זמר הג'ז


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,351
מעורבות
1,769
נקודות
113
נשבר מהתובנות שלכם ,אני מסוגל להזיז המערכת שלי שמאלה ימינה בהמאם לרצוני , כי יש לי הכלים והנסיון וכמה מערכות , כל אחת מסבה לי שמחה מסוימת , דוקא בקונצרטים זה קצת רדוד בעיני כי אני תמיד בצד לרוע מזלי ,
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
ממש לא, מה נהיה עמיר. ספציפי זה אומר שאני יכול להבחין בינו לבין כלים אחרים, לא שאין הבדלים בתוך הקבוצה.
כמו הרבה ויכוחים מיותרים, הוויכוח הזה נסוב על שימוש באותה מילה לדברים שונים.
אני מקווה שהסברתי מספיק ברור למה התכוונתי.


לא הפכתי כלום. הסתכלת על הגרפים והסקת שלחליל אין צליל ספציפי. צליל!! מה המשמעות של צליל ספציפי, אם לא משתמשים באוזן? אתה כבר לא מבחין בין גרפים לבין הצליל שמאחוריהם. אתה מתעלם מהמתקף, מדעיכת העוצמה, מהשינוי בתדר כפקטור של זמן (נגיד ויברטו). ואתה לא יודע (גם אני לא) לההסתכל על גרף ולהגיד מה בו חשוב עבור השמיעה והאבחנה, עבור אותה יכולת מופלאה, ואתה ממשיך להתעלם מזה.
אבל אתה לא יודע מה עשיתי ומה לא, ואתה מתעקש על התהליך שנראה לך שעברתי, ואני לא מבין על סמך מה ההתעקשות הזו.

אני אומר לך במפורש שוב -- לא הסקתי שום דבר מהגרפים -- אפס, נאדה, כלום, איך עוד להסביר את זה?

הבאתי את הגרפים הראשונים שמצאתי שהדגימו את מה שניסיתי להסביר בעניין סדרת יחסי העוצמות בין צלילים עיליים לצליל הבסיסי -- אלה שמשווים את הספקטרום של חליל לזה של טרומבון -- ובהזדמנות נתקלתי באותו דף גם בגרפים של הבדלים ב-FR, כולל בין 3 חלילים שונים, אז הבאתי גם אותם.

והשתמשתי בביטוי "מאוד ספציפי" בצורה שונה ממה שאתה מבין כשאתה רואה אותו, אבל למרות שניסיתי להסביר את כוונתי, אתה ממשיך עם המשמעות הראשונית שלך.


אתה אולי יודע, אבל אתה כמעט ולא מזכיר זאת אף פעם. ובכך אתה מפחית בחשיבותה, אם בערך בכל הדיונים על צליל אתה מתעלם ממנה.
הזכרתי את העניין הזה מספר פעמים, אבל אני לא תוכי, ואין לי אג'נדה להזכיר את זה בכל פעם שאפשר לתקוע משהו על זה.


זה שאנחנו יודעים יותר על תדרים ואותות מאשר על פסיכואקוסטיקה, לא אומר שכל או רוב האמת שם. ציינתי שהטיעונים שלכם הם קצת חיפוש מתחת לפנס. על היכולת המופלאה הזו, ועל יכולות ותכונות אחרות פסיכואקוסטיות, המילים פחות מדויקות כי אני, לפחות, יודע פחות. אבל עדיין יש מקום לדבר על כך, גם אם זה נשמע לך פחות מדויק או מדעי.
איזה אמיתות גדולות אתה מחפש פה?

לא באתי להסביר את כל העולם ואשתו, אלא רק איך מגיעים למצב שאנשים טוענים שהם יודעים מתי הצליל שהם שומעים הוא נכון/טבעי, כשבפועל הם שומעים רחוק מזה.

הבאתי הסבר קצר וענייני ככל שיכולתי שגם יכלול את העובדות הבסיסיות וגם את הקשר ביניהן בהקשר שלנו, כולל גרפים להבהרה.

למה עוד אתה מצפה?? לעומקים טרנסצנדנטליים על פסיכואקוסטיקה ופנסים?? לניתוח היכולות האנושיות של פיענוח צליל? למה שאדון בהן -- במסגרת המעט שאני בכלל יודע -- אם אין צורך בזה כדי להסביר את הנקודה הספציפית שרציתי להסביר?

==========

נ.ב., במקרה נשאר חיפוש הגוגל שעשיתי, שמראה שחיפשתי גרף שמראה את הספקטרום של חליל, כלומר היה לי כבר ההסבר על הספקטרום == סידרת היחסים בין הצלילים העיליים -- ואיך זה קשור לטונליות, וחיפשתי גרף של ספקטרום של חליל, עם כוונה לחפש אחרי זה ספקטרום של כלי אחר, כמו קלרינט, ולהציג את ההבדלים, אבל מצאתי את הגרף של ההשוואה לטרומבון, ואז הגעתי לדף שמכיל גם את הגרפים של ה-FR.

ZZ1.jpg


כך שאני לא מבין את ההתעקשות שלך על זה שהסקתי מסקנות מהגרפים. פשוט לא נכון. זה לא היה התהליך.
 
נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
883
מעורבות
423
נקודות
63
והנה הבדל ב-FR בין 3 חלילים שונים -- למי שמקשקש על זה שלחליל יש צליל מאוד ספציפי:
לעניין ההסקה. וספציפיות הוא מושג שמוגדר לא רע. גם מהמדע, וגם מהמילון, בו מדובר על ייחודיות, או תכונה שנכונה רק לו. לא מדובר על זהות בתוך הקבוצה.

אנחנו סתם משחיתים מילים. אם אתה חושב שהיכולת היחודית הזו ככ חשובה ועקרונית, ואתה לא יודע עליה דבר, אז אנא ממך קצת צניעות בתוכן ובאופן. ומותר לדבר באופן פחות מדעי בלי לעג או הערות. לא מתאים אל תקרא/ו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
לעניין ההסקה. וספציפיות הוא מושג שמוגדר לא רע. גם מהמדע, וגם מהמילון, בו מדובר על ייחודיות, או תכונה שנכונה רק לו. לא מדובר על זהות בתוך הקבוצה.
ספציפי == מסויים. כשכתבתי "מאוד ספציפי" התכוונתי לכך שהוא מסוים עד כדי כך שאין הבדלים בין כלים/נגנים.

לצירוף "מאוד ספציפי" אין הגדרה מילונית, מדעית או אחרת. אז אם לא הבנת את כוונתי בפעם הראשונה, הסברתי לך את כוונתי שוב ושוב, ואתה מתעקש על משהו לא מובן לי. אולי מבחינתך הייתי צריך לנסח אחרת או לפרט מראש, אז אני מתנצל אם צורת החשיבה שלי לא מתואמת עם זו שלך, אבל אני לא יכול להתחייב שכל מה שאכתוב יובן על ידך בצורה שאליה אני מתכוון. אני לא חושב שזה בכלל אפשרי.

גם לא הבנתי על סמך מה אתה מתעקש שהסקתי מסקנות על פי הגרפים, אז ערכתי את הפוסט הקודם והסברתי מה היה התהליך שאני עברתי, לא התהליך שאתה מתעקש שאני עברתי.


אנחנו סתם משחיתים מילים. אם אתה חושב שהיכולת היחודית הזו ככ חשובה ועקרונית, ואתה לא יודע עליה דבר, אז אנא ממך קצת צניעות בתוכן ובאופן. ומותר לדבר באופן פחות מדעי בלי לעג או הערות. לא מתאים אל תקרא/ו.
אני לא מבין מה אתה רוצה. באתי להסביר נושא ספציפי, במסגרתו התייחסתי והזכרתי יכולת ספציפית של האוזן+מוח, לא באתי לתת הרצאה על זה, ולא זה היה הנושא, אז לא הרחבתי מעבר למה שכתבתי, ואני עדיין לא חושב שהייתי צריך להרחיב או לדעת על זה מעבר לרמה שבה הזכרתי את זה.

אז בוא נעשה קצת סדר.
  • היו כאן כאלה שטענו בביטחון מלא שהם יודעים מתי מה שהם שומעים הוא "טבעי".
  • סתם להגיד להם שהם לא באמת יודעים זו הייתה הערה חסרת משמעות.
  • כדי להעיר משהו בעל משמעות, הוספתי את מינימום העובדות הנדרש להבנה של למה הטענה הזו לידיעה היא מופרכת.
  • לא הייתה שום כוונה לדרוש שהשיחה תהיה "מדעית", אלא רק שלא יגידו דברים לא נכונים.
זהו.


אני מבין שאתה מנסה "לחנך" אותי ולהכתיב לי איך להתבטא בצורה שתניח את דעתך, אבל אתה לא הסדרן כאן, ואין לי כוונה להתיישר לפי הקו שלך. אני גם לא משוויץ בשום דבר, אז אין מה לדבר על "צניעות". זה לא שאני טוען שאני גאון או ידען גדול, מדובר פה על דברים בסיסיים לגמרי.

אז בוא תממש אתה את המה שאתה דורש ממני: "לא מתאים אל תקרא/ו".
 

נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
883
מעורבות
423
נקודות
63
א
אני מבין שאתה מנסה "לחנך" אותי ולהכתיב לי איך להתבטא בצורה שתניח את דעתך, אבל אתה לא הסדרן כאן,

פשוט מעולה. המודעות העצמית התאבדה.

עייפתי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
וטוב שכך, כי כמה הפוסטים האחרונים שלך לא היו לעניין.

מה שקצת מוזר, כי זה לא נראה לי שאופייני לך, לצאת למתקפות בלתי נלאות עקב אי הבנות, ולהתעקש שלא להבין למרות הסברים, ובהמשך גם "לחנך".
 

omi

חבר משקיען
הודעות
883
מעורבות
423
נקודות
63
אני מבין שאתה מנסה "לחנך" אותי ולהכתיב לי איך להתבטא בצורה שתניח את דעתך, אבל אתה לא הסדרן כאן

וטוב שכך, כי כמה הפוסטים האחרונים שלך לא היו לעניין.
.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
הגבת להודעה שלי לפני שהספקתי לערוך אותה ולהוסיף למה אני מתכוון ב"לא לעניין", וה"טוב שכך" היה עקב זה שגם אני עייפתי.
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
עמיר היקר,
אתה באמת משעשע.
אבל מאחר ואתה תמיד מגיע לעלבונות אישיים, כהרגלך בקודש, אענה לך באותה המטבע.

אין לך מושג על מה שאתה מדבר. כמו ילד שמנסה ללמד את המורה שלו.
איזה שטויות אתה כותב על נגנים.
כמה אתה חופר עם ציטוטים וגרפים כאשר חוש השמיעה שלך מוטל בספק.
אתה לא מחפש את הטבעי כי אין דבר כזה בעולם שלך. לא משום סיבה אחרת.
אתה יכול אולי להתווכח ככה עם טירון אבל לא איתי. אין לך מאית מהנסיון שלי
לא עם אודיו, לא בענייני כלי נגינה ולא בנושא נגינה בהרכב. זו לא התנשאות, זו עובדה.
אני עוסק בתחום כמעט 20 שנה ומנגן מגיל 6. את התיאוריות שלך על נגנים אתה יכול לספר לסנאי חירש.
ואתה מנסה להציג אותי כחסר הבנה בחומר? דמגוג שכמותך.

אני חושב שהעובדה שמישהו עם מערכת יקרה כמו שלך מבלה כל כך הרבה זמן מול המקלדת,
פשוט מוכיחה שהוא משתעמם מול המערכת שלו. נכשלת ידידי, ואתה מנסה ללמד כאן הלכות.
איך אמר פעם ביבי, את משעממת.
 
נערך לאחרונה ב:

ymym

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
97
נקודות
28
״הכינורות
הכינורות הם ערומים. זרועותיהם רזות. הם רוצים להליט את עצמם בחוסר
זריזות. הם בוכים מבושה ומקור. משום כך. ולא כדי שיהיה עוד יותר יפה,
כפי שסבורים המבקרים המוסיקליים. זה לא נכון״
זביגנייב הרברט
מפולנית דוד וינפלד
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
יש רמקולים/הגברה עם צליל טבעי יותר מאחרים, זה ברור.
לא צריך 1000 גרפים להבין את זה.
שמע רסיבר ימאהה מול פאס קלאס a
שמע פסנתר על רמקול בוזנדורפר לעומת על רמקול גינה.
קל להבין את זה.
אף אחד לא דיבר על טבעי באופן אבסלוטי, אלא על x נשמע לי טבעי יותר מ y, וזו יכולת ניתוח סאונד בסיסית שבלעדיה קשה לכייל מערכת לטונליות שתקרב למוזיקה.
אפשר לאהוב צליל טבעי יותר יאפשר לא, כל אחד על פי טעמו.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
114
נקודות
43
זה נגן/ממיר עם צ'יפ TDA1541 הטוב והוותיק שנמצא בנגנים שעולים שישית מכאלה של היום שחוץ מרזולוציה אין להם צליל כזה טבעי.
אבל למה לספר לכולם? זה עלול לעלות את מחיר הציפ והציוד סביבו .
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
114
נקודות
43
כמה אתה חופר עם ציטוטים וגרפים כאשר חוש השמיעה שלך מוטל בספק

בוא נעשה קצת סדר בקשר לתגובה שלך:
אתה טוחן ואנשים כאן מנסים לרמוז לך בעדינות המתבקשת (בכדי שלא תעלב). אם כל כך הרבה טוענים את זה, שוב ושוב- אולי יש משהו בדברם?
 

  • Like
Reactions: gds

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
אתה טוחן ואנשים כאן מנסים לרמוז לך בעדינות המתבקשת (בכדי שלא תעלב). אם כל כך הרבה טוענים את זה, שוב ושוב- אולי יש משהו בדברם?
ברור שיש -- יש לא מעט אנשים שלא אוהבים להתאמץ לקרוא הרבה ו/או מסובך, ואז זה נראה להם חפירות.

אני לגמרי מסכים שמתומצת ופשוט עדיף, אבל לקצר ו/או לפשט את התוכן שאני רוצה לומר דורש יותר זמן ומאמץ מצידי ממה שאני מוכן להשקיע.

מי שארוך לו או מסובך לו -- שידלג. לא איעלב.
 
נערך לאחרונה ב:

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
114
נקודות
43
מי שארוך לו או מסובך לו -- שידלג. לא איעלב.
ברור שעדיף לדלג( כמו שאני עושה). זה שאתה מבזבז את זמן חייך היקר על לטחון כאן על פני לעשות דברים אחרים- זו החלטתך ומשאת חייך ותרומה לאנושות , אבל למה שקורא יבזבז את זמנו ?
לכן ,שכל אחד יחליט טוב טוב על מה הוא מבזבז את המשאב הכי יקר שלו .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
ברור שעדיף לדלג( כמו שאני עושה). זה שאתה מבזבז את זמן חייך היקר על לטחון כאן על פני לעשות דברים אחרים- זו החלטתך ומשאת חייך ותרומה לאנושות , אבל למה שקורא יבזבז את זמנו ?
לכן ,שכל אחד יחליט טוב טוב על מה הוא מבזבז את המשאב הכי יקר שלו .
טריוויאלי שאין שום סיבה שמישהו כאן יבזבז את זמנו היקר על לקרוא את מה שאני כותב אם הוא לא מפיק מזה תועלת כלשהי.

לגבי הזמן שלי, אני משתעשע מלכתוב כאן, במקביל להאזנה. אם הייתי סובל או שזו הייתה טירחה, טריוויאלי שלא הייתי נכנס לאתר בכלל.

וטריוויאלי שכל אחד יחליט איך הוא מנצל את הזמן שלו, אתה מיותר לגמרי גם בנושא ניהול הזמן והמשאבים של אנשים, וגם בכלל. התרומה שלך אפס, רק one liners של הערות או שאלות טיפשיות, חבל (למי?) על הזמן ה"יקר" שלך. תחשוב טוב טוב לפני שאתה מבזבז אותו על זה.
 

נערך לאחרונה ב:

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
114
נקודות
43
ריבוי גירויים במקביל , פוגע ביכולת חווית אותם גירויים- זה משהו ידוע מדעית , אפילו דיאטנית בדימוס תגיד לך את זה (לא כדאי לאכול מול המערכת או הטלויזיה).
לכן ,אם אתה שומע וכותב במקביל- בשניהם אתה מפחית בחויה וביכולת תפיסת הגירויים ואנחנו מקבלים ורסיה פחותה מהיכולת השיכלית המדהימה שלך.
 
  • Haha
Reactions: gds

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
1
ריבוי גירויים במקביל , פוגע ביכולת חווית אותם גירויים- זה משהו ידוע מדעית , אפילו דיאטנית בדימוס תגיד לך את זה (לא כדאי לאכול מול המערכת או הטלויזיה).
לכן ,אם אתה שומע וכותב במקביל- בשניהם אתה מפחית בחויה וביכולת תפיסת הגירויים ואנחנו מקבלים ורסיה פחותה מהיכולת השיכלית המדהימה שלך.
בין אם אני פוגע או לא פוגע, איזון דרכי ההשתעשעות שלי הוא ענייני הפרטי, ואני לא זקוק לך בשביל זה, או בכלל.
וגם אם מקבלים ורסיה פחות במשהו, אתה ממילא טוען שאתה לא קורא אותה, אז מה זה משנה?

עוד תגובה מיותרת שלך שלא תורמת לכלום. אפס.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,737
מעורבות
1,434
נקודות
113
חג שמח לכולם :מלאך:
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
402
מעורבות
337
נקודות
63
עמיר היקר, התגובה הזאת מופנית בעיקר אליך.

הנה אני יושב לי בבוקר האביבי הזה במרפסת ביתי בברלין, ומוצא לי רגע להעיף מבט, בין השאר, גם בדיטאון.
לא ייאמן, אבל אפילו מכאן נדמה ששומעים את קול שוועותיך נישאות השמיימה!

על מה ולמה, איש חביב? בוא נסתכל על כל העניין ממבט על.

לפני ימים אחדים כתבתי כמה הרהורים בעקבות ביקורי בתערוכת מינכן (עיר שונה כל כך מברלין).
נדמה שההרהורים האלה עוררו את חרונך עד שקצף זב מקצות פיך. כך לפחות נראה מהמרחק הזה.
ואתה עומד לך בפתח דיטאון, כנביא שזקנו מתנפנף ברוח, ומזהיר את כל מי שרק רוצה לשמוע מפני השרלטן ההוא, Vivaldi Audio.

הואיל ויש לי חיבה קלה לנביאים ולמטיפים בשער, החלטתי לקרוא בעיון את תגובותיך/הערותיך/השתלחויותיך.
אם נוגעים בתמציתן, ניכר מהן שכל קצפך הוא על כך שאני מתיימר לדעת,
או אפילו – שומו שמיים, חזיז ורעם - שאני יודע (עייפתי מלספור כמה פעמים הדגשת את זה) מה הוא צליל טבעי.

ובכן, מר קסנר הנכבד, אתה צודק. אתה צודק לגמרי.
ברוב עוונותי, אני מודה – mea culpa, mi fili – נדמה לי שאני יודע מה הוא צליל טבעי.

כן, יודע, לא ייאמן!

בוא תשמע סיפור מזעזע: כמי שמנגן שנים ארוכות, מדי יום, בחליליות עץ,
אני מתיימר להכריז, כשאני שומע הקלטה של חלילית, אם החלילית נשמעת כמו חלילית או כמו מקל מטאטא מפלסטיק ועם חורים.
יתרה מזאת, אני עד כדי כך שוגה באשליות עד שאני אפילו מעז לטעון שאני מזהה האם ה-Pitch הוא 440 או 415 או 392.

מה דעתך, שאכין את כתונת המשוגעים לפני שתתקשר למחלקה פסיכיאטרית כלשהי?

אללי, הידיעה, או היומרה, הנוראה הזאת גוררת אותי לעוולות שלא נשמע כדוגמתן. למשל, שאני נהנה יותר מקונצרטים חיים מאשר ממוזיקה במערכת. מילא נהנה, אני אפילו טוען בריש גלי שמוזיקה חיה היא הקריטריון העליון שלי לשפוט איכות של מערכת.

הנה אתמול בערב התארחנו אצל זוג חברים, אחד מהם המנהל המוזיקלי של תזמורת נהדרת בגרמניה. אחרי ארוחה מצוינת, וכטוב ליבו בכמה כוסיות, הוא התיישב ליד הפסנתר בסלון שלו וחבט בנו עם האפסיונטה של בטהובן.

אני מודה, מודה ומתוודה: משום מה הצליל נשמע לי טבעי. גרוע יותר, התענגתי על ההקשבה לאין ערוך יותר מאשר במערכת בביתי.
אני יודע שלא תסלח לי על כך. להגנתי, גם אני שתיתי כמה כוסיות, ואין ספק שהן שיבשו את שיפוטי.

והלאה והלאה, עמיר היקר.
אני בטוח שאודיופיליה בכלל יקרה לליבך, ואם היינו פוגשים זה את זה במפגש אנושי נורמלי – כלומר, לא מול שני מסכים – יש מקום להניח שהיינו אפילו נהנים זה מחברת זה.
אז גם אם אתה בטוח ללא שום צל של ספק שאני שרלטן המדיח לדבר עבירה ומעשים איומים את חברי הפורום התמימים,
מה דעתך לעשות את זה בשפה שבה היית משתמש, אולי, במפגש אנושי נורמלי?

חוץ מזה, איש נהדר, יום יפה בחוץ. צא לנשום קצת אוויר.

להתראות
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור