- הודעות
- 20,099
- מעורבות
- 4,264
- נקודות
- 113
אז ככה.
אם נשאל ה״אזרחים״ ממה מורכבת מערכת סטריאו התשובה תהיה שהיא בנויה מזוג רמקולים, מגבר ונגן.
הסיכוי שיזכירו כבלים ושאר רכיבים חשובים במערכת הוא אפסי.
גם אצלינו, חלק מהחובבים שוכחים לדבר על אחד הרכיבים הכי משפיעים וחשובים במערכת - הסטנד.
בשוק קיימים לא מעט מעמדים יעודיים לאודיו. כמעט כל יבואן מחזיק נציגות אחת לפחות.
קודו מייצג את solidsteel
אודיופריק את box
אודיוזיפ את Solid Tech
מישל את GREGITEK
סבו אודיו את finite elemente
ארמה אודיו את AGORA ACOUSTIC
ברוך גליסקו את hifi racks
אושיק בונה ומשווק בארץ את המעמדים של סיגמא.
יגאל לסרי את hrs
ועוד כאלה שכנראה שכחתי - עמכם הסליחה.
עכשיו לעניין עצמו.
על פי היבואנים המצויינים מעלה. ישנו מבחר מעמדים יעודיים לאודיו לא מבוטל.
לפי דעתי, מערכת אודיו בלי מעמד יעודי (diy או אחד מאלה) היא מערכת לא שלמה.
מעמד יעודי הוא אחד מהרכיבים החשובים ביותר במערכת הסטריאו שלכם.
לכל אחד מהמעמדים טכניקה שונה לצמצם רזוננס. ישנם כאלה על קפיצים בשילוב אלומניום או קרבון, אחרים בנויים על מסה גדולה וחלקם מחומרים מרוכבים (שילובים של אקרילים שונים, וחומרי בליעה).
מערכת פשוטה וזולה תוכל בקלות להסתדר עם ה-solidsteel שמחירו נע בין 2000 ש״ח בערך לכמה אלפים בודדים לדגם הבכיר ביותר.
ממנו תוכלו לטפס לחברות שונות כמו Solid Tech ו-box שחולקות טכניקה שונה לחלוטין ולכל אחת מהן חתימת צליל שונה. בחירת סטנד היא כמו בחירה של כל רכיב במערכת. הבעיה היא שמאוד קשה להשוות או אפילו בלתי אפשרי.
חלק מהמעמדים מאפשרים לעשות Tuning של ממש על ידי מתיחה או שיחרור מוטות הצד, אביזרים משלימים לסטנד עצמו כמו
במעמדים של finite elemente ו-Solid Tech. חלקם מאפשרים לכם לבחור גם סוגים שונים של מדפים כמו למשל ב-hrs.
מעמד ראוי למערכת הוא רכיב חשוב. יש לו השפעה משמעותית על הצליל. הוא זה שיכול להפוך את המערכת שלכם לכזו שעושה את ״זה״. וה״זה״ הזה, לא תמיד יכול להיות מושג עם אף רכיב אחר.
אתן לכם דוגמא אחת מהנסיון האישי שלי בתחום.
אני התחלתי את דרכי עם מעמד יעודי לאודיו נטול שם. נראה לי שהיה לו אבל לא משהו שווה היה לזכור. הוא היה עשוי אלומניום בשילוב זכוכית. לאחר מספר חדשים העפתי את הזכוכית והחלפתי אותם למדפי עץ. השיפור היה היסטרי.
לאחר כמה שנים רכשתי את מעמד ההי אנד הראשון שלי. ה-פיניט אלמנט פגודה סיגניצ׳ר. הצליל השתפר פלאים. לא הבנתי איך שמעתי מוסיקה בלעדיו. פרטים יצאו החוצה, דינמיקה ושקט השתפרו והיכולת הכללית של המערכת הפכה מטובה מאוד למצויינת עבורי באותם זמנים.
לאחר מספר שנים נוספות הזדמנות נוספת עלתה בידי כאשר אלדר הציע לי לרכוש את המעמד של דורון. ה-פגודה מאסטר רפרנס עם תוספת heavy-duty ותוספות נוספות על הסטנד. ההבדל היה דומה לקודם. אותו הדבר רק הרבה יותר טוב. עם השנים למדתי לכוון את ה״מיתרים״ של הסטנד בהתאם לרכיבים שהנחתי עליו והצלחתי להגיע לתוצאות פנומינליות.
ישנם לא מעט חובבים (כמו שלמה זבדה) שבנו לבד מעמדים ברמות היסטריות. בכלל, diy למעמד יעודי הוא עניין של ניסוי וטעיה. זהו המעמד השני שהוא בונה ובכל פעם הצליח לשפר אותו משמעותית. גם את הנוכחי הוא משדרג כל הזמן.
אני אישית מעדיף לקנות מוכן. סוג של קיבעון שמוכן זה הכי נכון לי.
ומה אתכם?
איזה מעמד יש לכם ומדוע בחרתם בו?
אם נשאל ה״אזרחים״ ממה מורכבת מערכת סטריאו התשובה תהיה שהיא בנויה מזוג רמקולים, מגבר ונגן.
הסיכוי שיזכירו כבלים ושאר רכיבים חשובים במערכת הוא אפסי.
גם אצלינו, חלק מהחובבים שוכחים לדבר על אחד הרכיבים הכי משפיעים וחשובים במערכת - הסטנד.
בשוק קיימים לא מעט מעמדים יעודיים לאודיו. כמעט כל יבואן מחזיק נציגות אחת לפחות.
קודו מייצג את solidsteel
אודיופריק את box
אודיוזיפ את Solid Tech
מישל את GREGITEK
סבו אודיו את finite elemente
ארמה אודיו את AGORA ACOUSTIC
ברוך גליסקו את hifi racks
אושיק בונה ומשווק בארץ את המעמדים של סיגמא.
יגאל לסרי את hrs
ועוד כאלה שכנראה שכחתי - עמכם הסליחה.
עכשיו לעניין עצמו.
על פי היבואנים המצויינים מעלה. ישנו מבחר מעמדים יעודיים לאודיו לא מבוטל.
לפי דעתי, מערכת אודיו בלי מעמד יעודי (diy או אחד מאלה) היא מערכת לא שלמה.
מעמד יעודי הוא אחד מהרכיבים החשובים ביותר במערכת הסטריאו שלכם.
לכל אחד מהמעמדים טכניקה שונה לצמצם רזוננס. ישנם כאלה על קפיצים בשילוב אלומניום או קרבון, אחרים בנויים על מסה גדולה וחלקם מחומרים מרוכבים (שילובים של אקרילים שונים, וחומרי בליעה).
מערכת פשוטה וזולה תוכל בקלות להסתדר עם ה-solidsteel שמחירו נע בין 2000 ש״ח בערך לכמה אלפים בודדים לדגם הבכיר ביותר.
ממנו תוכלו לטפס לחברות שונות כמו Solid Tech ו-box שחולקות טכניקה שונה לחלוטין ולכל אחת מהן חתימת צליל שונה. בחירת סטנד היא כמו בחירה של כל רכיב במערכת. הבעיה היא שמאוד קשה להשוות או אפילו בלתי אפשרי.
חלק מהמעמדים מאפשרים לעשות Tuning של ממש על ידי מתיחה או שיחרור מוטות הצד, אביזרים משלימים לסטנד עצמו כמו
במעמדים של finite elemente ו-Solid Tech. חלקם מאפשרים לכם לבחור גם סוגים שונים של מדפים כמו למשל ב-hrs.
מעמד ראוי למערכת הוא רכיב חשוב. יש לו השפעה משמעותית על הצליל. הוא זה שיכול להפוך את המערכת שלכם לכזו שעושה את ״זה״. וה״זה״ הזה, לא תמיד יכול להיות מושג עם אף רכיב אחר.
אתן לכם דוגמא אחת מהנסיון האישי שלי בתחום.
אני התחלתי את דרכי עם מעמד יעודי לאודיו נטול שם. נראה לי שהיה לו אבל לא משהו שווה היה לזכור. הוא היה עשוי אלומניום בשילוב זכוכית. לאחר מספר חדשים העפתי את הזכוכית והחלפתי אותם למדפי עץ. השיפור היה היסטרי.
לאחר כמה שנים רכשתי את מעמד ההי אנד הראשון שלי. ה-פיניט אלמנט פגודה סיגניצ׳ר. הצליל השתפר פלאים. לא הבנתי איך שמעתי מוסיקה בלעדיו. פרטים יצאו החוצה, דינמיקה ושקט השתפרו והיכולת הכללית של המערכת הפכה מטובה מאוד למצויינת עבורי באותם זמנים.
לאחר מספר שנים נוספות הזדמנות נוספת עלתה בידי כאשר אלדר הציע לי לרכוש את המעמד של דורון. ה-פגודה מאסטר רפרנס עם תוספת heavy-duty ותוספות נוספות על הסטנד. ההבדל היה דומה לקודם. אותו הדבר רק הרבה יותר טוב. עם השנים למדתי לכוון את ה״מיתרים״ של הסטנד בהתאם לרכיבים שהנחתי עליו והצלחתי להגיע לתוצאות פנומינליות.
ישנם לא מעט חובבים (כמו שלמה זבדה) שבנו לבד מעמדים ברמות היסטריות. בכלל, diy למעמד יעודי הוא עניין של ניסוי וטעיה. זהו המעמד השני שהוא בונה ובכל פעם הצליח לשפר אותו משמעותית. גם את הנוכחי הוא משדרג כל הזמן.
אני אישית מעדיף לקנות מוכן. סוג של קיבעון שמוכן זה הכי נכון לי.
ומה אתכם?
איזה מעמד יש לכם ומדוע בחרתם בו?