ו? הנקודה היא?בתור אחד שלומד את עולם הטכנאות, אתה לא מבין כמה אתה צודק.קודם כל טכנאי ההקלטות מנסה להוציא צליל כזה שיחמיא לשיר ולכלים (גיין, עוצמה, EQ, העמדה, בחירת מיק'). אם יודעים מה רוצים, אז בחירת הפרמטרים שהוזכרו, קצת יותר קלה. יש טכנאי הקלטות שמעדיפים להקליט נקי ואילו יש כאלה שמעדיפים כבר בשלב ההקלטות לכוון בצורה "גסה" יותר לכיוון המיקס הסופי. בכל מקרה זה גם יושפע מהאולפן, מיק', טכנאי ועוד מיליון דברים.
אח"כ יש לנו את טכנאי המיקס והציוד שלו. פה המצב מתחלק בצורה כזאת: או שהטכנאי יאהב את התוצאה המוקלטת ויבצע שינויים קלים או שהוא יוסיף עוד ועוד אלמנטים למיקס (כיום, עולם הפלאגינים מלא במגוון עצום של אפשרויות), כי יש לו את הדרייב האישי של "בטח שאני חייב להכניס פה את זה/את עצמי. לא יכול להיות שזה מספיק טוב".
אחרי זה עוד מגיע לנו שלב המאסטרינג שחוזר על הנ"ל.
מאוד מלחיץ באמת...בקצב הזה עוד תחזור לשמוע הבדלים בין כבלים, רחמנא ליצלן...
עדכון:
חיברתי את הרמקולים בצורה שונה, טרי וויר, זוג כבלים נפרדים לבס וזוג כבלים בי וויר נפרדים למיד ולטוויטר. במגבר יש אפשרות כזו עם טרמינלים כפולים.
בהחלט שומעים הבדלים. אני לא יודע אם זה קשור לסוג הכבלים או לסוג החיבור (טרי וויר) או גם וגם, אבל יש הבדל ניכר ביחוד בתדרים הנמוכים.
(זהו, נראה שחזרתי סופית לתחביב...)
האם המגבר מוציא יותר זרם בחיבור טרי וויר ?עדכון:
חיברתי את הרמקולים בצורה שונה, טרי וויר, זוג כבלים נפרדים לבס וזוג כבלים בי וויר נפרדים למיד ולטוויטר. במגבר יש אפשרות כזו עם טרמינלים כפולים.
בהחלט שומעים הבדלים. אני לא יודע אם זה קשור לסוג הכבלים או לסוג החיבור (טרי וויר) או גם וגם, אבל יש הבדל ניכר ביחוד בתדרים הנמוכים.
(זהו, נראה שחזרתי סופית לתחביב...)
לא מצאתי אזכור לכך. זה מה שכתוב במניואל:האם המגבר מוציא יותר זרם בחיבור טרי וויר ?
אתה יכול לראות מה כתוב במניואל שלו בעניין זה ?
תודה
ארז
עכשיו ראיתי שבמניואל של הרמקולים דווקא כן כתוב שסידור בי/טרי וויר משפר את הסאונד. וזה גם הגיוני, שאם לא כן אז למה בכלל ליצרן הרמקולים להתאמץ לתכנן ולייצר קונפיגורצית בי וויר ויותר מזה, טרי וויר??לכן המסקנה שלי היא שהשינוי הוא בגלל הכבלים....
ארז
וזה מה יצרן הרמקולים חושב, ראה תמונות מצורפות. מסתבר שגם העובי קובע??שיפור בגין בי/טרי וויר יכול לנבוע מזרם חזק יותר (כנראה שזה לא המקרה, זה מתאים לתצורת בי אמפ ) או פשוט עצם הפרדת ההגברה לכל דרייבר ואיכות הכבלים המחוברים....
ארז
הדרייברים מקבלים יותר זרם
במיוחד הבס
יש סיבה בעולם שיצרן כבלים יתכנן כבל "לא מפורט" ויותר מזה שלקוח ירצה לקנות כבל כזה?
זו סתירה פנימית במהותו של התחביב.
בכלל, נדמה לי שאת כל האופי הזה שמנסים לתת לסאונד באמצעות "חימום" או "קירור", על ידי כבלים או להבדיל אלפי הבדלות, ע"י מנורות, ניתן להשיג בצורה הרבה יותר פשוטה על ידי איקולייזר זול.
אין שום הגיון לשמוע מערכת "עבה בצליל" או "חמה" - אבל לא מפורטת.
אם זה גם וגם אז סבבה וזה עניין של טעם אישי, אבל אם זה על חשבון, אז מה עשינו בזה?
יש סיבה בעולם שיצרן כבלים יתכנן כבל "לא מפורט" ויותר מזה שלקוח ירצה לקנות כבל כזה?
זו סתירה פנימית במהותו של התחביב.
בכלל, נדמה לי שאת כל האופי הזה שמנסים לתת לסאונד באמצעות "חימום" או "קירור", על ידי כבלים או להבדיל אלפי הבדלות, ע"י מנורות, ניתן להשיג בצורה הרבה יותר פשוטה על ידי איקולייזר זול.
אין שום הגיון לשמוע מערכת "עבה בצליל" או "חמה" - אבל לא מפורטת.
אם זה גם וגם אז סבבה וזה עניין של טעם אישי, אבל אם זה על חשבון, אז מה עשינו בזה?