שוב מתחמם פה...
אנשים דיי.
בואו כולנו נודה לנמר על המבחן. טוב או רע זה לא חשוב העיקר ההשקעה , ההשתתפות והרצון הטוב.
וואלה אמיר אני לא מבין,לא נאמר שום כלום"<נערך>"
וואלה אייל לא חשבתי שאתה עד כדי כך מזלזל באנשים עם תקציב קטן . מה בדיוק אתה חושב , שלאנשים עם תקציב של עד 10K לא חשוב ההדגשים השונים שכול רמקול עושה ? ואם האופרה היה הייבריד עם ריבון והסיסטם אודיו היה רק דינאמי , זה היה משנה משהו לצרכן הפוטנציאלי של הרמקול הזה ? את מי זה בדיוק מעניין ממה מורכב הרמקול ? אם מחר בבוקר יבוא לי מישהו ויגיד לי , תשמע אתה יכול לקבל רמקול דינאמי X שעשוי מאיזוטופ Y , ולכן הוא מהיר ומפורט ועם מיד אדיר כמו קווד אלקטרוסטטי , והוא ישמע יותר טוב מהקווד ובערך באותו מחיר, אז אני אקנה אותו ולא את הקווד רק בגלל שהוא אלקטרוסטטי .צריך לזכור שככל שעולה מחיר הרמקול, ההבדלים בין האופי השונה של כל יצרן ותפיסתו את סדרי העדיפויות ו"מה נכון" הופך להיות דרמטי יותר ויתר.
אם ניקח את תחום המחיר של 20000- 30000 ש"ח, למשל, יכולים להכלל בו רמקולים שונים לחלוטין באופיים כמו וון שווייקרט, DEVORE, MARTIN LOGAN וכ"ו.
אי לכך, הטעם האישי הופך יותר ויותר קובע כמה שתחום המחיר עולה, ולכן גם הכתבות הופכות אישיות יותר ויותר וכמעט בלתי הגיוני. ולכן, גם שיפוט של רמקולים (למשל כמו בדוגמא שהבאתי) ונסיון לקבוע "מי טוב יותר" הופך ללא רלוונטי.
מי שאוהב צליל אלקטרוסטטי - יבחר מן הסתם במרטין לוגן - מה המסקנה שאתה יכול להסיק מכך? כלום, אלא אם אתה מכיר את הכותב באופן קרוב מאוד ויודע בדיוק את סידרי העדיפויות שלו, מכיר מצוין גם את הציוד והחדר שלו וכ"ו.
כשמדברים על רמקולים יקרים יותר , וכתב יעשה מבחן על קבוצת רמקולים בן 20-30K ,המבחן הקבוצתי
יהיה על רמקולים שבאים מאותה טופולוגיה, אנני מכיר כתב
שיבחן או בחן רמקול אלקטרוסטטי מול רמקול הורן מול רמקול קונבנציונאלי , אלא על קבוצת רמקולים בעלי
אופי טופולוגי שווה ולכן מבחן קבוצתי ומעורב כזה הנו תרחיש שלא יתקיים עיי שום כתב או מגזין בעולם.
אני מעריך את נמר, ואין לי ספק שמסקנותיו מכל מבחן שלו אכן הן פועל יוצא של דעותיו, טעמו, והעדפותיו.
יחד עם זאת, אין שום קשר בין עובדה זו, לעובדה שלכל אחד הטעם שלו, ולעובדה שככל שעולים ברמת המחיר של הציוד, הטעם האישי יספק יותר ויותרהשפעה על תוצאות המבחן.
<נערך>