משום מה אודיופילים אוהבים ליפול שוב ושוב לויכוח על המחיר והתמחור, בלי להבין את עקרונות השוק.
מוצר נמכר במחיר X, קודם כל ובעיקר בגלל שיש מי שמוכנים לשלם את המחיר הזה.
אם אף אחד לא יסכים לשלם עבור ממיר עם מעגל פשוט מחיר מסוים, המחיר ייחתך בחצי או שהחברה תיעלם. מאוד פשוט.
אפשר להתפלפל עד אין סוף להצדקות של המחיר, בסוף חשוב להבין שהמחירים המטורפים של אודיו היי אנד מבוססים על שוק שמוכן לשלם אותם. אין כמעט שום קשר להשקעה במוצר, לרכיבים, לתכנון. אם יש מי שמוכנים לשלם עשרות אלפי דולרים או שקלים על מוצר, זה יהיה המחיר שלו. זה נכון לגבי ממירים, מגברים, רמקולים וטיוטה קורולה.
בחייך, כולם מבינים היטב שמחירים נקבעים על פי הביקוש, דווקא משום כך, לומר זאת לא מוסיף דבר ובוודאי שלא להניח שרק אתה יודע זאת. אבל למוצרים יש מתחרים והביקושים שלהם מושפעים מתמחור המוצרים המתחרים.
ויש הבדל גדול בין מוצרי יוקרה למוצרי צריכה סטנדרטים.
הדיון כאן עוסק בדיוק בשאלה מדוע יש מי שמוכנים לשלם את המחירים הגבוהים על מוצרי יוקרה.
אם טויוטה קורולה היתה מתומחרת בצורה מופרכת ללא קשר לעלות תכנון\ייצור\חלקים אנשים לא היו קונים אותה, היו קונים מכונית אחרת שהתמחור שלה אינו מופרך, אז בהחלט יש קשר הדוק להשקעה במוצר ברוב המוצרים בעולם.
גם במוצרי יוקרה יש קשר להשקעה במוצר, כי גם להם יש מתחרים, אבל יש הזדהות חזקה יותר של הלקוחות עם מותגים (רגשית, אסתטית, סמל סטטוס וכולי) ולכן יש יכולת ליצרן לתמחר באופן חופשי יותר.