השתדרגתי

  • פותח הנושא diz1
  • פורסם בתאריך

למה

חבר משקיען
הודעות
1,361
מעורבות
835
נקודות
113
איזה כייף לשמוע על התחדשות מסוג כזה.:כל-הכבוד: אצלי הפסנתר ( Rosler משנות החמישים) עומד מיותם כבר כמה שנים טובות, מאז שהבת הפסיקה לנגן.:בכי:
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
איזה כייף לשמוע על התחדשות מסוג כזה.:כל-הכבוד: אצלי הפסנתר ( Rosler משנות החמישים) עומד מיותם כבר כמה שנים טובות, מאז שהבת הפסיקה לנגן.:בכי:
לא נורא...הסיפור משנת 2010 לך תדע מה קורה עם הפסנטר היום...
 
נערך לאחרונה ב:

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
אכן מגעגע





יש הרבה דברים הקושרים קניית כלי נגינה(פסנתר למשל) לאודיו.
בשניהם יש מגוון לא קטן. הסאונד שונה בתכלית אחד מהשני.
למרות זאת, לא רואה אודיופילים רבים שיודעים או דנים על אופי הכלי המנגן או המוקלט במדיה שהם שומעים (תקליט , מחשב או סידי)
מה שמצחיק הוא שלמרות שאין הכרה איך פסנתר א' שונה בצלילו בפסנתר ב' או כינור או צ'לו או אחרים- עדיין תראו אודיופילים משתפכים על הסאונד היוצא מהמערכת שלהם שנשמע כ"פסנתר אמיתי", או חברות פסנתרים שמוציאות רמקולים כדי "לרמז" ללקוחות שנפלו ברשת, שהנה הרמקול המסויים נשמע בידיוק כמו סטינווי או בוזנדופר (שתי דוגמאות לחברות שלוקחות תשלום ניכר על השם שלהם שהודבק לרמקול)- היות ורוב הקונים לא ידעו איך פסנתר כזה נשמע במציאות.

מהלך חיפוש ארוך של חצי שנה עם הרבה סיפורים הביא אותי לפסנתר המיועד.
Steinway model "k" 52
במהלכם למדתי שבעצם אין הבדל בין קניה כזו למכשיר אודיו.
חברות שונות, שנים שונים, מודלים שונים, מקומות ייצור שונים, השפעות חיצוניות שונות, טעמים שונים בסאונד והכי חשוב מצב מכאני בפסנתרים שחשוב בסידרי גודל שונים מאשר ציוד אודיו.
בארץ קיימים עשרות בודדים של מכווני פסנתרים (אני עבדתי מול 2 מהם).
הצורה שבה מכוון פסנתרים מקשיב בדקדקנות לצליל קרובה מאוד לאודיופילים, רק המכוונים מבינים באמת מה שהם שומעים ואילו אודיופילים? אללה יוסטור.
יפן וסין- מככבות בתדירות בניוני אודיופילים בנושא איכויות בניה.
גם כאן המצב דומה- סין זה זבל יפני אולי טוב תלוי מתי והיכן.
הסיבה היא תרבותית. יפני הוא לא סיני וסיני לא יהיה יפני לעולם.
כל מי שטייל בשתי המדינות הללו מבין במה המנטליות השונה של האנשים(ללא קשר להשכלתם) גורמת לשינוי הזה.
יפנים משוגעים על מוזיקה, סדר,ניקיון ואיכות.
משוגעים.
כמו באודיו , גם בפסנתרים היפנים ייצרו איכויות טובות מאוד (ברמות מחיר הבנוניות ) בסוף שנות השישים שנות השבעים. מאז נפילה.
פסנתר ימהה U3 חדש נשמע בהיר, לא עמוק, טיפה מצרצר,ולעלות 15,000$
פסנתר U3 משנות השבעים יכול להשמע נפלא.
מה קרה שהייצור לשוק הבינוני גבוהה היה טוב ממה שקורה היום? מניח שההסבר צריך לבוא מתחום האנטרפולוגיה.
אמרתי שיפנים הם משוגעים- למשל כאילו שרוצים לזרוק את הפסנתר שלא השתמשו בו-יהיו מוכנים לשלם למישהו שיבוא ויוציא אותו מביתם. הם לא "ימכרו" את הפסנתר.
העובדה הזו, יחד עם חיבת של היפנים לפסנתרים, הביא לשוק ענק של יד שניה במערב בו פסנתרים טובים משנות השבעים נמכרים במכירים לא גבוהים עתה.

אפשר לכתוב עוד מגילות על הקירבה בין עולם הזה לעולם האודיופליה.
בתכלס- בחרתי ביהלום- פסנתר מהתקופה שבה ידעו לייצר פסנתרים , קרי, עשורים הראשונים מאוד של תחילת המאה 20
סטנווי בכלל הוקמה במאה ה 19 בארה"ב מתוך רצון לבנות את הפסנתרים הכי טובים תחת עקרונות כמו:
Build to a standard, not a price", "Make no compromise in quality", and "Strive always to improve the instrument
מה שיכול להשמע רלוונטי לחלוטין לחברות אודיו

הפסנתר הספציפי שלי הוא ממלחמת העולם הראשונה.מדהים לחשוב על זה שהוא הובל מהמפעל בניו יורק לביתו הראשון בעגלה וסוס.:cool:
נשמר בצורה מדהימה, כנראה היה בשימוש פרטי, למרות שהמודל הזה שימש בארה"ב כפסנתר אימונים מקצועי מבלי להתעסק בגרד פיאנו. הדגם הספציפי תוכנן כדי להשמע כמו פסנתרי הכנף של סטייווי . הסאונד ענק, מאוד עמוק, רווי הרמוניות, פשוט יפה.
הוא למעשה הפסנתר הפרטי של מכוון פסנתרים מקומי, בעל עסק ליבוא פסנתרים (במיוחד יפן), שיפוץ וכו.
את הפסנתר הזה הוא בכלל מצא בארץ לפני מעל לעשור אצל איזו אישה מבוגרת באחד הקיבוצים- הפסנתר עמד בביתה ללא שמוש מאז ילדותה.אני בעד אנשים כאילו שקנו לא השתמשו ושמרו.
המצב הפנימי המצויין, המיתרים המקוריים ממתכת כאילו נשתמר הזמן עליהם- מכוון הפסנתרים השקיע את זמנו וכספו בשיפוץ ושידרוג חיצוני ופנימי (פטישים חדשים של סטויינווי וכו') וכל זה בשביל הבת שלו- שלא ניגנה הרבה בעשור האחרון ולכן הפסנתר עדיין לא עבר ברייק אין (עוד שנת נגינה). הוא חיפש למלכה הזו ידים שינגנו ויהנו מהעיניין. אחר שיכנועים שאנחנו זה המקום לדבר הזה, לאחר התמקחות כספית ארוכה-וואללה ה 300 קילו הללו מנגנים שוב ושוב ביופי צליל מהמם.
הילדים שלי יגדלו על צליל פסנתר אמיתי ולא איזה רוסי שנשמע נורא , שלא לדבר על "אורגנית" וכו'.

חזרה לאודיופילים- בפעם הבאה שאתם חושבים שאתם שומעים פסנתר דרך הרמקולים וטוענים שככה נשמע פסנתר אמיתי-אני יכול להגיד שזו שטות מוחלטת.אולי זה פסנתר "רוסי", אולי אורגנית אבל פסנתר פסנתר? ממש לא. אולי אורגנית (lol)
לך תווכח עם מישהו השומע מאיפוד וטוען שזה צליל אמיתי וטוב- דבר ללמפה.ככה זה אודיופילים- הסאונד מצפצף, מפורט ,"רקע שחור" ועוד? מה לכל אילו ולסאונד אמיתי של כלי נגינה?
שום כלום. רק תקווה ודיסוננס קוגניטיבי מפותח.


חתיכת סיפור
האמת , מתחשק לי לשמוע פסנתר כזה על פני כל הרמקולים היי אנד שאנשים כותבים עליהם כאן.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
אני מרגיש פה נימת זלזול גם בפסנתרים רוסים באשר הם וגם ביצירות כמו זאת:
https://www.roland.com/global/products/v-piano/

בעוד שאני לא מתיימר להיות מומחה (או מומחוי), אני חושב שלא מעט אנשים בעולם כן מעריכים (ובצדק) לא מעט פסנרים רוסים כמו גם את היצירה הזאת של רולנד.

סטיינווי זה בהחלט סטיינווי, ובכ"ז.

שנייה לפני טענות לגבי הגברה של פסנתר חשמלי, הגברה ורמקולים בכלל ושאר ירקות:
https://www.audiocircle.com/index.php?topic=82842.0

ובחזרה לנושא הפוסט, תתחדש, פאקינג סטיינווי!!!
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
KATZOFE: "האם יש משהו היום שיכול להתחרות בביצוע ההוא של מיכלאנג'לי מ-58?"

מה לעשות, והאופן שבו מיכאלאנג'לי יצר צליל מפסנתר (שמעתיהו בביצוע חי) היה משהו שלא נשמע כמותו (גם אז)?

שמעת את מיכלאנג'לי בחי??? איפה ? מתי ? כולי קינאה.. מהפסנתרנים האהובים עלי מאז ומתמיד.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
איזה כייף לשמוע על התחדשות מסוג כזה.:כל-הכבוד: אצלי הפסנתר ( Rosler משנות החמישים) עומד מיותם כבר כמה שנים טובות, מאז שהבת הפסיקה לנגן.:בכי:
שלח צילום של הפסנתר:כל-הכבוד:אם לא קשה
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,491
מעורבות
485
נקודות
83
.
אצלי הפסנתר ( Rosler משנות החמישים) עומד מיותם כבר כמה שנים טובות, מאז שהבת הפסיקה לנגן
ואתה מה?
למה אתה לא מנגן בו?
והגם שאתה לא יודע, עצם העובדה שהוא מול העיניים לא מעוררת בך חשק ללמוד?
חבל לא?
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,361
מעורבות
835
נקודות
113
הסיפור שלי קצת מורכב. בהיותי ילד אמא שלי התנגדה נימרצות שאני אלמד לנגן על הפסנתר,למרות שהפסנתר תמיד היה בבית,כי אמא שלי הייתה מורה למוסיקה לגיל הרך בגניי ילדים ורצתה שקט לפחות בבית בלי שיעורים וחזרות.;) בגלל זה מאד רציתי שהבת תלמד ניגון על פסנתר. ועכשיו לשאלתך האם חבל התשובה חד משמעית כן. :(
 

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
הייתי במקום שלך דיז 1. אתה תתפכח.
ניגנתי על טרומבון בתזמורת, על פסנתר, ובעשר השנים האחרונות אני מנגן על חליליות ברוק. כל יום.
מה שלא מונע ממני להתמוגג בהקשבה במערכת מיצירות שאני לא מנגן, ויש המון כאלה.
לצערי, הארץ לא בדיוק כמו שאתה מתאר אותה מבחינה מוזיקלית, אלא אם כן מוזיקה שווה בשבילך לפסנתר, או להפך.
לעומת זאת, אם הייתי חי בברלין (מה שאני בהחלט שוקל), ובהתחשב במוזיקה שאני אוהב,
סביר מאוד להניח שהמערכת הייתה מתאיידת לה, או תופסת ממדים מיניאטוריים.
 

avile7

אוהב את התחום
הודעות
169
מעורבות
34
נקודות
28
https://artstudio.co.il/פסנתר-STEINWAY-מחודש
https://artstudio.co.il/Steinway-Sons/פסנתר-K-STEINWAY
האם מי שיקנה את אלו נחשב לאיש העולם הגדול,מוזיקאי משכיל שהשאר עפר לרגליו?ובכלל כמבין במה שאחרים לא מבינים,אלא אך ורק הוא?
אני מסופק.
לכל אחד מאיתנו יש את היכולת להבחין באיכות צליל,ואת המקום הראשון לוקחים הילדים.
בניסוי שנעשה ברכבת התחתית בניו יורק,ניגן הכנר יהושע בל בתחפושת,כמקבץ נדבות, ופרט לילדים אף אחד לא התענין ולא התעכב להאזין.
ישנם כאלו שהולכים לקונצרט כי הם מבינים וישנם כאלו בשביל השופוני.
.צא ולמד.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור