חברים יקרים שימו לב!


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,096
מעורבות
4,248
נקודות
113
לאחרונה נוצרו ויכוחים רבים בין חברי הפורום. יחד עם זאת, תיבת ההודעות הפרטיות שלי אינה עומדת בעומס של לקבל הודעות פרטיות מניפגעים שונים יחד עם המלצות ועזרה לחברים חדשים. על מנת לסבר לכם את האוזן, אני מקבל 13 הודעות פרטיות ליום בממוצע ולא מצליח לחזור לכולם (התנצלות מעומק ליבי לאלה שטרם עניתי להם).

חלק נכבד מההודעות קשורות לויכוחים בין הגישה הטכנוקרטית לבין האודיופילים הוותיקים המעוניינים לשוחח על ההבדלים בין רכיבים שונים ועל אודיופיליה "כבדה" בכלל.

לאחרונה מיודעינו "דיגיסאן" נחסם לחודש מהאתר על ידי. מדוע אני מספר לכם את זה? משום שקיבלתי כמה וכמה הודעות פרטיות בעניין הזה שלמרות שרובן מעודדות את הפעולה חלקן גם לא. הסיבה שחסמתי את דיגיסאן באופן זמני היא כפולה.

1- הוא יצר מצב באתר בו אנשים נימנעו מלכתוב ומאחורי המילים הגבוהות והיפות שלו ניזרע ארס מתנשא שהציג את התחום למענו הוקם האתר כתחום להוזים ושוטים בלבד.

2- אין לו שום קשר לתחום שלנו, הוא אינו מוכן לשמוע או להתנסות בנושא, הוא דואג לבשר זאת בכל נסיון להביא אותו להאזנה. לכן, אם אין קשר ואין שום זיקה לתחום שעליו ולמענו קם האתר אז אין לו ממש מה לחפש כאן. במיוחד כאשר הוא יוצר אנטיגוניזם כמעט בכל פוסט שהוא מתערב בו.

לכן, ניפרדנו לחודש שיאפשר לו, אולי, אם ירצה השם, להתנסות קצת בתחום ולחזור אלינו מלומד יותר בנושא עליו אנו משוחחים. כך אולי יהנה יותר מהשהייה שלו.

לאחרונה הצטרף חבר נוסף למשפחת dtown בשם "מיכאל לנג".
אין אדם מהחברים הוותיקים כאן שאינו מכיר אותו. מדובר בחובב אודיו ותיק שאירגן בזמנו סמינרים בביתו. אפשר להגיד שהוא החלוץ בגזרה הזו של הסמינרים ועל כך מגיע לו הרבה כבוד.

אבל למיכאל צד נוסף שגם בו הוא ותיק מאוד. מה לעשות, מדובר באדם הכי לא "מאמין" שניתקלתי בו בימי חיי. ואני שם לב שזה מעורר המון ויכוחים ולעיתים קרובות (אולי מידי) מרגישים שדמו מותר בפורום. אז זהו, שלא. למרות שדעתי על גישתו ברורה, ולמרות שאני מתנגד בכל תוקף לטענות שלו, אני עדיין מודיע שדמו אינו מותר.

אבל יש דבר נוסף שמופנה למיכאל.
יש לזכור היטב שאתה נמצא בפורום שהוקם לאודיופילים שכן שומעים הבדלים. ואני חוזר ומדגיש - הפורום הזה הוקם, לאחר שבפורום הקודם שהייתי בו שרף את תחום האודיו הדו ערוצי בגישה טכנוקרטית מצד ההנהלה וחלק נכבד מהגולשים וכך תחום האודיו באתר ההוא לאט לאט דעך עד שהגיע לבית העלמין שקיים שם היום בתחום. כאן זה לא יקרה ושם זה התחיל בדיוק כך! יש להבין שהפורום הזה אומנם דמוקרטי אך לא דמוקרטי על חשבון התחום עצמו. ואתה, בלי לשים לב, במילים עקיפות ומכובסות, זורע את משנתך אשר לא מציגה נסיון מאחוריה וגורמת נזק (!) לחובב המתחיל בהטעיות שנובעות מידע הנדסי/אלקטרוני/חשמלי מוגבל. לא שלך, של כל מי שטוען אחרת ממה שאנחנו שומעים. וזה בדיוק העניין מיכאל. מה ששומעים הוא הדבר החשוב היחיד (!!!) עבור פורום אודיו ב-dtown ולא טענות הנדסיות מדודות מהאצבע (לא טעיתי - משחק מילים).

תרומתך לחלק ניכבד מהפוסטים היא בהחלט חשובה, שאלות טכניות ישאלו ואני משער שלך תהיה התשובה כמו לכמה אחרים כאן. דיעות נטולות נסיון או נסיון לשלול דיעה של אדם ששמע הבדל לא יתקבלו כאן בשום פנים ואופן כל עוד ומאחורי הטענה שלך עומד הנסיון שלך בהאזנה (!!!).

מיכאל.
אמרתי שדמך אינו מותר בפורום מפני שאני מאמין בכך. אני לא נהנה לראות אנשים נעלבים. אבל קח לתשומת ליבך שלעיתים קרובות (מאוד) אתה תורם לכך בעצמך ואף נראה מהצד שאתה ממש מכוון לשם. הדוגמא הקלאסית היא בשירשור לגבי "הרצת מגבר". הרי אתה יודע בוודאות שבפורום הזה התגובה תהיה להריץ את המגבר. הטענה שלך היתה "אין הוכחה הנדסית שצריך להריץ קבל" ומשם השירשור החל להתחמם. לאחר שקראתי את דבריו של עמיר כלפיך הבנתי שהוא אינו פוגע בך למרות שהוא נוהג בנוקשות. כמובן שפגיעה זה דבר אישי ואין להתווכח עם התחושות שלך אך הטענות שלו לגבי ההבנה שלך באודיו או ההסתה שלך נגד אודיופיליה היא מקבילה לטענה שלך שמודיעה לנו שחצי מהתחום שלנו הוא מיתוס. דהיינו, אנו חבורה של שוטים, טיפשים, דבילים, הוזים, נטולי ידע, חובבי כישופים, מאותגרים הנדסית, עובדי אלילים, מקלפי אבוקדו בחושך, אוכלי עשבים וצורכי סמים קשים שאין לנו מושג שכל מה שמתרחש באודיו זה תעתוע פסיכולוגי נטול הוכחה מדעית. וכל זה בלי שתהיה לך אפילו תעודה של מדען ובלי שעשית מחקר אמיתי בנושא. יחד עם זאת מיכאל, אין אף אדם בפלנטה (!) אתה קורא? בפלנטה (!!!) שחקר את תחום האודיופיליה משני צדדיו באופן מעמיק (אודיו, אוזן ומוח). אז צא כבר מהסיפורים של הוכחה הנדסית או מדעית כי לא אתה, לא יוסי הארי ולא אף אחד מהנהנדסים בפורום הזה יודע לענות בצורה מלומדת, מלמדת, מוכחת, עם ידע מאחוריו בשלושת הנושאים ותקציב לחקור זאת. וזה בדיוק מה שמעורר לעיתים את זעמי (המאוד מתון יחסית לנמר של לפני 5 שנים).

וכאן ידידי הבעיה העיקרית. היהירות והעובדה שלאף שאלה אתם לא עונים לעניין. כמעט בכל תגובה שלכם אתם מפנים אותנו לשיעור בפיסיקה (ואף אחד מכם אינו פיסיקאי), או למדע הנאור (ואף אחד מכם אינו מדען או מבין בכלל מהי גישה מדעית) ולעוד מקורות שאין בהן שום קשר לטענות שלנו.

מעולם לא שמעתי את אחד מהחבורה הטכנוקרטית טוען:

"וואלה, שמעת? מעניין. צריך לבדוק את זה לעומק, אולי גם אני אשמע..."

במקום זה אתם עושים קולות של מדענים ומנסים לפורר את הטענה של זה ששמע ולהפוך אותו לניאנדרטל טיפש שרק אתמול גילה שהעולם עגול. נכון, אתם לא אומרים זאת במפורש אך השימוש במילה "עוד מיתוס אודיופילי" היא מילה מכובסת לאותה כוונה בדיוק. וזה מיכאל, יניב תגובות דומות ופחות מכובסות. לא. אני לא מעודד את זה אבל לא ניתן לשלוט ברגשות של אנשים ואני לא אשב להרגיע את כל מי שיטען שיש לך בטון באוזניים.

מיכאל.
אתה אורח רצוי בפורום הזה, אבל אתה גם יודע מאיזה חומר הוא בנוי ומי הם הגולשים כאן. יש להניח שעם הזמן תלמד לקבל את העובדה שחלק מהחברים כאן אינם יודעים להגיב בנימוס מוחלט, חלק אחר אינו מסוגל לשמור על איפוק ויש כאלה שמגיבים מהלב ולא מהראש. אחרים חלשים בהתבטאות בכתיבה ואחרים, שחזקים בכך, יורים חצים מכובסים בחזרה.

יחד עם זאת, לא אתן שיקללו או יאיימו על גולשים. אבל למרות תלונותיך הרבות שמחפשות את ההנהלה בכישלון תרבות הדיון בפורום אין לך ממש מה להלין. ידעת לאן אתה ניכנס, ידעת ממה הפורום מורכב וידעת היטב שהוא ניפתח על מנת לתת לאודיופילים דתיים, שומעים, וודואיסטים (ומה שלא תרצה מהצד הלא טכנוקרטי) במה. וזו הבמה שלהם והם מבחינתי בעדיפות עליונה!!!

אני מציע שתבחן היטב אם אתה מעוניין להישתלב בפורום כפי שהוא. לשנות אותו, לשנות אנשים, לגרום לי לחסום אנשים כי נעלבת מהם כשהם כנראה הרוב שנעלב ממך - לא ממש הגיוני. אפילו מתמטית זה לא ממש מסתדר.

בכל מקרה, אנסה בהחלט לשמור על תרבות הדיון, אך מראש דע לך שלא אצליח לעולם לבלום את כולם. זה רבים מידי, אפילו בשבילי.

לילה טוב ומתנצל על אריכות דברי.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
העם דורש צדק חברתי.
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
לצערי יצאתי בהכרזה שאני בורח מהפורום בגלל לאנג. אין דבר אישי נגדו, ואכן מדובר באדם שיכול לתרום רבות
אפשר ללמוד ממנו המון, ואפילו פניתי פעם אליו בהודעה פרטית בשאלה מקצועית וענה מנומס ועניני.
הבעיה שהוא לא מסוגל לקרוא נכון את האוירה, או- (ואני מקווה שזו האפשרות הלא נכונה), שהוא פשוט לא שם קצוץ ואת תורתו יפיץ ויהי מה.....
הפוסט שלך נמר מרגש, הוא ניכתב עם כאב. אפשר לשנות את הדברים , אפשר גם להציג את אותם דברים אחרת.
וכמו שאומרים בתוכניות הבישול, הרבה תלוי בצורת ההגשה.











.
 
נערך לאחרונה ב:

Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
כולם - פשוט take it easy
זה כולו פורום באינטרנט וכולם כאן חברים.
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
כמה נכון - לשני הצדדים

נמר ידידנו סיכם כמעט את כל מה שצריך, ואני כל פעם מקנא על ההתבטאות הרהוטה שלו.

אם יורשה לי להוסיף:

גם מיכאל, ועוד יותר "רודפיו" ואתם יודעים למי אני מתכוון, מנהלים חשבונות.

בשרשור XXX פלוני טעה או פגע באלמוני אז אלמוני נכנס בו בשרשור חדש, מתעלק על אמירה זו או אחרת ויורד עליו, וגוררים את המריבה משרשור לשרשור.

חברה הפסקת אש בבקשה

מעתה והלאה תגיבו לנושא לגופו, ותשכחו את משקעי העבר, לא תפקידנו להעניש או לחנך בשביל זה יש דיווח.

שבת שלום
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
הי!

העניין מבחינתי אינו "חיסול חשבונות" עם מיכאל -- אין לי חשבונות איתו, אני לא בעניין של להתנכל לו כאדם, ואני מתייחס רק לאספקט ספציפי של התנהלותו -- להידחפות שלו לכאן בהוכחות וראיות ונימוקים שכולם כאן טיפשים. אין לי שום דבר אישי נגד מיכאל, ואם זה הייה אישי, לא הייתי כותב:
ואם אתה מתפלא למה אני מגיב לכל מיני פוסטים שלך בצורה כזו, זה פשוט כדי להדגים לך מה ההרגשה כשמישהו מתערב בענייניך בצורה לא רצוייה ובלתי מוזמנת, נטפל אליך ומוכיח-כביכול שאתה מדבר שטויות.

אולי סוף סוף תקלוט פעם -- זה מה שאתה עושה לנו.

לא רוצים את האלקטרוניקה שלך, לא רוצים את ה"מדע" שלך, לא רוצים ש"תעבור צד", לא רוצים את דיעותיך בענייני השפעות קרני היירח על ציפורני החתול. לא מעוניינים בפן הזה שלך. בהקשר אליו כל מה שאנחנו רוצים הוא שלא תתערב ולא תפריע

אם הפן האחר שלך -- זה שמשתף את חוויותיו האישיות, ומדבר על עצמו ואיך דברים עזרו/הפריעו לו וממה הוא נהנה/סבל, ומה הוא אוהב יותר ומה פחות -- רוצה להשתתף -- בכיף! -- לא רק בחזקת לא-בלתי-רצוי אלא אקטיבית מוזמן!

עמיר

נ.ב., כתבתי בלשון רבים כי חשבתי שאולי אני מייצג יותר מאשר את עמדתי האישית בלבד -- אולי אני טועה בזה.
ואני עומד מאחרי כל האמור כאן, כולל במפורש ובמודגש את ההזמנה האקטיבית, וגם את העובדה שכתבתי בלשון רבים כי חשבתי שאולי אני מייצג יותר מאשר את עמדתי האישית בלבד ושאולי אני טועה בזה.

ואולי כאן המקום לצטט ממה שכתבתי בשירשור אחר:
...לא מדובר, לדעתי, במשהו ברמת אתר, אלא ברמת בני אדם.

אם מישהו מדבר על מדידות בצורה שאינה מתיימרת להיות האמת, כל האמת, ושכל דבר אחר זה שטויות, כנראה שההתייחסות תהייה שונה באופן מהותי.

בדרך כלל, בני אדם שמחים כשמישהו משתף איתם מידע שמעשיר אותם, נותן להם צורת הסתכלות נוספת (בניגוד לחלופית)על דברים שמעניינים אותם, ולא דורש מהם מאמץ מעבר שהם מוכנים/רוצים להשקיע.

בדרך כלל, בני אדם לא ממש מתלהבים כשמישהו:
  • כופה עליהם דברים, במיוחד כאלה שלא נראים להם רלוואנטים עבורם
  • מוכיח להם באותות ומופתים שמה שהם עוסקים בו הם דברים טימטומיים ובלתי אפשריים שלא ייתכנו במציאות
  • מאשים אותם, ישירות או בעקיפין, שהם מרמים את עצמם
  • טוען שהם פראיירים שמישהו ערמומי הצליח להפנט אותם, את הפתאים, והם ניסחפים חסרי ישע והכרה אחרי מה שכל ילד בכיתה ב' הייה מבין שזה שטות
  • מפציץ אותם בחוקי פיסיקה ואלקטרוניקה, נוסחאות, מיספרים, אחוזים, שמות מדענים והפניות למאמרים טכניים, שאין להם רקע להתייחס אליהם ברצינות, ושאינם מוכנים להשקיע שנים מחייהם כדי לרכוש אותו
  • כשהכל נעשה מתוך התנשאות וזילזול בוטים
מה שמשוקץ כאן בכלל לא קשור ספציפית למדידות או למדע או לגולשי אתר מסויים או לתכנים -- זו צורת התנהלות שמזמינה התנגדות טוטאלית לכל מה שנאמר, אפילו אם זורקים את התינוק יחד עם המיים, ובעיקר כשלא בטוח שייש בכלל תינוק!

כל זמן שמאזינים (לא מהנדסים) לא רואים/שומעים קשר ישיר בין המדע/מדידות לבין מה שהם מחפשים, המידע אינו רלוואנטי עבורם מעבר להשכלה כללית, ולמען השכלה כללית -- ובעצם למען אף דבר כמעט --אף אחד לא מוכן לקבל את ההתייחסות הזו.

ומה שקורה הוא, שאנשים שמתנהגים כך מאשימים את העולם ולא את עצמם, ונוקבים כסיבה לדחייה משהו שהייה ראוי להתקבל (מדע) ולא מה שהם סיפקו בפועל (התנשאות, invalidation, חוסר התחשבות מוחלט, הורדת האחרים כדי להעלות את עצמם, ושאר ירקות רקובים).

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,096
מעורבות
4,248
נקודות
113
עמיר.
אין לי טענות כלפייך. קראתי היטב את מה שכתבת למיכאל ולא מצאתי שום דבר קיצוני או מתסיס בדברייך. מבחינתי, התגובות שלך אליו בהחלט היו "שיקוף" לטענות שלו כלפי אחרים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
עמיר.
אין לי טענות כלפייך. קראתי היטב את מה שכתבת למיכאל ולא מצאתי שום דבר קיצוני או מתסיס בדברייך. מבחינתי, התגובות שלך אליו בהחלט היו "שיקוף" לטענות שלו כלפי אחרים.
תודה, אני שמח ומודה לך על כך.

חזרתי על הדברים רק עבור אלה שמתעייפים (בצדק רב) מקריאת הפוסטים הבאמת-ארוכים-מדי שלי ו/או אלה שאינם משקיעים (ובצדק רב) אנרגיות בבדיקה עד כמה מה שאני כותב הוא לעניין או לא, וזאת ללא ציניות וללא רמזים נסתרים -- אני מבין ומצדיק את אלה שמגיבים כך -- פשוט לכתוב אחרת קשה לי -- ואין לי טענות כלפיהם.

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני רק רוצה עוד ללמוד פה איך מקלפים אבוקדו בחושך ... זו מין תורה איזוטרית שדורשת אימון מיוחד ולימוד אצל מאסטרים דגולים שיושבים במערה חשוכה בהרי סין ? הייתי רוצה לנסות בעצמי. אבל פוחד להוריד לעצמי אצבע עם הסכין.

הלוואי שרק ירבו פה שלום ואהבה ושכולם יירגעו קצת. אמן.

שבת שלום
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
עמיר.
אין לי טענות כלפייך. קראתי היטב את מה שכתבת למיכאל ולא מצאתי שום דבר קיצוני או מתסיס בדברייך. מבחינתי, התגובות שלך אליו בהחלט היו "שיקוף" לטענות שלו כלפי אחרים.

שלום נמר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
אני רק רוצה עוד ללמוד פה איך מקלפים אבוקדו בחושך ... זו מין תורה איזוטרית שדורשת אימון מיוחד ולימוד אצל מאסטרים דגולים שיושבים במערה חשוכה בהרי סין ? הייתי רוצה לנסות בעצמי. אבל פוחד להוריד לעצמי אצבע עם הסכין
הבאת פה דוגמה יפה למה שנקרא "פאראדיגמה" -- הנחת יסוד מובלעת שלא שמים לב אליה אבל היא שם :)

לא נאמר שקילוף האבוקאדו נעשה בעזרת סכין :)
אפילו לא נאמר שהוא מערב ידיים/אצבעות :)

ואנחנו מתפלאים שאנשים מתווכחים כל כך הרבה, כאשר יש אפשרות שבהרבה מהמקרים שניהם צודקים,
ופשוט יוצאים מפאראדיגמות (ו/או הגדרות) שונות.

עמיר
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
רק שתדעו , שהאתר הזה הוא "אתר הבית" שלי בדפדפן !


:לב:
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
לדעתי מיכאל מביא סוג של איזון לדיונים פה , נקודת מבט נוספת , וטעות תהיה לתקוף אותו למרות שניתן לערער על דבריו באופן ענייני . כפי שנאמר נושא האודיו לא נחקר לעומק באופן שתתקבל הוכחה חותכת שתאשש את אמונות/ התנסויות האודיופילים , או מצד שני תתן תוקף להשגותיהם של אלו שלא מאמינים בשום דבר שאינו בר מדידה או ניטור . ומכיוון שכך יש מקום בדיון גם לאלו המכונים טכנוקרטים .
אני אישית לא מבין באלקטרוניקה או חשמל והנדסה , אך זה לא מונע ממני לקרוא בכיף את כל מה שנכתב בנושא . לדעתי זה תורם לאיכות הדיונים בפורום ומבדל אותם ממקומות שבהם מדשדשים ומלהגים על רסיברים וכיוליהם . אני לא מבין למה נוצרים פה מחנות של אנשים התוקפים אחרים על כל פוסט שני , תקראו ותיהנו לא צריך לקחת ללב , עמיר אני מעריך את כתיבתך אבל תשים לב שרק אתה מטווח את מיכאל .

זה מזכיר לי שכשהייתי בכיתה ז' היה ילד בכיתה שתמיד היה מפריע באמצע השיעור . הוא הפריע לכולם , גם המורה התייאשה ממנו . אבל רק אחת התלמידים טרח להסתובב לכיוונו ולשגר כלפיו מבטים זועמים . פעם אחת הוא גם העיר לו :"שמת לב שרק אתה מפריע וכל השאר מנסים ללמוד?". התלמיד המפריע השיב לו :"שמת לב שרק אתה מסתובב אלי?" .

אני רואה אתכם ונזכר בתלמידים האלה . אולי גם על שאר המשתתפים מעיקים המדידות והנסיונות לתרץ ולעגן כל חווייה באמצעות המדע והמדידות , אבל רק אתה יוצא חוצץ , אז בחייך תניח , לא בא טוב בעין תתעלם , למיכאל יש ידע ורצון לעזור אז חבל .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
עמיר אני מעריך את כתיבתך אבל תשים לב שרק אתה מטווח את מיכאל
זו אפשרות אחת רלוואנטית להסתכל על זה.

יש גם אפשרות שעבור חלק, קטן או גדול מהאנשים, אני עושה את העבודה השחורה, בחזקת "צדיקים מלאכתם נעשים בידי אחרים".

כמו שאתה אומר שאני הייחיד שמטווח את מיכאל, כך אתה הראשון שטוען שהוא "מביא סוג של איזון לדיונים פה", והמעטים שהגיבו הגיבו להיפך ממך.

לא מדובר כאן בהעלאת ספק בריא ומעורר מחשבה -- זה הייה יכול להיות מרתק -- אלא בהכחשה מוחלטת, שאינה מותירה מקום לספק -- כל מה שהאחרים חושבים הוא שטויות.

לא מדובר כאן בהוספת ידע -- הדברים לא מועברים בצורה "חיובית" אלא כהכחשות לדברי אחרים והפצצתם בחומר טכני שאין להם את הכלים להתייחס אליו ברצינות.

לא מדובר כאן בהוספת זווית ראיה -- אין כאן שום חידוש על מה שדיגיסאן כבר כתב לפניו, בצורה הרבה יותר מדוייקת ועניינית, עם ידע הרבה יותר מקיף ועמוק, וללא אי-הבנות בסיסיות.

אם אתה "אישית לא מבין באלקטרוניקה או חשמל והנדסה", אולי לא מפריע לך שמי שלוקח על עצמו להביא אליך את האור לוקה בטעויות ואי הבנות ממש בסיסיות, מהסוג המביך: למשל, הוא כבר יודע איזושהי נוסחה, אבל משתמש בה חופשי במקום שתנאי הסף לנכונותה אינם מתקיימים (!)

לי אין שום יומרות להיות "מבין באלקטרוניקה או חשמל והנדסה". יש לי השכלה תיכונית + שנה אחת בטכניון כעתודאי (אמנם אמנם עם 100 במתימאטיקה ופיסיקה בתיכון וכמצטיין דיקן בטכניון -- ממש כל הכבוד לי, כולם להריע ולמחוא כפיים, עלק) -- אבל שני אלה הסתיימו בשנת 1975 -- לפני 36 (!) שנים -- מה אני אמור לזכור מזה?

ואם מישהו כמוני מוצא לו כאלה טעויות, מה יהייה כשמישהו שבאמת מבין ייסתכל על דבריו?

אז אולי אתה מוכן שאדם כזה יהייה הגורו שלך לענייני איזון ואלקטרוניקה/חשמל/הנדסה, וכשהוא מתנשא עליך בהבנתו האדירה להעריץ אותו מלמטה למעלה. זכותך.

אבל מה שמפריע לי הוא לא התנשאותו ולא רמת [אי]היידע/הבנה שלו, אלא העובדה שהוא תוקע את עצמו לכל שיחה/דיון/שיתוף "אודיופיליים", לוקח את תפקיד ה"מדען" ו"מוכיח" באותות ובמופתים, שלרוב האנשים אין כלים להתמודד איתם, שהכל שטויות ובלתי אפשרי.

אם אתה מוכן לכך שכל מה שתגיד ייקפצו עליך ויסבירו לך שאתה מדבר שטויות, ושבמקום לדבר על מה שאתה רוצה תיאלץ להגן על עצמך ועל השקפותיך ועל תחביבך מול סתם מכחישן סידרתי, שלא באמת פתוח לדיון איתך -- זכותך.

ואם לא איכפת לך מזה שהפוקוס של כל דיון (בלי קשר אלי) עובר מייד לזה שהכל הזיות, השאות וטיפשות, ולתהליך הזה אתה קורא "איזון" -- זכותך.

ואם מישהו לוקח את כל הדיונים לכיוון שלו לא סתם תוך התעלמות מאחרים אלא גם תוך השפלתם, ולזה אתה קורא "תורם לאיכות הדיונים בפורום" -- זכותך.

אז מה שעשיתי -- לכל אורך הקו -- הוא לנסות להראות למיכאל איך ההרגשה כש"שכל מה שתגיד ייקפצו עליך ויסבירו לך שאתה מדבר שטויות", ולא רק שזה מה שעשיתי אלא גם הסברתי במפורש וביותר ממקום אחד שזה מה שאני עושה.

לא נראה לי שהוא קלט או רוצה לקלוט ו/או שאיכפת לו מאחרים יתר על המידה, רק מזה ש"דמו" הוא הפקר. "דמם" של האחרים אפילו לא ראוי לדיון, רק שלו.

ואם מה שמיכאל עושה תקין בעיניך, ומה שאני עושה לא -- גם זכותך.

אני לא אלחם בך על דעתך, כמו שאינני נלחם במיכאל על דעתו, אלא על תקיעת עצמו והאמיתות המוחלטות שלו במקומות שאנשים רוצים לדון במשהו אחר.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
"כמו שאתה אומר שאני הייחיד שמטווח את מיכאל, כך אתה הראשון שטוען שהוא "מביא סוג של איזון לדיונים פה", והמעטים שהגיבו הגיבו להיפך ממך."

איני צריך להכריז על כך אפילו בכדי לתת תוקף לנכונות הטענה . ללא שום קשר לתרומה/חוסר התרומה שלו מבחינת ידע / זווית ראייה / כפי שכתבת , העובדה שיש מישהו שקורא תיגר על אותם הדברים שהאודיופילים מוכנים להישבע לפיהם ומביא סימוכין (אגב סימוכין , אם הוא מעלה טענות שגויות כדבריך , תמיד יכול לבוא מישהו אחר שאומר דברים מדייקים יותר .חוץ מזה קל להוקיע טעויות מהתחום המדעי/טכני-הנדסי מכיוון שאלה דברים ברי מדידה ובקרה , באשר חוויות אישיות סובייקטיביות של שמיעה והאזנה אינן כאלה - אי אפשר לאשש או להפריך דברים כאלה , לא לחלוטין בכל מקרה) שעשויים להיות רלוונטיים לאור העובדה שהם באים מהצד הטכני של העניין , מעידה בעצמה על הצורך באיזון .
ממה הפחד הגדול נובע ? שמישהו פעם יבוא ויוכיח שאכן רוב החוויות וההתנסויות נובעות מהשאה ושכנוע עצמיים ? למישהו יש הוכחה חותכת לכאן או לכאן ? פרט לחוויית ההאזנה שום דבר לא רלוונטי ? מדובר באמת במשהו שלא ניתן להסביר , או שיש דברים מעבר לכך?

לא מדובר פה באסטרולוגיה או כישוף או כל דבר מופשט . האזנה לאודיו היא עניין פיזי טהור מההיבט של הציוד והאקוסטיקה . עד כאן הכל בר מדידה וניתוח . העניין מסתבך כשמגיעים לשלב בו אנו תופסים את הצליל במוח , שם ציוד זהה עשוי להישמע שונה לאנשים שונים . כאן יש מקום לויכוח , אבל בתחום של BI למשל שנידון לאחרונה , אין מקום - יש אמת מוחלטת אחת , כך שלהתווכח אם BI הכרחי ומשפיע זה מיותר , ואם לא מגיעים להבנה משותפת זה רק מפני שמישהו מעלה טענות שגויות או לא מבוססות - זה לא סותר את העובדה שבתחום הזה אין מקום לדיעות שונות .

יכול להיות שני היחיד שטוען לכך מכיוון שאיני משייך את עצמי לאף מחנה , אני עדיין לומד את התחום , וכאדם חיצוני רק רואה את התמונה המלאה בבחינת "אורח לרגע" . אין לי ציוד בעשרות אלפי שקלים ולכן אני פטור מהצורך להגן על טיעונים אודיופיליים כנשוך נחש .

"אז אולי אתה מוכן שאדם כזה יהייה הגורו שלך לענייני איזון ואלקטרוניקה/חשמל/הנדסה, וכשהוא מתנשא עליך בהבנתו האדירה להעריץ אותו מלמטה למעלה. זכותך."


אין לי גורואים , ואיני מעריץ אף אחד . אני קורא את דבריו כפי שאני קורא ומתייחס לדברי כל השאר , כאל משתתף מן המניין בפורום . אגב לא זכור לי שהוא החל בתקיפות , אלא שתקפו אותו , אם כבר הוא הגיב לכך . אולי אני טועה , איני מתכוון לחפור בנבכי הודעות ולהביא מובאות לחיזוק דבריי . ובכל מקרה אם הוא מפריע למישהו אפשר להגיב בענייניות או להתעלם , זו הדרך החיובית לשינוי הגישה .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
ללא שום קשר לתרומה/חוסר התרומה שלו מבחינת ידע / זווית ראייה / כפי שכתבת , העובדה שיש מישהו שקורא תיגר על אותם הדברים שהאודיופילים מוכנים להישבע לפיהם ומביא סימוכין (אגב סימוכין , אם הוא מעלה טענות שגויות כדבריך , תמיד יכול לבוא מישהו אחר שאומר דברים מדייקים יותר .חוץ מזה קל להוקיע טעויות מהתחום המדעי/טכני-הנדסי מכיוון שאלה דברים ברי מדידה ובקרה , באשר חוויות אישיות סובייקטיביות של שמיעה והאזנה אינן כאלה - אי אפשר לאשש או להפריך דברים כאלה , לא לחלוטין בכל מקרה) שעשויים להיות רלוונטיים לאור העובדה שהם באים מהצד הטכני של העניין , מעידה בעצמה על הצורך באיזון .
שאלה מעניינת העלית כאן :בעד:

נראה לי שאולי רצוי שנקודת המוצא לצורך, או אי הצורך, באיזון מהסוג שאתה מדבר עליו תנבע ממטרות הפורום הזה, אם הוגדרו כאלה, ודומני שהוגדרו.

לדעתי, איזון נדרש רק אם רוצים להגיע למסקנה שקולה ומבוססת בנושא מסויים, לאחר הצגת כל הזוויות ונקודות המבט, ואם חסרות כאלה, המסקנות עלולות להיות מוטות ו/או לוקות בחסר.

אם מטרת הפורום הזה הייתה להגיע למסקנה שקולה ומבוססת לגבי האם #1: האודיופילים עוסקים בוודו, אמונות טפלות וסתם מוזריות, או #2: שייש בדברים משהו מציאותי, או #3: שהם מציאותיים לחלוטין ורק המדע עדיין לא הגיע לדברים האלה -- אין ספק שהאיזון הייה נידרש, כמו גם החלפת כמעט כל חברי הפורום, שאין להם את הכלים לדון בנושא מעבר לניסיונם האישי.

אם מטרת הפורום הזה הייתה להוות פלאטפורמה חופשית לכל מי שרוצה לומר משהו על נושאי השירשורים, לא רק שאין צורך באיזון, אלא שכל "איזון" מחבל בהגדרת המטרה. אבל, לפי הגדרת המטרה, ממילא הייה יכול בקלות ובטבעיות להתקיים מצב בו יחיד או קבוצה "מאזנים" את דברי יחיד/קבוצה אחרים.

אבל, ככל הזכור לי, כן הוגדרה מטרה לפורום הזה -- להיות פלאטפורמה לאודיופילים לשיתוף תחביבם, בינם לבין עצמם ולבין מצטרפים חדשים לתחום, ללא הפרעות. זה אומר, בין השאר, שאודיופילים יכולים להעלות דברים מניסיונם האישי שאינם מתיישרים עם "המדע", בלי שאיזה "טכנוקראט" יקפוץ כנשוך נחש להסביר לו שזה לא ייתכן ושהוא הוזה או טיפש. כלומר, כאן, ה"איזון" שעליו אתה מדבר לא רק שאינו נדרש ושאין בו צורך, אלא ההיפך המוחלט -- כאן "איזון" מסוג זה נוגד את המטרות להקמת הפורום הזה.

כפי שאמר יפה נמר "הפורום הזה אומנם דמוקרטי אך לא דמוקרטי על חשבון התחום עצמו. ... מה ששומעים הוא הדבר החשוב היחיד (!!!) עבור פורום אודיו ב-dtown ולא טענות הנדסיות"


ממה הפחד הגדול נובע ? שמישהו פעם יבוא ויוכיח שאכן רוב החוויות וההתנסויות נובעות מהשאה ושכנוע עצמיים ? למישהו יש הוכחה חותכת לכאן או לכאן ? פרט לחוויית ההאזנה שום דבר לא רלוונטי ? מדובר באמת במשהו שלא ניתן להסביר , או שיש דברים מעבר לכך?
...
אין לי ציוד בעשרות אלפי שקלים ולכן אני פטור מהצורך להגן על טיעונים אודיופיליים כנשוך נחש
נראה כאילו אתה לוקח כמובן מאליו שהמניע הייחיד האפשרי להתנגדות להתנהלותו של מיכאל הוא פחד, שמא תתגלה "האמת", שכל האודיופילים הם בעצם פתאים, כאלה שכל מה שמנהל ותם הוא רק סוגסטיות, ושהם נטולי בינה ויכולות כלשהם להתמודד עם המציאות. הפחד של להיות פראיירים שהתפתו לרכוש מיים קדושים בסכומי עתק.

איני יכול לדבר בשם אחרים בהקשר של פחדים ופראייריות -- למרות העיסוק המתמשך בוודו, עדיין לא רכשתי את המיומנויות לקריאת רגשות/מחשבות, במיוחד בלי לראות את האנשים מולי -- אז אתייחס רק לעצמי כאן.

ואתה יודע מה? לא איכפת לי להיות "פראייר" כאן. את כל הכסף -- ממש לא מעט -- שהשקעתי באודיו, לא השקעתי כדי לקבל "אמת" אבסולוטית ו/או פיסיקאלית ו/או אלקטרונית. את הכל, כל גרוש בזה, השקעתי רק כדי לקבל הנאה. לי זה לא משנה כהוא-זה אם קניתי אשלייה שנותנת לי הנאה, או שקניתי משהו אמיתי שנותן לי הנאה, כל זמן שאני יכול לקבל הנאה, שללא ההשקעה אין לי אותה.

ייתכן שאיזשהו שלב הבלון ייתפוצץ -- יתברר מעל לכל ספק שהכל אשלייה, ומתוך הידיעה הזו לא אוכל יותר ליהנות. אז, ראשית, הרווחתי את כל הזמן עד שזה יקרה (בינתיים זה כבר עשרות שנים -- שום דבר בוויכוחים לא השתנה), ושנית, נראה לי שהמגמה היא הפוכה -- שמתחזקת המגמה שייש בדברים האלה משהו. ראה דברי John Curl בשירשור אחר, על זה שייש צורך למצוא אילו מדידות לעשות כדי לקבל קורלצייה לשמיעה, וכשמחפשים במקום להכחיש, מוצאים בסוף.


בכל מקרה אם הוא מפריע למישהו אפשר להגיב בענייניות או להתעלם , זו הדרך החיובית לשינוי הגישה .
אולי אני טועה, אבל דומני שזה לא הפריע רק ל"מישהו" אלא סחב כל דיון לשם.

להגיב בענייניות (מה שגם עשיתי) במקרה זה -- כשהבעייה אינה (רק/בעיקר) התוכן אלא ההידחפות וכפיית עצמו -- היא אכן דרך חיובית -- להנצחת הגישה.

אולי טעיתי גם בזה, אבל הדרך שניסיתי הייתה של "שיקוף" -- התנהלות מולו שנראתה לי דומה להתנהלותו מול אחרים.

בברכה,
עמיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,348
מעורבות
883
נקודות
113
ערב טוב מיכאל
מה, נפל לך המחשב ? או שזה שלום ולא להתראות.
יצער אותי מאד לא לקרוא אותך כאן.
שבת שלום

תמיד תוכל למצוא אותו כאן http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=124&MessageId=157153159
כל אחד וחבריו...
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
כל זה טוב ויפה אך מדובר בנקיטת צד . אני לא לטובת המחנה האוד' ולא הטכ' מכיוון שאף אחד מהם כנראה לא הגיע לאמת המוחלטת , לא באמצעים מדעיים ולא באמצעות התנסות חפה מהטיות/אמונות/השאות/ציפיות , כזו שסותרת את טענות הטכנוקרטים למיניהן באופן מוצק ומבוסס על טיעונים ברי הוכחה .
כפי שאמרת זה אכן פורום אודיופילי . לא כיף שמגיע מישהו ושומט לך את הקרקע מתחתיך , אך עם טיעונים צריך לדעת להתמודד . ייתכן שהוא אכן טעה , ייתכן והתנהל בצורה שגויה ומקוממת , אך עדיין אין זה אומר שהעקרון לפיו כל זמן שאין תמימות דעים ולכן יש מקום לאופוזיציה - שגוי .
כעת מישהו כבר הגדיש לו את הסאה וגרם לו לפליטת 2 אותיות לועזיות , מבחינתי הפסדנו מישהו שפשוט נדחק החוצה , אבל זה רק אני חושב כך בכל מקרה .
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור