1) אני לא צריך להתנצל כל פעם שאני מביע דעה, גם אם מתפרשת כחד משמעית ולא, אני לא מצפה שתקבל את הדעות שלי ואני לא אכעס, אעלב עד עמקי נשמתי ואגיב בצורה בוטה אם זה יקרה.
מי ביקש/ציפה שתתנצל, ו/או שתכעס, ו/או שתגיב בצורה בוטה ו/או בכלל?
תביע איזה דיעות שאתה רוצה.
אם יש בהן משהו שארצה להתייחס אליו, אתייחס, ואם לא, לא.
ואם תרצה, תגיב איך שאתה רוצה, ואם לא, לא.
זה כל העניין. ככה זה עובד בפורומים. אין צורך להמציא כללים ו/או ציפיות חדשים
אתה מכיר את העולם האנלוגי יותר ממני ככה שאתה יודע מהם התנאים להשגת סאונד אידיאלי בפטיפון ושניתן לשמוע ללא רעשים אם התנאים הללו מתקיימים.
למעט אם יש בעיות טכניות, כמו עם ההארקה ו/או השראה חיצונית שנקלטת ומוגברת (או רעשים מיכניים בפטיפון בעייתי), לא אמורים להיות במערכת אנאלוגית רעשים שאינם נובעים מהתקליט.
הבעייה היא שבאחוז ניכר מהתקליטים יש רעשים, שיכולים להיות חלשים בתקליט חדש ולהתחזק עם שחיקתו, או חזקים כבר מהנגינה הראשונה, כשאבק וליכלוך מגריעים את המצב, ולא תמיד ניקוי עוזר.
רעשי תקליט הם חלק אינטגראלי ודפרנציאלי מהעולם האנאלוגי (של תקליטים, לא של טייפים אנאלוגיים, למשל).
יש כאלה שממש מסננים את הרעשים האלה ומבחינתם הם כאילו לא קיימים, למעט במצבי קיצון.
וייש כאלה שכל ריחשוש קליל מוציא אותם משלוותם ולא מאפשר להם ליהנות.
2)מאז בראשית התעשיה של יצרני הנגנים מנסה ליצור סאונד אנלוגי, משהו שרק הנגנים היוקרתיים ביותר מצליחים (כמעט, אף פעם לא ממש שם)
ממש לא. אף אחד מהיצרנים הדיגיטאליים לא מנסה ליצור סאונד אנאלוגי, עם קומפרסייה ורעשי רקע וכו'.
להיפך. מבחינה טכנולוגית, הסאונד האנאלוגי הוא נחות בכל פרמטר מדיד, והיצרנים מנסים להשיג את הסאונד הטוב ביותר מבחינה טכנולוגית שהם יכולים, שזה רחוק מהאנאלוגי. לדעת רוב העולם, וחלק מהאודיופילים, זה גם נשמע מצויין בזכות עצמו.
מה שכן, חלק מהיצרנים ו/או אנשי השיווק שלהם קלטו שאצל אודיופילים, אנאלוגי נחשב טוב, וגם יש את אי-ההבנה הנפוצה שכאילו בצליל דיגיטאלי יש את המדרגות האלה ושהצליל לא יכול להיות חלק לחלוטין -- שטות מוחלטת, לכשעצמה -- אבל המילה "אנאלוגי" עוזרת לשכנע שהצליל של המוצר שלהם "חלק" ורציף, כאילו "אנאלוגי".
בהינתן שהיצרנים לא מנסים להגיע לצליל אנאלוגי, הם לא יגיעו ל"שם" אף פעם, אלא אם הם יחליטו שכדאי להם, ואז הם יוסיפו מעגלים מיוחדים שמבחינה טכנית/מדידה "יקלקלו" את הסאונד ויעוותו אותו (במשמעות של שינוי צורת הגל) ע"י קומפרסייה, הקטנת ההפרדה בין הערוצים, שינויים באופי הבאס וכו', ואולי תוספת רעשים נעימים לאוזן, ואז כן "יצליחו" להגיע לסאונד אנאלוגי.
עובדה שאתה מחזיק פטיפון ועובדה שאתה עדיין משתמש בו אחרת מה הטעם?
ה"עובדה" היא שייש בפטיפון ובציוד מנורות תוספות ושינויים לצליל שהם נעימים לאוזן.
עצם
הידיעה הזו הפריעה לי בעבר במידה כזו שלא הייתי מוכן לקבל את זה וליהנות. קראתי לזה (ועדיין קורא לזה) "ייפיוף" של הצליל, רק שבשנים האחרונות ירדתי מהשאיפה -- שהבנתי שהיא חסרת תוחלת -- לצליל "נכון" / "ריאליסטי" וכו', ועברתי לגישה של "אנחנו כאן בשביל ליהנות", קניתי פטיפון וציוד מנורות, ואני נהנה, גם מפטיפון וגם מדיסקים.
בטח לא בשביל לסתור את דברי.
אין לי שום מטרה לסתור את דבריך. אתה שם את עצמך במרכז, אבל אתה לא שם.
אני מגיב לדברים שנראים לי לא מדוייקים, לא משנה מי כתב אותם.
עמיר