התייעצות טרנספורט


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אריה השאלה היא למה להתחייס לדברי היצרן הזה כאל דברי אלוהים חיים.
אני משוכנע שיש יצרנים מכובדים לא פחות שיסתרו אותו.

ואז מתייחסים לדברים שלהם כמו אל דברי אלוהים חיים...

אנחנו יכולים לשפוט רק לפי האוזניים.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
בנגנים הזולים אין יציאה מאוזנת (XLR) דבר שלדעתי חסרון.
זה חסרון תיאורטי, למעט בעניין רמת הרעשים, שלפעמים היא ממילא נמוכה די הצורך.

בפועל לא אוטומאטית fully balanced עדיף מבחינת איכות הסאונד הנשמע לאוזן על single ended, ולפעמים במובהק להיפך.

זה תלוי בתיכנון של שני המכשירים שמחברים ביניהם, כולל כנראה ביכולותיהם ובהעדפותיהם של המהנדסים.

ה-Bel Canto האמור היה Balanced בסטריאו. לא עזר לו הרבה...

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
אריה השאלה היא למה להתחייס לדברי היצרן הזה כאל דברי אלוהים חיים.
אני משוכנע שיש יצרנים מכובדים לא פחות שיסתרו אותו.
ואז מתייחסים לדברים שלהם כמו אל דברי אלוהים חיים...

אנחנו יכולים לשפוט רק לפי האוזניים
"הקטע" פה זה איכות ללא פשרות.
האלטרנטיבה הרלוואנטית להתייחסות לדברי הייצרנים ואנשי השיווק שלהם, וה"קטעים" המיוחדים שלהם שבאמצעותם הם מוכרים, וכל ענייני המיתוג , ומה "הי-אנד" ומה לא, ו-PoO, וכו', היא אכן לשפוט לפי האזניים.

גם אם יצרן אחד מספר סיפורים על "איכות ללא פשרות", כדוגמה למצב כזה, ומקטין פונציונאליות ו/או משתמש בחלקים סופר מדוייקים, עדיין מתכנן כישרוני בחברה אחרת יכול לעקוף בסיבוב את המוצר של הראשון למרות עודף פונקציונאליות וחלקים רגילים לגמרי. יתכן שפחות פונקציונאליות ושיפור החלקים הייה משפר את התוצאה עוד יותר, אבל זה לא משנה.

רק שלפעמים כל הקשקושים וה"אמיתות" מסביב, עם או בלי מרכאות, משפיעים מאוד חזק גם על מה ששומעים דרך האוזניים, עד כי הטייה מוחלטת.

תיאורטית, הייה עדיף לחיות עם כל מכשיר במשך תקופה בלי לדעת מהו, ולהישאר עם מה שאוהבים, רק שזה לא כל כך ישים...

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
יכול גם להיות שמחלקת השיווק של יצרן, כל יצרן, אומרת אמת.

אריה
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
בפועל לא אוטומאטית fully balanced עדיף מבחינת איכות הסאונד הנשמע לאוזן על single ended, ולפעמים במובהק להיפך.

זה תלוי בתיכנון של שני המכשירים שמחברים ביניהם, כולל כנראה ביכולותיהם ובהעדפותיהם של המהנדסים.

fully balanced אמיתי ז"א הפרדה מוחלטת של מינוס והארקה ואמור למיטב הבנתי לשפר
דינמיקה ע"י הורדת רצפת רעש.

במקרה שלי - פרה/פאואר לקסמן 800 + d06 אמור לתת תוצאה מיטבית ב XLR
לא ניסיתי כבלי RCA
כל הניסויים שכן ערכתי היו מחשבתיים כמו למשל האם כבלי RCA יקרים יאפשרו
תוצאה טובה יותר מכבילת XLR פשוטה יחסית (במקרה הנ"ל)

רעיונות?
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
542
מעורבות
250
נקודות
63
שלום, שאלה קטנה בהמשך לדיון כאן, האם חיבור בין הקומפקט לממיר דרך יציאת ה AES\EBU זהה מבחינת האפשרות ליצור בעיית אי התאמה בין השעונים ?
תודה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
fully balanced אמיתי ז"א הפרדה מוחלטת של מינוס והארקה ואמור למיטב הבנתי לשפר
דינמיקה ע"י הורדת רצפת רעש.

במקרה שלי - פרה/פאואר לקסמן 800 + d06 אמור לתת תוצאה מיטבית ב XLR
לא ניסיתי כבלי RCA
כל הניסויים שכן ערכתי היו מחשבתיים כמו למשל האם כבלי RCA יקרים יאפשרו
תוצאה טובה יותר מכבילת XLR פשוטה יחסית (במקרה הנ"ל)

רעיונות?
זה לא "משפר דינאמיקה". זה מוריד את רצפת הרעש, שזו חייה אחרת, שמשמעותית רק אם היא גבוהה.

אם היא מספיק נמוכה, שזה בדרך כלל המצב, זה בכלל לא משנה שהרעש הזה שם, והיכולות הדינאמיות -- והאחרות, החשובות לא בהכרח פחות -- תלויות בדברים אחרים.

מדובר בטכנולוגיה אחרת, של הגברת כל חצי גל בנפרד וחיבור יחד, עם יתרונות וחסרונות ובעייתיות מעבר לרעש.

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
הורדת רצפת הרעש לא מגדילה תחום דינמי?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
הורדת רצפת הרעש לא מגדילה תחום דינמי?
מגדילה את התחום הדינאמי התיאורטי המקסימאלי שהמיכשור מאפשר, אבל בדרך כלל זה בכלל לא מתחיל לעניין, כי מה שכן מעניין זה הטווח הדינאמי של המוסיקה שמופיעה בהקלטות, וגם זה לא ישירות מה שמעניין, אלא התחושה שאתה מקבל לגבי הניגוד הדינאמי בין חזק וחלש, שאני לא בטוח שזה בכלל מדיד, ובוודאי לא בצורת ההפרש האבסולוטי בין הצליל החזק לחלש.

בזמנו, כשהייתי מקליט בטייפ קסטות, שמתי לב שמה שנמדד (ע"י המחוונים) כצליל החזק ביותר לא הייה בהכרח הצליל שנשמע החזק ביותר.

תחושת הדינאמיות כנראהה קשור יותר לעניינים של מהירות ההתגברות/דעיכה של הצליל, של המלאות של הצליל, וכאלה, וזה שייש רעש זניח ברקע לא משפיע על זה הרבה, אם בכלל.

כל האמור ברמה אינטואיטיבית ובערבון מוגבל.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
יכול גם להיות שמחלקת השיווק של יצרן, כל יצרן, אומרת אמת
כמובן. אנחנו יודעים שאתה בונה על זה. אחרים קצת מפקפקים אפילו בשאלה אם הם אומרים את האמת "שלהם"...
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אם רצפת הרעש יורדת - דבר שאמור להיטיב עם הצלילים החרישיים ולכן אמור להיות שמיע
בז'אנר הקלאסי ( בפרט יצירות מופת כמו 4:33 ) אבל לא רק
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
אם רצפת הרעש יורדת - דבר שאמור להיטיב עם הצלילים החרישיים ולכן שמיע בעליל
בז'אנר הקלאסי ( בפרט יצירות מופת כמו 4:33 ) אבל לא רק
אם רצפת הרעש נמוכה מראש, וזה בדרך כלל המצב, לפעמים באיזור 100dB- ולמטה מזה, כך שאיננה שמיעה כלל ממילא, זה שתנמיך אותה ב-6dB נוספים (שזו מידת ההשפעה של חיבור fully balanced) לא ישפיע/ייטיב בצורה מורגשת.

לעומת זאת, אם אחד או שני המכשירים שביניהם מחברים מתפקד בצורה עדיפה במובהק ב-single ended, וייש מצבים כאלה -- נתקלתי בהם לא אחת -- ההבדל לרעת ה-balanced יהייה מובהק וחד משמעי.

באופן כללי, כשייש מצב מורכב, להתמקד רק באספקט אחד שלו, ולהסיק ממנו מסקנות, עלול בקלות להביא למסקנות לא נכונות.

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
לעומת זאת, אם אחד או שני המכשירים שביניהם מחברים מתפקד בצורה עדיפה במובהק ב-single ended, וייש מצבים כאלה -- נתקלתי בהם לא אחת -- ההבדל לרעת ה-balanced יהייה מובהק וחד משמעי
זאת אפשרות, למשל כניסת ה XLR במנלי סנפר היא לא באמת כזו,(המינוס והאדמה מתחברים
מיד לאחר מכן - לא להתווכח, יש לי את הסכמה!) אני מתכוון לbalanced אמיתי !
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
כל הזמן כתבתי במפורש שהכוונה היא ל-fully balanced, כלומר "אמיתי". זה הייה תחום הדיון לכל אורכו.
סתם חיבור XLR שאינו fully balanced אינו מעניין בכלל, ואינו נושא לוויכוח.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
שלום, שאלה קטנה בהמשך לדיון כאן, האם חיבור בין הקומפקט לממיר דרך יציאת ה AES\EBU זהה מבחינת האפשרות ליצור בעיית אי התאמה בין השעונים ?
תודה

AES\EBU הוא פרוטוקול תקשורת להעברת אודיו בין שני מכשירים. במקור הוא נכתב לצרכים של אולפני ההקלטות ושל רשות השידור האירופאית.

הפרוטוקול איננו מגדיר מה לעשות במתחם של סינכרון שעונים.

בשל הסביבה שלה נועד הפרוטוקול ליישום (נועד לא אומר שאיננו מיושם במקרים אחרים) המקובל הוא שהקומפוננטה האחרונה שמקבלת את האות הסיפרתי היא זו שאחראית לסנכרן שעונים או לתת שעון אם אין כזה.

מניסיון שלי:

היצרנים יודעים שהממיר (DAC) הוא האחרון בשרשרת האודיו ולכן הוא זה שאחראי על השעון. לפעמים,זה קורא אוטומטית ולפעמים מצריך קינפוג (בחומרה או בתוכנה) של המשתמש,תלוי בתיכנון וביישום של היצרן. הדרך לברר זאת זה לקרוא בדוקומנצטיה של יצרן המכשיר.

HIH

מנחם
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
AES\EBU הוא פרוטוקול תקשורת להעברת אודיו בין שני מכשירים. במקור הוא נכתב לצרכים של אולפני ההקלטות ושל רשות השידור האירופאית.

הפרוטוקול איננו מגדיר מה לעשות במתחם של סינכרון שעונים.

בשל הסביבה שלה נועד הפרוטוקול ליישום (נועד לא אומר שאיננו מיושם במקרים אחרים) המקובל הוא שהקומפוננטה האחרונה שמקבלת את האות הסיפרתי היא זו שאחראית לסנכרן שעונים או לתת שעון אם אין כזה.

מניסיון שלי:

היצרנים יודעים שהממיר (DAC) הוא האחרון בשרשרת האודיו ולכן הוא זה שאחראי על השעון. לפעמים,זה קורא אוטומטית ולפעמים מצריך קינפוג (בחומרה או בתוכנה) של המשתמש,תלוי בתיכנון וביישום של היצרן. הדרך לברר זאת זה לקרוא בדוקומנצטיה של יצרן המכשיר.

HIH

מנחם
אני לא מבין בזה מעבר לרמת העקרון הכללי, וניסיתי קצת לקרוא על זה.

ב-Wikipedia (תחת הערך AES3, שהוא המונח הרשמי עבור AES/EBU), מה שכתוב זה שבעצם הקצב שבו המקור -- הראשון בשרשרת -- שולח את ה-frames זה מה שקובע בעצם את השעון.

כאן יש הסבר יותר מפורט (במיוחד בקטע "Simple Synchronisation"), וגם כאן נראה שדווקא השולח הוא הקובע.

בכל מקרה, לא ברור לי עניין ה"אחריות" על השעון כל זמן שאין דרך מוסכמת לסינכרון או לקביעה ומהי.

ומכל אלה, לא ברור אם AES3 (שהוא בעצם הגירסה ה"מקצועית" של ה-S/PDIF ה"ביתי") משפר במשהו, ואיך, את ענייני הבעייתיות בתיאום שעונים בין מכשירים. התרשמתי שלא, אבל ייתכן שזה נובע מאי-הבנה.

עמיר
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
519
מעורבות
194
נקודות
43
עמיר, להלן תשובה מחברת cec על שאלה ששאלתי לגבי תיאום שעונים בין נגן cec cd5 או טרנספורט cec tl5 לדאק חיצוני.

You may use CD5 as CD Transport in addition to CD Player and Digital audio player.

CD5 does not equip with any clock exchange function. CD5 just supplies digital signal (SPDIF) to your D/A converter.

TL5 is just equal to the CD5 transport section. Talking about jitter CD5 as the CD player might be better than TL5 plus other D/A converter. But it greatly depends on what grade of D/A converter will be used
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
542
מעורבות
250
נקודות
63
תודה רבה למי שענה לי על עניין ה AES\EBU . אני אברר עם יצרן ה dac שלי ואשתף אתכם בתשובה לכשתתקבל.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כמובן. אנחנו יודעים שאתה בונה על זה. אחרים קצת מפקפקים אפילו בשאלה אם הם אומרים את האמת "שלהם"...
אני לפחות לא האמנתי לבל קאנטו או איך שהם נקראים ועד היום עוד לא שרפתי עשרות אלפי דולרים על אף מערכת.... לא בטוח שאני הוא זה שצריך לבדוק איזו אמת של איזה יצרן...

ענית בנושא טכני בהקשר לפרוטוקול ואמרת, וזה מכובד, שאתה לא יודע ובדקת בוויקיפדיה. אז איך אתה ואחרים כמובן, יכול בכלל להתמודד עם הצהרות שמערבות ידע הנדסי מעמיק? מי שלא יודע, לא בנה ולא תכנן אף מכשיר בחייו, וכל הקשר שלו לאודיו מתבטא בכך שהוציא עשרות אלפי דולרים על ציוד שהוא אוהב, חוסר האמון שלו בהתייחס לטענות שדורשות ידע הנדסי מעמיק הוא כמידת האמון שלו בקיומו או באי קיומו של אלוהים.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני זוכר שהסתובב בלוחות ולדעתי הוא היום אצל דני בכור, הדגם הבכיר ביותר של ROTEL.
נראה לי שקשה להשיג טרנספורט ברמה כזו במחיר שפוי.
תמיד אהבתי את רוטל. עוד שתעשיית ה- סי די הייתה בחיתוליה, הם הוציאו מכשירים זולים יחסית עם צליל מדהים.

אריה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור