- הודעות
- 2,511
- מעורבות
- 754
- נקודות
- 113
שרשור תגובות עבור המאמר: זהירות! נמר נושך
יפה.
לגבי ה NAIM "השרירי" מאחר ו NAIM מיצרים מערכת סאונד לבנטלי, נראה לי רעיון שיווקי לא רע שמי שקונה בנטלי שם עוד 200 אלף דולר ומוצא בבגז' את המערכת הזו. ממילא בטוח שלא הוא יצטרך לסחוב אותה במעלה המדרגות לבית...
אריה
שרשור תגובות עבור המאמר: זהירות! נמר נושך
זה פשוט חוסר התאמה לרמקולים. עם הגברה אחרת הצליל נשמע הרבה יותר תלת מימדי.את הטענה שהצליל של NAIM שטוח שמעתי פעמים הרבה - לא יודע מה הגורם לזה, כשהמערכת מתפקדת היטב הצליל לא שטוח.
אריה
לגבי הקשר לכל האביזרים האחרים, יש מי שרואים בזה חיסרון ויש מי שכמוני רואים בזה יתרון. אני מעדיף - בהנחה שאני אוהב את התוצאה ולאור הניסיון שלי - לקבל מאותו יצרן את הכל. לא רוצה להתעסק עם רכיבים שונים מיצרנים שונים כי זה תהליך בעייתי מהרבה בחינות וגם מהבחינה הכלכלית. הייתי בסרט הזה.
להשוואה - אני מעדיף איפון שהוא מכשיר "סגור" ואני יודע שכל מה שאני שם בו עובר סוג של ביקורת אצל היצרן מול מכשירי אנדרואיד שהם "פתוחים" וממילא 90% מהאנשים שאני מכיר ויש להם אנדרואיד לא עושים שום דבר עם "הפתיחות" הזו. מערכת המולטי מדיה ברכב שלי עובדת עם אנדרואיד וגם ברכב אני לא יושב ומחפש זיקוקי דינור באינטרנט.
כך שכמו כל דבר בתחום - מה שנראה כחיסרון בעיניך נראה כיתרון אצל אחרים.
אריה
לא הבנתי מדוע אינך יכול להחליף כבל RCA שלך בכבל RCA שלהם?
אריה
נמר, הכל שאלה של מה אתה מצפה מתערוכה?
בתחום הזה אתה לא יכול לקבל שינוי טכנולוגי או פריצת דרך כל שנה - דרך אגב גם בתחום הטלפונים הסלולארים כבר הרבה זמן אין פריצת דרך.
אז כן התערוכה בעוד בטח גם לא תספק פריצת דרך וגם אז לא לכל חברה יהיה מוצר חדש כל שנה - אחרי הכול רובנו לא מחליפים ציוד כל שנה.
מי הם המגברים ששמעת?ולגופה של חברה. היה אצלי סט די רציני להם לפני כמה שבועות. חובר אצלי לטידל, ניגן ימים ארוכים.
מה אגיד לכם... סאונד שעבד עליו הקלח. או יותר נכון, אבד עליו הכלח.
אתה בטוח?מהיר, קיצבי, מפורט יחסית. זהו.
.
מעייף זה בדרך כלל משהו שאינו קיצבי, שאינו מהיר.שטוח כמו הבטן שלי בגיל 15, מעייף קמעה, ולא מחדש דבר. ללא בשורה.
תקרא קצת על "ה- DIN המעפן הזה" פה, אולי תחכים.מה שבכלל הביא לי את הסעיף בכל הסיפור, הוא שהחברה אונסת אותי בכח, ואני מדבר בכח - ברמת ה- BSDM עם אזיקים ואביזרים פאליים מווזלנים - להשתמש בכבלים המצ'וקמקים שלה, ולעשות הוקוס פוקוס וקומבינות מהת-ח-ת כדי לחבר ממיר שמחובר ב- BALANCED אל מגבר שעושה טובה שיש לו כניסת RCA אחת, וכל השאר זה ה- DIN המעפן הזה.
החיים קשים.וכדי להוסיף שמן למדורה, אמרו לי האנשים הטובים שקידמו את המותג אצלי בבית (והם באמת אנשים טובים), את הטיעונים הבאים:
1. "החברה חושבת שאלה הן דרכי החיבור הטובות ביותר ולכן משתמשת בהן". (הטענה מתייחסת לכבלי הרמקולים המצ'וקמקים האלה, למחברי דני-דין האלה ולהזיות נוספות כמו הכבל מקמ"ש (בדיחה פנימית של חיל קשר) שמחבר בין הפרה לפאוור.
2. "בדוק את התוצאה הסופית כמכלול, ואל תכנס כרגע להחלפה של כבל כזה או אחר". נכון. אז כדי לקנות את המוצר של ניים, ורק במקרה של ניים - ולא במקרה של אף חברה אחרת - אני צריך להחליף את כבל הרמקול שלי שעולה חדש הרבה מאד כסף; כנ"ל לגבי כבל ה- RCA שלי שגם הוא לא זול בכלל, ולהתחיל לשחק עם מגבר הפונו כדי להוריד את רמת ה- HUM (מה שלא היה קיים קודם). אחרי שסיימתי את זה אני צריך להפליץ פיתרון קומבינה לכבל ה- XLR (שגם הוא עולה כמה אלפי דולרים) מהממיר אל הפרה שלהם - ולא, אני לא יכול להשתמש ב- RCA כי זה נשמע הרבה פחות טוב. אולי אני צריך לבקש מאלדר שיבנה לי כבל מדהים שמעביר בין XLR ל- RCA, רק בשביל שאוכל להנות מהקסם הניימי.
אה, כן, ולא לשכוח שאני צריך קנות עוד סטנד כי זה 4 חתיכות. (שני ספקים, פרה ופאוור). אל דאגב, ניים מספקים גם אותו.
אתה ילד בן 4?מה שהכי אהבתי זה כפתור BALANCE צמוד לווליום, בלי מגרעת חמודה כזאת באמצע שמאפשרת לי לדעת שאני בדיוק באמצע. כאילו, אני אמור לנחש. להעמיד פלס בנאים או אנך מול הקו של הכפתור ולראות שהוא בדיוק בשעה 12. יופי.
וכל זה ראית בעיניים?וכל זה עם איכות בניה של NAD ב- 2000 ש"ח.
לכל משימה יש אוסף של יכולות הנדרשות מן המבצע אותה.כאילו... בכיאת זיבי. באיזה סרט החברה הזאת חיה?
אבל מתן, אם אפשר רגע ברצינות - שאלה אקוטית -(לא להתבלבל - הסאונד שבקע מהמגברים האלה היה טוב. פשוט לא ישב אצלי טוב, ולא היה טוב מספיק. אבל למי שמתחיל מאפס, זאת חברה שבהחלט שווה לשקול אותה. אבל כמה מאיתנו מתחילים עם מגברים שעולים 80,000 שח?)
אני למשל, מסכים איתך. מתן לעומת זאת - מדבר על ״חדשנות בצליל״ כך שנראה שיש מי שחושבים שיש למה לצפות. המצחיק אותי ההוא שעדיין הבסיס להשוואות הוא התקליט...
אריה
הסגידה הזאת למותג, גורמת לי לסלידה.מי הם המגברים ששמעת?
איזה פרה שמעת?
מהו ה-Source?
אתה בטוח?
מעייף זה בדרך כלל משהו שאינו קיצבי, שאינו מהיר.
תקרא קצת על "ה- DIN המעפן הזה" פה, אולי תחכים.
החיים קשים.
ואז מתים...
אתה ילד בן 4?
וכל זה ראית בעיניים?
לכל משימה יש אוסף של יכולות הנדרשות מן המבצע אותה.
בהקשר של שחזור מוזיקה, לניים יש את כולן.
אבל מתן, אם אפשר רגע ברצינות - שאלה אקוטית -
איך הצלחת להבין שהסאונד שבקע מהמגברים היה טוב אם הוא לא ישב אצלך טוב?
המקור הוא ממיר של Weiss DAC202 ופונו של איינשטין מחובר ל- TW ACUSTIC RAVEN AC3.מי הם המגברים ששמעת?
איזה פרה שמעת?
מהו ה-Source?
כן.אתה בטוח?
לא, זה עייף. מעייף זה חופר וגורם לך לרצות לסגור את המערכת.מעייף זה בדרך כלל משהו שאינו קיצבי, שאינו מהיר.
תודה. אני אוותר. אם הוא היה כ"כ טוב, אני בטוח שעוד הרבה חברות היו משתמשות בו.תקרא קצת על "ה- DIN המעפן הזה" פה, אולי תחכים.
רק עם ניים, כפרה. עם חברות אחרות לא.החיים קשים.
ואז מתים...
לא. אני לקוח שמצפה לקבל איכות בניה הרבה יותר טובה ממה שקיבלתי. אבל אם לא הבנת את הבדיחה, אני יכול להסביר לך אותה שוב.אתה ילד בן 4?
לא. הסתובבתי עם הת-ח-ת למגבר, התכופפתי קדימה עד הראש נגע בברך ואז הארתי עם פנס בין הרגליים כדי לקלוט את גלי האור ישירות לרקטום שלי. ככה ראיתי.וכל זה ראית בעיניים?
חוץ מבמה נורמלית. שטוח כמו קרש. ובאופן כללי, לא נשמע טוב מספיק בסט-אפ שלי. אז על איזה יכולות אנחנו מדברים? כי על סט-אפים אחרים קשה לי לחוות דעה.לכל משימה יש אוסף של יכולות הנדרשות מן המבצע אותה.
בהקשר של שחזור מוזיקה, לניים יש את כולן.
כי שומעים שזה לא מגבר זבל. שומעים שיש פירוט, יש כוח, יש מהירות. בדברים מסויימים הוא טוב מאד, בייחוד בתחום המהירות ו"קצביות" כמו שאריה קורא לזה. אבל כחוויה מוסיקלית, אצלי בבית, זה לא היה בליגה של האחרים.אבל מתן, אם אפשר רגע ברצינות - שאלה אקוטית -
איך הצלחת להבין שהסאונד שבקע מהמגברים היה טוב אם הוא לא ישב אצלך טוב?
אני למשל, מסכים איתך. מתן לעומת זאת - מדבר על ״חדשנות בצליל״ כך שנראה שיש מי שחושבים שיש למה לצפות. המצחיק אותי ההוא שעדיין הבסיס להשוואות הוא התקליט...
אריה
מתקבל הרושם שכל תחום ה-High End Audio הולך לאט לאט ודועך. חבל.
ללא ספק. ישנה הרגשה לא מבוססת על מספרים, אך על תחושת בטן יציבה, שכמות האנשים המסוגלים להכיל אוסף קופסאות בסלון שלא עושות דבר מלבד ייצור מוזיקה - הולך וקטן. וזה חבל מאד.