AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,926
- מעורבות
- 2,941
- נקודות
- 113
נראה לי שלא הצלחתי להבהיר את כוונתי בעניין השפעת המסה של החלקים הנעים על המהירות. אנסה שוב.
אני לא יודע בדיוק איזו התנהגויות של דרייבר/רמקול גורם לאודיופילים תחושות שהם קוראים להן מהירות/איטיות -- על זה שאלתי, וקיבלתי כמה תשובות שיותר מתארות את הסיבות שיכולות לגרום לתחושה של איטיות, כמו בעייה בפורט -- אבל לא כל כך איך זה נשמע בדיוק.
אבל מה שאני התכוונתי אליו ב"מהירות" ו"תאוצה" הם במובנים הפיזיקליים הבסיסיים, ללא קשר לאיך שזה נשמע:
מהירות: הנגזרת לפי זמן של המרחק שהממברנה עוברת כשהיא מקבלת סיגנל.
תאוצה: נגזרת המהירות לפי הזמן.
ככל שהמסה של החלקים הנעים גדולה יותר, התאוצה של הממברנה בעקבות מתח נתון תהיה קטנה יותר, ולכן גם המהירות שהיא תגיע אליה תהיה נמוכה יותר. זה משפיע על ההיענות של הרמקול ל-transients -- לזה התכוונתי -- הממברנה מגיבה לאט יותר למתח נתון, במובן המילולי ביותר של המילה.
אני לא יודע האם/איך זה משפיע על מה ששומעים, והאם אודיופילים יחשבו שזה "איטי" יותר (לא שיש להם הזדמנות להשוות בין מסה נמוכה לגבוהה באותו רמקול). עם זאת, יש לציין שע"י הגדלת המתח (שמתבטאת בהעלאת ההספק), אפשר להניע את הממברנה בתאוצה/מהירות מקבילים להקטנת המסה והמתח.
=============
ועוד בעניין ההיענות ל-transients:
רצוי גם שההשראות (זו שנקבעת ע"י מספר הליפופים על ה-voice col) תהיה מינימלית, כי השראות גדולה יותר מגדילה את ההתנגדות לתנועת הממברנה (מעבר להגדלת המסה), מה שמקטין את התאוצה/מהירות וכמובן פוגע בהיענות הנ"ל, וגם גורמת ל-flux modulation ולעיוות.
(יש כאן trade-off, כי השראות גדולה מגדילה את היעילות, ויש יצרנים שמעדיפים זאת).
וכשמודבר ב-transients באמפליטודות גבוהות, חשובה גם היכולת של הממברנה לנוע למרחק גדול לשני הצדדים, מה שנקרא high linear excursion.
אני לא יודע בדיוק איזו התנהגויות של דרייבר/רמקול גורם לאודיופילים תחושות שהם קוראים להן מהירות/איטיות -- על זה שאלתי, וקיבלתי כמה תשובות שיותר מתארות את הסיבות שיכולות לגרום לתחושה של איטיות, כמו בעייה בפורט -- אבל לא כל כך איך זה נשמע בדיוק.
אבל מה שאני התכוונתי אליו ב"מהירות" ו"תאוצה" הם במובנים הפיזיקליים הבסיסיים, ללא קשר לאיך שזה נשמע:
מהירות: הנגזרת לפי זמן של המרחק שהממברנה עוברת כשהיא מקבלת סיגנל.
תאוצה: נגזרת המהירות לפי הזמן.
ככל שהמסה של החלקים הנעים גדולה יותר, התאוצה של הממברנה בעקבות מתח נתון תהיה קטנה יותר, ולכן גם המהירות שהיא תגיע אליה תהיה נמוכה יותר. זה משפיע על ההיענות של הרמקול ל-transients -- לזה התכוונתי -- הממברנה מגיבה לאט יותר למתח נתון, במובן המילולי ביותר של המילה.
אני לא יודע האם/איך זה משפיע על מה ששומעים, והאם אודיופילים יחשבו שזה "איטי" יותר (לא שיש להם הזדמנות להשוות בין מסה נמוכה לגבוהה באותו רמקול). עם זאת, יש לציין שע"י הגדלת המתח (שמתבטאת בהעלאת ההספק), אפשר להניע את הממברנה בתאוצה/מהירות מקבילים להקטנת המסה והמתח.
=============
ועוד בעניין ההיענות ל-transients:
רצוי גם שההשראות (זו שנקבעת ע"י מספר הליפופים על ה-voice col) תהיה מינימלית, כי השראות גדולה יותר מגדילה את ההתנגדות לתנועת הממברנה (מעבר להגדלת המסה), מה שמקטין את התאוצה/מהירות וכמובן פוגע בהיענות הנ"ל, וגם גורמת ל-flux modulation ולעיוות.
(יש כאן trade-off, כי השראות גדולה מגדילה את היעילות, ויש יצרנים שמעדיפים זאת).
וכשמודבר ב-transients באמפליטודות גבוהות, חשובה גם היכולת של הממברנה לנוע למרחק גדול לשני הצדדים, מה שנקרא high linear excursion.
נערך לאחרונה ב: