושר השכל ותובנות וללמוד מטעויות קדימה
אבל לקנות ביוקר מכשיר עם חלקים זולים זו לא בהכרח טעות, ואין קשר אמיתי ל"שקט נפשי" מעבר ללחץ המיותר שאתה מייצר עבור עצמך ואחרים.

למעשה, ככל שהמכשיר יקר יותר, קטן הסיכוי שיהיה משהו ש"יצדיק" את המחיר בהקשר של חלקים וחומרים.

לדעתי, הטעות היא להתעסק במה שיש בפנים כאילו זה חשוב יותר ממה שיוצא החוצה, ולהתעסק בלא לצאת פראייר בעיני עצמך ו/או בעיני אחרים במקום באיך המכשיר נשמע לך.

לדעתי זו שטות מוחלטת למכור, בהפסדים או בכלל, רק כי מתברר לך שהחלקים בפנים הם זולים, כדי לקנות משהו שנשמע פחות טוב או אותו דבר.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
שאלה פשוטה : ומכאן הכל מתחיל: לא מפריע לך שיש אלמנט של 8 דולאר ברמקול שמתומחר 50 אלף שקל ?
לא יפריע לך לפתוח מגבר קלאס D ולגלות שם כרטיס אחד בודד, שאם תחפש אותו תמצא אותו באלי אקספרס ב 180 דולאר, והוא בעצם בתוך קופסא שנמכרת כצמד קופסאות "מונובלוקים" ב 40 אלף שקל ?
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
לא מפריע לך שיש אלמנט של 8 דולאר ברמקול שמתומחר 60 אלף שקל ?
ממש לגמרי לא. לא מתחיל לעניין אותי. הרי גם אלמנט של 600 שקל לא "יצדיק" 60,000 ש"ח, אז מה זה משנה?
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
איך בסוף כל כך הרבה שירשורים כמעט מכל נושא אפשרי מגיעים בסוף לעניין התמחור, איך זה קשור לסאונד דינמי, מפורט, קליל או רומנטי כפי שרשם פותח השרשור ?
שאלה טובה, וזה אכן קצת מעצבן לפעמים (בטח את פותחי השרשורים שהתברברו לשם), אבל התשובה פשוטה: העיוותים בתמחור עצומים, כואבים ונוכחים דרך קבע בתודעת החובבים - כמעט כל דיון עושה לכאב הזה טריגר..
התמחור הפרוע יושב על "תשתית" של חוסר שקיפות קיצוני בביצועים של ציוד אודיו, היצרים לא מוסר מידע עם "בשר" (בניגוד למקובל לחשוב - זה אפשרי) ומנצלים בציניות את הבעייתיות ההתחלתית בניבוי תוצאה - השפעת החדר, טעם אישי והמורכבות הטכנית הנדרשת בהבנה. לטעמי, העיוות הזה מגיע למדרגת כשל-שוק, עד כדי כך שקשה ליצרן קטן שמכוון גבוה לא לזרום עם הציניות הכוללת כדי להתפרנס.
הנה כמה שאלות למקטרגים

- האם נתקלתם בציוד אודיו שלדעתכם היה שווה יותר ממחירו?
במונחים יחסיים? בטח נתקלתי. הלינטון של משה הוא דוגמה מצויינת. אני כמובן לא חושב ש"כמה שווה" זה משהו אבסולוטי או מוגדר היטב.
- אם לדעתכם כמעט או כל ציוד האודיו מתומחר בחזירות/ביתר, מדוע לא בחרתם לייצר בעצמכם ציוד באופן מסחרי, הרי שי לכם דרך מהירה להתעשר.
אתה יכול לנחש למה - כי כשהשוק מעוות והמשחק הוא שיווק ציני, שחקן חדש יצטרך להתמודד עם זה שכל האקוסיסטם בנוי עקום, מה שיהפוך את הפריצה שלו למאתגרת. בסופו של דבר אין פה "הזדמנות להתעשר" כשעובדים ביושר - או אולי יש, אבל בכפוף לכל האתגרים הרגילים של שוק צפוף של me too באבו אבוה.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
ממש לגמרי לא. לא מתחיל לעניין אותי. הרי גם אלמנט של 600 שקל לא "יצדיק" 60,000 ש"ח, אז מה זה משנה?
עבורי - היום, לא מתאים לי.
עבורך או עבור כל אחד שרוצה - אף אחד לא מחזיק אותך ביד, תקנה תתחדש בכיף בשמחה ובאהבה, מפרגן.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
עבורי - היום, לא מתאים לי.
עבורך או עבור כל אחד שרוצה - אף אחד לא מחזיק אותך ביד, תקנה תתחדש בכיף בשמחה ובאהבה, מפרגן.
כאמור, לא מנסה לשכנע אותך לשום דבר. אם לא מתאים לך, מכבד.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
מעולה אז סגרנו את הנושא, נמתין לשניצל שיפתח שרשור ענייני נוסף מהגיגיו העינייניים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
שאלה טובה, וזה אכן קצת מעצבן לפעמים (בטח את פותחי השרשורים שהתברברו לשם), אבל התשובה פשוטה: העיוותים בתמחור עצומים, כואבים ונוכחים דרך קבע בתודעת החובבים - כמעט כל דיון עושה לכאב הזה טריגר..
התמחור הפרוע יושב על "תשתית" של חוסר שקיפות קיצוני בביצועים של ציוד אודיו, היצרים לא מוסר מידע עם "בשר" (בניגוד למקובל לחשוב - זה אפשרי) ומנצלים בציניות את הבעייתיות ההתחלתית בניבוי תוצאה - השפעת החדר, טעם אישי והמורכבות הטכנית הנדרשת בהבנה. לטעמי, העיוות הזה מגיע למדרגת כשל-שוק, עד כדי כך שקשה ליצרן קטן שמכוון גבוה לא לזרום עם הציניות הכוללת כדי להתפרנס.

במונחים יחסיים? בטח נתקלתי. הלינטון של משה הוא דוגמה מצויינת. אני כמובן לא חושב ש"כמה שווה" זה משהו אבסולוטי או מוגדר היטב.

אתה יכול לנחש למה - כי כשהשוק מעוות והמשחק הוא שיווק ציני, שחקן חדש יצטרך להתמודד עם זה שכל האקוסיסטם בנוי עקום, מה שיהפוך את הפריצה שלו למאתגרת. בסופו של דבר אין פה "הזדמנות להתעשר" כשעובדים ביושר - או אולי יש, אבל בכפוף לכל האתגרים הרגילים של שוק צפוף של me too באבו אבוה.

אודיו זה השוק היחיד שנמצא בעוות?
מה עם שוק המזון, שוק הנדל״ן, שוק הרכב, שוק שירותי דת (כשרות, גירושים, קבורה) ועוד...?

מישהו כאן התחיל לגדל פרות, תרנגולות וירקות בבית, אולי לייצר גבינות?

במקום לקטר על מחיר האודיו, עדיף להוציא מרץ וקיטורים על עוותים אחרים בהם אתם משלמים ביוקר וכנראה משפיעים על החיים של כולנו יותר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
עדיין לא מובן לי העניין הזה:
ולנושא הפותח, אני לא כל כך מבין את עניין הניגוד בין מערכת גדולה לבין זריזות, נינוחות ו/או פירוט. במערכת טובה, הצלילים מכל הספקטרום מגיעים בקצב ה"טבעי" שלהם, לא מהר יותר ולא לאט יותר, בנינוחות, בלי להתאמץ, ועם פירוט מצוין, גם בווליומים נמוכים וגם בגבוהים. אם זה לא קורה, המערכת כנראה לא כל כך טובה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
שאלה פשוטה : ומכאן הכל מתחיל: לא מפריע לך שיש אלמנט של 8 דולאר ברמקול שמתומחר 50 אלף שקל ?
לא יפריע לך לפתוח מגבר קלאס D ולגלות שם כרטיס אחד בודד, שאם תחפש אותו תמצא אותו באלי אקספרס ב 180 דולאר, והוא בעצם בתוך קופסא שנמכרת כצמד קופסאות "מונובלוקים" ב 40 אלף שקל ?

מה לעלות הרכיב לתוצאה הסופית, ווילסון לא עושים שימוש בדרייברים יקרים בהשוואה לחברות כמו טידל, מ׳יקו, מרטן ונוספים. הרמקולים של ג׳ון דבור משתמשים בעץ פשוט עם דרייברים שרחוקים מלהיות הייטק, אבל בשני המקרים התוצאה לאוזני רבים מצויינת, והם משלמים על תוצאה אותם הם אוהבים.

דוגמא נוספת, שרתי מוזיקה. כאלה יש בכל רמות מחיר.
Taiko הוא בין היקרים, במחיר שלרוב קשה לעיכול, אבל התוצאה, גם אם הרכיבים בפנים מסתיימים בהרבה פחות ממחיר המוצר המוגמר עושה את ההבדל, למעשה עד היום שמעתי רק מוצר אחד שאני יכול להחשיב טוב ממנו והוא עולה אף יותר מה Taiko', ולא אף מחשב על שהורכב בבית לו האזנתי עד היום (גם כאלה שהושקעו בהם כמה אלפי דולרים טובים) לא מתקרב לביצועים של Taiko או Wadex Refrence .

בשוק משוכלל יש צרכנים נבונים, יש מידע חופשי (היום יותר מתמיד), שכל אחד יחליט מה טוב עבורו ועל מה להוציא את הכסף.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אודיו זה השוק היחיד שנמצא בעוות?
מה עם שוק המזון, שוק הנדל״ן, שוק הרכב, שוק שירותי דת (כשרות, גירושים, קבורה) ועוד...?
לא ונכון מאוד, בהתאמה.
מישהו כאן התחיל לגדל פרות, תרנגולות וירקות בבית, אולי לייצר גבינות?
לפעמים זה קוסם לי :)
במקום לקטר על מחיר האודיו, עדיף להוציא מרץ וקיטורים על עוותים אחרים בהם אתם משלמים ביוקר וכנראה משפיעים על החיים של כולנו יותר.
גיא אני לא חותם על חברות בשום "אתם" ואני לא נוהג לקטר - הנושא עולה, ואחת לעשר בערך אני גם תורם את התובנה שלי. שאר הדברים שאמרת - נכונים עד מאוד.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
איך בסוף כל כך הרבה שירשורים כמעט מכל נושא אפשרי מגיעים בסוף לעניין התמחור, איך זה קשור לסאונד דינמי, מפורט, קליל או רומנטי כפי שרשם פותח השרשור ?

הנה כמה שאלות למקטרגים

- האם נתקלתם בציוד אודיו שלדעתכם היה שווה יותר ממחירו?
- אם לדעתכם כמעט או כל ציוד האודיו מתומחר בחזירות/ביתר, מדוע לא בחרתם לייצר בעצמכם ציוד באופן מסחרי, הרי שי לכם דרך מהירה להתעשר.
bluesound node x ב 3000 שח, סטרימר פגז, ויש לו גם דאק לא רע בכלל.
לגבי ״מחיר שוק ביד 2״, בוודאי שקיים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
לגבי ״מחיר שוק ביד 2״, בוודאי שקיים.
זה שאתה כבר מבחין בין מחיר שוק חדש למשומש זה כבר שיפור.

העניין הוא שקשה לקבוע מהו מחיר השוק ביד 2, במיוחד באודיו, כשאין מחירון ואין הרבה סטטיסטיקות, אם בכלל, על מכירות של אותו פריט מהעבר הלא רחוק.

גם אם יש סטטיסטיקות, מהארץ ו/או מ-Audiogon ואתרים דומים, יש גורמים שמטים אותן:
  • בעצם לא באמת יודעים בכמה המוצר נמכר, יודעים רק את המחיר שפורסם, ואם המפרסם הוריד אותו, או במשך כמה זמן המחיר נשאר ללא אינדיקציה של מכירה
  • זה שמשהו לא נמכר במשך זמן ארוך או במחיר נתון כלשהו, לא אומר שהמחיר גבוה מדי, אלא אולי לא היה מישהו שהיה צריך מכשיר כזה בתקופה האמורה
  • תמיד יהיו כאלה שמבקשים מחיר גבוה מהערך התיאורטי, ומישהו שמאוד רוצה את הסחורה יקנה, וכאלה שמבקשים מחיר נמוך יותר כי הם רוצים לסגור עניין מהר
  • אם מדובר על טווחי זמן גדולים, יכולים להיכנס שיקולים אחרים, החל באינפלציה ו/או שינוי גדול בשערי מט"ח, דרך כניסת מוצרים חדשים עדיפים מאותו תחום, הפסקת הייצור של המוצר, וכלה ב"מצב רוח לאומי" בזמן או אחרי דברים כמו קורונה והתקפות טילים, שמוציאות חשק לקנות מוצרים מסוג זה.
  • יתכן שהמחיר המבוקש נמוך או גבוה בגלל מצב פונקציונלי וקוסמטי, או בגלל גיל המוצר
בהיעדר סטטיסטיקות רלונטיות מהעבר, כל מה שיש להתבסס עליו הוא אחוז מסוים ממחיר חו"ל, וגם זה תלוי במדינה. בהרבה מקרים מחירי ארה"ב נמוכים יותר, וגם נתונים ללא מע"מ מקומי, אבל המכשיר נמכר לארץ רק במחירי השוק האירופאי, שהם גבוהים יותר וכן כוללים מע"מ מקומי, אז הקונים מצפים לאחוז ממחיר ארה"ב והמוכרים ממחיר אירופה, וכל צד חושב שהאחר חזיר.

אז גם אם "קיים" מחיר שוק יד 2, סטיית התקן היא גדולה.

במקום לקטר על מחיר האודיו, עדיף להוציא מרץ וקיטורים על עוותים אחרים בהם אתם משלמים ביוקר וכנראה משפיעים על החיים של כולנו יותר.
ממתי קיטורים בתחום אחד באים במקום קיטורים בתחומים אחרים?

תהיה בטוח שמי שנוהג לקטר, מקטר גם בתחומים אחרים, אבל זה טבעי שבפורום אודיו יקטרו בעיקר/רק על אודיו.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
bluesound node x ב 3000 שח, סטרימר פגז, ויש לו גם דאק לא רע בכלל.
לגבי ״מחיר שוק ביד 2״, בוודאי שקיים.
הכווונה הייתה לציוד חדש, ביד 2 ניתן לא מעט פעמים לדוג מציאות - לפעמים המוכר לחוץ, לפעמים מכשיר סתם נתקע בלוחות כי יש עוד כה כמוהו וכו..
 

web

חבר משקיען
הודעות
774
מעורבות
492
נקודות
63
הכווונה הייתה לציוד חדש, ביד 2 ניתן לא מעט פעמים לדוג מציאות - לפעמים המוכר לחוץ, לפעמים מכשיר סתם נתקע בלוחות כי יש עוד כה כמוהו וכו..
אבל דווקא הדוגמה של שי היא על ציוד חדש
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
לא הבנתי איך הגעתם בסוף לתמחור סופי שלא מתאים להשקעה , שבאמת לא משנה לגבי האיכות , אבל רק מי שבונה לבד לפעמים מבין את חשיבות הרכיבים , ובנוסף מי שיש לו זוג רמקולים ,אחד סופר יקר ממפעל והשני נבנה לבד ביזע ודמעות מבין את עומק הבעיה ,
אפילו רמקולים סופר יקרים זקוקים לעיתים לשידרוג - כבלים , קרוס הרבה איכותי , טויטר טוב יותר ,
מגבר שפופרות שלי שהוא די ארכאולוגי עבר שידרוג טוטלי של קבלים , נגדים כבלים ,קיצורי דרך לפונקציות שנועדו לשווק ולי אין צורך בהם , עלות השידרוג במקרה הזה עולה הרבה יותר מהמגבר אבל התוצאה ניכרת !
אתמול הדבקתי את אחד מחברי לספה עם כמויות של בס מרמקול בן 40 (הדרייבר ) שלכאורה בנתונים היבשים אין לו בכלל בס , למה? כי השידרוג של המגבר ההסטורי (אייר טייט ) , הקרוס הסופר יקר של הרמקול , כבלים סופר איכותיים ובעיקר בעקבות מיקום הפורט במיקום בלתי קונוונציונלי בעצתו של ג"אן הירגה ,
עכשיו לכשאני משווה בין הרמקולים (אחד הסטורי והשני חדש ) כששניהם משודרגים , לא יכול לומר שאני אוהב יותר את אחד מהם , לכן אני חושב שהרכיבים קובעים ועוד איך ,
בנוסף רציתי לומר משהו בקשר למשפט "שמה זה משנה אם המערכת קלילה ומהירה או בעלת משקל כבד וגול במה עצום " - זה נכון , שניהם "עושים רעש" אבל במידה ואתה רוצה להתקרב לLIVE אין לך ברירה אלא ליצור או לקנות רמקול סופר דינמי ואגב ,לא חייב להיות עצום בגודלו ,אבל "מחושמל " כראוי (קשור לדיבור עם הקדם ,רגישות ,חדר, וכו ) , ומה שאתם מכנים "סינרגיה " לפעמים בטעות יסודה , מערכת חלושה אפילו זריזה ומפורטת לא תקרב אתכם לעולם לחיות ולגודל שתשמעו קרוב לבמה בהופעה בלתי מוגברת ,
לגבי הטונליות =הו , פה זה סיפור אחר , במערכת קלילה וזריזה לעולם לא תצליחו לשמוע את הצליל האמיתי של הכלים או הזמר , זה פשוט לא מגיע לשם , עמדתם פעם ליד פסנתר , סקסופון , חליל אפילו , הרי יש להם דינמיקה מטורפת , שלא לדבר על איזה מתופף עצבני , זה נכון שקשה לאזן מערכת עוצמתית בעיקר בגלל התערבות החדר , אבל יש אמצעים לעשות זאת אקטיבית או פסיבית (גם זה הראיתי לחבר אתמול ) ,
ומערכת כזו היא קשה לאיזון כי כל חריקה נשמעת מיד כולל רכיבים מעופשים שלא מעבירים הצליל חלק אלא מגורען ,גם אני בדעתו של דן נגר שמצליח לעשות קסמים מציוד במחיר שפוי בעזרת ציוד אקטיבי ופסיבי שהוא מומחה בהם , יש עוד חוב מומחה לאקטיבי , חובב שמוציא תוצאה פנומנלית ,
מתנצל שבלבלתי לכם המוח בערב שבת ,שיהיה לכולם שבת שלום , זהוא הפורט לכוון הריצפה למטה
 

תמונות מצורפות

  • פיין.jpg
    פיין.jpg
    KB 6.6 · צפיות: 70
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור