לא רלוונטי
הראש "מייצר" (נו, בערך) מוזיקה; לוקח מה שיש בתקליט, מעביר הלאה להגברה. הוא עובד בתחום המוזיקלי. שני האחרים הם שרתים טכניים (ולא שאני מזלזל).
פסנתרן, פסנתר, במה ואקוסטיקה נורא חשובים ברסיטל, אבל מי שמייצר את הקול, נאמר הזמר, הוא העיקר. השאר תומכים.
בקיצור: מה שקובע זה לא סדר הפעולות, אלא סדר החשיבות בהקשר שלשמו נתכנסנו - הפקת מוזיקה.
לא. הראש, לא משנה כמה הוא טוב, יתפקד רע מאוד אם יותקן על זרוע גרועה. במילים אחרות, לא משנה עד כמה הראש שאתה רוצה להשתמש בו הוא טוב, מה שמגדיר את יכולת התפקוד שלו זו הזרוע. מה שמגדיר את יכולת התפקוד של הזרוע זה הפטיפון. הפטיפון מכיל עוד כמה איכויות שקובעות את התוצאה שניתן לקבל מהראש.סליחה אריה, אבל התגובה שלך אינה מתייחסת למה שכתבתי.
העובדה שזרוע, כמו הפטפון, צריכה לתפקד נכון, אינה בלופ של הדיון. זה נתון, זה נדרש, זה מובן מאליו.
אלא שאלה משרתים את הראש, שהוא-הוא זה שמעביר את האות המוזיקלי-מכני מהתקליט וממיר אותו לאות מוזיקלי-חשמלי שבסוף אמור להגיע לאוזן שלנו.
גם המסקנה שלך, שמוצאת ביטוי "לשיטתך", לא בדיוק נגזרת ממה שכתבתי. לא ממש מהפרקטיקה שלי בעניינים אלה.
לא. הראש, לא משנה כמה הוא טוב, יתפקד רע מאוד אם יותקן על זרוע גרועה. במילים אחרות, לא משנה עד כמה הראש שאתה רוצה להשתמש בו הוא טוב, מה שמגדיר את יכולת התפקוד שלו זו הזרוע. מה שמגדיר את יכולת התפקוד של הזרוע זה הפטיפון. הפטיפון מכיל עוד כמה איכויות שקובעות את התוצאה שניתן לקבל מהראש.
אריה
בוודאי. חבר את המקור המעולה שלך לרמקולים בשקם אלקטריק - וזה יישמע זוועה.
חבר מקור סביר למגברי מופת ורמקולים כבירים - ותקבל תוצאה טובה יותר.
אז לפחות כאן זה לא עובד.
שים את רכיבי המערכת שלך על מעמד עשוי מדיקט, מחובר בניטים - וזה יישמע לא משהו.
לאחר מספר חודשים קנה מעמד כמו שצריך, נגיד של פיניט אלמנט, ופתאום כל הגועל נפש נעלם, הכל צלול, הבס כמו שצריך ובכלל. מסקנה: המעמד הוא החלק הכי חשוב. למה? כי הוא עשה את השינוי ההוא.
אם בכל זאת רוצים משהו מסודר יותר בדיון הזה, הפתרון יהיה באותו סוג רכיב שהמייצגים שלו יוצרים את ההבדלים הגדולים והמשמעותיים ביותר. אם מכניסים את הרכיב היחיד שעושה בפועל את המוזיקה ששומעים, ויש לו גם אינטראקציה ישירה עם החלל, מגיעים לרמקול.
מי בכלל נוגע בכפתור הזה?יסלחו לי מכובדיי הכותבים
אבל
החלק החשוב ביותר במערכת הוא
כפתור ההדלקה
בלעדיו, החדר,הפאזות,הכבלים,הרמקולים בכלל בכלל לא חשובים.
מי בכלל נוגע בכפתור הזה?
אריה
נראה לי שהדוגמאות נוטות מעט להקצנה. לדעתי החלק החשוב הוא שהמערכת תהיה מאוזנת מבחינת רמת המרכיבים שלה. לאחר שהמערכת מאוזנת הנטייה שלי לחשוב שהסדר שמשפיע בצורה המשמעותית ביותר הוא המקור והלאה בטור עד לרמקולים. כל זאת כמובן בחלל נתון שגם הוא כמובן אחד ממרכיביה וצריך להילקח בחשבון כשחושבים על שדרוג למשל.
יחד עם זאת, אני חושב שיש מרכיבים שגם אם נשקיע בהם סכומי עתק, השינוי\השיפור (שזה אכן לא אותו דבר אבל סובייקטיבית זה עשוי להיות זהה לעיתים) לא יהיה כל כך משמעותי כמו מרכיבים אחרים (בעניין זה אני כולל חיווט, חשמל... בתנאי כאמור שמלכתחילה המערכת מאוזנת)
מאוזנת זה לא אומר טוב. הכוונה שהמרכיבים פרופורציונליים, על אף שיכולה להישמע רע למישהו, זה ״צועק״ כשיש פער ניכר בין מרכיבי המערכת.זה נכון,שהכל טוב אז הכל טוב,
כנראה לא שמת לב שכתבו כאן שזה
אורך שנים להגיע למיטב.
מאוזנת זה לא אומר טוב. הכוונה שהמרכיבים פרופורציונליים, על אף שיכולה להישמע רע למישהו, זה ״צועק״ כשיש פער ניכר בין מרכיבי המערכת.
מהניסיון הקטן שלי אני מסיק שכל שינוי לטובה במערכת מושך אותה כל הזמן קדימה לשיפור אחרי שיפור, כל פעם חלק אחר מרגיש לנו ש״פוגע״ באיזון הזה ואם נשנה רק אותו.... ובכלל עם הזמן גם הטעם לעיתים משתנה, או מבקש להתגוון. לאורך השנים אני לא רק רוצה לשפר את המערכת אלא אני מחפש גם דברים אחרים והטעם האישי שלי משתנה מכל מיני סיבות.
בלי לפגוע, יצאת למים עמוקים
אולי מוקדם מידי
למה מוקדם? למה עמוקים?
עם תקציב כבד, הכוונה נכונה והתנהלות אינטליגנטית, אין בעיה להרים מערכת מעולה ומספקת "במכה אחת". ואז לעדכן רכיבים ממנה כל 5-10 שנים. אם בכלל.
לא הבנתי. אז בהינתן תקציב "כבד", מה האלטרנטיבה?לאוהב את התחום מתחיל,
זה מתכון ל merry go around,(סחרחרה)
עדיף ללמוד לשחות ואז לצאת למים
עמוקים.
לא הבנתי. אז בהינתן תקציב "כבד", מה האלטרנטיבה?