הרגלים וטעם באודיו


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,120
מעורבות
3,123
נקודות
113
בבית לא שומעים אינטרפטציה, בבית שומעים מיקס ומאסטרינג.

מדובר במיקס ומסטרים שלמאזין אין שליטה עליהם, רוצה לומר אתה שומע את פרשנות ההקלטה של מי שהכין את המיקס = אינטרפרטציה. זה עוד לפני שנכנסים לנושא הוויסינג השונה בין סטאפ אחד למישנהו כתוצאה מרכיבים מהם מורכב כל סטאפ (אינטרפטציה של יצרנים לאיך לדעתם כלי נשמע).
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו צפון

עוסק בתחום
הודעות
105
מעורבות
53
נקודות
28
נשמה, טוב שלא לקחת את הדברים לקיצוניות, להאזין למוזיקה בין 76-83 DB לא ממש נחשב לציוץ ציפורים ואם רכיבי האודיו שאתה מייצג לא מסוגלים לתת לך נפח ודינמיות בעוצמה כזו אולי רצוי לחשב מסלול מחדש.

אוהו, איזה דיוק: 83-76... לא, אני לא מסתובב בבית עם מד SPL.
אני רק יודע שתזמורת זו עוצמה אדירה, ולהתרשם ממנה בצורה קרובה לריאלית,
צריך קצת יותר מ-76 עד 83.
חלל טוב, אלקטרוניקה טובה, רמקולים של GERMAN PHYSIKS - ואתה :מלאך:.
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
אוהו, איזה דיוק: 83-76... לא, אני לא מסתובב בבית עם מד SPL.
אני רק יודע שתזמורת זו עוצמה אדירה, ולהתרשם ממנה בצורה קרובה לריאלית,
צריך קצת יותר מ-76 עד 83.
חלל טוב, אלקטרוניקה טובה, רמקולים של GERMAN PHYSIKS - ואתה :מלאך:.
אני כן.לפעמים.75-80דציבל אמורים לתת תוצאה סבירה פלוס בכל סוג מוסיקה בסביבה ביתית.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
בכל מה שנוגע לכלים חיים, דינמיות, דחיסה וכיוצ"ב.. הדחיסה נעשית כבר באולפן. ה'ניתוק' מהכלי הטבעי למאזין נעשה בכוונת מכוון, כי אין ברירה. כשיש לך שיר הכולל גם סקסופון, גיטרה אקוסטית, בייס דראם, ומצילות, וגם קול אנושי.. אתה חייב לדחוס.
דוחסים 15 ערוצים של תופים (לפעמים יותר), עוד ערוצי גיטרה אקוסטית, חשמלית, בס, קלידים, כלי נשיפה מבראס, כלי נשיפה מעץ, זמר מיוסר.. וכל זה לשני ערוצים, ועוד שהמאזין יוכל לשמוע הכל בצורה 'מאוזנת' ו'מפורטת' (בהגדרה הכי פשוטה זה אומר לשמוע את כל הכלים).
אין שום דבר 'טבעי' בתוצר (ויניל או DSD256), זו תוצר מלאכותי לחלוטין מראש.
מגבירים (מאוד) את החלילית, דוחסים ומנמיכים (מאוד מאוד) את התופים וכו..
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,928
מעורבות
2,675
נקודות
113
דובר על SPL ולא איכות הקלטה/מאסטרינג.

דובר על לנסות להתקרב בעוצמת ה DB ככל הניתן לכלי נגינה אוטנטיים ותחושת Live של האינסטרומנטים ככל הניתן.

אין קשר אם עבר מאסטרינג או לא

יודעים אך נשמע וכמה נשמע כינור/חצוצרה/תופים/סקסופון/פסנתר

מי ששמע כמובן בחיים.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
דובר על SPL ולא איכות הקלטה/מאסטרינג.

דובר על לנסות להתקרב בעוצמת ה DB ככל הניתן לכלי נגינה אוטנטיים ותחושת Live של האינסטרומנטים ככל הניתן.

אם אתה שומע בו זמנית תוף באס, גיטרה אקוסטית וזמרת, ומבחין בניהם, אז אתה לא שומע DB אותנטי. זו הפואנטה.
מייק מנג'יני מגיע עם מערכת תופים של 50 אלמנטים, (ו25 מיקרופונים +-)
לאברי עומד לידו שני מטר ושר..
המצב "האותנטי" הוא שלאברי יכול לשבת בחדר הלבשה ולשתות קפה. תשמע אותו באותה מידה.


אין קשר אם עבר מאסטרינג או לא

דחיסה בשלב המיקס, לא מאסטרינג.

יודעים אך נשמע וכמה נשמע כינור/חצוצרה/תופים/סקסופון/פסנתר

מי ששמע כמובן בחיים.

שומע כל יום :)..
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,820
מעורבות
906
נקודות
113
לא קללות, זה סווג של אנשי מקצוע מסויימים :D
פרוט לאיזה נושא?
נושא אחד זה שתחום דינמי הוא ההבדל בין העוצמה הנמוכה ביותר לעוצמה הגבוהה ביותר.
נושא שני זה קיטור שלי על כך שבהקלטות, אפילו המודרניות במדיה דיגיטלית דוחסים את התחום הדינמי כך שעוצמה נמוכה וגבוהה קרובים יותר אחד לשני מאשר במציאות כדי שישמעו יותר טוב במערכות גם לא כמו של זה המטוגן המצופה בפרורי לחם.
לא הבנתי למה כשדוחסים את התחום הדינאמי זה ישמע טוב יותר במערכות בינוניות מינוס
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
שניצל אוהב איך שאתה כותב, כל אחד מענג את עצמו בדרך שנראה לו וכל פוסט הוא סוג של ליקוק.
שתי שאלות עולות - אחת - למה לא תקנה מערכת PA רצינית ותעיף באופן מילולי את השכנים המעצבנים, והשניה היא האם כינור נשמע כמו כינור.
אני עדיין מבחין בין היי אנד ל pa , יש לי כאן שפע של דברים משונים שאף אחד לא מכיר , והנסיון לספר לכם חלק אינו נובע משעמום אלא מתוך נסיון לקדם התחום , ובקשר לתגובה של מר תומר צין היקר , בגילנו המופלג
קצת קשה להשתנות , אם אני נראה אגרסיבי בעיניך אז אני כנראה כזה.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
שניץ ידידי...
היית אצלי בעבר.
שמעת שאפשר גם בחלל קטן, עם רמקולים מדפיים (גדולים יחסית), לקבל תוצאה די דינמית.
יש יחס בין הרמקול, ההגברה, גודל החדר ומרחק השמיעה - שיכולים לתת ווליום כמעט ריאליסטי עם טונליות מדוייקת. הכל יחסי, כמובן.
 

motorica

אוהב את התחום
הודעות
319
מעורבות
67
נקודות
28
לחלוטין מסכים עם הברקצ.
בחדר ישראלי ממוצע מוניטורים טובים עם הגברה טובה לרוב זה כל מה שצריך.
אני אחרי המון שנים עם מוניטורים טובים עברתי לרצפתי צנוע מימדים , אח"כ לרצפתי גדול יותר ועכשיו אני עם Spendor D9 אבל גודל החלל עובר שינוי בהתאמה.

ברטרוספקטיבה הייתי צריך לשקול גם רצפתיים קומפקטיים ולא רק מוניטורים, הם לא תופסים יותר מקום (אפילו פחות) ויש כאלה שיושבים מעולה בחללים קטנים.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
כרגע היה כאן מישהו שמחק הודעה ש"מדובר בהגשה חוזרת של ליקוקי ביצים" , האמת שאני נמנע מלספר פה על כמות השטויות שלי שעושות הבדל עצום בצליל שאפילו לא העלתם על דעתכם , זה יודעים החברים במסגרת המצומצמת שלנו, אבל מכיוון שיש כאן טיפוסים שמרגישים חובה לירוק לךבפנים מרחוק (לא מאמין שמקרוב היה מעיז)/ אני אשמור העניין לחברי הטובים בעלי ראש פתוח את השינויים שיש לעשות במערכת שלא פחות מנוסים ממני ומוכנים לנסות , אין לי שום עניין ללקק לעצמי הביצים , משאיר את זה לאחרות , גם האגו לא משמעותיואין לי בעיה להשמיע המערכת בחולשתה בנסיונונות המשונים שאני וחברי עושים , מעניין איך נעלמו הקללות אלי ? אולי בעזרתו של נמר?לא במין לאן נעלמו ה"ברכות"?
ממילא נעלמו לאט לאט מכאן כל בעלי הנסיון, והעסק כאן הופך להייות רדוד ומשמים למדי, אני מנסה סך הכל להעיר את ההיי אנד ואין שום כוונה לטפוח לעצמי על השכם, אבל כנראה שזה מרגיז כל מיני חדלי אישים צרי אופקים, תמיד יכול להמנע מלהביע בוא את דעותי , אינני בפנסיה שמשועמם מול המחשב , יש לי משפחה לגדל ץ ומעדיף לחסוך לעצמי את הקללות של איזה גמד מתוסכל שנמצא בחיתוליו .


שניצל היקר
יש לך המון ידע ואתה חולק אותו באהבה וזה מקסים בעניי.

באופן אישי נעזרתי בהמלצות שלך לא פעם אחת.
אתה מציג הרבה ניסויים יקרים שמעט מהאנשים יכולים להרשות לעצמם לנסות ומהביקורות שלך הרבה אנשים מרווחים.

אבל כשאתה יורד על 90% מהחברים בפורום ועל המערכות העלובות שלנו (שקנינו במיטב כספנו והוא מוגבל) אז כן זה מבאס, לא חברי, מעצבן וללא ספק יהיו כאלה שיחטפו עליך ג'ננה.
וחבל...
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,475
מעורבות
717
נקודות
113
א. ברור שממרחקים שונים שומעים אחרת, אבל יש דבר כזה שנקרא שכל ישר. כלומר, נפיחה של טרומבון זה לא נוצה באוזן.
ב. שום הקלטה ושום מערכת לא יכולות לאפשר טווח דינמי שלא יפגע בהאזנה בווליום נמוך. זה אוקסימורון. איך אפשר לשמוע את פולחן האביב בעוצמה ידידותית לסביבה בלי לחסל אותה מבחינה דינמית? ובכלל, מה הטעם לשמוע רוק כסח תוך הקשבה לציוץ ציפורים?
מצחיק אותי הסירוס הזה שהפך להיות מין מוטו אצל רבים למערכת טובה.
אם אתה יכול לשמוע בעוצמה גבוהה ועדיין לקיים שיחה נורמלית עם החבר האודיופיל ששומע לידך בספה, או בלי שיכאבו לך האוזניים והראש אחרי כמה דקות וכל קטע תקום לשנות ווליום, ויש לך גם אפשרות להנות מפרטים ולהתרגש מניואנסים בעוצמה נמוכה , ואחרי כל זאת אתה שומר על שמיעה סבירה וטובה לגילך - אז יש לך אחלה מערכת ותגביר או תנמיך כאוות רצונך ותקרא לזה איך שאת רוצה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
שניצל היקר
יש לך המון ידע ואתה חולק אותו באהבה וזה מקסים בעניי.

באופן אישי נעזרתי בהמלצות שלך לא פעם אחת.
אתה מציג הרבה ניסויים יקרים שמעט מהאנשים יכולים להרשות לעצמם לנסות ומהביקורות שלך הרבה אנשים מרווחים.

אבל כשאתה יורד על 90% מהחברים בפורום ועל המערכות העלובות שלנו (שקנינו במיטב כספנו והוא מוגבל) אז כן זה מבאס, לא חברי, מעצבן וללא ספק יהיו כאלה שיחטפו עליך ג'ננה.
וחבל...
אני חייב לומר שהאדם שהכי למדתי ממנו על אודיו בשנים האחרונות זה שניצל (אלדר).
הידע שלו והתשוקה שלו לנושא זה משהו יוצא דופן ולכן מכיון שבעניני תשוקה עסקינן, יכול להיות שלפעמים הסגנון הוא מעט לוהט.
שניצל לא רק מדבר, הוא גם עושה. כמויות הציוד שהוא מעביר במתנה או בהשאלה ארוכת טווח לרבים מהחברים (כולל אני), מזה שנים רבות, היתה יכולה לפרנס חנות אודיו בינונית. הוא עושה את זה כי באמת אכפת לו שישמעו יותר טוב אצל החברים וזה התגמול היחידי שהוא מצפה לו. הוא תמיד יתנדב לסחוב טונות של כבלים ואביזרים וקומפוננטים אחרים על מנת לבדוק אצל מישהו מהחברים בבית מה עדיף ולאיזה כיוון ללכת.
התרומה שלו לקהילה ולתחביב היא הרבה יותר מאשר סך הכתיבה שלו בפורומים.
אלדר, סליחה על ״ההספד המרגש״, הייתי חייב, כי באמת לפעמים יכול להיות פער בין הכתיבה האנרגטית לבנאדם שאתה.
 

avile7

אוהב את התחום
הודעות
169
מעורבות
34
נקודות
28
ייתכן שלחלק מחברי הפורום ששומעים בעוצמה גבוהה יש בעיית חירשות,שמגדירים אותה כדינמיקה רחבה ?
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
הכל מתקשר לפוסט שלי לפני זמן מה באיזה עוצמה אתם מאזינים למוסיקה ?
תלוי באיזו יצירה ..?
יש ימים והרבה שלא יכול לספוג עוצמה גבוהה מ83-85 מקסימום .. בודק באמצעי פרמטיבי האוזן שלי + אפליקציה ומיד יורד עוד יותר למטה ובוחר גיטרה פסנתר יחסית חלש או יצירות עם המון המון כלי נשיפה ומיתרים

אם אני מסוגל לאבחן אויר סביב הכלים כלומר העוצמה סבירה
{מבלי לחרפן את כולם ואוי כמה אני אוהב את זה עוצמות של 85- עד אפילו 105DB פולחן האביב .כרמינה בורנה . הפתיחה לאופרות טורנדות אותלו ועוד ועוד }
אז סבבה כמובן גם המקור פקטור בעניין .... אני מאושר ושיש שקט סביבתי.

כמו שנמר אמר הסאונד/עוצמה צריך להיות של "הכלי "
וכמה קשה לשחזר כזה בבית ...נפח הכלי הגוון ההולוגרמה שלו... מתחת לווליום מסויים זה.. רק נשמע שמרימים מתקרבים .
טיפה+++ למה שהוא באמת נשמע באולם .
אבל זה שוב הקטנה של מציאות {איכות הקלטה }
בבית אצל חברים כאן יש מערכות "על" שיכולות לתת את זה .עם חדרים עם תקרות גבוהות ועוד דברים
אז למה מחכים לשמוע מוסיקה עד שנמאס מבלי שיכאבו האוזנים
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,168
מעורבות
1,629
נקודות
113
מישהו הבין את הפוסט האחרון של sonyes? זה נקרא לי כמו lorem ipsum
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
50 גוונים של חרטוט
אם אתה "עוסק בתחום" ולא הבנת במה שאמרתי

נו עוסק בתחום
מנטוש לפחות היה לו חוש הומור ואהבתי .... ועל כך אפילו סימנתי לייק
 

e&k

עוסק בתחום
הודעות
164
מעורבות
63
נקודות
28
אם אתה "עוסק בתחום" ולא הבנת במה שאמרתי

נו עוסק בתחום
מנטוש לפחות היה לו חוש הומור ואהבתי .... ועל כך אפילו סימנתי לייק
מתנוש , מתנוש זהו שמו , אתה נראה מבולבל מאוד , כמו כן גם המסר שלך לא מובן בעליל ומכאן התגובה , מקווה שתשפר את כתיבתך לברורה יותר(ורד)
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,505
מעורבות
407
נקודות
83
אתמול בדיוק אישתי אמרה לי .............. למה אתם לא יכולים פשוט לשבת ולשמוע מוסיקה ? למה צריך לדבר על זה כל הזמן ? :(
צודקת
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור