מה הופך רמקול לטוב יותר לקולנוע ומה הופך רמקול לטוב יותר למוסיקה?
אין דבר כזה רמקול טוב למוזיקה ורמקול טוב לקולנוע, היות ומוזיקה וקולנוע חד הם.
מוזיקה היא חלק בלתי נפרד ומהותי מכל סרט.
היכולת של הרמקול לשחזר את אותו פס קול מוזיקלי, היא דרמטית לצורך ההנאה הכוללת מאותו סרט.
חלק מהסרטים שהפכו לקלאסיקות, אותה הילה, אותה הכרה, נולדה גם כתוצאה מפס הקול המוזיקלי שעטף אותם מכל כיוון אפשרי.
אם הרמקול לא מסוגל לנגן את המוזיקה, המנוגנת במהלך הסרט, של האנס זימר, או ג'ון סטיוארט, או הנרי מנסיני ורק משחזר (לכאורה) רעש של טנק, או צרור יריות, זה לא באמת רמקול טוב, אלא בחזקת רמקול מאוד מוגבל...סוג של בום בום...והוא לחלוטין לא יספק כרמקול קולנועי טוב.
הכשל נוגע להגדרה מהו בעצם רמקול טוב, ברגע שנגדיר זאת נכונה, יהיה קל להבין שאותו רמקול יהיה מסוגל לנגן את המוזיקה של ג'רי גולדסמית' דרך קובוז, או לחילופין במהלך צפייה בצ'יינהטאון.
האם הדרישות של אנשי הסטריאו שונות מהדרישות של אנשי הקולנוע?
לחלוטין לא.
בשוליים, תמיד נתקל באיש סטריאו המתעקש להקשיב אך ורק לג'אז מסוג מאוד מסוים ולכן, מבחינתו, הרמקול שלו הוא רמקול טוב.
באותה מידה, נתקל בצופה מסוים, שיתעקש לראות אך ורק סרטי דרמה כבדים, מבוססי דיאלוגים וגם עבור אותו צופה, הרמקול המשמש אותו, הוא כמובן רמקול טוב.
העניין הוא, שהרוב המוחלט, הן של אנשי הקולנוע והן של אנשי הסטריאו ידרשו מהרמקולים שלהם להיות מסוגלים להעביר את כל החוויה:
הרכות הנדרשת, ביחד עם הדרמה, ברגע שזו צצה, הם ידרשו שהקול האנושי יהיה טבעי ובטונאליות מסוימת והם ידרשו שהרמקול יהיה דינאמי, רזולטיבי ומוזיקלי.
דרישות זהות.
וככל ואותו רמקול, יהיה טוב רק לצפייה בדרמות, או מוזיקת ג'אז מאוד מסוימת, והוא לא יוכל לשחזר ברמה מספקת, סרטי מתח/פעולה, או מוזיקה קלאסית, או מוזיקה אלקטרונית, לא נקרא לו... רמקול טוב..
...הוא בסך הכל רמקול מאוד מוגבל.
רן