שנת 2023 הולכת לסמן מפנה בכל הקשור ליכולות של RC והיכולות שלו לנתק את התלות שהייתה לו עד היום באקוסטיקה פאסיבית, כל זאת על מנת ליצור "חדר מושלם".
במהלך השנה אנחנו נהייה עדים ליכולות חדשות וגבוהות מאוד של חברות שונות, ביניהן טרינוב, דיראק, לינגדורף ואחרות, שיציגו עידכונים וחידושים שונים, כל אחת לפי שיטתה ואמונתה, חידושים אשר יגרמו לשוני גדול ביחס למצב הנוכחי, ויתכן ויגרמו לבעלי מערכות שונות להחליף את החברה הקיימת בחברה אחרת, לאור התוצאות הספציפיות שיוצגו בחלל שלהן.
אבל....זה בעתיד.
לפני מספר שבועות ניתנה לי האפשרות היוצאת דופן להשוות ראש בראש בין מכשיר ה-Trinnov שהייה ברשותי, ה-Altitude 16 למכשיר העל של החברה, ה-Altitude 32.
ה-Altitude 32 נבדל מה-Altitude 16 במספר אספקטים, שכבר נגיע אליהם, אבל בראש ובראשונה הוא נבדל ביכולות השידרוג שלו, או נכון יותר, בבנייה שלו כמכשיר סופר מודולרי, בניגוד למודולריות הנמוכה משמעותית ב- Altitude 16.
למעשה, ה-Altitude 32 הינה פלטפורמה היכולה להגיע במספר וורסיות, אשר נבדלות אחת מהשנייה במספר הערוצים בלבד, ולא בחומרה, במשקל, ו/או בצורה החיצונית של המכשיר.
מספר הערוצים קשור לתוכנה בלבד, ובכלל זה מספר הערוצים אותם פותחת החברה למשתמש במכשיר הספציפי.
התוכנה המצויה בתוך המכשירים השונים של החברה, לרבות המכשירים המיועדים אך ורק לסטריאו, או מיועדים לשוק המקצועי, לרבות אולפני הקלטות וחברות הפקה (מאות אולפנים וחברות הפקה משתמשים ב-Trinnov), היא זהה לחלוטין בכל המכשירים.
מכשיר העל של החברה נבדל ב:
1. רמה שונה לגמרי של DAC.
2. ספקי כוח ברמה שונה, כולל הפרדה של ספקים בין מערך הוידאו למערך האודיו.
3. פרה ברמה שונה.
4. עבודה בנייטיב של 192kHz.
5. מחשב עם נתונים אחרים ויכולות אחרות.
6. חיבורים שונים, לרבות AES.
7. ה- Altitude 32 עולה כ-50% יותר מה-Altitude 16.
כך שהתוכנה אומנם זהה, אבל היא עובדת בסביבה אחרת לגמרי.
במהלך יומיים סגריריים ישבתי עם עצמי ועברתי שוב ושוב בין 2 המכשירים, כאשר אני מוודא ששניהם נמצאים על מצבי כיול זהים ובווליום זהה לחלוטין.
כל ההשוואות בוצעו אך ורק בדו ערוצי, בסגנונות שונים ובדרגות קושי שונות.
כל ההשוואות בוצעו לאחר החלפות של פחות מדקה בין המכשירים וזו גם הסיבה שלא בוצעו השוואות ברב ערוצי, שהיה מצריך זמן רב יותר בין ההחלפות (תוספת של כ 3-5 דקות) אשר היה מאפס לחלוטין את אמינות ההשוואה.
במהלך ההשוואה ניכר היה כי קיים דמיון בין המכשירים, אך עם זאת, שונות משמעותית בתוצאה הסופית ולא במעט פרמטרים.
וביתר פירוט, התוצאות שהתקבלו ב-Altitude 32 הצביעו בבירור על:
* סאונד חלק יותר.
* במת הסאונד מתקרבת עוד יותר למאזין.
* יש פירוט רב יותר של אינפורמציה.
* קיימת תוספת לא מבוטלת של משקל.
* ולבסוף, תחושת המעטפת, הנוצרת סביב המאזין היא גבוהה משמעותית ממה שהייתי רגיל לו עד כה.
כל אלו הן עובדות יבשות, אובייקטיביות לחלוטין, שמתגלות מההחלפות בין המכשירים, אבל בפועל, ה-Altitude 32 אינו מכשיר רגיל בכל הקשור לחוויה אותה הוא מעניק למשתמש הסופי.
יש למכשיר יכולת, בלתי מוסברת, לגרום למאזין להישאב לחלוטין לתוך המוזיקה ולנתק את המאזין, ביחד עם הרמקולים, מהחלל שהם נמצאים בו.
זוהי פעם ראשונה שאני מקשיב למוזיקה לבד, או עם חברים (שרצו להקשיב למכשיר החדש) שגורם לי לשכוח לחלוטין מכל הנעשה סביבי.
ניתוק מוחלט מהסביבה, מהחדר, מהמחשבות ורק שקיעה לתוך הסאונד ומכאן ...
הכותרת לפוסט לזה.
רן
במהלך השנה אנחנו נהייה עדים ליכולות חדשות וגבוהות מאוד של חברות שונות, ביניהן טרינוב, דיראק, לינגדורף ואחרות, שיציגו עידכונים וחידושים שונים, כל אחת לפי שיטתה ואמונתה, חידושים אשר יגרמו לשוני גדול ביחס למצב הנוכחי, ויתכן ויגרמו לבעלי מערכות שונות להחליף את החברה הקיימת בחברה אחרת, לאור התוצאות הספציפיות שיוצגו בחלל שלהן.
אבל....זה בעתיד.
לפני מספר שבועות ניתנה לי האפשרות היוצאת דופן להשוות ראש בראש בין מכשיר ה-Trinnov שהייה ברשותי, ה-Altitude 16 למכשיר העל של החברה, ה-Altitude 32.
ה-Altitude 32 נבדל מה-Altitude 16 במספר אספקטים, שכבר נגיע אליהם, אבל בראש ובראשונה הוא נבדל ביכולות השידרוג שלו, או נכון יותר, בבנייה שלו כמכשיר סופר מודולרי, בניגוד למודולריות הנמוכה משמעותית ב- Altitude 16.
למעשה, ה-Altitude 32 הינה פלטפורמה היכולה להגיע במספר וורסיות, אשר נבדלות אחת מהשנייה במספר הערוצים בלבד, ולא בחומרה, במשקל, ו/או בצורה החיצונית של המכשיר.
מספר הערוצים קשור לתוכנה בלבד, ובכלל זה מספר הערוצים אותם פותחת החברה למשתמש במכשיר הספציפי.
התוכנה המצויה בתוך המכשירים השונים של החברה, לרבות המכשירים המיועדים אך ורק לסטריאו, או מיועדים לשוק המקצועי, לרבות אולפני הקלטות וחברות הפקה (מאות אולפנים וחברות הפקה משתמשים ב-Trinnov), היא זהה לחלוטין בכל המכשירים.
מכשיר העל של החברה נבדל ב:
1. רמה שונה לגמרי של DAC.
2. ספקי כוח ברמה שונה, כולל הפרדה של ספקים בין מערך הוידאו למערך האודיו.
3. פרה ברמה שונה.
4. עבודה בנייטיב של 192kHz.
5. מחשב עם נתונים אחרים ויכולות אחרות.
6. חיבורים שונים, לרבות AES.
7. ה- Altitude 32 עולה כ-50% יותר מה-Altitude 16.
כך שהתוכנה אומנם זהה, אבל היא עובדת בסביבה אחרת לגמרי.
במהלך יומיים סגריריים ישבתי עם עצמי ועברתי שוב ושוב בין 2 המכשירים, כאשר אני מוודא ששניהם נמצאים על מצבי כיול זהים ובווליום זהה לחלוטין.
כל ההשוואות בוצעו אך ורק בדו ערוצי, בסגנונות שונים ובדרגות קושי שונות.
כל ההשוואות בוצעו לאחר החלפות של פחות מדקה בין המכשירים וזו גם הסיבה שלא בוצעו השוואות ברב ערוצי, שהיה מצריך זמן רב יותר בין ההחלפות (תוספת של כ 3-5 דקות) אשר היה מאפס לחלוטין את אמינות ההשוואה.
במהלך ההשוואה ניכר היה כי קיים דמיון בין המכשירים, אך עם זאת, שונות משמעותית בתוצאה הסופית ולא במעט פרמטרים.
וביתר פירוט, התוצאות שהתקבלו ב-Altitude 32 הצביעו בבירור על:
* סאונד חלק יותר.
* במת הסאונד מתקרבת עוד יותר למאזין.
* יש פירוט רב יותר של אינפורמציה.
* קיימת תוספת לא מבוטלת של משקל.
* ולבסוף, תחושת המעטפת, הנוצרת סביב המאזין היא גבוהה משמעותית ממה שהייתי רגיל לו עד כה.
כל אלו הן עובדות יבשות, אובייקטיביות לחלוטין, שמתגלות מההחלפות בין המכשירים, אבל בפועל, ה-Altitude 32 אינו מכשיר רגיל בכל הקשור לחוויה אותה הוא מעניק למשתמש הסופי.
יש למכשיר יכולת, בלתי מוסברת, לגרום למאזין להישאב לחלוטין לתוך המוזיקה ולנתק את המאזין, ביחד עם הרמקולים, מהחלל שהם נמצאים בו.
זוהי פעם ראשונה שאני מקשיב למוזיקה לבד, או עם חברים (שרצו להקשיב למכשיר החדש) שגורם לי לשכוח לחלוטין מכל הנעשה סביבי.
ניתוק מוחלט מהסביבה, מהחדר, מהמחשבות ורק שקיעה לתוך הסאונד ומכאן ...
הכותרת לפוסט לזה.
רן