ליאור,
הרבה פעמים הופנו טענות לכתבים ב stereophile וב TAS על כך שהם בוחרים במוצרי השנה או לפעמים כותבים שרכשו את המוצר אחרי שבדקו אותו ואחר כך המוצר מתפרסם בחוברת שלהם ולעיתים עם ציטוט: מייקל פרמר אמר שהמוצר ...
בסופו של דבר המגזין צריך להתפרנס (אחרת הוא היה עולה פי כמה וכמה) והדברים מגיעים לזה: האם אני מאמין למייקל פרמר או שאני חושב שהוא רמאי שמנסה לנצל את השפעתו על הקוראים כדי לגייס פרסומות לאתר.
נכון לעכשיו אני מאמין למייקל פרמר ואני מאמין לעופר ולבחור שסיקר את המקרן. בדיוק אגב כמו שאני מאמין לסיקור שלך על טלוויזיה של טושיבה (שקיבלה 4.5 כוכבים ממך) כאשר יש פרסומות של טושיבה באתר שלך (אולי באמת חשבת שמגיע לה 3 כוכבים ושיבחת אותה כי ידעת שהולכים לפרסם את המותג באתר שלך). אני חושב ש consumer reports יש רק אחד וצרכן בימינו צריך להיות נבון מספיק ולקרוא בין השורות כאשר הוא קורא ביקורת או שומע על מבצע ולקחת את מה שנכון לו. כי ברגע שאתה לא consumer reports אז יש ניגוד אינטרסים.
אני לא חושב שהבחירה במקרן של אפסון היא מופרכת.
כמובן שם אראה המון מבצעים כאלו אחרי בחירה במוצרים שלא ראויים (לדעתי) אז אשנה את דעתי.
מצד שני אם אראה מבצעים כאלו גם על מקרנים אחרים אז אבטח אפילו יותר בראשי HT. למשל אם יבואני פנסוניק יפנו לעופר ויציעו מבצע דומה או יותר טוב זה רק יראה שאתר HT לא מוטה ליבואן מסויים ורק מנסה להיטיב עם הלקוחות.
אני חושב שאם נשמרת ההגינות בבחירת המוצרים כמו מקרן השנה של אפסון ויחד עם זאת האתר לוקח על עצמו לארגן לגולשים מבצעים שעוזרים לו אז זה לטובת הצרכנים.
אני לא ישנתי שבועיים כשהזמנתי מקרן מיפן והייתי שמח לקנות מקרן בארץ במחיר סביר אחרי שעבר בדיקה של עופר (אפילו בלי כיול) ובטח אחרי שמאפשרים אופציה שקיימת רק לטכנאים.
ככל שאתר כזה מנצל את כוחו לעזרת לצרכנים כך יותר טוב (ושבדרך גם ירוויחו מזה, למה לא?).
הרי בינינו כל סקירה שמופיעה באתר כזה או אחר בארץ אפשר לקרוא עליה באתר אחר בחו"ל, דווקא החינוך וקידום נושאים כמו כיול רק עוזרים לכולם ולדעתי חשובים יותר. שוב תוך שמירה על גבולות שכל אחד לעצמו יחליט אם בעל האתר עבר אותם והפך לנוכל שרק רוצה כסף.
מי שאוהב את התחום ורוצה לעזור ולקדם אותו וגם רוצה להרוויח, לדעתי, הוא לא נוכל.
אני יכול להציע לך שתפנה ליבואן של פנסוניק למשל (בהנחה שהוא מעריך אותך כבר סמכא בתחום) ותציע לו מבצע כזה או אחר שיחנך וילמד את הצרכנים, החנויות והיבואנים האחרים. זאת במקום לתת עוד משקפיים או רביעיית סרטי שרק. זה יכול לגרום לכך שהיבואנים והחנויות יתחרו בינהם מי נותן משהו יותר אמיתי ובעל ערך ללקוח וגם לגרום לכך שאתה תתחרה ב HT בערך שאתה מעניק לגולשים שלך. זה יועיל לכולנו.