הפרדת כוחות...


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
לאחר שנים בהן גיליתי שאינני משתמש בנגן תקליטורים אלה לעיתים נדירות ממש, מצאתי את עצמי עם מקור אחד בלבד.
אבל חלק מהסיבות שאני משתמש במקור אחד הוא משום ששני מקורות שונים המחוברים לקדמגבר ״מלכלכים״ את הצליל.

לכך נחשפתי כאשר הגיע אלי חברי היקר יוסי שור לשמוע מוסיקה. ישבנו, שוחחנו ואז הוא ביקש ממני לנתק את החיבור של נגן התקליטורים ולהאזין שוב לתוצאה. והופ - הפלא ופלא - שיפור משמעותי בשקט ובנקיון. זה התרחש עם כמה קדמגברים שעברו אצלי טרם רכשתי את הקונסטליישן (אודיו ריסרצ׳, טרילוג׳י, מקינטוש ולבסוף האחרון - הקונסטליישן).

לפני יומיים חיברתי את נגן התקליטורים הישן שלי למערכת על מנת לשמוע תקליטור. חשתי מייד נפילה באיכות הצליל. ליכלוך כזה, מרגיז בטירוף, טייל בתחום הגבוה. הייתי מוכרח להבין כמה ישפיעו מקורות אחרים או חיבורים שונים למערכת. חיברתי את המחשב שלי (מק מיני) ושוב, מלוכלך.

בדקתי את ההבדלים גם כשרק חיבור ה-xlr מחובר אך המקור הנוסף אינו מחובר לחשמל - אין פגיעה בצליל ואם יש אז לא הצלחתי להבחין בה.

אז מהן המסקנות?
המסקנות הן שכאשר יותר מקור אחד מחובר לקדמגבר התוצאה נפגעת. כאשר המקור הנוסף אינו מחובר לחשמל אך מחובר עדיין לקדמגבר, עשוי שלא לפגוע.

ולכן. המלצתי היא לא לחבר שני מקורות במקביל אם רוצים למהדרין.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לכן עושים "המבדיל"... עם שנאים מבודדים למקורות.(ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
לכן עושים "המבדיל"... עם שנאים מבודדים למקורות.(ורד)

אהבתי את הקישור שלך ל״מהדרין״.

התשובה הזו גם מפתיעה במידה. הרי שידכתי נגנים מהקצה העליון לקדמגבר שלי. כאלה שהשנאים שלהם אמורים להיות שקטים לפחות כמו קבר ב-12:00 בלילה. בחנתי בעבר שנאי מבדל שהוא אינו בלאנס - הרס יותר מאשר עזר. היה שקט יותר אך דינמי הרבה פחות. שנאי באלנס טרם יצא לי לבדוק על המקור אם כי על כל המערכת (ללא מגבר ההספק כמובן) וגם הוא, כמו הקודמים פגם בדינמיקה.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
במחשבה שניה..
אולי שווה לך לנסות לנטרל את הארקה מהמקור הדיגיטלי ולבדוק ללא, זה כולל הטרנספורט והממיר..
יתכן והרעש נוצר באינטראקציה של המכשיר עם הארקה.
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
519
מעורבות
194
נקודות
43
במחשבה שניה..
אולי שווה לך לנסות לנטרל את הארקה מהמקור הדיגיטלי ולבדוק ללא, זה כולל הטרנספורט והממיר..
יתכן והרעש נוצר באינטראקציה של המכשיר עם הארקה.
בריאותו וחייו של הבן אדם יותר חשובים מכל ניסוי עלול להיות מסוכן.

מוצר שתוכנן ונבנה עם הארקה חייב להיות מאורק!
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
זה רק אומר על הפרה שלך ורמת התכנון שלו נמר.
סורי.
לא תשכנע אותי פה. ולא, אין פה "בוא תשמע" אני מאמין לגמריי שזה קורה.
אבל, במוצר שמתוכנן נכון זה לא קורה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
זה רק אומר על הפרה שלך ורמת התכנון שלו נמר.
סורי.
לא תשכנע אותי פה. ולא, אין פה "בוא תשמע" אני מאמין לגמריי שזה קורה.
אבל, במוצר שמתוכנן נכון זה לא קורה.


כלומר גם אודיו ריסרצ׳, גם הקונסטליישן, גם ear, גם טרילוג׳י, גם nat (כי אצל זבדה גם היה שיפור) וגם mbl לא יודעים לתכנן קדמגברים?

אתה יכול לתת לי דוגמא למוצר שמתוכנן נכון וזה לא יקרה?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
זה רק אומר על הפרה שלך ורמת התכנון שלו נמר.
סורי.
לא תשכנע אותי פה. ולא, אין פה "בוא תשמע" אני מאמין לגמריי שזה קורה.
אבל, במוצר שמתוכנן נכון זה לא קורה.
אורי כפרה ,אתה לא בדקתה את הנושא וזאת אני בטוח לפי התשובה שלך.אני לא בא להוכיח אותך או משהוא כזה....הפלא ופלא הדבר קורא במע' סופר מושקעות עם רכיבים מהשורה הראשונה .במע' כניסה לתחום לא מאמין שזה יבוא לידי ביטוי בסאונד.
כניראה שפט' מאוד רגיש וקולט על הדרך כל מה שמפריע לו במע' שקופה ומושקעת אתה שומע השנוי בסאונד.אני למשל לא מנתק הסידי כי נמאס לי.אבל כן מכבה אותו וזה עושה 50% עבודה...וכן מגיע ליוסי שור שפו שהסב את תשומת ליבי והוכיח לי.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
כלומר גם אודיו ריסרצ׳, גם הקונסטליישן, גם ear, גם טרילוג׳י, גם nat (כי אצל זבדה גם היה שיפור) וגם mbl לא יודעים לתכנן קדמגברים?

אתה יכול לתת לי דוגמא למוצר שמתוכנן נכון וזה לא יקרה?
תוסיף גם .את אקיופייז.
גיליתי את התופעה לפני כ 10 שנים, ומאז רק מקור אחד מחובר.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
אני חושב שבמערכות שמתוכננות מראש לעבוד עם הארקה אחת למערכת זה לא קורה,
זו אחת הסיבות שלקסמן מתכננים את כל הציוד שיוכל לעבוד ללא הארקה מהקיר, כך אתה נמנע מהלופים האלו ולמעשה יכול לשמוע ללא הארקה בכלל. אני מאריק פעם אחת כי זה נשמע יותר שקט. ברגע שאני מחבר עוד מקור שיש לו הארקה מהקיר, אני מנתק את ההארקה שלי ישירות מהקיר, והצליל חוזר להיות ״משוחרר״.
בזמנו שייבאתי את מיקרומגה, ראיתי שכל המגברים שלהם יוצרו עם 2 פינים והמקורות עם 3 פינים גם בכדי למנוע לולאות הארקה. הבעיה שם היתה שאם לא היית מחבר את המקור המוארק, היית חוטף מהמגבר...
אח״כ הם שינו את זה , כנראה בגלל תקנים.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
לא מפתיע אותי בכלל
בציוד יקר במיוחד שהיה ברשותי במשך שנים SONY TAE-1 ולקסמןI M-05+C05 עוד ציוד איכותי אחר .
חיבור מקור אחד בלבד לפרה .
נקיון הצליל היה מדהים .
ולא די בכך גם כיסוי כל הכניסות עם פלסטקים מיוחדים אגב לקסמן נותנת במכשירים שלה פלסטיקים כאלו .
יש לי את זה במגבר אוזנייות .
הפלאים מה שזה עושה .

בלי לדבר על כל השיגעון מסביב כבלים ספקים , חיבורי חשמל מבודדים .
ולייפוף בדיל 95 אחוז עופרת לכל אורך כבל , בדיוק כמו קרני רטגן . שלא עוברים עופרת .
על אינטר קונקטים של VDH .שהפכו את הצליל לעוד יותר שקוף .
וגם חיבור האדמה של הכבל עם חוט מיוחד להארקה. וגם הארקה מיוחדת מהמכשיר אל החשמל החוצה .

יופי שנהנים
שנה טובה
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
יש לי מקור אחד שמחובר ל-PRE.. ממיר D/A
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
זה רק אומר על הפרה שלך ורמת התכנון שלו נמר.
סורי.
לא תשכנע אותי פה. ולא, אין פה "בוא תשמע" אני מאמין לגמריי שזה קורה.
אבל, במוצר שמתוכנן נכון זה לא קורה.

אני חוזר שוב על שאלתי.


״כלומר גם אודיו ריסרצ׳, גם הקונסטליישן, גם ear, גם טרילוג׳י, גם nat (כי אצל זבדה גם היה שיפור) וגם mbl לא יודעים לתכנן קדמגברים?

אתה יכול לתת לי דוגמא למוצר שמתוכנן נכון וזה לא יקרה?״
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
@נמר

צר לי ידידי אבל כן,מדובר בבעיה תיכנונית של ההגברה.

עכשיו,אחרי המשפט הבומבסטי הזה - שבהחלט גורם להרים גבות,כפי שעשיתה פה - אז הינה ההסבר.

יצרני המגברים יודעים שהדרך הטובה ביותר להפריד רעשים בתוך שלב ההגברה הוא להפריד את ערוצי הכניסה,והיציאה,כך שבעצם בתוך המגבר יהיו הרבה מאוד מגברי משנה שכל אחד מהם אחראי על כניסה אחת (אלה שמאחור....) והיציאה (לכיוון הרמקולים),תישאר משותפת - משום ששם,ביציאה,כבר אין את הבעיה הזו. עד לא מזמן הפרדה כל כך מפורטת הייתה בעיה טכנולוגית.

ישנו יצרן PCB (מעגלים מדפסים) באירופה שמצא דרך ליצר כרטיס PCB אחד ועליו פרוסות פרוסות של קומפוננטות משהו בדומה לפנקייק או,אם תרצה,לחניון שקרס בתל אביב. על ידי שימוש בטכנולוגיה הזו אפשר,למעשה,ליצר תת מגברים ותת נתיבים בתוך קופסא אחת ולבצע הפרד ומשול שגם - יעשה שקט ללא הצורך לנתק מקורות שלא צריך כל פעם....מחדש.

עד כאן העתיד נראה וורוד. אבל כפי שכולנו יודעים,כשהעתיד נראה ורוד יש איזה שהוא קאטש שלא בטוח שנרצה לחיות איתו והורוד הוא...לא ורוד.

ומהי? מעגלים מרובי שכבות שמפרידים ערוצי הגברה מיוצרים,היום,רק לממירים מאנלוג לדיגיטל ולהיפך. לטכנולוגיה שלכל דרכה יש אות אנלוגי (כמו קדם המגבר) עדיין לא הצליחו למצוא פיתרון שגם יהיה קל וזול ליישום וגם יפתור את בעיית הרעש הזה.

...זה הכל,עניין של זמן.

HIH

מנחם
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אז זאת לא בעיה תכנונית.
וכנראה שאותו עיקרון חל על שאר המרעין בישין של התחום כמו חשמל למשל.
כנראה שיש הבדל בין לתכנן ולייצר מוצרים ברמה האקדמית (שבתחום הזה בורכנו ברבים וטובים) לבין לעשות את זה בפועל.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
בפרה שהיה לי של חברת איינשטין התמודדו עם הבעיה (או חלקה) באופן מעניין
לכל כניסה היתה מנורה משלה, רק ברגע שהיית בוחר כניסה, המנורה היתה עובדת וממנה היישר למעגל. שאר הכניסות היו כבויות. במצב נתון, הפרה עובד למעשה עם כניסה אחת פעילה בלבד.

ד"א, מנחם
רשמת שלא מצאו פתרון זול, אנחנו מדברים פה על ציוד יקר מאוד, לא אמורים לחפש פה פתרונות זולים...
 

נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
בפרה שהיה לי של חברת איינשטין התמודדו עם הבעיה (או חלקה) באופן מעניין
לכל כניסה היתה מנורה משלה, רק ברגע שהיית בוחר כניסה, המנורה היתה עובדת וממנה היישר למעגל. שאר הכניסות היו כבויות. במצב נתון, הפרה עובד למעשה עם כניסה אחת פעילה בלבד.

ד"א, מנחם
רשמת שלא מצאו פתרון זול, אנחנו מדברים פה על ציוד יקר מאוד, לא אמורים לחפש פה פתרונות זולים...
עשו משהו בלקסמן? :)

אז מה אמורים פשוטי העם, לא פלצנים כמו נמר שיש להם "רק פטיפון", כי "פטיפון זה הכי טוב" ני ני ני ני ני, לעשות?
לי יש טיונר, דאק, פטיפון ו... ו.... ממיר פח של הכבלים.
מה, לנתק את כולם?
היכול להיות שזאת היתה הבעיה שלי כל הזמן?
(סלחו לי על הליהוג, אני בניס כרגע, אחרי כמעט חצי בקבוק יין אדום נפלא של היקב הזה:
http://www.domainedepiaugier.com/en_index.htm)
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
בריאותו וחייו של הבן אדם יותר חשובים מכל ניסוי עלול להיות מסוכן.

מוצר שתוכנן ונבנה עם הארקה חייב להיות מאורק!

זה לא נפוץ בציוד ביתי, אבל לא חסרים מוצרים עם אפשרות ביטול הארקה בתחום הPA, זה נקרא סוויץ' GROUND LIFT
בדיוק למטרה של מניעת לופים. גם אם אורי לא מאשר, זה קיים בריגים של מיליוני דולרים להופעות באצטדיונים.
אישית, מעדיף פשוט להוציא מכשיר מהשקע אם זה משפר את הצליל.
וכמובן, לא ממליץ "להתעסק" עם החשמל של המכשירים.

ground lift.jpg
 

תמונות מצורפות

  • ground lift.jpg
    ground lift.jpg
    KB 45.2 · צפיות: 508

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
ד"א, מנחם
רשמת שלא מצאו פתרון זול, אנחנו מדברים פה על ציוד יקר מאוד, לא אמורים לחפש פה פתרונות זולים...

זול התכוונתי בצד היצרן...

אף אחד לא יתמיע פתרון שעלות הייצור שלו עצומה גם אם בסוף השרשרת יש לקוח שמוכן לשלם על המוצר עלות דירה בפרפיריה של כווית סיטי.

מנחם
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113

יש סיבה מיוחדת שאתה לא עונה לי?

תן לי דוגמא לקדמגבר שמתוכנן נכון מלבד אלה שנקבתי בשמם (שגם כנראה לא מתוכננים נכון - לשיטתך).
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור