חגי,
מבלי לפגוע
הגזמת יוסי.
בזה שאתה לא אוהב רמקול X, זה פוגע בי?!
: -)
הבעת את דעתך, מה יותר לגיטימי מזה.
אז נכון.... אנחנו ברי פלוגתא, במקרה דנן.
אבל כל אחד ודעתו / טעמו / אוזנו.
ככה זה כל אחד נאמן לעצמו,
ואולי טוב שכך.
חגי,
מבלי לפגוע
הגזמת יוסי.
בזה שאתה לא אוהב רמקול X, זה פוגע בי?!
: -)
הבעת את דעתך, מה יותר לגיטימי מזה.
אז נכון.... אנחנו ברי פלוגתא, במקרה דנן.
אבל כל אחד ודעתו / טעמו / אוזנו.
אין דבר כזה שנקרא רמקול "טוב", שיודע לעשות סוג מוזיקה אחד טוב וסוג אחר לא טוב.זכותך, בעיני לא. בתור מישהו שהחזיק את ה-5 והיום עובד עם רמקול שעל הנייר שונה לגמרי, ויויד B1, אני יכול להגיד לך שלא מעניין אותי - כהוא זה - מה הטכנולוגיה, אלא רק מה התוצר הסופי. אתה רוצה לקרוא לרמקול תיבה מנגנת או עושה סמבה? פיין ביי מי. אגב, הטידלים והאיזופונים ושאר הרמקולים השקופים צריכים *לפעמים* את החימום דווקא - אז תביא אותו מהדאק או מההגברה, אבל אנשים מוסיפים את זה לשם.
ובחייאת מתנוש, שנינו יודעים שאתה יודע יותר טוב מזה - עזוב אותך מאקסיומות. כל התחום הזה סובייקטיבי.
לעניין, אני לא חושב שזה קשור לתיבה מנגנת במקרה שלך, אלא לאופן שבו אתה מצפה שמוזיקה תהיה משוחזרת. אתה רוצה נייטרלי, שקוף, מהיר, ועוד קצת נייטרלי. פייר אינאף. גם הציוד הנוכחי שלי מאוד שקוף ונייטרלי, וכן - אני בהחלט מסכים איתך שההרבת' הוא רמקול עם "קטע", וכן, הוא לא הרמקול הכי ורסטילי, בהחלט. קניתי אותו מתוך הידיעה שאני מתפשר על דברים מסוימים ומקבל דברים אחרים מדהימים. יש לו מיד מדהים. את הנמוכים שלו (לפחות בוורסיה הקודמת, זו שהייתה לי, SHL5 - לא הזדמן לי לשמוע את הפלוס עדיין) קצת פחות אהבתי מרמקולים אחרים. גם הגבוהים שלו הם לא הכי חדים בעולם, ואם תשווה אותו לאיזה פוקאל או טידל הוא בהחלט יישמע סתום) - אבל למחירו, הוא חת'כת רמקול לטעמי. הוא עושה את המוזיקה "נכון". הוא לא עושה רוק כמו שצריך, הוא לא יודע לעשות מוזיקה אלקטרונית בכלל, הוא לא יודע לבעוט בכללי - אבל את המוזיקה הלא מוגברת, הטבעית, הוא יודע לעשות כמו גדול.
רן, אני מאד נהנה לקרוא את הפוסטים שלך ואני חושב שאתה אחד מהבודדים כאן שהוא אודיופיל בכל רמ"ח איבריו, שמתאבד על כבלים ומנסה כל הזמן להתקדם, ומנסה להכיר ומנסה להתנסות ולא מניח הנחות מראש על מה יעשה או לא יעשה הבדלים בגלל דעות קדומות. הרשה לי, אם כך, לחלוק עליך - אבל בידידות.טיעון נחמד שנשמע מאוד דטרמניסטי, חבל שהוא לא מחזיק מים.
בהחלט יש דבר כזה - כי, ובכן, מה לעשות, התחום הזה מלא בפשרות.
קל לך להשוות את הסטאפ שלך, מבוסס המטרונום, האיזופון, ההגברה של פאראסאונד והכבילה ההיסטרית ולהגיד - הנה, הסט שלי נייטרלי ו"משמיע" - שזה ביטוי שאתה החלטת להפוך לעניין.
ובכן, הנה, גם הסטאפ שלי "משמיע" את מה שתזרוק עליו והוא מאוד מאוד ורסטילי. מה לעשות, הוא גם עלה ערמות של כסף. ככל שאתה משקיע יותר כסף, כך אתה מתקרב יותר לתוצאה המדומיינת של שחזור המקור - אבל ברמות המחיר הנמוכות יותר, יש פשרות. יהיה זה בפירוט, יהיה זה במיד, יהיה זה ב-באס. יהיה זה ביכולת להחזיק את הרמקול ולסחוט ממנו את כל מה שהוא יכול. האם הפוקאל שהיה לך ידע לעשות הכל? לא, הוא היה מלא פשרות.
אגב, האזנתי לו. אחלה רמקול, באמת. נקודת הפתיחה של פוקאל בעיני שאשכרה התחילו להיות מאוזנים ולא צעקו עליי. לא הייתי חי איתו על חשבון ההרבת' שהיה שלי בזמנו (למרות שהפוקאל יותר ורסטילי). לטעמי המונטנה EPS שהיה לי לעס אותו בלי שום מאמץ - אז? גם הוא מלא פשרות.
גם הויויד שלי. גם האיזופון שלך. גם הטידל של נמר. הנה, שלושה רמקולים שקופים, מהירים, דינמיים, מדויקים, מפורטים ולא צבועים (נניח).
וכן, בהכרח יש רמקולים שעושים רוק מעולה למשל (אקוסטיק זן אדאג'יו למשל), אבל ג'אז הרבה פחות טוב - והרבת', כי מה לעשות, זה הדיון כרגע, לא יודע לעשות רוק, אבל עושה מוזיקה טבעית כמו שהרבה רמקולים יכולים רק לחלום לעשות. גם הליווינג וויס אודיוטוריום של ערן רמקול שמאוד אהבתי בזמנו. גם המרטן פורם פלור של זיו שכולם התרסקו ממנו בתערוכה הוא אחלה רמקול. אין פשרות? עושה את כל הסגנונות? בולשיט. תמיד תהיה פשרה. מי שלא מודה בזה משקר קודם כל לעצמו.
פוסט מלא פאתוס, אבל לא תמיד מדויק.טיעון נחמד שנשמע מאוד דטרמניסטי, חבל שהוא לא מחזיק מים.
בהחלט יש דבר כזה - כי, ובכן, מה לעשות, התחום הזה מלא בפשרות.
קל לך להשוות את הסטאפ שלך, מבוסס המטרונום, האיזופון, ההגברה של פאראסאונד והכבילה ההיסטרית ולהגיד - הנה, הסט שלי נייטרלי ו"משמיע" - שזה ביטוי שאתה החלטת להפוך לעניין.
ובכן, הנה, גם הסטאפ שלי "משמיע" את מה שתזרוק עליו והוא מאוד מאוד ורסטילי. מה לעשות, הוא גם עלה ערמות של כסף. ככל שאתה משקיע יותר כסף, כך אתה מתקרב יותר לתוצאה המדומיינת של שחזור המקור - אבל ברמות המחיר הנמוכות יותר, יש פשרות. יהיה זה בפירוט, יהיה זה במיד, יהיה זה ב-באס. יהיה זה ביכולת להחזיק את הרמקול ולסחוט ממנו את כל מה שהוא יכול. האם הפוקאל שהיה לך ידע לעשות הכל? לא, הוא היה מלא פשרות.
אגב, האזנתי לו. אחלה רמקול, באמת. נקודת הפתיחה של פוקאל בעיני שאשכרה התחילו להיות מאוזנים ולא צעקו עליי. לא הייתי חי איתו על חשבון ההרבת' שהיה שלי בזמנו (למרות שהפוקאל יותר ורסטילי). לטעמי המונטנה EPS שהיה לי לעס אותו בלי שום מאמץ - אז? גם הוא מלא פשרות.
גם הויויד שלי. גם האיזופון שלך. גם הטידל של נמר. הנה, שלושה רמקולים שקופים, מהירים, דינמיים, מדויקים, מפורטים ולא צבועים (נניח).
וכן, בהכרח יש רמקולים שעושים רוק מעולה למשל (אקוסטיק זן אדאג'יו למשל), אבל ג'אז הרבה פחות טוב - והרבת', כי מה לעשות, זה הדיון כרגע, לא יודע לעשות רוק, אבל עושה מוזיקה טבעית כמו שהרבה רמקולים יכולים רק לחלום לעשות. גם הליווינג וויס אודיוטוריום של ערן רמקול שמאוד אהבתי בזמנו. גם המרטן פורם פלור של זיו שכולם התרסקו ממנו בתערוכה הוא אחלה רמקול. אין פשרות? עושה את כל הסגנונות? בולשיט. תמיד תהיה פשרה. מי שלא מודה בזה משקר קודם כל לעצמו.
פוסט מלא פאתוס, אבל לא תמיד מדויק.
לא דיברתי על המערכת שלי.
אין לי פאראסאונד.
הבאת דוגמאות של רמקולים שלא יודעים לעשות את כל סוגי המוזיקה, לא הופכת את כולם לכאילו.
הטיעון שלי הוא פיזיקלי, אם רמקול נכשל בסוג מסוים של מוסיקה, סימן שהוא לא משמיע את מה
שיוצא מהמקור דרך ההגברה והחוטים, אלא נותן את הפרשנות שלו.
רוק הוא טבעי בדיוק כמו זמרת עם מצילתיים - בסה"כ תדרים והרמוניות, ומערכת טובה אמורה להשמיע את שניהם כמה שיותר נכון (חלילה להתייחס לנכון למקור.....).
אין כזה דבר (כנראה) רמקול שקוף ב 100%, אבל יש כאילו שמתקרבים לשם ויש כאילו שפחות.
(אותו דבר נכון לגבי שאר רכיבי המערכת).
לא טענתי בשום מקום לאחוז גבוה או נמוך של קמקולים מסוג כזה או אחר.סליחה, לא זכרתי לאיזה מגבר חלש יותר על הנייר אבל קלאס A החלפת את האקיופייז שהיה לך.
הטיעון הנגדי שלך הוא שרוב הרמקולים כן יודעים לעשות את *רוב* סוגי המוזיקה נכון. זה פשוט לא נכון. יש רמקולי היי אנד שיודעים לעשות את זה, רוב הרמקולים לא. אם כבודו חושב אחרת, יתכבד וייתן 51 אחוז מהרמקולים בעולם, בכל רמות המחיר שהן, שעושים הכי קרוב לנכון. ואז תראה שאנחנו בדרך ללא מוצא - כי ההגדרה שלך לנכון שונה משלי.
רוק הוא לא טבעי. זה פשוט טיעון עקום. רוק תלוי המגבר והרמקולים, הן של הציוד והן לצורך ההתמודדות עם החללים הגדולים, וזאת בניגוד למוזיקה חיה ולא מוגברת. זו, להבנתי, היחידה שהיא טבעית באמת (וגם היא, בוא נהיה הוגנים, תלויה בסוג הכינור, הקונטרה באס, הפסנתר וכו'). זה לא סותר את העובדה שההרבת' לא שחזר רוק כמו שהתכוון המשורר.
אגב, אני מאוד נהנה מרוק לגווניו. קלאסי וכבד.
אגב 2, כשל לוגי. כל רמקול נותן פרשנות שונה, אחרת בכלל לא היה לנו התחביב הזה.
זה סוד התחביב. כל אחד חושב שהוא שומע הכי נכון עד שהוא מחליף רמקול או מגבר או חוט ואז הוא חושב שבוא שומע הכי טוב עד שהוא מחליף רמקול מגבר או חוט עד שהוא מחליף רמקול או מגבר או חוט ואז הוא חושב שבוא שומע הכי טוב עד שהוא מחליף רמקול מגבר או חוט.....האם אני טענתי שאין רמקולים שלא יודעים לעשות הכל? טענתי. נתתי דוגמאות. מה לעשות, אלו רמקולים יקרים עד יקרים מאוד.
לטעמי החשוב ביותר הוא גורם ההנאה והמוזיקליות. אם רמקול יעשה הההההכל נכון אבל יוציא אותי עם כאב ראש, הוא לא בשבילי. אגב, זה קורה לי בהופעות, לא רוצה את זה במערכת הביתית שלי.
אגב 2 - כמו שג'נסיס הם לא מה שתחליט לפיו איך המערכת שלך תשמע, כך לאחרים יש את ההחלטה שלהם איפה להתפשר, בין אם זה עם ורסטיליות או טבעיות, גבוהים או נמוכים.
והפלצנות, בעיקר.
שא ברכה.
אני לא מתווכח על ההיכרות שלך עם עצמךוהפלצנות, בעיקר.
שא ברכה.
הוא לא עושה רוק כמו שצריך, הוא לא יודע לעשות מוזיקה אלקטרונית בכלל,
הבאת דוגמאות של רמקולים שלא יודעים לעשות את כל סוגי המוזיקה, לא הופכת את כולם לכאילו.
הטיעון שלי הוא פיזיקלי, אם רמקול נכשל בסוג מסוים של מוסיקה, סימן שהוא לא משמיע את מה
שיוצא מהמקור דרך ההגברה והחוטים, אלא נותן את הפרשנות שלו.
לא, לא, לא.אני מניח שאתה מכוון לכך שאם כבר, אז לא ללכת ל"ממתיק" אלא לכמה שיותר נייטרלי. אז הנה בסיס המחלוקת שלנו בעיני - אתה מתפשר על חום וטבעיות (וכתבת את זה כמה פעמים, למיטב זכרוני, ומנסה לתקן) - ומקבל המון דינמיות, פירוט וכו' ישירות לפרצוף. אז כן, הוא ישמיע לך הכל אחלה - אבל רחוק ממושלם. אני בזמנו התפשרתי על אלו בשביל לקבל את הטבעיות והניואנסים בווקאל. בעיני ברגע שאין שלם (ואף פעם אין שלם) - צריך פשוט להיות הוגנים מספיק עם עצמנו ולהבין איפה אנחנו מתפשרים יותר ואיפה פחות.