טאנוי תוציא סדרה חדשה Gold Reference GRF, בפברואר 2017.
מעצב הרמקולים של טאנוי, מאמין שרמקולים עם פינות מעוגלות מאחור, מונעים שבירה ועיוות של גלי הקול, על ידי הדפנות.
תומר
ובקטע של גיטרה, שומעים כינור ?.... Allen show,
טען שתיבה של של הרבט בעלת
דפנות דקות מנגנת כמו כינור....
אני מאד מתחבר לאנטגוניזם נגה הטענה שרמקול הוא כלי נגינה. זאת טענה שהיא מטומטמת בעיני.או שהכוונה הייתה לתהודה שהרמקול יוצר, בדיוק כמו כלי הנגינה. אבל למה להגדיל ראש כשאפשר ללכת על דמגוגיה, פחות מעניין.
בהרבת 5 ששמעתי היה באס ביישני ומבויש.
מעניין.
ההתרשמות שלי היתה אחרת.
בפעם הראשונה ששמעתי את הרמקול הנל....
הדבר הראשון שהרשים אותי, היה הבס שלו.
שמעתי כבר רמקולים עם בס טוב....
אבל בהרברט... הוא היה עמוק!
לא שכיח.בל.... כל אחד וטעמו שלו.
חגי,
מבלי לפגוע אתה נשמע לי אחד הישרים,
א. אם להרבט היה בס נכון וטוב
כמו שהוא עושה את השאר,
היינו סוגרים עיניין ב5000 דולר,
ב.הבס הוא אבן נגף של רוב היצרנים,
ג.לא ניתן מתיבה דקה מנגנת לקבל
בס קביל,
ד.כל המוזיקה בנויה על בס,
דמיין שהבס הוא בצק פיצה שלא אפוי,
ה.הרמקולים מבוססי BBC פג זמנם,
זה פחות נכון לגבי D7 ו D9,
D7 שמעתי רמקול טוב אין בו זכר לישן,
ו.כל מעריצי הרבט רק זוכרים אותו לטובה,
ז.רמקול יקר הוא מושקע כבד וקשיח
רק כדי לממש בס טוב ונכון וכל השאר.
יוסי
העניין הוא יוסי יקירי, שמאז ששמעת את ה - SHL-5 (אם בכלל שמעת....? או שהסתמכת על איזו סטיגמה ילדותית שרצה פה בפורומים בשנים האחרונות?) זרמו הרבה מים בנהר!
האיטרציה האחרונה של ה - Super HL-5 דגם פלוס היא רמקול אחר לחלוטין מה- "5" שכולם מכירים מהתערוכה מלפני 10 שנים. יש לו קרוס אובר אחר והדרייבר מיד באס שלו
משודרג גם כן. התוצאה לא פחות ממדהימה ועובדה שהדגם הזה לא מפסיק לקבל פרסים ולא מפסיקים להלל אותו בעולם.
אתה מוזמן לגגל ולראות בעצמך.
אומנם הרמקול יורד "רק" עד 40 HZ ואין לו את הבאס שמנער לך את הקישקעס כמו בדיסקוטק או בהופעה חיה, אבל תאמין לי בחדר בינוני הרמקול הזה נותן באס עם דאק של MSB שאתה יכול רק לחלום עליו. ועושה בית ספר במוזיקליות ובטבעיות להרבה מאוד רמקולים נחשבים אחרים.
שלא לדבר על ה - 40.2 שהוא רמקול פנומנלי שאחרי ששומעים אותו בפעם הראשונה הסאונד מהדהד בראש כמה ימים אחרי.
נסה ותשמע או שאולי עדיף שלא אם אין בכוונתך לקנות אותם לעצמך.
אני מאד מתחבר לאנטגוניזם נגה הטענה שרמקול הוא כלי נגינה. זאת טענה שהיא מטומטמת בעיני.
אני לא רוצה לשמוע כלי נגינה דרך כלי נגינה. אני רוצה לשמוע כלי נגינה דרך רמקול. זה מסוג הטיעונים שנשמעים לי זולים ומיועדים לשלהב קהל יחסית "חדש" שרוצה להרגיש שהוא קונה משהו "איכותי". בסגנון של "מלון דבש" או "סחורה א' א'". אבל זו פרשנות אישית שלי.
האם אנחנו מדברים על אופי הרמקול, ושוב גולשים לשיחות של תיבה מתה מול מנגנת, כל פעם שהשם של המותג הזה מוזכר? אולי. אז אומר שוב: ביום שבו האזנתי לרמקולים "מתים" כמו ה- ARS שהיה לפור בשעתו, ולאחר מכן טידל, מג'יקו ואחרים, כל הקסם של ה- WLMים, ה- PROACים וההרבת'ים פג עבורי מיידית. זה לא אומר שהם לא טובים. הם אחלה. אבל לטעמי האישי פשוט פחות וורסטיליים. לרמקולים האלה יהיה תמיד צליל משלהם. פרשנות זהה לכל סוגי המוסיקה, וזאת בניגוד למג'יקואים והטידלים וה- ARSים שמשנים את עורם בהתאם למוסיקה שהם מנגנים, או לפחות כך ההרגשה.מה שמחזיר אותנו להתחלה - רמקול שהוא כלי נגינה? לא תודה.
מצטער להשתמש במשפט הזה
ולחזור עליו,
תולעת שנולדה בדלעת חושבת
שזה הדבר הכי מתוק,
את מי אתה מנסה לשכנע פה אותי
או את עצמך.
יוסי, אתה לא חייב לאהוב את הרמקול, וגם לנהל דיון זה לגיטימי ורצוי, אבל אם כבר יש פה מישהו עם דעות קדומות זה עושה רושם שזה אתה.
יש לך אתאני חושב שיש מעט מאוד מותגים שהצליחו ליצור ולשמר רפיוטיישן של איכות כמו הארבת' וספנדור. חבל רק שרוג'רס, בעלי השורשים הדומים, כבר לא קיימים.
אינני יכול לחשוב אפילו על ביקורת אחת או בעלים אחד שנתקלתי בהם, שלא היה מרוצה מהם טילים. וזה, בלי זיקוקין די נור או פלאף עיצוב צעקני.