הפרדת כוחות...


אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כן. אני עובד ומאוד עסוק.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
למה אני ״מתעקש״?

לא בשביל להוכיח אותך חלילה. פשוט הטענה שלך שהקדמגבר אינו מתוכנן נכון הופכת את רוב הקדמגברים ב״נחשבים״ שמאחוריהם עומדים מיטב המתכננים בתחום לכאלה שלשיטתך אינם מתוכננים נכון.

לאחר שהתעמקתי עוד בנושא, מצאתי שהבעיה היא רק במקורות דיגיטלים.
זה לא קורה למשל כאשר חיברתי מגבר פונו נוסף למערכת (עוד לפני שהיה לי פונו שיודע לדבר עם שתי זרועות).
לכן, אני לא חושב שהבעיה היא בהארקה.
כנראה שיש משהו בשילוב של דיגיטל ואנלוג יחד שמכניס רעש למערכת. דיגיטל לבד - שקט, אנלוג לבד - שקט, שניהם ביחד - פחות שקט.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
אני הולך לנסות את זה מאד בקרוב ולדווח על תוצאות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
ממתין למסקנות.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
לאחר שהתעמקתי עוד בנושא, מצאתי שהבעיה היא רק במקורות דיגיטלים.
זה לא קורה למשל כאשר חיברתי מגבר פונו נוסף למערכת (עוד לפני שהיה לי פונו שיודע לדבר עם שתי זרועות).
לכן, אני לא חושב שהבעיה היא בהארקה.
כנראה שיש משהו בשילוב של דיגיטל ואנלוג יחד שמכניס רעש למערכת. דיגיטל לבד - שקט, אנלוג לבד - שקט, שניהם ביחד - פחות שקט.

לפי הלוגיקה שתיארת, אולי הבעיה היא במקור האנלוגי דווקא? :)
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
@נמר .

מבחינת נקודת המבט של המגבר/קדם מגבר ה CD הוא אנלוגי.

לפי דווח שלך זה לא קורה כשמחברים מגבר Phono ומניסיון שלי זה לא קורה כשמחברים...מגבר אוזניות.

אני נתקלתי בזה,גם,כשחיברתי מקורות אחרים שהם לא,כאמור,מגבר PHONO ומגבר אוזניות.

גם אני התחבטתי בשאלה שהפנית לאורי_ו.

התיזה שלי היא כזו - ודי פשוטה:

למה הכפתורים בחולצות של גברים נמצאים בצד ימין של החולצה ושל הנשים בצד השמאלי?

כדי לענות על השאלה הזו נחזור למאות ה-9 עד ה-15 לספירה. בשדות הקרב,דאז,לחמו אבירים שעל פלג גופם העליון היה מולבש שיריון. כדי לסגור אתה השירון,ובכך להבטיח הגנה לאביר,השתמשו בכפתורים שנסגרו,מן העבר השני,בעזרת רצועות עור דקות ששימשו באותו תפקיד שמשמשים היום אותם חרכים בבגד שלתוכם מכניסים את הכפתור. מאחר ורוב בני האדם ימניים (היד הימנית היא הדומיננטית בגופם) הכפתורים היו בצד שמאל של השיריון וחבק העור היה בצד הימני כך שהיה נוח לרכוס אותו לסגור הרמטית את השירון.
מאחר ורוב בני האדם הם ימניים הרי שהחרב תהייה על ירך שמאל שלהם,ותישלף מנדנה על ידי יד ימין.

...ואז: מה שקרה זה: כאשר האבירים שלפו את החרב אל מול פני האביר מהמחנה השני החרב עצמה,או מגן כף היד שלה או,אפילו,ידו של האביר גרמו לכפתור להחתך ולשיריון להפרם ולחשוף את גופו של האביר. כמובן שכשזה קרה הצד השני היה צריך להיות זריז מספיק לנעוץ את חרבו בפיסת הגוף שנחשפה וחלס אביר.

ומה היה הפתרון: הכפתורים עברו לצידו הימני של השריון ושרוכי הרכיסה לצידו השמאלי.

הנשים,שלא היו "אבירות" המשיכו להשתמש בכפתורים בצד השמאלי של הבגד.

מאז,ועד היום.

מה הקשר? פשוט: הרגל. בני אדם נוטים להשתמש בהרגלים גם אחרי שהצורך שממנו נולדו נעלם מזמן מן העולם. היום אין זה משנה באיזה צד יהיו הכפתורים אבל ההרגל או אם תרצו הנוהג - נשאר.

יש הרבה תחומים בחיים שנוהגים השתרשו למרות שמה שגרם להם נעלם והפך לבלתי רלוונטי.

כך גם בכניסות האודיו למגבר/קדם מגבר. אפשר ליצר סיטואציה שכאשר עוברים מכניסה אחת לשנייה זו הקודמת,וכל השאר,יהיו מוחשכות לחלוטין וכפועל יוצא מזה שקטות לחלוטין אבל הטכנולוגיה הזו היא די חדשה וההרגל/מנהג שלא לעשות כן ולמעשה להשאיר חי כל כניסה למגבר/קדם מגבר, נשאר ואפילו נשאר אצל טובי המתכננים והמישמים של טכנולוגיית האודיו 2016.

...אגב: ב CD אבל גם בטיונר,למשל,זה יותרבולט כי האות בכניסה למגבר חזק,בהרבה,מהאות ביציאה ממגבר ה PHONO והדבר דומה,אך לא זהה,במגבר האוזניות.

HIH

מנחם
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
מיכאל, הבעיה היחידה של אנלוגי, זה שבאזניים, הוא נשמע יותר טוב מדיגיטלי :)
דיגיטלי יותר נוח, זה הכל.
 
נערך לאחרונה ב:

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
כלומר גם אודיו ריסרצ׳, גם הקונסטליישן, גם ear, גם טרילוג׳י, גם nat (כי אצל זבדה גם היה שיפור) וגם mbl לא יודעים לתכנן קדמגברים?

אתה יכול לתת לי דוגמא למוצר שמתוכנן נכון וזה לא יקרה?
מהנסיון שלי עם הפרה הבכיר ביותר של ניים, 552, האפקט דומה למה שמתואר ע״י נמר.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
631
מעורבות
115
נקודות
43
וואללה מנחם, אהבתי את הפרשנות שלך כאשר נתת דוגמא של האבירים.
ישר כח :בעד:
 

aviv007

אוהב את התחום
הודעות
341
מעורבות
88
נקודות
28
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
מיכאל, הבעיה היחידה של אנלוגי, זה שבאזניים, הוא נשמע יותר טוב מדיגיטלי :)
דיגיטלי יותר נוח, זה הכל.

א - לא מסכים איתך :)
ב - התיחסתי לזה, שלפי נמר, הכל בסדר עד שמחברים מקור אנלוגי.

אבל אם ברצינות, למה שחשמלית מקור אנלוגי, שזו חתיכת מכניזם הנדסי יהיה שקט יותר מ-DAC?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
א - לא מסכים איתך :)
ב - התיחסתי לזה, שלפי נמר, הכל בסדר עד שמחברים מקור אנלוגי.

אבל אם ברצינות, למה שחשמלית מקור אנלוגי, שזו חתיכת מכניזם הנדסי יהיה שקט יותר מ-DAC?

תלוי מאיפה אתה מסתכל על זה.

לגבי הרצינות.
לא יודע למה - עובדה שזה מתרחש.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כלומר גם אודיו ריסרצ׳, גם הקונסטליישן, גם ear, גם טרילוג׳י, גם nat (כי אצל זבדה גם היה שיפור) וגם mbl לא יודעים לתכנן קדמגברים?

אתה יכול לתת לי דוגמא למוצר שמתוכנן נכון וזה לא יקרה?

גם ב NAIM שמעתי משתמשים ממליצים לנתק מקורות - בייחוד נגן DVD - שלא בשימוש כדי לשפר את הצליל.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
@נמר

צר לי ידידי אבל כן,מדובר בבעיה תיכנונית של ההגברה.

עכשיו,אחרי המשפט הבומבסטי הזה - שבהחלט גורם להרים גבות,כפי שעשיתה פה - אז הינה ההסבר.

יצרני המגברים יודעים שהדרך הטובה ביותר להפריד רעשים בתוך שלב ההגברה הוא להפריד את ערוצי הכניסה,והיציאה,כך שבעצם בתוך המגבר יהיו הרבה מאוד מגברי משנה שכל אחד מהם אחראי על כניסה אחת (אלה שמאחור....) והיציאה (לכיוון הרמקולים),תישאר משותפת - משום ששם,ביציאה,כבר אין את הבעיה הזו. עד לא מזמן הפרדה כל כך מפורטת הייתה בעיה טכנולוגית.

ישנו יצרן PCB (מעגלים מדפסים) באירופה שמצא דרך ליצר כרטיס PCB אחד ועליו פרוסות פרוסות של קומפוננטות משהו בדומה לפנקייק או,אם תרצה,לחניון שקרס בתל אביב. על ידי שימוש בטכנולוגיה הזו אפשר,למעשה,ליצר תת מגברים ותת נתיבים בתוך קופסא אחת ולבצע הפרד ומשול שגם - יעשה שקט ללא הצורך לנתק מקורות שלא צריך כל פעם....מחדש.

עד כאן העתיד נראה וורוד. אבל כפי שכולנו יודעים,כשהעתיד נראה ורוד יש איזה שהוא קאטש שלא בטוח שנרצה לחיות איתו והורוד הוא...לא ורוד.

ומהי? מעגלים מרובי שכבות שמפרידים ערוצי הגברה מיוצרים,היום,רק לממירים מאנלוג לדיגיטל ולהיפך. לטכנולוגיה שלכל דרכה יש אות אנלוגי (כמו קדם המגבר) עדיין לא הצליחו למצוא פיתרון שגם יהיה קל וזול ליישום וגם יפתור את בעיית הרעש הזה.

...זה הכל,עניין של זמן.

HIH

מנחם

למיטב ידיעתי הרבה מאוד יצרנים (אולי כולם???) עובדים היום עם מעגלים מודפסים רב שכבתיים. ולא מהיום אלא כמה שנים טובות. מה זה קשור להפרדה בין הכניסות לא הבנתי.

אריה
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אבל אם ברצינות, למה שחשמלית מקור אנלוגי, שזו חתיכת מכניזם הנדסי יהיה שקט יותר מ-DAC?

בדיוק מאותה הסיבה שהתקליט עצמו שקט יותר מהדיסק

אגב הרכיב האנלוגי שאליו הDAC מקביל הוא ראש הפטיפון שבעצמו
מבצע המרה (מכנית -->חשמלית) ולא בטוח כלל שראשים שקטים יותר מממירים
שלא לדבר על שאר הרכיבים האנלוגים.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
יתכן בכלל שהמערך האנלוגי, כשמדובר ברגישות הגבוהה של הקדם פונו עבור MOVING COIL, קולט בכלל את הרעשים שמוקרנים בצורה אלקטרו-מגנטית... יתכן שזה קורה גם ללא חיבור פיזי לקדם מגבר.
שווה בדיקה...
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אגב, פה יכול להיות יתרון למגבר ראש שנמצא ביציאה מהזרוע ורחוק מהמגבר.

אריה
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
ל simaudio יש מגבר משולב נטו (250i) ומגבר (340) כולל אופציה לשילוב כרטיס DAC, הכל טוב ויפה, אבל שקוראים את החוברת של ה 250i כתוב להרחיק ככל הניתן ממקורות דיגיטליים, מישהו יכול להסביר את הפרדוקס ?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור