Lazy Boy
אוהב את התחום
- הודעות
- 212
- מעורבות
- 11
- נקודות
- 18
ומה עם חברי "ההגנה" שהסגירו את חברי המחתרת לידי האנגלים.
(לא קונה יותר תוצרת הקיבוץ)
ומה עם האנגלים ששלטו ביד קשה בנו. (מה קונים מהאנגלים? אין להם כלום לא?)
ומה עם התורכים שעקרו ציפורנים לחברי ניל"י (התלבטות ענקית... אני מת על שווארמה...)
ואחרי שגמרנו לצחוק...
אני יותר ממבין את נמר, גם לי יש יותר מהסתיגות כלפי הנאצים הסוררים.
אך לצערי אני יותר חומרני ומתקשה לעמוד בפיתוי הקניה.
להשוות את ההגנה לנאצים זה משהו שאסור לעשות אפילו בצחוק. ואם לא היו האנגלים אז המעט שנשאר ממשפחתי אחרי מלחמת העולם לא היה נשאר, ובטח שאני לא היתי פה, כי הם הדבר היחיד שעצר את הנאצים עד שטויוטה תקפה את האמריקנים ודחפה אותם למלחמה. לגבי התורכים, מה אומר לך, אני לא הכי בטוח שישראל מחלצת ידיעות מארגונים לוחמים בנו באמצעות שיאצו, וזה מבלי לצלול לדיון אם זה מוצדק או לא כי זה לא המקום ולא מעניין איש. כל זאת היא דעתי האישית כמובן. סביר שיש מי שחושב אחרת. מה שכן חשוב לי להזכיר הוא מה מקור החרם על תוצרת גרמנית, ובמיוחד רכב גרמני. אותם קונצרנים שחלקם עד היום מהווה את עמוד השידרה של התעשייה הגרמנית, שיעבדו בשנות המלחמה עובדי כפייה יהודים. זהו מקור החרם. מרצדס, ווולקספאגן וכו.. שיעבדו את משפחותינו, העבידו אותן בפרך, והגסטאפו שניהל את מפעלי העבדות ירה במי שנחלש. לרכוש מהחברות האלה מוצרים, היה דבר שבשנות החמישים והשישים זיעזע אנשים כמו אבי הניצול עד עמקי נשמתו. עם זאת, הרחבת החרם על חברות חדשות, חלקן צעירות מאוד, ואני לא מתמצא בחברות רמקולים מגרמניה, שנכנסו לעניינים הרבה אחרי תום המלחמה נראה לי פחות מושרש בתודעתינו הלאומית. במיוחד לאור זה שגרמניה, והתעשייה הגרמנית של היום, תומכת בישראל נמרצות. עכשיו קופץ לי לראש רק צי צוללות הדולפין שהם בנו ונתנו לנו במתנה, במחיר של 350 מליוון יורו כל אחת. אני בטוח שיש עוד דוגמאות.