טיפול בעזרים במערכת איננו סותר את העובדה שאתה מזדקק לטיפול אקוסטי-אקטיבי בעזרת מעבד צליל וכיול אם יש לך חלל-חדר האזנה בעייתי מבחינה אקוסטית. ואסביר את עצמי בשיטת השכבות:
1. בשלב הראשון - שכבה ראשונה. אחרים וגם אני פעלנו בשיטה המסורתית טהורה. הכנסנו לחדר ההאזנה מערכת סטריאו. אצלי היא כללה מקורות (נגן דיסקים, טיונר אנאלוגי, מחשב שעליו יושבת הליבה של תוכנת הניגון רון, סטרימר-דאק), רכיבי הגברה - קדם מגבר מנורות, שני מגברי מונו-בלוק תואמים טרנזיסטוריים. כל הרכיבים האלה ישבו על ארונות שיכוך וייצוב של פיניט אלמנט. רכיבי ההגברה ישבו בנוסף גם על משככים מיוחדים - בעקבות הדגמה שהוכיחו שיפור עקבי ומורגש בצליל. כל חלקי המערכת חוברו ביניהם באמצעות כבלים ועזרים אודיופילים (אינטרקונקטים, כבלי חשמל לתוך מפצל חשמל אודיופילי שחובר לקו נפרד לארון החשמל שבדירה, וגם כבלי רמקולים) ובסופה של השרשרת לזוג רמקולים שמוקמו על פי הנחיות יצרן הרמקולים במרחק של לפחות 60 ס״מ מכל קיר צדדי והקיר האחורי, שגורם לבעיות האקוסטיות הקשות בחדר..
התוצאה לאחר השלב הראשון היתה צלילית טובה מאוד באספקטים מסויימים ובמקביל גם בעייתית. במת הסאונד מבחינת העומק, מירכוז הבמה וההולוגראפיות אצלי בחדר היתה משובשת וגם תגובת הבאס היתה גם היא לא כפי שאני מצפה. הבאס מסביב לרמקול הימני היה שונה מהבאס שנוצר סביב הרמקול השמאלי. הסברתי זאת כבר כמה פעמים - בחדר ההאזנה שלי אין מאחורי הרמקולים הקדמיים ומצדי הרמקול השמאלי קירות ישרים במובן המקובל אלא חצי קיר אחורי ישר ואז הוא נשבר לשבעה מקטעים שונים לתוך נישה שמהווה גם את הקיר הצדדי של הרמקול השמאלי, נישה שאני קורא לה בולען.
2. בשלב השני - שכבה שניה. פתרון הבעייה שתיארתי
יש שלוש גישות לפתרון כזה: יש אנשים שהיו מחליפים כבלי רמקולים ואינטרקונקטים ואפילו ארונות שיכוך וייצוב כפי שהבטיחו לי לפחות שלושה יבואנים שלדבריהם הבעייה היתה נפתרת אם הייתי מאמץ את הפתרון שלהם. יש אנשים שהיו מזמינים אקוסטיקאי מומחה והיו הולכים על הפתרון בעזרת טיפול אקוסטי פאסיבי בחדר. אני בחרתי בדרך השלישית - הזמנת מומחים אקוסטיים שפועלים בשיטת האקוסטיקה-האקטיבית ע״י מדידת חדר ההאזנה ותיקון הבעיות בחדר באמצעות מעבד צליל מתוחכם וסאב וופר. מומחה ראשון לא פתר את הבעיה לשביעות רצוני המלאה. מומחה שני (דן נגר עם מעבד צליל של סטורם וסאב וופר של פרליסן) פתר את הבעיה לשביעות רצוני המלאה.
אם הייתי נשאר לאחר השלב הראשון, ולא עובר לשלב השני, היתה לי בעייה קשה במערכת הסטריאו, למרות שעשיתי את כל ענייני האודיופיליה למהדרין. כלומר, ואני מסכים בהחלט עם רן מויאל. ענייני האודיופיליה יכולים להביא אותך לתוצאה מסויימת. אם יש לך חדר בעייתי מבחינה אקוסטית, אתה תישאר עם התוצאה האודיופילית ולא תבין שיש לך בעייה, כי לא עברת לשלב השני. בחדר בעייתי אתה חייב לעבור לשלב השני כדי לפתור את הבעיה.