המערכת שלי


נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
ב-2011 מכרתי את המערכת שלי, כולה, והתחלתי לנגן – כל יום! – בכלי מקסים, שממלא אותי בהמון שמחה והתרגשות, ושהיה כוכב לא קטן בתקופת המוזיקה האהובה עלי ביותר: הברוק. נכון, מדובר בחלילית, או ליתר דיוק, בסוגי חליליות שונים.

אבל הנגינה לבדה לא מספקת את תאוותי למוזיקה (בואו נגיד בסכמטיות שהכוונה, כרגע, היא למוזיקה אמנותית מערבית מימי הביניים ועד 1760 בערך, ומ-1900 ועד ימינו, כולל מעט ג'ז קלסי), ואני דואג לא לפספס שום קונצרט שמעניין אותי. ובכל זאת, יש מעט קונצרטים בארץ בתחומים שמעניינים אותי, ולצערי הגדול רובם ברמה לא מספקת – בלשון המעטה.

אין ברירה, שוב מערכת.

אחרי לא מעט חיפושים – והמון מזל! – מונחת אצלי היום מערכת כל כך מספקת מבחינתי, עד שהמחשבה היחידה שלי היא מה היצירה הבאה שאשמע. יש מחמאה יותר גדולה מזו למערכת?

אבל לפני שאתאר אותה, אסביר מה אני מבקש ממערכת.

ההתמקדות שלי בנגינה בשנים האחרונות גורמת לפנים שלי להתכווץ כשאני שומע צליל צבוע. אז קודם כל אני מחפש צליל משכנע – במרקם ובגודל. לא שדוף, לא מנופח, לא מיופייף. הכי קרוב שאפשר לדבר האמיתי.

שנית, דינמיקה. הדינמיקה היא המנוע של המוזיקה, ואם המנוע קטן מדי על המרכב, כל עלייה קטנה נשמעת כמו צווחה.

שלישית, במה שהולמת את סוג המוזיקה. אם מדובר ביצירה תזמורתית או קולית גדולה, אני רוצה במה עמוקה, רחבה, גבוהה ומסודרת. אם מדובר בטריו, אני רוצה "לראות" מולי בבירור את הכלים.


טוב ויפה, אז איך משיגים את זה? איך נותנים לזה לקרות? הנה התובנות שלי, לפי סדר החשיבות:

א. חלל. מאוד מצער, הכי יקר, אבל באמת שאין הרבה ברירה. הרמקולים צריכים "לנשום", שהצליל שלהם יתפשט מספיק במרחב כדי לקבל עומק, נפח ובס, ושלא יתאבך עם גלים חוזרים. ישבתי אצל אנשים עם מערכות יקרות, חלקן יקרות להחריד, בכוכים הישראליים המצויים – חדרים מתשעה (!) ועד שנים-עשר מ"ר – והתוצאה, בכל המקרים, הייתה, במילה אחת, עגומה. אי-אפשר להילחם בחוקי הפיזיקה, ולכן נדמה לי שלמי שאין אפשרות לחלל יותר גדול כדאי לשקול ברצינות מערכת אוזניות טובה, או לפחות להשלים עם העובדה שאי-אפשר לקבל אשליה של אצטדיון בלומפילד בצינוק, ולהפסיק עם מרוץ הקניות. כלום לא יעזור.

חלל פירושו כמובן גם טיפול אקוסטי הולם.

ב. מצע מחבק ומטפח, אם תרשו לי מינוח מהסוג הזה. הכוונה היא לטיפול שממצה כל סוג של רכיב אלקטרוני: חשמל והעמדה. טיפול טוב בחשמל והעמדה טובה יכולים לגרום גם לציוד בינוני להישמע נהדר.

ג. ברור, רכיבי המערכת השונים, כולל הכבילה, ולטעמי לכולם יש חשיבות דומה. רמקולים טובים עם מגבר ומקור ירודים יישמעו אומללים. ולהפך. רכיבים מצוינים עם כבילה בסיסית או לא מתאימה יישמעו מעצבנים. וכמובן, חשוב ביותר: כמעט בכל המערכות ששמעתי, הרמקולים עובדים על תת-כוח, כלומר, עם הגברה חלשה מדי ביחס למה שהם זקוקים לו באמת כדי "להיעלם", לסתת תלת-ממדיות, ולא להיחנק בתדירות מדאיגה. העובדה שבכל מיני כתבות, מבקרים לא אחראים טוענים שמגבר סטנדרטי כלשהו בן 50-40 וואט יכול להספיק בהחלט לרמקולים של רובנו, היא נבזות מרושעת (והטענה הזאת תקפה גם לגבי יצרנים וסוחרים שונים).



ועכשיו לפירוט המערכת.

1. המקור שלי הוא נגן תקליטורים של Symphonic Line, מדגם CD Player, עם ספק כוח חיצוני. למה נגן תקליטורים? פשוט מפני שלמעלה מתשעים אחוזים מהמוזיקה שמעניינת אותי מוקלטת דיגיטלית ולא אנלוגית. הקדשתי זמן לא מבוטל בפאזה הנוכחית לבדיקת אפשרות הקשבה דרך מחשב, והתוצאה הייתה בהחלט מרשימה, והרבה יותר טובה ממה שזכרתי בזמנו. אבל אני מוצא, שלטעמי, גם מול קבצי היי-רס, התוצאה דרך התקליטור יותר אורגנית, עשירה ומשכנעת. אני מבין שאם הייתי משקיע יותר בתחום הייתי מגיע לתוצאות עוד יותר מרשימות. אבל, בשבילי, מוזיקה היא כמו מאהבת. אני לא רוצה אותה זמינה מדי, קלה מדי להשגה. בכל סשן האזנה אני מקשיב ליצירה או שתיים, מקסימום לתקליטור שלם. טוב לי להזמין תקליטורים, לחכות שיגיעו. טוב לי הטקס, להניח את התקליטור, לקרוא את החוברת המצורפת, על המוזיקה, על המוזיקאים. מחשב בשבילי הוא כלי עבודה, וכשאני שומע מוזיקה אני רוצה לעבור פאזה, לא לראות אותו מול העיניים.

2. גם ההגברה היא של Symphonic Line. מדובר במגבר משולב RG-10 עם ספק כוח חיצוני עבור יחידת קדם המגבר. השילוב של המגבר הזה עם הנגן מאותה חברה מפיק תוצאה קוהרנטית, שמחזקת את סך האיכויות של כל אחד מהמכשירים בנפרד. זו אלקטרוניקה שמצטיינת בצליל "נכון" ודינמי, שקט מופתי בין הכלים, במה ענקית, ובעיקר במשהו ששמעתי במעט מאוד מערכות: מעבר בין PP (פיאנו פיאניסימו) צלול ועדין ל-FF (פורטה פורטיסימו) אדיר בלי שום עיוותים והתאבכויות. כמו על במת הקונצרטים. מרשים!

3. הרמקולים הם של Avalon מדגם Ascendant. רמקולים קטנים יחסית, שמאפשרים לאלקטרוניקה מאחוריהם לחגוג. הם שקופים מאוד ומפורטים, ועם זאת רחוקים מאנליטיות. טווח התדרים מאפשר לאוקטבה הנמוכה בפסנתר כנף להישמע במלואה – ובצורה מוגדרת ומדויקת. כמעט בכל הרמקולים ששמעתי בחיי מצאתי חוסר איזון קליל עד הזוי בין היחידות השונות. בצד אחד של הסקלה נמצאים הבזנדורפרים שהיו לי, שהצטיינו בקוהרנטיות כמעט מושלמת בין היחידות, ונשמעו למעשה כמו יחידה אחת, ובצד השני נמצאים רמקולים כמו המרטין לוגן SL3 שהיו לי פעם: יחידות הבס שלהם פשוט ניגנו בטיימינג אחר מזה של הפאנלים האלקטרוסטטיים – לפעמים בשתיים-שלוש שניות הבדל! מחזה משעשע לצופה מהצד, לא לי! ה-Avalon קרובים יותר לצד הסקלה של הבזנדורפר, אם כי לא בקצה כמוהם.

4. הכבילה, כרגיל, היא שיעור בכימיה, לכן אציין רק מהי, בלי לפרט.

כבלים לרמקולים: Silversmith Audio Silver

אינטרקונקט: Acoustic Revive LINE-1.0R

כבל חשמל למגבר: PS Audio Perfect Wave AC-12

כבל חשמל לנגן: Shunyata Python

מפצל חשמל: Sine Mega X

כבילה ישירה מארון החשמל עד לשקע של Sine

5. מעמד לכל מכשיר (מתבייש, לא זוכר מה הדגם).

כל המכשירים, כולל ספקי הכוח, מונחים על משככים של Solid Tech. השיפור שהמשככים האלה עושים הוא כמעט בלתי נתפס – בלעדיהם זו פשוט מערכת אחרת, הרבה פחות טובה.

הרמקולים מונחים על ספייקים של BDR, במקום הספייקים המקוריים שהם איזה חירטוט CNC (אני לא מפסיק לתמוה על הזלזול של כמעט כל יצרני הרמקולים, כולל באולטרה היי-אנד, במרכיב היסודי הזה).

כבלי הרמקולים מונחים על מעמדים ייעודיים של Solid Tech.

כל חיבורי ה-RCA וה-XLR במגבר ובנגן, שאינם בשימוש, מכוסים ב"פקקים" של Solid Tech.

שני כולאי בסים של DAAD.


המערכת נמצאת בחלל בן 100 מ"ר, אם כי החלק הספציפי שלה בחלל הזה הוא בן 35 מ"ר. המרחק של הרמקולים מהקיר האחורי הוא מטר וחצי, ושישה וחצי מטרים מהקיר הקדמי (כלומר, זה הפונה אל גב המאזין). המרחק מהצדדים הוא 80 ס"מ בדיוק לכל רמקול. גובה התקרה שלושה מטרים. מאחורי המערכת יש חלון מלבני גדול, סגור תמיד בתריס, ומכוסה בווילון לכל אורכו.


סביר להניח שיש עוד כמה דברים ששכחתי לדבר עליהם. טוב, בהזדמנות אחרת.
 

תמונות מצורפות

  • P00128-175406 (1).jpg
    P00128-175406 (1).jpg
    KB 117 · צפיות: 143
  • P00128-175603 (1).jpg
    P00128-175603 (1).jpg
    KB 82.7 · צפיות: 144
  • P00128-175650 (1).jpg
    P00128-175650 (1).jpg
    KB 132 · צפיות: 152
  • P00128-175916 (1).jpg
    P00128-175916 (1).jpg
    KB 153.6 · צפיות: 153
  • P00128-175754 (1).jpg
    P00128-175754 (1).jpg
    KB 113.2 · צפיות: 150
  • P00128-175510 (1).jpg
    P00128-175510 (1).jpg
    KB 87.3 · צפיות: 143
נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
יופי של פוסט(ורד)
נשמע שעשית עבודה טובה עם הסט אפ שלך והחלל שיש לך פשוט מושלם.
מניסיוני הדל למדתי שהמערכת הכי טובה בעולם היא המערכת שבעליה אוהב אותה.
אז זכית.
לגבי העלאת קובץ: תוריד את המשקל של הקובץ והוא יעלה. יש מגבלה כלשהי. לא זוכר כמה מגה.
תתחדש ותהנה.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
כבד אותנו תמונות
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
פוסט מהנה ומרגש,
תודה על השיתוף.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
פוסט גם כתוב יפה מאוד וגם התוכן מרשים.

אריה
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,103
מעורבות
3,110
נקודות
113
תודה על השיתוף ופירוט החשיבה העומדת מאחורי בחירת הרכיבים.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,907
מעורבות
2,637
נקודות
113
יופי של פוסט :שתוי:
 

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
תודה לכולם, ותודה על העצה לכיווץ הקובץ.
מצורפות התמונות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
פוסט נהדר!

נכון. יש גם כאלה ששומעים בחללים קטנים גם מתשעה מטר ובהם הניחו רמקולי רצפה גדולים. בחללים כאלה, לא יכול להיות אפילו רמז לסאונד טוב עם במה ראויה. כשעברתי מחלל של 4.8 על 5.6 בדירה הקודמת לחלל של 6.5 על 8 מטר, ההבדל היה אדיר! בסופו של דבר, לחלל משמעות מכרעת על התוצאה.

ולגבי הרכיבים שלך. פשוט תענוג. יופי של ציוד והרמקול משגע. כבר הרבה זמן שאני מנסה לשדל יבואנים ליצג את הרמקולים הנהדרים שלהם בישראל.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,350
מעורבות
963
נקודות
113
נראה ממש מצויין ובטוח שנשמע כך, תהנה
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
נוראל

עזוב תמונות של המערכת, תפניק אותנו בהקלטה שלך מנגן על החלילית.

מספר שאלות...
יצא לך לבדוק השפעה של rc בחלל?
המעמדים לכבלים באמת משפיעים?

חוץ מזה תענוג לקרוא ולהתחמם מהתמונה של הקמין
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
473
נקודות
83
מרשים מאוד.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
נוריאל, ניתן ממש ל"הרגיש" איך חדר ההאזנה שלך נשמע עם הוילונות והשטיח - נראה לי (נשמע בדמיוני) האיזון המושלם בין חדר חי ליבש -ובכלל המכלול נראה מרשים.

אני לא יודע מה הגובה שלך אבל ממליץ לך מאוד שהאוזניים שלך יהיו מעל גובה המשענת של הספה....משענת הספה נראית לי מעט גבוהה.

ובכל זאת איזה ביקורת קטנה.....בחדר כל כך מוקפד זה לא נראה טוב כבל החשמל הפושט הזה שמזין את המנורה....ואיפה מרימי הכבלים שלו? ;)



מנורת לילה.JPG
 

תמונות מצורפות

  • מנורת לילה.JPG
    מנורת לילה.JPG
    KB 52.9 · צפיות: 232
נערך לאחרונה ב:

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
תודה על התגובות.
לני, לשאלתך "יצא לך לבדוק השפעה של rc בחלל?" - לא, והאמת היא שזה גם לא עבר לי בראש.
ולשאלה האם "המעמדים לכבלים באמת משפיעים?" התשובה היא כן, מעט מאוד אמנם,
אבל בסופו של דבר, כל הדברים הפעוטים האלה יוצרים ביחד שיפור משמעותי.

ועל התמיהה שלך, רוברטס, "ובכל זאת איזה ביקורת קטנה.....בחדר כל כך מוקפד זה לא נראה טוב כבל החשמל הפושט הזה שמזין את המנורה....ואיפה מרימי הכבלים שלו? ;)" אז בוא נתחיל קודם עם משככים למנורה, ואחר כך נעבור לכבל...
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,907
מעורבות
2,637
נקודות
113
מערכת RC אפקטיבית *בדרכ* באזור התחתון של ספקטרום התדרים,
מאוד תלוי בחדר, מערכת ובמיוחד במיקום הרמקולים ,לא הייתי מכניס RC מעבר "לאזור" ,התחתון.

רמקולים Full Range שתוכננו להיות "מנוטרלים" עד כמה שניתן מקירות סביבם, עם פורט/ים אחורים מצריכים מרחק רב סביבם ובעיקר מאחור (תלוי ברמקול/חדר/מרחק) לא ניתן לפתור עם RC תחום תחתון כאשר הרמקול לא ממוקם במיקום האידיאלי שלו לפי מבנה הרמקול ותכונותיו הסוניות, עם RC (איכותי) כאשר הרמקול עומד במיקום האידיאלי שלו, ניתן בהחלט להגיע לרזולוציות ושקיפות גבוהה יותר בתחום התחתון.

כאשר הרמקולים לא עומדים במיקומם האידיאלי ולא מקבלים את "איזורי הנשימה" שלהם, לצערי שום RC לא יעזור, ישפר במעט ויהרוס משהו אחר.

אצל פותח הפוסט
לא רואה שום צורך בשום RC
לפחות מהבריאות שהרמקולים מקבלים והיכרותי עם הרמקולים (,לא הסאטאפ הכולל/תוצאה).

אך תמיד כיף לנסות ולהתנסות ולהגיע לתובנות ולעשות עוד V.

כשיתאפשר
אשמח לבוא להתרשם מה setup

אחלה יום !
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
מציע לך לא להתעסק עכשיו עם RC
אתה מתמוגג מהמערכת אז למה להמשיך את הריצה המטורפת? תן לעצמך להשען אחורה ולהנות מהמוזיקה.
חכה שנה, יתחיל לשעמם לך ותתעסק עם RC ושאר ירקות.
רק עניות דעתי.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,907
מעורבות
2,637
נקודות
113
מציע לך לא להתעסק עכשיו עם RC
אתה מתמוגג מהמערכת אז למה להמשיך את הריצה המטורפת? תן לעצמך להשען אחורה ולהנות מהמוזיקה.
חכה שנה, יתחיל לשעמם לך ותתעסק עם RC ושאר ירקות.
רק עניות דעתי.

אכן
במקרה שאצלו,
אין צורך ממשי ב RC.
יחד עם זאת בתיאוריה עם מערכת RC איכותית (גם במצב אידיאלי כמו אצל פותח השרשור)
מאמין שכן ניתן מעט לשפר או יותר נכון לדקדק ולפקס מעט יותר,
אך כפי שרשמת...תלוי בזמן הפנוי/רצון להתעסק ולחפש.

בגדול אני לא נגד
ואני במקום של דיעה וניסיון שניתן *תמיד* אבל תמיד לשפר ולהגיע סונית גבוהה יותר ולרמת פוטנציאל גבוהה יותר בתחום התחתון, מכל מצב מוצע ברמת ההיגיון כמובן.
 
נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תודה רבה על השיתוף, תתחדש ותהנה (היה לי פעם מגבר הספק סימפוניק ליין קראפט) :).

תומר
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
תתחדש ותהנה ,חדר מאד מסודר תרתי משמע.
שראיתי את צילומי החדר ,אמרתי לעצמי הלוואי עלי חדר בגודל כזה
ואני קורא תגובות שלדעתי מגזימות.
ברור שחדר קטן נחות מגדול, אבל יש בו גם פרמטרים שלעולם לא יהיו בחדר גדול
פרמטרים לטובה כמובן.
על הנייר אי אפשר לשמוע את הציוד שלי אצלי בחדר .
על האוזן , אפשר להתאהב במה שנשמע.
לכן : כל חדר וציוד לגופו של של מכלול.
תתחדש.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,362
מעורבות
811
נקודות
113
הכול נראה מינימליסטי ונקי לעין!
הללוואי אלי כזה "מתחם" לאזנה (מערכת ורמקולים בין שני הקירות, וויטרינה שלא פרוסה מקיר לקיר.
תהנה!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור