ונטאג' VS מודרני.


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
שמעתי המון מגברים ישנים, גם מנורות וגם טרנזיסטורים. ואתה יודע מה? אולי לא כולם אבל רובם סבלו מבעיה דומה.

בתקופת שנות ה-70 הטרנזיסטור היה בחיתוליו, דמפינג פקטור בקנה מידה מצחיק שאינו מסוגל להפעיל רמקולים קשים ולכן השליטה הייתה בקנטים. מלבד זאת הם היו חמימים באופי אך צבועים במיוחד, היה קשה למצוא מהם אחד ניטרלי מלבד קדםמגבר של קונראד ג'ונסון ישן שהיה טיבעי וניטרלי באופן מדהים.

נכון - יש צדיקים בסדום אך מבחינתי רוב המוצרים הישנים ששמעתי {וחלק מהם מכרתי} היו פשוט חסרי דינמיקה לעומת חדשים שהעמדתי מולם.

אותו הדבר הרמקולים הישנים. ברובם יחידות גדולות ואיטיות להפליא.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
ואוסיף על נמר.

הבעיה שאנשים היום עושים את ההשוואה עם מגברים שנראים להם מספיק יקרים ובאמת שווי ערך.

היום יש הרבה ECONOMY באיכות טובה. אבל איך אומרת הפרסומת : "זה טוב, אבל זה לא מצויין"
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
בשביל לקבל מוצר מצויין היום צריך להיות אלפיון עליון או למכור את המשפחה !
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
נמר , בשנות ה80-90 היו כמה דברים שהיום היו יכולים לעשות בית ספר לכמה מגברים . אם תקח את המגבר הספק של מרנץ , ותחדש את הקבלים שנאים , אני חושב שתופתע . אם תקח את הסיירוס 1 של מישיון , אני גם חושב שתופתע (את הדגמים הראשונים לפני שהחברה הזו שינתה אותם ).
ולגבי DF אני מציע שתבדוק את הנתונים של מקינטוש ישנים , ושל ההאפלר הראשונים
זה מה שעולה לי כרגע בראש אם אזכר ביותר אומר

ולגבי מחיר . אם אני מסתכל על העובדה שלפני כעשור בשביל לקבל מערכת מעולה יכולת לצאת ב20-30K , כשהיום אתה צריך לפחות 30-40 לאותם יכולות , ואם אתה רוצה לשדרג באופן משמעותי , אתה נכנס לסיפור של 50K ומעלה . אז היום אתה לא צריך להיות אלפיון עליון , אבל בקצב הזה עוד מעט תצטרך
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
למקינטוש הישנים נניח יש DF שלא עובר את ה-50 גג 60.
נראה לי שלמגבר של צחי יש DF של 19 או משהו כזה.

לא בדקתי מרנץ ישן. אבל אונקיו, קנווד, פיונירים למיניהם, פישר, ימהה ועוד כמה כאלה עברו אצלי בבית ותמיד חוברו לסטאפ מסקרנות.

ברוב הפעמים הייתי מנענג בהתחלה, אחר כך מבין שהעונג הופך להיות למטרד מוסיקלי בהשוואה למגברים חדשים שעוברים אצלי מידי שבוע.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני חושב שהיום עד 15 ש"ח אפשר לקנות מערכת נהדרת לחדר של עד 4X4 ממש ללא בעיה.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אורי , מערכת נהדרת ו/או מעולה זה יחסי (בכלל כול המילים המתארות מצב ערכי מסויים ) , אז אני מדבר על מה שיספק אותי

נמר ניסית את המגברים הספציפיים שהזכרתי ? אני לא ממש מכיר את כול הווינטאג' שיש אבל את אלו שאני מכיר אני מכיר טוב . ואם תרצה תוסיף לזה את הפאוור של קווד מנורות הישן (לא את הפרה)
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
נמר
למקינטוש יש שנאי ביציאה של המגבר אחרי שלב הטרנזיסטורי !!
השנאי מראה לטרנזיסטורים התנגדות קבועה כך ששלב ההגברה לא מתמודד עם התנודתיות של התנגדות הרמקול , ולצד של הרמקול ישנם 3 חיבורים לרמקולים עם התנגדויות שונות 2\4\8 אום , כך שמושגת הטעמה טובה יותר נין המגבר לרמקול !
השנאי גם חוסם פיד בק (חשמל חוזר או מה שזה לא יהיה ) כך שהנתון של דמפינג פקטור לא רלוונטי במיקרא של המקינטוש .

ישנו נוסף לגבי מגברים ישנים :
נכון שבטרנזיסטורים של היום יש התקדמות (מזעור , הספק ,לא בטוח שבסאונד יש שיפור ) , אבל בחלק גדול של המוצר ישנה נסיגה - אני מתכוון לחלק ה LOW END של המוצר , כל הברזלים , (שנאים פוטנציומטרים כבלים ונגדים ,חיווט , הלחמות , כרטיסים אלקטרוניים ) כל הרכיבים האילו נבנו אז בצורה יותר מסיבית ללא פשרות ובסטנדרט צבאי !
כיום רק ניתן לחלום על רמת בנייה כזו !!!!!!
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
נמר
למקינטוש יש שנאי ביציאה של המגבר אחרי שלב הטרנזיסטורי !!
השנאי מראה לטרנזיסטורים התנגדות קבועה כך ששלב ההגברה לא מתמודד עם התנודתיות של התנגדות הרמקול , ולצד של הרמקול ישנם 3 חיבורים לרמקולים עם התנגדויות שונות 2\4\8 אום , כך שמושגת הטעמה טובה יותר נין המגבר לרמקול !
השנאי גם חוסם פיד בק (חשמל חוזר או מה שזה לא יהיה ) כך שהנתון של דמפינג פקטור לא רלוונטי במיקרא של המקינטוש .

ישנו נוסף לגבי מגברים ישנים :
נכון שבטרנזיסטורים של היום יש התקדמות (מזעור , הספק ,לא בטוח שבסאונד יש שיפור ) , אבל בחלק גדול של המוצר ישנה נסיגה - אני מתכוון לחלק ה LOW END של המוצר , כל הברזלים , (שנאים פוטנציומטרים כבלים ונגדים ,חיווט , הלחמות , כרטיסים אלקטרוניים ) כל הרכיבים האילו נבנו אז בצורה יותר מסיבית ללא פשרות ובסטנדרט צבאי !
כיום רק ניתן לחלום על רמת בנייה כזו !!!!!!

:)
מצחיק שאדם משוכנע מצליח לאט לאט להסביר למה הוא משוכנע ואז זה מתחיל להשמע הגיוני, יש מקרים בקטע של בניית המוצרים שזה נכון, באופי הכללי של הדברים, לא בפרט במקרה הזה.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
:)
מצחיק שאדם משוכנע מצליח לאט לאט להסביר למה הוא משוכנע ואז זה מתחיל להשמע הגיוני, יש מקרים בקטע של בניית המוצרים שזה נכון, באופי הכללי של הדברים, לא בפרט במקרה הזה.

ריכטר למה הכוונה "לא בפרט במקרה הזה "
אני את המקינטוש קניתי משמיעה בלבד , לא היה לי שמץ של מושג לגביי עולם הוינטג , כאשר בגלל שאני והמוכר לא הגענו לעמק השווה מיד ניזדמר לי לבדוק עוד מקינטוש אחד ומרנץ וגם מגבר דיגיטלי בבניה עצמית עם מודול של פיליפס , כך שההחלטה היתה נטו שמיעה .

נמר
המרנץ שבדקתי משנות השבעים עם דמפינג פקטור של מעל 100 !
תבדוק טוב - המקינטושים החדשים (עם הספק של 600 W לצד ) מיצרים 100 DF בלבד בגלל שנאי היציאה שמבטל את הפידבק של הרמקול לטרנזיסטור .
אני ואתה שומעים שונה לגמרי : אני בודק מה מגבר עושה לחויה הכללית שלי בזמן שאני שומע מוזיקה , אתה מנתח פלסטי - בשניות אתה עולה על בעיה מינורית שאני מעולם לא היתי עולה עליה .
אני מחפש ציוד שמדבר לרגש שיצמרר אותי .
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
צחי.

אלוהים נימצא בדברים הקטנים אז כנראה שהם חשובים.

כאשר אני כותב אני אכן מחפש חסרונות ויתרונות, רוב הציוד שאני מקבל הוא טוב מאוד ולכל אחד מהם אפשר למצוא חסרונות.

המערכת שלי לדוגמה גם כן סובלת מחסרונות מסויימיים ואני בהחלט יכול לחיות איתם, אבל אני מעדיף לצמצם אותם ככל היותר. מדוע שאתה לא תשאף לאיזו שהיא שלמות במערכת שלך? שאתה תוכל להגיד זהו היא בדיוק מה שאני רוצה.

כנראה שהראש שלנו עובד אחרת, אני לא מוכן להיתפשר על בינוני, קרוב, ליד, בערך וכ"ו. אודיופיל אינו יכול להיות אודיופיל אם הוא ניכנע לחסרונות ומחפש רק שישמעו ואם זה לא בדיוק כמו שהוא רוצה אז לא נורא. זה פשוט לא זה, זה לא נכון אבל לעומת זאת זה הרבה יותר קל.

הרמקול לא מספיק פתוח? האקולייזר יתקן.
המקור אינו מפורט? נרים גבוהים.
הקרוס אינו תקין? שוב ניפנה לאקולייזר.
המיקומים לא טובים? רום קורקשיין.

וזה מוביל את אותו אודיופיל לתחושה כי כל המקורות נישמעים זהה, כל מגבר עם אותם נתונים ישמע זהה, אין הבדלים בין כבלים, לא צריך לטפל בחשמל ועוד.

וזה למה?
כי בסופו של דבר אותו אודיופיל חי בפשרה אחת גדולה, הוא אינו מחמיר עם עצמו, אינו מוכן/מסוגל להשקיע ואוטומטית מפתח אג'נדות שהן אינן נכונות כי זה הכי קל.

הדרך למערכת מושלמת עבור אודיופיל אינה יכולה להיות קלה ואין כאן קיצורי דרך, אקולייזר אינו מסוגל לתקן בעיות אלה רק להכהות אותן ולגרוע במקום אחר, מקור לא איכותי הורס את המוסיקה, רמקול שאינו ממוקם נכון לא יוכל להגיע לתוצאה, מגבר שחסר בשליטה לא יביא רמקול לתוצאה גם אם ימוקם בצורה מושלמת.

חשוב להבין כי במוסיקה אין רק שיכבה אחת, אין רק את מה שאתה שומע בכלליות, יש הרבה מאחור - הרמוניות, פרטים, איזון, דיוק, מהירות, הפרדה, משקל ועוד טונות של פרטים שחייבים לתת להם יחס. כמובן שאין מושלם אך יש הכי קרוב לכך ולזה מגיעים כאשר מסתכלים על הדברים הקטנים שהופכים לדבר אחד גדול - מוסיקה!
אתה תבחר מה אתה רוצה? להיתייחס להכל באופן כללי או לחפש את מה שאלוהים מחפש.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אחוני

האקוליזר זה רק בררת מחדל עד שאני אתקן את הבעייה בקרוס !
אני בהחלט שואף לשלמות במסגרת התקציב שלי !!!!
אבל אתה יודע אן כזה דבר מושלם גם לא במליון שח , השאלה היא על מה אני מוכן להתפשר .
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
ריכטר למה הכוונה "לא בפרט במקרה הזה ".



יש מקרים בקטע של בניית מוצרים שעליו דיברת שיש יתרון למוצרי יוקרה ישנים בפן של איכות הבנייה וההשקעה בכל מכשיר, זה נובע ממגוון סיבות. ככל שתלך אחורה בזמן לרוב תמצא יותר אנשים שבונים את המכשיר ביותר זמן ויותר פיקוח. אז באספקט הצר של 'איכות הבנייה' אני יכול להסכים שהושקע הרבה בבנייה. זה לא חיסון נגד חלודה או נגד חומרה מיושנת.

"לא בפרט במקרה הזה " - כי אין לי מושג מה הסטנדרטים של המגבר הזה, מתי הוא נבנה, איך נראה פס הייצור שלו אז לעומת היום [ אולי היום דווקא העובדים יותר זולים ? כי כל השאר יותר זול ] וכל מיני זוטות כאלו, לכן התייחסתי באופן כללי מאוד.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אני יכול לומר לך שפס היצור בכול הנוגעה לברזלים ( שנאים פוטנציומטים .... ) מקינטוש שמרה על אותו פס יצור , לפי האתר שלהם אותה אישה עוסקת בליפוף שנאים 30 שנה .
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
סיפורי וינטאז

איכות הבניה היום, לחברות שמוכנות להשקיע (ויש כאלה) בגדול, טובה הרבה הרבה יותר מפעם.

הסיבות רבות ונובעות ממחקר במדעי החומרים והמיקרואלקטרוניקה ש"זלג" למוצרי אודיו:

1) רכיבים שפעם לא היו (נגדי מטאל פילם, למשל, או דיודות מהירות, קבלים מחומרים מודרניים שפעם פשוט לא היו קיימים, סוגי טרנזיסטורים ועוד).
2) שיטות ההרכבה ורכיבי ההרכבה טובים יותר: החל ברכיבי SMD, המשך בחומרים של המעגל המודפס עצמו, בבדיל עם מוליכות טובה יותר (בדיל כסף, למשל), ועוד.
3) ההבנה לגבי מה שחשוב לצליל: חיווט טוב יותר, קיצור מסלול הסיגנל, מעגל מודפס רב שיכבתי, ועוד.

ומעבר לזה, ההתיישנות הופכת מכשירים "זקנים" למכשירים שלא נשמעים כבר בכלל כמו המקור:

1) למגבר בן עשרות שנים כל הרכיבים כבר לא ב - SPEC. זה אומר ששום קבל לא בערך המקורי שלו, ושום נגד לא בערך המקורי שלו.
2) כל נקודות ההלחמה עברו קורוזיה ברמה זו או אחרת ומכניסים התנגדות אומית למעגל.
3) קיבול פרזיטי על המעגל המודפס בגלל לכלוך, שמנים, שומנים וכ"ו.

בקיצור, מבחינת בצועים (לא נוסטלגיה, אופנה או סיגנון) פולסווגן חדשה עדיפה בהרבה על קדילק בת 40.
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
1,002
מעורבות
57
נקודות
48
אגב אייל לגבי המכוניות זה לא מדוייק. עשו מבחן כזה בTOP GEAR.
http://www.youtube.com/watch?v=Fc7YNn7e0u8

אורי - אכן סרטון מגניב, אבל יש עוד כמה דברים בביצועים של רכב שאינם 0-100...
ובד"כ הסיבה העיקרית למה שראית הוא איבזור יתר ולכן משקל יתר של המכוניות החדשות,
זה בהחלט לא מעיד על עוצמת מנוע\מומנט וכדומה.

אבל מה - סרט מגניב.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
ברור, נו זה בשביל הצחוקים , קצת הומור.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אייל בכמה מאות שקלים ניתן לרענן מכשיר ישן !
טיפול של החלפת כבלים ונגדים , חידוש הלחמות ,וניקוי קורוזיה -בסביבות 700 שח .
זה 99% חדש .
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
ממש ממש לא

להחליף את כל הרכיבים של מכשיר?

כולל פירוק ושאיבת כל נקודות ההלחמה?

אני לא חושב שאתה מודע לעלויות, אבל זה יותר קרוב ל - 7000 ש"ח מאשר ל - 700.

( אגב, זה בלי לקחת בחשבון שרוב הרכיבים בכלל לא ניתו לזהות בגלל הסימונים שנמחקו).
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור