להיפך עמיר. התיקון היה נטול דמגוגיה.
אז מה אתה חושב על זה. האם יש יותר טוב באודיו? אם כן, אשמח לשמוע.
אם אין, אשמח לשמוע מדוע אין.
רק אל תירתח...
שום רתיחה
מה שהפריע לי לא הייה קיומה או היעדרה של דמאגוגייה, אלא הצגת העניין בצורה מופרכת, והזמנת החברים להביע את דעתם בקשר לאמירה המופרכת.
==========================
ולעניין קיום "טוב" באודיו:
ברגע שמוסכם שייש ממש גרוע -- נגיד איזה טרנזיסטור קטן ומעוות -- אז כבר יש טוב יותר באודיו.
כשמגיעים ל"רמות" גבוהות כבר לא בהכרח מדובר ביותר "טוב", אלא לכל אחד יש את ההעדפות שלו, שיכולות להיות במקרה דומות או במקרה שונות.
ייתכן שאפשר במקרה למצוא מערכת שכ-ו-ל-ם יעדיפו -- או לפחות "יכירו באיכותה", בלי לאהוב אותה -- על פני מערכות אחרות שהם נתקלו בהם, אז, פראקטית, אין טעם להתעקש שזה כן/לא טוב "אבסולוטית".
אז לא נראה לי מעניין בכלל להתווכח על האם יש/אין טוב ו/או טוב יותר. אין לי שום טענה בעניין הזה באופן ישיר. לא על זה אני חולק בכלל.
==========================
אני חולק על דברים אחרים.
#1. אני טוען שאין משמעות לניסיון לקבוע איזה הקלטה/מערכת מדוייקת יותר בלי שייש אפשרות לבדוק מול מה שהוקלט תוך זמן קצר (שכנראה לא יספיק להכנת תקליט ויניל ולהוכיח שהוויניל "מדוייק" יותר
)
נא לא לבלבל את זה עם האפשרות לקבוע מה
לא מדוייק, אם כי גם זה ברמת טעות לא זניחה. אם למשל משהו לא נשמע לך כמו קלארינט, אתה יכול לטעון שלא כך נשמע קלארינט, כי לקלארינט יש את המאפיינים א'+ב'+ג' ובמה שאתה שומע אין אותם, וייתכן שאתה צודק, אבל ייתכן שזה קלארינט שונה ממש שאתה מכיר, או מנוגן בצורה שונה ממה שאתה מכיר, או שזה אפקט לא צפוי של האקוסטיקה, או שהמיקרופון רחוק מדי או שכלים אחרים שבמקרה מנגנים באותו גובה מכסים את מה שאתה מצפה לשמוע.
אבל בין שתי הקלטות/מערכות שבשתיהן יש את המאפיינים שאתה מחפש, אין לך אפשרות לדעת מי מדוייק ומי לא, בלי שייש לך מה להשוות מולו מיידית שאינו זיכרון.
---------------------
#2. אני טוען שהערך של הגדרת קריטריונים לביצועי מערכת הוא מוגבל, כיוון שלא בהכרח יש מיתאם בין הפרמטרים לבין אהבתם.
אם נוצרים מצבים שלפי הקריטריונים המערכת חייבת לעשות X אבל המאזין לא אוהב את X, אז מה עשינו?
---------------------
#3. נקודת מבט אחרת לגבי #2: יש מצבים שבהם א' אוהב מערכת בדיוק בגלל אותה תכונה ש-ב' שונא. כלומר הם מסכימים לגבי התכונה, אבל אחד אוהב והשני סובל. אז איך נגדיר מה המערכת "צריכה" להיות/לעשות?
---------------------
#4. עוד נקודת מבט לגבי #2: אנשים לא אוהבים/שונאים דברים
בגלל קריטריונים ושיקולים לוגיים אחרים. כל אלה מגיעים מאוחר יותר כראציונאליזציות וניתוחים שלאחר-מעשה. הם אוהבים/שונאים בגלל
טעמם. כל העיסוק באודיו בעניין אהבה למוזיקה (בניגוד לניתוח פרמטרים או השווצה או עניין בטכנולוגיה) הוא על בסיס עניין רגשי/חושני, לא שכלי/הגיוני, וזה די מופרך להגדיר לאנשים מה הם אמורים לאהוב, במיוחד בצורה של "כמה שייש יותר מ-X זה יותר טוב", גם אם הם שונאים X או אדישים אליו, או בכלל לא מעניין אתכם לנתח.
==========================
שאלת אותי קודם
אז כיצד במערכת שלך מצאתי שכל הפרמטרים הללו שהופכים את מה שנכון לכזה נשפכו החוצה בקלות?
אז לא -- אתה זה שמצאת את הפרמטרים שלך במערכת שלי, אני לא חיפשתי אותם, וכל העניין של "נכונות" נראה לי מופרך ולא אחפש אותו. אני לא טוען שמה ששומעים אצלי הוא "נכון", כי ממילא ההקלטות אינן "נכונות". אבל מה שאני שומע מרגש אותי ופועל עלי רגשית, ש
זה מה שחיפשתי. אולי זה לא הייה קורה אם הייה משהו לקוי באחד הפרמטרים, אבל שמעתי עשרות רמקולים שהייו להם את כל הפרמטרים שאפשר (או "צריך"?
) לחפש, ולא התלהבתי מהם. כלומר לא ערכי הפרמטרים הם הדבר הקובע.
לכן אני טוען שכל הגישה הפרמטרית, הגיונית ככל שתהייה, כולל ענייני המדידות למיניהן, אינה מסבירה מה באמת מה ה"טוב" במערכת שייתן לנו את מה שאנחנו באמת מחפשים -- הדבר הריגשי ההוא -- ולא ערכי פרמטרים.
==========================
אז אני מגדיר "טוב" בצורה הפראקטית שקולעת ללב העניין:
"טוב" בעניין הקלטות/מערכות אודיו זה מה שגורם הנאה למאזיו, בין אם הוא עומד בקריטריונים אחרים ובין אם לא.
לא כל דבר "טוב" באותה מידה לאנשים שונים, וייתכן שייש אנשים שדווקא מפיקים הנאה מפרמטרים מסויים, אז זה ה"טוב" שלהם. למשל, אם מישהו חושב שהמערכת שלו "מדייקת" -- לא משנה אם זה נכון או בכלל לא -- הוא עשוי ליהנות מעצם המחשבה שהיא מדייקת, ו
זה מה שעושה לו טוב. ואללה, מה רע?
==========================
עם זאת, יכול להיות שימושי להגדיר קריטריונים מסיבה אחרת: לא כדי להגדיר מה "טוב", אלא כדי לעזור לבנאדם לאפיין את מה שנוגע בו, כדי שיוכל להגדיר בצורה טובה ויעילה יותר את מה שהוא מחפש, גם עבור עצמו, וגם עבור אחרים שהוא רוצה שייקדמו אותו בחיפוש.
עמיר