השפעת כבלים על המערכת. סאונד כהה או בהיר.


Erez

אוהב את התחום
הודעות
431
מעורבות
2
נקודות
18
המשך הסיפור...
הייתי היום בירושלים אצל איל ולקחתי להדגמה את המוצרים הבאים:
- ISOL 8 POWERLINE
-כבלים מתח מאותה חברה + שינדק.
-אינטרקונקטים XLO רפרנס + VDH THUNDERLINE
-הכי חשוב CD שינדק NUSE 2

לא אגיד שפתאום קיבלתי מערכת אחרת....אך יש שיפור מינורי בכל הפרמטרים.בעיקר יותר ניקיון בצליל ושומעים יותר פירוט חד משמעית. מיקרודינמיקה ?
מספר חברים שביקרו אצלי חוו אותה דעה.

עדיין לא החלטי מה אקח (איזה כיף שיש אפשרות לבחון מוצרים בביתך,הלוואי וכולם ינהגו כך).
אנסה לבודד בין הCD והISOL-8 מי יותר משפיע על הסאונד.
אגב,את XLO אהבתי יותר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני ניסיתי את ה- ISOL-8 על המערכת הקודמת שלי, הוא הוסיף נקיון למערכת וכך היה הרבה יותר "פוקוס".

היום אני אנסה על המערכת החדשה, אם יהיה שיפור כנראה שאשאיר אותו אצלי.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
נמר,

באילו כבלים אתה משתמש כיום? (רמקולים ואינטרקונקטים)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
כבלי הרמקול זה XLO רפרנס , לפעמים אני משתמש גם בכבלים של XINDAK מהסדרה הגבוהה .
האינטרקונקט זה האקוסטיק זאן WOW שהוא לדעתי אחת האינטרקונקטים הטובים שהיו לי על המערכת. כבלי האינטרקונקט לפטיפון הם {בינתיים} של XINDAK . שאני אקבל את הפטיפון החדש אני אשדרג אותם למשהו אחר.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
איך בחרתם את הכבלים המשמשים אותכם במערכות כיום, הרי יש כול כך הרבה חברות המיצרות כבלים וניתן להגיע לאין סוף קומבינציות (אינטרקונקטים וקבלי רמקולים שונים).

מה גם שניתן לחבר מקורות שונים לאינטקונקטים שונים (CD, פטיפון, SCAD וכו...)

אשמח אם תחלקו כאן את תהליך הבחירה שביצעתם
 

Erez

אוהב את התחום
הודעות
431
מעורבות
2
נקודות
18
כמו שאמרת אינסוף קומבינציות....אכן כך,
קח לך מספר כבלים בתקציב שלך..מילת המפתח היא ניסיון.לשמוע כמה שיותר כבלים(לא רק).
מנסיוני הדל כבלים מאותה חברה ברמות מחיר דומות יתנו אותו גוון של סאונד,כך שזה יכול להקל על תהליך הבחירה.
הכי חשוב סבלנות, קח את זמנך,לפעמים תרגיש בהבדלים ולפעמים לא...
לעיתים אני מסתמך על תחושה(קשה למדוד)לא הכל זה פיסיקה.יש דבר כזה כבל מרגש......
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
אני חושב שאני מפספס משהו.
ההגדרה מקובלת ל"צליל כהה" היא שהמערכת מדגישה באופן יחסי את התחום הנמוך של התדרים.
ההגדרה מקובלת ל"צליל בהיר" היא שהמערכת מדגישה באופן יחסי את התחום הגבוה של התדרים.

כבל הוא מוליך. מוליך של זרם חשמלי הכולל את כל התדרים שהמגבר "רוצה" להעביר לרמקול.
ע"פ הבנתי, אם כן, התפקיד של הכבל הוא להעביר את כל המידע האנאלוגי (זרם) מהמגבר אל הרמקול
עם כמה שפחות אובדן (ותמיד יהיה אובדן מסויים כי אין כבל ללא התנגדות).

אז מה זה כבל "בהיר"? כבל שחוסם יותר תדרים נמוכים מהסיגנל המוגבר, או יותר נכון מעביר פחות מהם,באופן יחסי. ובהתאמה כבל "כהה" הוא כבל שחוסם יותר תדרים גבוהים, או מעביר פחות מהם לרמקול באופן יחסי.
מאחר והכבל הוא רכיב 100% פאסיבי, כלומר רכיב שיכול רק לאבד מידע, אני לא יכול לחשוב על משהו יותר גרוע שכבל העונה להגדרה "כהה" או "בהיר" יכול לעשות.
להבנתי, מה שכבל אמור לעשות זה פשוט לא להפריע. כלומר, המידע האנאלוגי, הסיגנל מוגבר, צריך להגיע אל הרמקולים, בצורה הכי נאמנה שניתן. או במילים אחרות ללא פילטור של אף תחום תדרים. גבוהה, מיד, או נמוך ("כהה" , או "בהיר").
הייצרנים של כבלים יוקרתיים טוענים בדיוק את זה. הם אף מדגישים שכל מני אפקטים מעולם החשמל, שעלולים לדרדר את הסיגנל, קיבלו אצלם מענה באמצעות טכנולוגיות שונות ומשונות.

כבל שניתן "לאפיין" את הצליל שלו, זה כבל שניתן באופן עיקבי לזהות את תחום התדרים שהוא מאבד. יתרה מכך, מאחר ולא ניתן "לכוון" אילו תדרים יחסום הכבל (אלא להחליף כבל) הדבר מקשה עוד יותר.

תקנו אותי אם אני טועה, אבל הרכיב שאמור לשלוט בקשת התדרים שיוצאים אל הרמקול הוא האקולייזר (או החוגות במגבר\פרה).
אז נכון שאודיופילים פיוריטנים מעקמים את פרצופם בזילזול אל מול האפשרות לשימוש באקולייזר, אבל לי נראה שאם מישהו מעוניין לכוון את הסיגנל הסופי שיוצא אל הרמקול, עדיף לו לדעת בדיוק מה הוא עושה. בדיוק אילו תדרים הוא מפלטרוכמה.
והכבל? שלא יתעסק עם הסיגנל, זה לא תפקידו.
כי לשיטתי כבל ש"מקהה" או "מבהיר" את הצליל, הוא לא יותר מאקולייזר נטול יכולת השליטה.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
כבל כאיקוולייזר

כל רכיב במערכת משמש לצערנו גם כאיקוולייזר. כבלים אינם יוצאי דופן בכך.

שום רכיב לא יכול להעביר, לצערנו, את הסיגנל ללא עיוותים, וכנ"ל הכבלים. השאלה היחידה היא איזה כבלים מעוותים פחות, מאבדים פחות, ושומרים על התכונות החשובות באמת של הסיגנל.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
השאלה היא מה נשמע לך טוב במערכת שלך.
ואם המערכת שלך נשמעת לא לטעמך, וכבל רמקול, שנגיד ומשנה את הסיגנל ה"טהור" גורם לה להישמע נהדר- לא תשתמש בו?

האם לרמקול או מגבר אין עיוותים? כבל הוא עוד רכיב במערכת ולא חלים עליו שום חוקי טוהרה או טומאה.
הרמקול שלך למשל נוטה להישמע "כהה" במיד, ועם זאת יכול להישמע צרחני בגבוהים, ויש כבלים שיכולים לאזן אותו
מציע לך לקחת כבל או IC לדוגמא בלבד מתוצרת XLO ואחר מתוצרת למשל טרנספרנט, שים אותם על המערכת שלך, תשווה, ותשמע מה קורה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
רוזי1.

השאלה היא איזו מערכת יש לדג רקק והאם היא תצליח לשקף את השינויים.

הרי שנינו יודעים כי מערכת צריכה להיות חושפנית מספיק בכדי להמחיש את השינוי המיוחל.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
שאלה טובה.
"טרנספרנט" יתן שינוי בכל מקרה:)
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
@נמר
אני לא הבנתי את נושא הת'רד כעוד דיון מייגע על מידת ההשפעה של כבל.
פותח הת'רד כתב
שלום לכולם !

.....למשל VDH מאופיינים בהירים, בגלל מוליכות הכסף ...
כלומר הנחת הבסיס פה היא שיש כבל שמפלטר החוצה תדרים נמוכים (הוא הרי לא יכול להוסיף גבוהים) . לא שמעתי את המערכת המדוברת, אז מבחינת הדיון ארז מדייק.
לפני כן ארז מציין מגבר מגבר כהה, DENON, ושואל
שאלתי היא האים כבלים לרמקולים ואינטרקונקטים יכול לשנות את גוון הצליל באופן משמעותי,
מסט אפ כהה לבהיר ולהפך ?
לי זה לא ברור. לא ברור לי מדוע כבל, שההתרשמות ממנו היא סובייקטיבית במקרה הטוב, הוא הרכיב הנבחר כדי לשנות מאפיינים של הצליל שאמורים להיות מטופלים ברמה של הפרה.
ונראה לי שאם ניתן לזהות באופן קל, ברור ועיקבי (כמובן שגם כאן יש עניינים, אבל לשירשור אחר) , כי הכבל "בהיר" זה אומר שניתן לזהות באופן עיקבי כי הכבל מאבד את המידע על הנמוכים. כלומר הכבל רע.
כבלים כן משפיעים, לא משפיעים, השקעה טובה, השקעה גרועה .. זה לא משנה כרגע. כבל ש
יכול לשנות את גוון הצליל
זה כבל שמאבד כל כך הרבה מידע, שממש ניתן לאפיין את זה. נשמע לי כמו כבל גרוע במיוחד. כבל לא יכול להוסיף מידע (אם כן אשמח אם מישהו יסביר את התיאוריה) . רק לגרוע.

לכן נראה לי שהדבר הכי טוב שניתן לומר על כבל הוא לא "כהה" או "בהיר" או "פראי" או לא יודע. אלא "לא מפריע" , או "אני לא מצליח לזהות היכן הוא משנה את הצליל של המגבר שלי".
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
כמה שאנחנו חזקים בתאוריות....

רקק, כמה PRE עם כפתורי באס וטרבל שמעת והשוואת את מה שהם עושים למה שעושים כבלים?

לי במגבר יש באס ויש טרבל, שלא מסוגל לשנות את הסאונד לטעמי ובפרמטרים רבים כמו כבל שעולה ביד שנייה כמה מאות ש"ח.

אבל, שוב כמו שנמר כתב, לא כל מערכת מסוגלת לתת את השינויים האילו.
בייחוד עם רמקולים קשים כמו שלך ומגבר לא מספק בתחום הדחיפה - הבעיה אף מחריפה.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
רגע רגע.

דג רקק ידיד - אנחנו מכירים?

אייל ענה לך את התשובה הכי ברורה - "כל מכשיר או כבל הוא פילטר. השאלה היא מי מהם עושה הכי פחות נזק. אם אתה רוצה לשים אקולייזר במקום אז אחלה - רק קח בחשבון שאקולייזר אינו יציב וקבוע בשינוי, הוא יכול להישתנות וזה מה שמשגע את הצליל וגורם לו להיות לא טיבעי מספיק אלה מקומפרס.
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
רגע רגע.

דג רקק ידיד - אנחנו מכירים?

סיידת לאחותי? ;) .............. איזה עצוב שפולי הלך :(.

אייל ענה לך את התשובה הכי ברורה - "כל מכשיר או כבל הוא פילטר. השאלה היא מי מהם עושה הכי פחות נזק. אם אתה רוצה לשים אקולייזר במקום אז אחלה - רק קח בחשבון שאקולייזר אינו יציב וקבוע בשינוי, הוא יכול להישתנות וזה מה שמשגע את הצליל וגורם לו להיות לא טיבעי מספיק אלה מקומפרס.

לא אמרתי שאני מעוניין באקולייזר. או מעודד שימוש בדבר כזה (למרות שאתה חייב להודות שיש אקולייזרים שנראים ממש מגניב. )
רק ציינתי שפילטור תדרים מכוון באמצעות כבל, נראה לי לא הגיוני.
וזאת בנוגע לנושא הת'רד המקורי, האם כבלים משנים את הסטאפ מכהה לבהיר או להיפך.
כלומר שימוש מכוון בכבלים כפילטר, כיוון שמראש ידועות תכונות הפילטר שלהם ("בהירים").


אני מסכים עם איל לגבי ה"מי עושה הכי פחות נזק". גם כתבתי את זה איזה שלוש פעמים.

בנוגע ל "כל מכשיר הוא פילטר" זה פשוט לא נכון. כלומר זה נכון אם הטיעון היה "לכל רכיב במעגל יש התנגדות, ולכן הוא גורם לדירדור הסיגנל".
אבל המקור, למשל נגן CD מייצר את הסיגנל המקורי, אחרי שהוא ממיר אותו מדיגיטלי לאנאלוגי, הוא הרכיב הראשון במעגל, אז הוא לא מפלטר אותו, למעשה הוא מייצר אותו.
לרמקול יש פילטור גם כן, אבל שנית, הוא נעשה ברמת הקרוס אובר, והוא מכוון.
גם לוופר ולדרייבר יש התנגדות (גם הם למעשה נגדים במעגל) אז גם הם מדרדרים את הצליל? הרי הם מתוכננים לזה.
במקרה של רכיבים דיגיטליים אז אפילו את האינטר קונקט בין ה CD והפרה אין לנו.
בקולנוע ביתי למשל, נגן ה DVD מחובר דיגיטלית לרסיבר קולנוע ביתי , מעביר לו מידע, למשל DTS, שרק אז עובר פיענוח והמרה. כלומר הרכיב הראשון שיכול "לדרדר" את הסיגנל (להתנגד) זה הכבל. אז למה לי לבחור כבל שמראש אני יודע שיתעסק לי הסיגנל (מפנה אותך שוב לכותרת הת'רד :) ).

כל מה שאני אומר, שמה שבמאה אחוז לא מתוכנן להשפיע, באיזה אופן חשמלי שלא יהיה על הסיגנל, זה הכבל. הוא אמור להיות רכיב שקוף לחלוטין. כשמישהו אומר "החלפתי כבל, והוא פתח לי את הגבוהים" הוא בהכרח אמר שהכבל הקודם חסם חלק מהגבוהים שהמגבר הוציא. כיוון שהכבל החדש לא יכול להוסיף כלום לסיגנל.

נ.ב.
נמר,
זה בסדר, ואפילו סביר, שגם אחרי ת'רד ארוך, אנשים לא יסכימו.
אישית, אני מתעניין במיוחד בדיעות של אנשים שלא מסכימים איתי.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
מה שחסר עכשיו זה רק הגורו שלו, ומתחילה השמחה והמלל האינסופי.
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
What's the beauty! It will be orange dtown​
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
אני לא מביון את הלוגיקה.

יש הבדלים טונליים בין מגברים - אם אתה מסכים לכך, זה אומר שמגבר הוא פילטר.

יש הבדלים טונליים בין נגני CD - אם אתה מאמין בכך, אז נגן CD הוא פילטר.

יש הבדלים טונליים בין רמקולים - זה אומר שגם רמקול הוא פילטר.

לכל מכשיר יש את הגוון שלו. גוון = פילטרציה, מה לעשות.

הדוגמה הכי פשוטה: כל רמקול שהענות התדר שלו לא שטוחה לחלוטין בין 20 הרץ ל - 20 קה"צ הוא פילטר - באופן חד משמעי ופר הגדרה. איפה שמעת או ראית בזמן האחרון רמקול כזה? איפה שמעת רמקול שיורד ל - 20 הרץ בפלוס מינוס אפס די.בי.?
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
@איל.
אני גם לא הייתי מתנגד לרמקול 20K - 20KHZ. ;). אבל כמי שכמתבגר נכח באין ספור הופעות ברוקסן, עם הווליום הלא אנושי שהיה שם, לא נראה לי שמערכת היחסים ביני ובין רמקול כזה תגיע למיצוי מלא הפונציאל.
בנוגע לדוגמאות הפילטר, דומני כי הדיון עבר להתמקד בסמנטיקה. פחות באודיו.
מסע לגילוי ההגדרה המילונית של פילטר. נדמה לי שזה פחות מעניין.
אני מסכים איתך כי יש הבדלים בין מכשירים. אבל טיעון כזה "יש הבדלים טונליים בין רמקולים - זה אומר שגם רמקול הוא פילטר." הוא קצת דמגוגי לא? אם אני סבור כי יש הבדלים בין רמקולים (אני לא חרש), וזה עדיין לא מוביל לשום מסקנה בענייני כבלים. כבל הוא לא מכשיר.
אבל כפי שאמרתי קודם, חבל להתבוסס בדיון כבלים נוסף.
אני מוכן להכיר בכל נבחרת הכבליםה איכוצ'יים כחבורת זכרי אלפא, ובכך שפתיים כמוני, כמוהם כתינוקות שנשבו בידי המהנדסים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור