מהי מוסיקת רוק? אם הכוונה היא לרוח המרד והנעורים שבשירים, אזי לא נראה לי שזו תכונה אודיובילית.
אבל מוסיקלית? השם האודיובילי הרע שיצא למוסיקה הזאת מגיע מכמה סיבות.
ראשית, יש שימוש רב בכלים חשמליים. גיטרה, קלידים, בס. כלים חשמליים בדרך כלל נשמעים דחוסים ושטוחים יותר מכלים טבעיים. לדוגמא ההבדל בין פסנטר כנף וסנטיסייזר.
בדרך כלל ברוק, לא משתמשים בכלי נשיפה ("בראסס"): סקסופון, חצוצרה, טרומבון או קלרניט שהם כלים שהריוורב שלהם דורש יכולת מיקרו דינמיקה טובה מהרמקול.
הגישה הרווחת היא שצלילם של כלים טבעיים, קשה יותר לשחזור, מכיל יותר ניואיסים. יותר פרטים. יותר אובר טונים, הרמוניקס, יותר "רוורב" (אני לא בטוח מה התירגום, הידהוד ??).
תפיסה נוספת בגנות הרוק, היא אופי היצירות. בדרך כלל, ברוק קלאסי, הבסיס לסאונד הוא התיפוף. צליל דומיננטי של תוף בס, סנר ומצילות. כשם האלבום היפה של איינשטין "בס , גיטרה , תופים". זה הצליל הדומיננטי. במובן הזה, יש נטייה לקשור את הרוק עם רמקולים בעלי אלמנט בס גדול, וטויטר צווחני. סרווין ווגה או בוס הם הדוגמאות האולטימטביות.
עוד תלונה נפוצה על רוק היא איכות ההקלטות. הרבה מהלהקות בעבר חיפפו בעבודת אולפן מכל מיני סיבות. בהן טכנולוגיות, מסחריות, כלכליות או אולי אפילו יש כאן אמירה כלשהי. לא יודע מה הסיבה. לא בטוח שזה נכון.
ברם, אני חושב שרוב הטיעונים (או שאילו דיעות אישיות שלי בלבד) שמניתי, לא אומרים כי אין צורך במערכת טובה אם המטרה היא האזנה לרוק. בדיוק להיפך.
ראשית, היום ברוק יש הקלטות משובחות במיוחד ( cold play, Tool, Radio Head, Muse).
שנית, מה זה רוק בעצם? זה תחום כל כך רחב ועמוק, שאני לא מבין איך ניתן לאפיין את צלילו באופן גורף.
גם בהמון הקלטות רוק משתמשים בצ'לו, בכינורות, בגיטרות אקוסטיות (אפילו אהובי נפשי סמאשינג פממפקין).
השירה של הרוקרים הטובים, מלאה ניואנסים וזיופים מקסימים (מישהו אמר ניל יאנג
).
ג'ו קוקר זה רוק? הקול שלו לא ראוי לרמקול אמיתי? הוא לא משתמש בכלי נשיפה במוסיקה שלו?
ליאונארד כהן זה רוק? זה בטח לא פופ, ג'אז או קלאסי. הקול שלו, אחרי כל כך הרבה סיגריות ואלכוהול, הגיע לרמה שעוד לא יצרו את הרמקול שיכבד אותו ( אולי קווד ESL ..... ואני מגזים בכוונה
).
גם גיטרה חשמלית, הכלי הדומיננטי ברוק, על אף שהיא מתאפיינת בצליל מקומפרס, ו"לפנים", היא כלי שראוי להרבה כבוד.
מהכירותי עם גיטריסטים (רבים מספור) , אם היה לך מושג כמה הם מתענים בשאלה, איך לחלץ את הצליל הכי שמן, הכי קריספ, והכי "בקבוקי" (כשהבאנג אצל הבסיסט או המתופף, הגיטריסט לא סותם את הפה
) אז היית משקיע בציוד המתאים. כבוד לאומנות.
אפילו אם אתה בעניין של רוק ווינטאג', משנות השיבעים, אז תיהנה ממערכת לעניין, הצליל של המוג המקורי למשל, ייחודי ומלא פרטים. צ'וקר.
אם כן מה לקנות? דווקא בכלל רוחב הסיגנון הזה שנקרא רוק, ובגלל שברוק ישנו עירוב של כלים טבעיים, כלים חשמליים, כלי נשיפה וזמרים מצויינים הייתי הולך על בדיוק ההיפך מהקלישאה של סרווין או בוס.
לדעתי (אחרי שטחנתי לך אל השכל, כי הפגישה שלי לצהריים מאחר ..) המצב האידיאלי הוא דווקא רמקול מאוזן, שיודע לטפל בהרבה סגנונות. מטבע הדברים אמקול כזה לא יהיה "מדהים" באף בסגנון ספציפי (הדבר המושלם היחיד בעולמינו הוא הטוסיק של אישתי
).
אם להיות יותר פרקטיים (ולשם שינוי לענות על שאלתך) מאחר ואין לי מושג מה התקציב שלך, וההבנה שלי במותגים צנועה משהו ביחס לממוצע באתר, אני מניח שהתקציב
שפוי יחסית, ואני מתייחס
לרמקולים שנסקרו באתר.
במבחן הרצפתיים שנמר עורך, ישנם שני דגמים שיכולים לעניין (אליבה דה טחינת שכל), הוורפיידל איבו , והפולק RTI 8. שניהם מאוזנים, טובים בכל, אבל לא מתעלים בסיגנון זה או אחר כדי הידהמות. אול ראונרים.
להגברה הייתי הולך על מגבר סטריאו (אין לך מה לחפש עם רסיבר ק"ב אם רוק זה מה שאתה מחפש) סוליד סטייט, אבל אידיאלית, בגלל שלדעתי מוסיקת רוק היא מוסיקה מלאת חום, הייתי מחפש פרה מנורתי. (מגבר משולב מנורתי גם הולך, אבל מחירו בדרך כלל יקר) אצלי רוק מתקשר עם חום. עניין אמוציונלי. (בכלל רוק זה עניין נוסטלגי לחטיאר כמוני. אפילו יש לי בבית שני תקליטי ויניל של ....... מטאליקה. לא פחות. Kill 'Em All ,Ride The Lightning)
לסיום תוספת, ע"פ טעמי האישי, ואני בטוח כי כאן ישנם אין סוף טיעונים לכאן או לכאן, אני חושב שאם תוספי לסטאפ הנ"ל, סאב וופר (מוסיקלי, לא יותר מ 10 אינצ') אז זה כבר יהיה פנטאסטי. אחרי הכל זאת בייס דראם זה בייס דראם.