מבחן הרמקולים הרצפתיים הגדול!


itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
סאב זה רמקול, והתוספת הייתה אנרגיה שלא מתקבלת / קיימת אצלך מהרמקולים הראשיים.
זו אנרגיה פיזית של "מנוע" הדוחף אוויר ומייצר גלים אקוסטים ולכן ההבדל היה דרמטי.
זו אנרגיה שלא תקבל מאף מגבר flat אם לא תוסיף את הסאב (רמקול). ואני מציין flat כי יש יצרני מגברים / dac המשנים את עקומת ההיענות (איזון טונאלי) ולכן השימוש בהם מאוד דומה לשימוש ב EQ שיכול להשפיע על התוצאה בצורה דרמטית.

חג שמח.

אכן
הוספת סאב
זה בהחלט סוג של EQ שמשפיע לא רק על התחום התחתון אלא כל הספקטרום.
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
אתה מודע לעובדה שיש אולפני הקלטות שמשתמשים/ השתמשו ברמקולים פסיבים רגילים ?
מן הסתם הם עמדו בדרישה "לא לצבוע" את הסאונד ולהיות מספיק איכותיים...
עצם העובדה שיש גם לא מעט מוניטורים מוגברים בקשת רחבה של מחירים אומרת שגם בתחום הזה יש פרשנויות שונות של "איך זה אמור להשמע בהקלטה".

כן מודע - רוב האולפנים משתמשים במוגברים ויש גם מוניטורים פסיביים
למה אתה מתעקש על ״צבע״ ואיך כל זה קשור באמת לא הבנתי
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
כן מודע - רוב האולפנים משתמשים במוגברים ויש גם מוניטורים פסיביים
למה אתה מתעקש על ״צבע״ ואיך כל זה קשור באמת לא הבנתי

כי ציינת שהעדפה שלך למוניטור מוגבר נובעת מהדיעה שלך שהוא יותר מדויק, פחות צובע מרמקול רגיל.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
@gandalftw מר בחור, תחשוב כמה התעסקות כייפית אתה מונע מהחוויתיים אם תגזול מהם את האפשרות לבחור במגבר ויתירה מכך כבל הרמקול.......אתה עלול להוריד 50% מהתעבורה כאן באתר......וגרוע מכך, להפיל את תעשיית ה-Hard Disk- ים העולמית.

Are you crazy Maria ???;)
 
נערך לאחרונה ב:

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
כי ציינת שהעדפה שלך למוניטור מוגבר נובעת מהדיעה שלך שהוא יותר מדויק, פחות צובע מרמקול רגיל.
נכון אחד הסיבות - העיקר בכל מה שאמרתי הוא מוגבר איכותי בין הוא אולפני או לא
וגם שאומרים שאולפני זה רמקול לא מתאים לשמוע מוזיקה הוא לא נכון ברובו (לטעמי)
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
@gandalftw מר בחור, תחשוב כמה התעסקות כייפית אתה מונע מהחוויתיים אם תגזול מהם את האפשרות לבחור במגבר ויתירה מכך כבל הרמקול.......אתה עלול להוריד 50% מהתעבורה כאן באתר......וגרוע מכך, להפיל את תעשיית ה-Hard Disk- ים העולמית.

אתה השתגעת ???;)

תחביב כזה הוא אחלה ומובן מאוד בעיני כי גם לי יש כאלה (אוסף מקלדות למחשב באלפים) וזה באמת כיף להתעסק עם זה
ההבדל ביו ילדים אלינו הוא המחיר של הצעצועים :)
 
נערך לאחרונה ב:

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
תחביב כזה הוא אחלה ומובן מאוד בעיני כי גם לי יש כאלה (אוסף מקלדות למחשב באלפים) וזה באמת כיף להתעסק עם זה
ההבדל ביו ילדים אלינו הוא המחיר של הצעצועים :)
מעניין. יש תמונה של האוסף?
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
מעניין. יש תמונה של האוסף?

חלק
 

תמונות מצורפות

  • IMG_0643.JPG
    IMG_0643.JPG
    KB 132.6 · צפיות: 190
  • IMG_1105.jpg
    IMG_1105.jpg
    KB 125.3 · צפיות: 175

arix

חבר משקיען
הודעות
2,346
מעורבות
489
נקודות
83
עכשיו ברור מאיפה הטעות....
הצרכים ומטרות השימוש של ציוד כזה באולפן הם שונים מהמטרות של שימוש ביתי.
אם לדעתך "הכי נכון" זה לחקות בבית אולפן הקלטות אז תעשה טיפול אקוסטי כמו שעושים באולפן ?
אני בטוח שלא וכדאי לך פעם לבקר באולפן על מנת להבין את ההבדלים.
הטיפול האקוסטי (שכידוע הוא מאוד חשוב על מנת להפיק מוזיקה ולא סתם צלילים) הנדרש באולפן שואף לאפס החזרים והתוצאה היא סאונד יבש מאוד. מבטיח לך שאתה לא רוצה לשמוע ככה אצלך בבית.

המטרה של ציוד אולפני זה להקליט.
המטרה של ציוד ביתי זה לשחזר את המידע שהוקלט.
אלו 2 מטרות שונות ואין שום סיבה שציוד שמשתמשים בו להקלטה יהיה מומלץ לשיחזור.

האם ביקרת פעם בחדר הקונטרול של אולפני טלוויזיה ?
יש שם מוניטורים (צג, מסך טלוויזיה) שתאמין לי, אתה לא רוצה מוניטור כזה בסלון שלך....אולי בעצם כדאי שתנסה מוניטור כזה אצלך בבית אז תבין במה מדובר ומדוע זה לא מתאים לשימוש ביתי.
היו פה כל מיני שרשורים שקשורים לטיפול אקוסטי בבית, אם כך לא הבנתי למה רצוי לעשות טיפול אקוסטי בבית בניגוד לנעשה בטיפול אקוסטי באולפן...
האם בבית רצוי לעשות טיפול אקוסטי שונה ?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
תחביב כזה הוא אחלה ומובן מאוד בעיני כי גם לי יש כאלה (אוסף מקלדות למחשב באלפים) וזה באמת כיף להתעסק עם זה
ההבדל ביו ילדים אלינו הוא המחיר של הצעצועים :)
בכיאאת גנדלף, אני בטוח שיש לך wooting בבית. השווית אותה ללינאריות אחרות? איך היא? שווה 200 יורו?

לגבי מוניטרים - קף les50 אני מסכים איתך. אכן עסקה יותר טובה לקנות את המוגבר. לגבי כל השאר זה שיקולי נוחות ופרקטיות, לא סאונד. אתה סומך על עיוור על היצרן, מישהו אחר מעדיף לסמוך על עצמו ולהתאים מגבר איכותי יותר שיעלה יותר. ובכלל, יש לרמקולים מוגברים חסרונות מובנים טכניים (כמו רעידות של הרמקול, יכול קירור בעייתית בהספקים גבוהים ועוד). אני מניח שאם היו רק יתרונות אז כל חברה שעושה גם רמקולים וגם מגברים היתה מציעה גם גרסה מוגברת. וזה לא קורה. (טידל למשל)
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
בכיאאת גנדלף, אני בטוח שיש לך wooting בבית. השווית אותה ללינאריות אחרות? איך היא? שווה 200 יורו?
מזל שיש גוגל אחרת איך היינו מומחים בהכל, לא אין לי hooters אבל יש לי כאלה עם custom controller וכן שווים 400 יורו

אתה סומך על עיוור על היצרן

אני לא יודע להתאים ברמה של מהנדס ב- dynaudio ואין לי את הכלים לזה אני מניח שאתה כן

רעידות של הרמקול, יכול קירור בעייתית בהספקים גבוהים

שים לב איך הרמקול רועד ומעלה עשן




דיייי עם הגוגל הזה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
מכל האולפנים שאם רמקולים כאלה מיצרים עבורך הקלטות

רוב האולפנים עובדים עם רמקולים פסיבים.

קח לדוגמא KEF-LS50W רק מאחר ויש לו גרסה פסיבית (לא שמעתי ואין לי בעד או נגד ) במחיר של נניח 2000 יורו לאקאיבי אם תקח את הפסיבי ובהפרש תקנה איזה מגבר שתירצה לא תגיע לאותה רמת סאונד

יש לי כזה במשרד. אתה צודק, באותו מחיר האקטיבי עם המגבר עדיף על הפסיבי. אבל כשתשים לפסיבי מגבר איכותי באמת, הוא יעלה את האקטיבי בכל הפרמטרים.

ההכניסו מגבר נשמע ממה שאתה כותב כאילו זרקו שם סתם אלקטרוניקה

בדקה 11 תקשיב מה הכניסו

נכון. הכניסו מגבר מצוין. האם הכי טוב לרמקול? לא בטוח.

DUTCH AND DUTCH בתנאי בית, עם כיול נכון של הפרמטרים זה רמקול על. (היה אצלי). קשה מאוד לעבור אותו באותו מחיר עם רמקולים פסיבים ואלקטרוניקה. אבל אין לי ספק שזה ניתן עם האלקטרוניקה הנכונה. שהרי מה שהופך את הרמקול הזה לכל כך טוב זה לא רק הבועדה שהוא אקטיבי (שזה לא תמיד יתרון) אם כי מערכת הכיול.
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
רוב האולפנים עובדים עם רמקולים פסיבים.

כניראה בארץ

קשה מאוד לעבור אותו באותו מחיר עם רמקולים פסיבים
למה זה לא נכון לגבי כל אקטיבי ברמה של PMC/ATC/Dynaudio ועוד חברות ברמה? (באותו מחיר כמובן - תפוחים מול תפוחים)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
לא. להיפך, בארץ משתמשים יותר באקטיבים. בחו״ל פחות.



כי אני מדבר על מה ששמעתי אצלי בבית.

לא מזלזל ב- dutch & dutch אבל זאת חברה עם דגם אחד
לא מדגדגת את המוניטין של האחרות שציינתי כמו ATC שהדרייברים שלהם נחשבים לבין הטובים בשוק

לא. להיפך, בארץ משתמשים יותר באקטיבים. בחו״ל פחות.

לא מסכים אבל זה לא משנה כל כך
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
אני לא יודע להתאים ברמה של מהנדס ב- dynaudio ואין לי את הכלים לזה אני מניח שאתה כן
הכנסת לעצמך לראש שצריך להיות מהנדס בשביל להתאים מגבר לרמקול.
זה כל כך לא נכון חוץ ממקרה פרטי שאתה גם לא סומך על האוזניים שלך וגם נוהג לדמיין את המוזיקה באמצעות התבוננות בספקטרום אנלייזר.

זה כמו שתגיד משהו כמו " אני סומך על כימאי שיבחר עבורי יין"....

אין שום צורך להיות מהנדס על מנת להתאים מגבר לרמקול ושיקולי היצרן הם ממש לא מבטיחים התאמה אופטימאלית, אם בכלל זה אפשרי.
היצרן שואף להציע עסקת חבילה אטרקטיבית מבחינת איכות ומחיר אחרת אין למוצר הזה זכות קיום.
בשביל זה הוא יעגל פינות ויקצץ בעלויות איפה שלדעתו זה סביר ופחות פוגע בביצועים.
זה יכול להתאים לאנשים מסוימים אבל עובדה היא שרוב האנשים מעדיפים לבחור בעצמם ולשמור לעצמם את האופציה לשדרוג עתידי למגבר איכותי יותר שגם יוציא יותר מהרמקולים.
זה החיסרון המרכזי בעיני של רמקול מוגבר.

איפה זה כן הגיוני בעיני להשתמש ברמקול מוגבר?
במקומות שבהם לא נדרש רמת איכות מעל הסביר, למשל, בהאזנת רקע כמו במשרד, בבתי קפה או במקומות שיש מצוקה אמיתית של מקום פיזי - אין מקום להניח מגבר במארז נפרד.
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
הכנסת לעצמך לראש שצריך להיות מהנדס בשביל להתאים מגבר לרמקול.
זה כל כך לא נכון חוץ ממקרה פרטי שאתה גם לא סומך על האוזניים שלך וגם נוהג לדמיין את המוזיקה באמצעות התבוננות בספקטרום אנלייזר.

זה כמו שתגיד משהו כמו " אני סומך על כימאי שיבחר עבורי יין"....

אין שום צורך להיות מהנדס על מנת להתאים מגבר לרמקול ושיקולי היצרן הם ממש לא מבטיחים התאמה אופטימאלית, אם בכלל זה אפשרי.
היצרן שואף להציע עסקת חבילה אטרקטיבית מבחינת איכות ומחיר אחרת אין למוצר הזה זכות קיום.
בשביל זה הוא יעגל פינות ויקצץ בעלויות איפה שלדעתו זה סביר ופחות פוגע בביצועים.
זה יכול להתאים לאנשים מסוימים אבל עובדה היא שרוב האנשים מעדיפים לבחור בעצמם ולשמור לעצמם את האופציה לשדרוג עתידי למגבר איכותי יותר שגם יוציא יותר מהרמקולים.
זה החיסרון המרכזי בעיני של רמקול מוגבר.

איפה זה כן הגיוני בעיני להשתמש ברמקול מוגבר?
במקומות שבהם לא נדרש רמת איכות מעל הסביר, למשל, בהאזנת רקע כמו במשרד, בבתי קפה או במקומות שיש מצוקה אמיתית של מקום פיזי - אין מקום להניח מגבר במארז נפרד.

צודק 100% במקרה של klipsch טועה לגבי חברות אחרות
לא משנה איש באמונתו יחיה :)
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
איפה זה כן הגיוני בעיני להשתמש ברמקול מוגבר?
במקומות שבהם לא נדרש רמת איכות מעל הסביר, למשל, בהאזנת רקע כמו במשרד, בבתי קפה או במקומות שיש מצוקה אמיתית של מקום פיזי - אין מקום להניח מגבר במארז נפרד.
בדיוק!
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83

שכחתם דיסקוטק
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור