הרגלים וטעם באודיו


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
אתמול פה חבר להלוות מכשיר למדידת רעשים בחשמל ,
בחור עם מערכת של ליווינג וייס וזוג מגברים רגילים בסלון ישראלי ממוצע,
ואני מכייון שאני שויצר החלטתי להראות לו מה המערכת שלי מסוגלת מבחינה דינמית, בקיצור דפקתי לו הפגזה של חייל האויר ביום עצבני ,דינמיקה הכי קרוב לחייב שאפשר ,ואני רואה שהבחור מתחלחל,שאלתי מה קרה , עונה לי הבחור ,_לא הייתי מחזיק חצי שעה בדינמיקה ובווליום הזה .....
ואני שמחזיק שבעניין של הדינמיקה בווליום של הופעה חיה בכלל לא מבין מה הוא רוצה ,ביררתי ! בוא רוצה שקט ,נעים , סגור, בחי בשבסים ירעידו לו הריאות , או שהגבוהים יזיזו לו השיער, בקיצור עדין..
ואני שחושב שדינמיקה מקרבת לליף בכלל לא מבין מה הוא רוצה ,
ככה שיש לנו אודיופילים עם טעמים שונים , חלילה לי לזלזל בטעמו, אבל ההרגל של מערכת מפלצת לא עובר לי עם כל הכבוד לטעמם של אחרים, לדעתי כמו שכתבתי פעמים רבות , הדינמיקה מקרבת ללייב לא פחות מאיזה טונליות עשירה ומזמזמת,,אבל מסתבר שדעתי אינה אוניברסלית, אבל אני כבר לא הולך לשמוע מערכות קטנטנות וחלושות עם במה פיצית וצליל מחובר וחלוש , מה לעשות ? לא עושה לי את זה, מוניטור לא בא בחשבון , מגבר 70w לא מתאים לי,חדר שלא יכול להחזיק מעל 70 די בי זה לא בשבילי, בקיצור מכור לאנרגיה , והטונליות המשופרת בחולשה הזו מעניינת לי אאת התחת ,
האמת מרגיש שמגיע למערכות כאלו קטנות כמו שרמוטה שמגיעה לבקר כמה בתולות , בקיצצור הפכתי לזונה של אודיו ,שרוצה להתנסות במקסימום , עדינות ופינס ממני והלאה, אבל החוויה למות ... ככה אני גם אם זה לא לטעמכם ואתם עושים קולות של שטיח. על עדינות ואנינות טעם , לדעתי אתם פשוט לא יודעים על מה אתם מדברים , וזה פשוט מה יצא לכם במערכות החלושות שאתם מורגלים אליהם , יותר טוב תסתמו....
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
151
נקודות
43
לא מדדתי עוצמה אף פעם
אם זה אומר משהו. אני לא עובר ספרה 2 מ 10 במגבר (שעה 9)
ווליום גבוה מזה פשוט הופך אותי לעצבני בשניות
ומהקקופוניה שזה מרגיש לי גם לא יכול לבחון כלום
בחנויות כשבחנתי מוצרים לקנייה לרוב ביקשתי להנמיך או שפשוט תפסתי פיקוד על השלט
אם המערכת לא "נפתחת" בווליום נמוך היא לא בשבילי
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,368
מעורבות
838
נקודות
113
חברים נא לא להיבהל: שניצל שכח לקחת על הבוקר כדור הרגעה.:מבולבל:
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,820
מעורבות
906
נקודות
113
לא מדדתי עוצמה אף פעם
אם זה אומר משהו. אני לא עובר ספרה 2 מ 10 במגבר (שעה 9)
ווליום גבוה מזה פשוט הופך אותי לעצבני בשניות
ומהקקופוניה שזה מרגיש לי גם לא יכול לבחון כלום
בחנויות כשבחנתי מוצרים לקנייה לרוב ביקשתי להנמיך או שפשוט תפסתי פיקוד על השלט
אם המערכת לא "נפתחת" בווליום נמוך היא לא בשבילי
גם אני
ממש לא אוהב ווליום גבוה
לקח לי זמן עד שמצאתי את השילוב המושלם מבחינתי
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אלדר לא מדבר על ווליום גבוהה של מכונית עם טראנס ברחוב ראשי. הוא מדבר על יכולת דינמית, אנרגיה, לנגן בעוצה של הכלי או טיפה מעבר מבלי להתעלף. ואם יש הרבה כלים, כמו בתזמורת בהיכל התרבות, אז מה לעשות, זה הרבה רעש והמערכת אמורה לדעת להתמודד עם זה.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
151
נקודות
43
''אלדר לא מדבר על ווליום גבוהה של מכונית עם טראנס ברחוב ראשי''
''אז מה לעשות, זה הרבה רעש "
אמרת משהו וגם את ההפך
ברור לי שמערכת טובה יכולה לנגן חזק יותר לפני שמתעוותת. עדיין ווליום גבוה בסלון סטנדרטי מרגיש לא נעים
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
130
נקודות
43
אכן, כיף לשמוע בווליום חזק ובלייב. אבל גם לשמוע הופעת רוק אמיתית או תזמורת זה מעייף לאחר זמן מה (למי שעדיין יש לו שמיעה סבירה).
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
בווליום גבוה אני נהיה עצבני.
אולי זה "הסוד" של שניצל ?;)
ארז
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
סוג של טעם אישי,
לפעמים בא לנו לשמוע
חזק גדול ודינמי עד שאוזל החמצן במוח,
ולפעמים שיר של נט קינג קול,
לשלוות הנפש והרוגע,
אין בזה דבר המעיד על אהבתנו
למוסיקה על שלל גווניה.
 

DANDI127

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
7
נקודות
3
מסכים לגמרי - בלי דינמיקה - אין ריגוש (עבורי) ובטח שפחות מחבר למוזיקה.

הבעיה היא לא הווליום "הגבוה" בדרך כלל - הבעיה היא הדיסטורשיין - שגורם לאוזניים לרצות להגן על עצמן ולהחליש את הווליום.
זה יכול גם להתרחש מחוסר יכולות של המערכת או מהחזרים "לא נעימים" שמודגשים יותר בווליום "גבוה" .
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
חושב שהרבה לא מבינים את ההבדל בין ווליום גבוה לדינמיקה (תחום דינמי רחב).
זה תלוי מאד גם בהקלטה (ואכן צריך גם ציוד "בריא" להשמיע את זה), בPOST PRODUCTION הם מעבירים את התוצאה דרך קומפרסור שמקטין את התחום הדינמי - ז***ת.
זה היה הכרח עם מדיה כמו "התקליט" שלא יכול לסבול תחום דינמי גבוה. היום במדיה דיגיטלית אין בעיה כזו אבל הז***ת ממשיכים לעשות את זה ביג טיים.
 

מאסטרו צפון

עוסק בתחום
הודעות
105
מעורבות
53
נקודות
28
אתמול פה חבר להלוות מכשיר למדידת רעשים בחשמל ,
בחור עם מערכת של ליווינג וייס וזוג מגברים רגילים בסלון ישראלי ממוצע,
ואני מכייון שאני שויצר החלטתי להראות לו מה המערכת שלי מסוגלת מבחינה דינמית, בקיצור דפקתי לו הפגזה של חייל האויר ביום עצבני ,דינמיקה הכי קרוב לחייב שאפשר ,ואני רואה שהבחור מתחלחל,שאלתי מה קרה , עונה לי הבחור ,_לא הייתי מחזיק חצי שעה בדינמיקה ובווליום הזה .....
ואני שמחזיק שבעניין של הדינמיקה בווליום של הופעה חיה בכלל לא מבין מה הוא רוצה ,ביררתי ! בוא רוצה שקט ,נעים , סגור, בחי בשבסים ירעידו לו הריאות , או שהגבוהים יזיזו לו השיער, בקיצור עדין..
ואני שחושב שדינמיקה מקרבת לליף בכלל לא מבין מה הוא רוצה ,
ככה שיש לנו אודיופילים עם טעמים שונים , חלילה לי לזלזל בטעמו, אבל ההרגל של מערכת מפלצת לא עובר לי עם כל הכבוד לטעמם של אחרים, לדעתי כמו שכתבתי פעמים רבות , הדינמיקה מקרבת ללייב לא פחות מאיזה טונליות עשירה ומזמזמת,,אבל מסתבר שדעתי אינה אוניברסלית, אבל אני כבר לא הולך לשמוע מערכות קטנטנות וחלושות עם במה פיצית וצליל מחובר וחלוש , מה לעשות ? לא עושה לי את זה, מוניטור לא בא בחשבון , מגבר 70w לא מתאים לי,חדר שלא יכול להחזיק מעל 70 די בי זה לא בשבילי, בקיצור מכור לאנרגיה , והטונליות המשופרת בחולשה הזו מעניינת לי אאת התחת ,
האמת מרגיש שמגיע למערכות כאלו קטנות כמו שרמוטה שמגיעה לבקר כמה בתולות , בקיצצור הפכתי לזונה של אודיו ,שרוצה להתנסות במקסימום , עדינות ופינס ממני והלאה, אבל החוויה למות ... ככה אני גם אם זה לא לטעמכם ואתם עושים קולות של שטיח. על עדינות ואנינות טעם , לדעתי אתם פשוט לא יודעים על מה אתם מדברים , וזה פשוט מה יצא לכם במערכות החלושות שאתם מורגלים אליהם , יותר טוב תסתמו....
אלדר,
אם להמשיך בקו הלא פוליטיקלי-קורקט שלך.
א. אתה בכיתה יב' וכמה חברים כאן ביסודי.
ב. מחיר של מונו בלוק אחד שלך הוא המחיר של מערכת שלמה של לא מעטים כאן, ומה לעשות, על אודיו טוב משלמים.
ג. החלל שלך טיפה יותר גדול מהכוכים השונים שרבים כאן מקשיבים בהם, או לחילופין, בסלונים ביתיים רבי-אילוצים ומסרסים.

לא נעים להודות, אבל רוב המערכות ששמעתי מתאימות למוזיקת רקע מלטפת. ברגע שאתה דורש מהן גודל ודינמיקה, הן מסתכלות עליך בתמהון אינסופי.
בנוסף, יש את אסכולת האקוורלים המיניאטוריים: צליל נעים, מפורט וקטנצ'יק על רקע שחור ובמה מתונה. מין עלמה נחבאת אל הכלים ו"עדינה כזאת". מערכת כמו שלך מטילה אימה ובלהה על בעלי מערכות כאלה.
בקיצור, אין הרבה אנשים שיודעים מה לעשות עם משהו שגדול עליהם בערימת מספרים.
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
לא הספיקה לכם הדינמיקה מעזה?
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,820
מעורבות
906
נקודות
113
חושב שהרבה לא מבינים את ההבדל בין ווליום גבוה לדינמיקה (תחום דינמי רחב).
זה תלוי מאד גם בהקלטה (ואכן צריך גם ציוד "בריא" להשמיע את זה), בPOST PRODUCTION הם מעבירים את התוצאה דרך קומפרסור שמקטין את התחום הדינמי - ז***ת.
זה היה הכרח עם מדיה כמו "התקליט" שלא יכול לסבול תחום דינמי גבוה. היום במדיה דיגיטלית אין בעיה כזו אבל הז***ת ממשיכים לעשות את זה ביג טיים.
אתה יכול לפרט?
הדבר היחיד שהבנתי זה את הקללות :)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
אלדר, בשביל לקבל את הדינמיקה שלך בגודל שלך וברזולוציה שלך צריך מערכת יקרהההה.
אין ארוחות חינם.
אתה אומר שרק מוסטנג שלבי GT500 עם מעל 700 כ״ס עושה לך את זה. סבבה. אבל זה לא לכולם, אפילו לא לפרומיל מכולם.
 
נערך לאחרונה ב:

רועי51

חבר משקיען
הודעות
893
מעורבות
210
נקודות
43
מקווה בשביל השכנים שגם הם אוהבים ווליום.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
למשהו יש שקית?
ארוחת צהרים עולה לי....
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,605
נקודות
113
אלדר, בשביל לקבל את הדינמיקה שלך בגודל שלך וברזולוציה שלך צריך מערכת יקרהההה.
אין ארוחות חינם.
אתה אומר שרק מוסטנג שלבי GT500 עם מעל 700 כ״ס עושה לך את זה. סבבה. אבל זה לא לכולם, אפילו לא לפרומיל מכולם.
לא בדיוק ז"א כן ולא...:)
מערכת יקרה זה סבבה....
אבל חדר כמו שלו אי אפשר לשמוע ב "ווליום נמוך" ולצפות ממערכת יקרה שתמלא את החדר הלא קטן הזה.
לעומת זאת מערכת כמו של שניצל אי אפשר להכניס לחדר שלי.אבל בחדר כמו שלי אפשר להכניס מערכת יקרה ולשמוע ב "ווליום" נמוך.בקיצור מה שאני אומר זה שהמע של שניצל היא גם פונקציה של החדר. הרמקול החמוד של לוויג וויס לא היה מדגדג את החדר שלו אבל ההורן של לווינג וויס היה נותן סטירה לפנים בחדר שלו.
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
אתה יכול לפרט?
הדבר היחיד שהבנתי זה את הקללות :)
לא קללות, זה סווג של אנשי מקצוע מסויימים :D
פרוט לאיזה נושא?
נושא אחד זה שתחום דינמי הוא ההבדל בין העוצמה הנמוכה ביותר לעוצמה הגבוהה ביותר.
נושא שני זה קיטור שלי על כך שבהקלטות, אפילו המודרניות במדיה דיגיטלית דוחסים את התחום הדינמי כך שעוצמה נמוכה וגבוהה קרובים יותר אחד לשני מאשר במציאות כדי שישמעו יותר טוב במערכות גם לא כמו של זה המטוגן המצופה בפרורי לחם.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
לא מדדתי עוצמה אף פעם
אם זה אומר משהו. אני לא עובר ספרה 2 מ 10 במגבר (שעה 9)
ווליום גבוה מזה פשוט הופך אותי לעצבני בשניות
ומהקקופוניה שזה מרגיש לי גם לא יכול לבחון כלום
בחנויות כשבחנתי מוצרים לקנייה לרוב ביקשתי להנמיך או שפשוט תפסתי פיקוד על השלט
אם המערכת לא "נפתחת" בווליום נמוך היא לא בשבילי
גם אני לא עובר שעה 9 ,אבל אז זה 85 , ההבדל הוא שהחדר שלי מחזיק מעל 100 די בי בקלות אחרי עבודה קשה בלי לעוות כך שיש לי את הלוקסוס להגביר כרצוני בלי שהבס יהפוך לבומי או שהזמרים יצרחו,לא שאני שומע בעצמות הללו, אבל לרוב שומע הבתאם למה שהייה אאם הייתי יושב באולם קרוב,
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור