למה יש השפעה גדולה יותר על הצליל של המערכת?


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
הגישה שמציגה כאילו אין לנו יכולת השפעה רבה על האקוסטיקה היא הגישה של קניני אודיו שמה שמעניין אותם זה הקופסא והמיתוג ולא הצליל.
אקוסטיקה, ניתנת לטיפול, רצוי וחיוני לטפל בה ולטעמי אילו שקונים רמקולים ב 50,000 שקל או דולר ומניחים אותם בחדר לא מטופל אקוסטית- זה כמו לזרוק את הכסף לאסלה וגם להוריד את המים אחרי זה.ככל שהקניה של מוצר אודיו יקרה יותר, כך ההפסד הכלכלי גדול יותר כאשר החדר לא מטופל אקוסטית. כל מי שהולך לאולמות קונצרטים לשמוע מוזיקה אקוסטית, יודע שיש השפעה גדולה על הצליל וההנאה. זו אחת הסיבות שעכשיו משפצים את היכל התרבות בתל אביב. זו אחת הסיבות שיש הקלטות חיות שמוקלטות באולמות מסויימים ולא אחרים באופן ייזום.

לרוב האודיופילים שאני מכיר בארץ אין את הפריווילגיה של חדר יעודי, כפי שכולנו הינו רוצים. אצל רובינו המערכת נמצאת בסלון.
מי שמתחשב בזוגתו, בעיצוב ובאסתטיקה של הסלון ומגיע למסקנה, שהמערכת השמע שלא אינה מרכז היקום ושהשמש אינה סובבת סביבה, (זה מגיע עם הילדים והבגרות המאוחרת :D), לא יטפל אקוסטית בסלון, בצורה כזו שתכער אותו. צריך לזכור שלא בכל החדרים ישנה בעיה אקוסטית ושריהוט יכול לפתור חלק מהבעיות. לי באופן אישי יש רום קורקשן של DEQX, אינני יודע אם אצטרך להשתמש בו כאשר יגיעו רכיבי המערכת החדשים שלי.

תומר
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
מהם רכיבי המערכת החדשים תומר?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,096
מעורבות
3,093
נקודות
113
תומר,

איך הייתה מתאר את גודל ההשפע של רכיב הרום קורקשיין אצלך, האם השפעתו רבה או שמדובר בניו אנסינים קטנים?

תודה
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
תומר כתב, " צריך לזכור שלו בכל החדרים ישנה בעיה אקוסטית ושריהוט יכול לפתור חלק מהבעיות. לי באופן אישי יש רום קורקשן של DEQX, אינני יודע אם אצטרך להשתמש בו כאשר יגיעו רכיבי המערכת החדשים שלי."

אם ניזכור ,השאלה שפתחה את הדיון היתה"למה יש השפעה גדולה יותר על הצליל,לחדר או לרמקול?"ולפי הפוסטים האחרונים,אנו רואים שאקוסטיקה היא מילת מפתח.לדעתי אחת הטעויות הגדולות והרבות שנעשות בידי אדיופילים היא,הרצון ליראות רמקול מסוים שנפשם חשקה בו ,אצלהם בחדר.למרות הניסיון והידע שאדיופילים רוכשים בהקשר לצליל רצוי בשבילם,
הם שומעים רמקול מסוים בסיטואציה מסוימת ואז מתחיל המסע להשגת היעד.ולאחר מכן מתחיל מסע מס' שתים "מה עושים שזה ישמע טוב"?לדעתי אין מנוס,חיבים ועוד פעם, חיבים להתאים רמקול לחדר נתון.ישנם הרבה רמקולים טובים, אך אלה שיהיו מתאימים לחדר שבו הם עובדים תמיד ישמעו במיטבם.היתי אומר גם באותה נשימה,רמקול בינוני ישמע טוב בחדר מתאים ,יותר מאשר רמקול טוב בחדר לא מתאים. :מבולבל:
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
לא פחות מ - 100 %?

אתה יכול לתאר איך נשמע רמקול אחרי ירידה של 100 % באיכות ?

שמעתי בחדשות שהמחירים בבורסה ירדו במאות אחוזים......

OK, one example from my audiophile life. Once upon a time I had Ensemble Reference speakers, Tiger amplifier and Linn Karik 3 cdp. The Ensembles were incredible speakers and they were like good microscope-incredibly transparent and resolute. Good? Very good. But I had one problem-I couldn't listen to system more than 10 minutes because of Karik. It was simply dreadful sounding machine and Ensembles showed it in full glory without loosing any dreadful detail. It was 100% lost of speaker performance, no less. Karik was sold and LP12 was bought-but it's another story(oy vey- maybe different?) n​
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
מהם רכיבי המערכת החדשים תומר?

פרטים (אולי) בקרוב.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תומר,

איך הייתה מתאר את גודל ההשפע של רכיב הרום קורקשיין אצלך, האם השפעתו רבה או שמדובר בניו אנסינים קטנים?

תודה

השפעתו של הרום קורקשין רבה מאוד. כמובן, שהיא באה לביטוי יותר בתחום הבס (אבל לא רק), בו יש אינטראקציה רבה יותר בין הרמקולים לחדר.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תומר כתב, " צריך לזכור שלו בכל החדרים ישנה בעיה אקוסטית ושריהוט יכול לפתור חלק מהבעיות. לי באופן אישי יש רום קורקשן של DEQX, אינני יודע אם אצטרך להשתמש בו כאשר יגיעו רכיבי המערכת החדשים שלי."

אם ניזכור ,השאלה שפתחה את הדיון היתה"למה יש השפעה גדולה יותר על הצליל,לחדר או לרמקול?"ולפי הפוסטים האחרונים,אנו רואים שאקוסטיקה היא מילת מפתח.לדעתי אחת הטעויות הגדולות והרבות שנעשות בידי אדיופילים היא,הרצון ליראות רמקול מסוים שנפשם חשקה בו ,אצלהם בחדר.למרות הניסיון והידע שאדיופילים רוכשים בהקשר לצליל רצוי בשבילם,
הם שומעים רמקול מסוים בסיטואציה מסוימת ואז מתחיל המסע להשגת היעד.ולאחר מכן מתחיל מסע מס' שתים "מה עושים שזה ישמע טוב"?לדעתי אין מנוס,חיבים ועוד פעם, חיבים להתאים רמקול לחדר נתון.ישנם הרבה רמקולים טובים, אך אלה שיהיו מתאימים לחדר שבו הם עובדים תמיד ישמעו במיטבם.היתי אומר גם באותה נשימה,רמקול בינוני ישמע טוב בחדר מתאים ,יותר מאשר רמקול טוב בחדר לא מתאים. :מבולבל:

המילה השלישית היא לא בא' כמובן. אני מסכים אתך שהאקוסטיקה יותר חשובה מהרמקולים.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
יאללה, כמה בילבולי שכל על נושא כל כך טריויאלי.

הכל חשוב, גם רמקולים וגם אקוסטיקה.

ובנוסף, גם המקור, ההגברה והכבלים.

כל אחד מאלו יכול לדפוק את התוצאה ברמה שפשוט לא יהיה כיף להאזין.

זה יכול להיות בגלל שהרכיב לא טוב ויכול להיות גם סתם בגלל שאין סינרגיה עם שאר הרכיבים.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אני מבין לפחות שהמסקנה צריכה להיות שמה שמשפיע הכי הרבה למעשה זה רום קורקשיין , כי אז אתה יכול להשיג את התועלת הכי גבוהה ממה שקנית .
(חוץ כמובן מאלו שיש להם מזל שיכולים לעשות חדר אקוסטי לשמיעה של מערכת )
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
אני מבין לפחות שהמסקנה צריכה להיות שמה שמשפיע הכי הרבה למעשה זה רום קורקשיין , כי אז אתה יכול להשיג את התועלת הכי גבוהה ממה שקנית .
(חוץ כמובן מאלו שיש להם מזל שיכולים לעשות חדר אקוסטי לשמיעה של מערכת )

אם תצבע חמור בשחור לבן הוא יהיה זברה :מה??????????:
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
אני מבין לפחות שהמסקנה צריכה להיות שמה שמשפיע הכי הרבה למעשה זה רום קורקשיין , כי אז אתה יכול להשיג את התועלת הכי גבוהה ממה שקנית .
(חוץ כמובן מאלו שיש להם מזל שיכולים לעשות חדר אקוסטי לשמיעה של מערכת )

רום קורקשן הוא מכשיר שמתקן בעיות אקוסטיות בחדר, מתקן רמקולים (אמפליטודה ופאזה).
זה תלוי כמה החדר בעייתי, באיכות הרכיבים ובהתאמת השילוב בניהם.
אם רמקול אחד ממוקם בחלל פתוח ללא קיר צדדי ורמקול אחר ממוקם בפינה ונוצר גל עומד באותה פינה, יהיה קשה לפתור את הבעיה ללא התערבות אקוסטית ו/או ללא רום קורקשן. מיותר לציין שהחלפת רכיב זה או אחר, יוכלו לשפר, אך לא לפתור את הבעיה.
לפני כשנתיים, בקרתי את אחד היבואנים לצורך האזנה למוצר.
בחדר אחד (הגדול מהשניים), נגנה מערכת שמע בשווי של כ-300,000 ש"ח. בחדר השני מערכת שמע בשווי 45,000 ש"ח, שכללה רסיבר של דנון עם רום קורקשן. המערכת ה"זולה" נשמעה לי ולבעל העסק, הרבה יותר מוזיקלית מזו היקרה. צריך לזכור ששתי המערכות ניגנו בחדרים שונים. מצד שני, אם ובלי רום קורקשן, במערכת הזולה, ההבדל היה שמים וארץ.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
תומר.

הרום קורקשיין אינו מטפל באקוסטיקה, אלה מבצע מניפולציות ברמקול. רק אקוסטיקה מטפלת באקוסטיקה.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
תומר.

הרום קורקשיין אינו מטפל באקוסטיקה, אלה מבצע מניפולציות ברמקול. רק אקוסטיקה מטפלת באקוסטיקה.

:מבולבל::מבולבל::rolleyes:

הרום קורקשיין כמו גם הטיפול האקוסטי שניהם אמצעים כשרים לטיפול במטרה שהיא, כידוע, איכות הסאונד, מה זה משנה אם זה נעשה באופן אקטיבי או פסיבי ?
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
I always believe in genius American KISS principle. I don't believe in room correction and we have old good rules to build good systems without all this exotica

P.S. KISS = Keep It Simple Stupid​
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
:מבולבל::מבולבל::rolleyes:

הרום קורקשיין כמו גם הטיפול האקוסטי שניהם אמצעים כשרים לטיפול במטרה שהיא, כידוע, איכות הסאונד, מה זה משנה אם זה נעשה באופן אקטיבי או פסיבי ?

מזה רום קורקשיין? זו מילה מפוצצת לאקולייזר.

מה שהוא עושה זה פשוט מאוד מנחית תדרים, הופך פאזות , משנה עוצמות בין הצדדים.
ההבדל הוא שהרום קורקשיין עושה זאת באופן דיגיטלי על ידי חישובים וזקוק למיקרופון על מנת לכייל.

אקולייזר איכותי יכול להגיע לתוצאה זהה לחלוטין רק שהעבודה תהיה קשה יותר.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תומר.

הרום קורקשיין אינו מטפל באקוסטיקה, אלה מבצע מניפולציות ברמקול. רק אקוסטיקה מטפלת באקוסטיקה.

הרום קורקשן עושה 3 פעולות עקריות:
א. מבצע מדידות באמצעות מיקרופון. מכשיר טוב יבצע כמה מדידות. 2 מדידות על הציר, במרחק ובגובה 1 מטר מכל רמקול בנפרד, מדידות מחוץ לציר ליד מקום הישיבה או במקומות אחרים.
ב. מבצע ניתוח אקוסטי בהתאם למדידות.
ג. שולח לרמקולים אותות המפצים על שגיאות בזמן ובתדר.

בקיצור, המכשיר פותר בעיות אקוסטיות בחדר.
קישור ל- DEQX:
http://www.deqx.com/DEQX-room-correction.html
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
מזה רום קורקשיין? זו מילה מפוצצת לאקולייזר.
מה שהוא עושה זה פשוט מאוד מנחית תדרים, הופך פאזות , משנה עוצמות בין הצדדים.
ההבדל הוא שהרום קורקשיין עושה זאת באופן דיגיטלי על ידי חישובים וזקוק למיקרופון על מנת לכייל. אקולייזר איכותי יכול להגיע לתוצאה זהה לחלוטין רק שהעבודה תהיה קשה יותר.

אני לא מכיר הרבה אנשים שיוכלו רק על סמך האזנה וחישובים, לבצע תיקונים מדוייקים בפאזות, בזמן ובתדר. רוב הרום קורקשנים כוללים כניסות דיגיטליות ואנלוגיות, dac, אקולייזר פרמטרי ושליטה על העוצמה, המאפשרת להם להחליף קדם מגבר.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
I always believe in genius American KISS principle. I don't believe in room correction and we have old good rules to build good systems without all this exotica
P.S. KISS = Keep It Simple Stupid​

אההההה...חזרת לאנגלית?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
לא הבנתי את סעיף ג'-"שולח אותות לרמקול......."
אז או שהוא (הרום קורקשן) עושה כן מניפולציה לרמקול(כמו שנמר כתב)או שלו?
מה שבטוח ,לי ניראה שהרמקול לא נישמע טיבעי כמו שהמתכנן רצה,
וגם הצליל שהוקלט ע"ג המדיה עובר "שיפוץ".
תקן אותי אם אני טועה.:מבולבל:
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור