המערכת הטובה בגלקסיה ?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
נראה לי שלא הצלחתי להבהיר את כוונתי בעניין השפעת המסה של החלקים הנעים על המהירות. אנסה שוב.

אני לא יודע בדיוק איזו התנהגויות של דרייבר/רמקול גורם לאודיופילים תחושות שהם קוראים להן מהירות/איטיות -- על זה שאלתי, וקיבלתי כמה תשובות שיותר מתארות את הסיבות שיכולות לגרום לתחושה של איטיות, כמו בעייה בפורט -- אבל לא כל כך איך זה נשמע בדיוק.

אבל מה שאני התכוונתי אליו ב"מהירות" ו"תאוצה" הם במובנים הפיזיקליים הבסיסיים, ללא קשר לאיך שזה נשמע:
מהירות: הנגזרת לפי זמן של המרחק שהממברנה עוברת כשהיא מקבלת סיגנל.
תאוצה: נגזרת המהירות לפי הזמן.

ככל שהמסה של החלקים הנעים גדולה יותר, התאוצה של הממברנה בעקבות מתח נתון תהיה קטנה יותר, ולכן גם המהירות שהיא תגיע אליה תהיה נמוכה יותר. זה משפיע על ההיענות של הרמקול ל-transients -- לזה התכוונתי -- הממברנה מגיבה לאט יותר למתח נתון, במובן המילולי ביותר של המילה.

אני לא יודע האם/איך זה משפיע על מה ששומעים, והאם אודיופילים יחשבו שזה "איטי" יותר (לא שיש להם הזדמנות להשוות בין מסה נמוכה לגבוהה באותו רמקול). עם זאת, יש לציין שע"י הגדלת המתח (שמתבטאת בהעלאת ההספק), אפשר להניע את הממברנה בתאוצה/מהירות מקבילים להקטנת המסה והמתח.

=============

ועוד בעניין ההיענות ל-transients:

רצוי גם שההשראות (זו שנקבעת ע"י מספר הליפופים על ה-voice col) תהיה מינימלית, כי השראות גדולה יותר מגדילה את ההתנגדות לתנועת הממברנה (מעבר להגדלת המסה), מה שמקטין את התאוצה/מהירות וכמובן פוגע בהיענות הנ"ל, וגם גורמת ל-flux modulation ולעיוות.
(יש כאן trade-off, כי השראות גדולה מגדילה את היעילות, ויש יצרנים שמעדיפים זאת).

וכשמודבר ב-transients באמפליטודות גבוהות, חשובה גם היכולת של הממברנה לנוע למרחק גדול לשני הצדדים, מה שנקרא high linear excursion.
 

נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
התאוצה לא תקטן אם המסה תגדל, אלא נדרש יותר כח (הספק) להניע את הממברנה הכבדה יותר לאותה התאוצה של המסה הקלה יותר. ז״א נצילות הדרייבר תקטן (בהנחה שגודל מגנט/סליל לא משתנה)
והפקטור העקרי המגביל את נצילות הכח מהמגבר אל הדרייבר על פי המאמר (עברתי ברפרוף) הוא השראות הסליל (כי משפיע על התנגדות שינוי הזרם וכו).
הגדלת מסה תשפיע על נצילות הרמקול ולא בהכרח תביא לחוויה סובייקטיבית של ״רמקול איטי״
לכן לא חושב שנכון להתמקד בפרמטר כגון מסה בבואינו לדון דרייבר, יש פה מכלול שלם של תכנון דרייבר, מסה, גודל המגנט, הסליל וכו
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
התאוצה לא תקטן אם המסה תגדל, אלא נדרש יותר כח (הספק) להניע את הממברנה הכבדה יותר לאותה התאוצה של המסה הקלה יותר. ז״א נצילות הדרייבר תקטן (בהנחה שגודל מגנט/סליל לא משתנה)
נכון, כתבתי את זה בצורה הבאה:
עם זאת, יש לציין שע"י הגדלת המתח (שמתבטאת בהעלאת ההספק), אפשר להניע את הממברנה בתאוצה/מהירות מקבילים להקטנת המסה והמתח.


והפקטור העקרי המגביל את נצילות הכח מהמגבר אל הדרייבר על פי המאמר (עברתי ברפרוף) הוא השראות הסליל (כי משפיע על התנגדות שינוי הזרם וכו).
הגדלת מסה תשפיע על נצילות הרמקול ולא בהכרח תביא לחוויה סובייקטיבית של ״רמקול איטי״
כתבתי שאני לא יודע האם/איך הגדלת המסה תשפיע על השמיעה מהאספקט הזה.

בקיצור, צריך לחשוב עד כמה כל הסיפור הזה משמעותי בכלל.
 
נערך לאחרונה ב:

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
נראה לי שלא הצלחתי להבהיר את כוונתי בעניין השפעת המסה של החלקים הנעים על המהירות. אנסה שוב.

אני לא יודע בדיוק איזו התנהגויות של דרייבר/רמקול גורם לאודיופילים תחושות שהם קוראים להן מהירות/איטיות -- על זה שאלתי, וקיבלתי כמה תשובות שיותר מתארות את הסיבות שיכולות לגרום לתחושה של איטיות, כמו בעייה בפורט -- אבל לא כל כך איך זה נשמע בדיוק.

אבל מה שאני התכוונתי אליו ב"מהירות" ו"תאוצה" הם במובנים הפיזיקליים הבסיסיים, ללא קשר לאיך שזה נשמע:
מהירות: הנגזרת לפי זמן של המרחק שהממברנה עוברת כשהיא מקבלת סיגנל.
תאוצה: נגזרת המהירות לפי הזמן.

ככל שהמסה של החלקים הנעים גדולה יותר, התאוצה של הממברנה בעקבות מתח נתון תהיה קטנה יותר, ולכן גם המהירות שהיא תגיע אליה תהיה נמוכה יותר. זה משפיע על ההיענות של הרמקול ל-transients -- לזה התכוונתי -- הממברנה מגיבה לאט יותר למתח נתון, במובן המילולי ביותר של המילה.

אני לא יודע האם/איך זה משפיע על מה ששומעים, והאם אודיופילים יחשבו שזה "איטי" יותר (לא שיש להם הזדמנות להשוות בין מסה נמוכה לגבוהה באותו רמקול). עם זאת, יש לציין שע"י הגדלת המתח (שמתבטאת בהעלאת ההספק), אפשר להניע את הממברנה בתאוצה/מהירות מקבילים להקטנת המסה והמתח.

=============

ועוד בעניין ההיענות ל-transients:

רצוי גם שההשראות (זו שנקבעת ע"י מספר הליפופים על ה-voice col) תהיה מינימלית, כי השראות גדולה יותר מגדילה את ההתנגדות לתנועת הממברנה (מעבר להגדלת המסה), מה שמקטין את התאוצה/מהירות וכמובן פוגע בהיענות הנ"ל, וגם גורמת ל-flux modulation ולעיוות.
(יש כאן trade-off, כי השראות גדולה מגדילה את היעילות, ויש יצרנים שמעדיפים זאת).

וכשמודבר ב-transients באמפליטודות גבוהות, חשובה גם היכולת של הממברנה לנוע למרחק גדול לשני הצדדים, מה שנקרא high linear excursion.


לא הבנתי מה המטרה כאן:

1. לפתח ולתכנן דרייבר של 15 אינץ'
2. לבחור דרייבר לרמקול diy
3. לקנות רמקול על סמך מאפיינים של הדרייברים

יש כל כך הרבה פרמטרים שמשפיעים על הסאונד שיוצא מדרייבר כמו נפח התיבה , מאפייני הפורט , מאפיינים של החומר בולע בתוך התיבה.
הייתי אומר שהמשקל של המאפיינים האחרים חשוב לא פחות ואפילו יותר.


ולגבי כל הפרמטרים שכתבת
הפתרון הוא משוואה דיפרנציאלית
קצת יותר מורכב ממה שאתה כותב
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
בראשית צריך מגבר שיחזיק הממברנה ביד ברזל , רובנו כאן עם מגברים חלשים מדי לנצילות הרמקול , נכון , זה יוצר לכאורה נדנוד מלטף , אבל כל מגברי השפופרות 2.5-15 W , צריכים נצילות שלא קיימת במקולים , ואז נוצרת איזה מריחה שעושה נעים באוזניים ומעצבנת אותי אישית (יש לי גם) ,
איך אמר דן נגר , "הזמרת נשמעת כמו כלי נגינה " , אולי צריך הזדקנות של האוזניים בכדי לעכל זאת , אך בשבילי מגבר 300B אפילו ווסטרן אלקטריק לא בא בחשבון !
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור