- הודעות
- 20,101
- מעורבות
- 4,266
- נקודות
- 113
הצחקת אותי..צוחק!
אתה באמת מתכוון למה שכתבת??
מה שהוא כתב זו כמעט אקסיומה.
ב-99 אחוז מהמקרים תקבל יותר פרטים, שקט, מיקרו דינמיות ורזולוציה במערכת אודיו איכותית מאשר במציאות.
הצחקת אותי..צוחק!
אתה באמת מתכוון למה שכתבת??
מה שהוא כתב זו כמעט אקסיומה.
ב-99 אחוז מהמקרים תקבל יותר פרטים, שקט, מיקרו דינמיות ורזולוציה במערכת אודיו איכותית מאשר במציאות.
הגם אני? בהחלט!
אני שומע בממוצע 130 הופעות חיות בשנה מקרוב. אני עובד כדרך קבע עם הרכב ג׳אז (בוגרי רימון מוכשרים בטירוף) והרכב קאמרי לקבלות פנים באירועים.
במערכת אתה שומע יותר פרטים, יותר רזולוציה, איזון טוב יותר ומיקרו דינמיות טובה בהרבה!
נמר כבר ענה לך חלקית:עמיר, אתה שמעת מערכת שניגנה בדיוק כמו הופעה חיה?
אשמח לקבל פרטים על המערכת הזו והיכן היא ניגנה. אם כן, זה כנראה פלא ששווה עליה לרגל ובחינה מקרוב.
אם לא, אז לא ברור לי על מה החפירות?
יכול להיות שזה בגלל הגיל, אבל לא זכור לי מתי הייתה הפעם האחרונה שנדרשתי להבחין בין מערכת לבין נגינה חייה, לא בכלי בודד ובוודאי לא בתזמורת סימפונית. אני גם לא בטוח שלך הייו המון הזדמנויות כאלה.לגבי ההבדל בין להקה חיה לבין מערכת אודיו איכותית.
יש כאלה שיכולות בהחלט להטעות אותך במבחן עיוור.
זה תלוי בחדר, במערכת ובמוסיקה המתנגנת.
עם תזמורת סמפונית לא תהיינה טעויות. אבל עם הרכב ג׳אז קטן בהחלט ניתן לבלבל.
הדיון המקורי הייה האם מערכת יכולה להישמע כמו המקור.שפו לך...
אבל לא ציינת אם אתה מתיחס להופעות מוגברות או לא מוגברות.
כמו שכתבתי מקודם, לגבי הופעות מוגברות אני יכול להסכים שאיכות ההגברה והרמקולים אצלך בבית טובה בהרבה מציוד ה-PA שבמופע.
אבל לגבי שמיעת הופעה ללא הגברה..
אתה טוען ששמיעה ישירה פחות טובה משמיעה דרך מיקרופונים, קונסולות עריכה, פורמט הפצה, ומערכת רפרודוקציה, טובה ככל שתהיה, תעלה בביצועים על המקור הישיר???
אני מכבד את דעתך ומעמדך בפורום זה, אך איני יכול להסכים אתך.
בעיני המקור הישיר הוא תמיד הרפרנס, וההקלטה יכולה רק לשאוף להגיע לשם, לעולם לא להאפיל על המקור, כי זה רק העתק, והעתק בעולם אידאלי יכול להכיל רק את המקור ולעולם לא יותר ממנו.
ברצוני גם להוסיף שאני מדבר על הפוטנציאל וברמה העקרונית, ולא על מקרה פרטני זה או אחר של תנאי הופעה חיה לקויים.
שפו לך...
אבל לא ציינת אם אתה מתיחס להופעות מוגברות או לא מוגברות.
כמו שכתבתי מקודם, לגבי הופעות מוגברות אני יכול להסכים שאיכות ההגברה והרמקולים אצלך בבית טובה בהרבה מציוד ה-PA שבמופע.
אבל לגבי שמיעת הופעה ללא הגברה..
אתה טוען ששמיעה ישירה פחות טובה משמיעה דרך מיקרופונים, קונסולות עריכה, פורמט הפצה, ומערכת רפרודוקציה, טובה ככל שתהיה, תעלה בביצועים על המקור הישיר???
אני מכבד את דעתך ומעמדך בפורום זה, אך איני יכול להסכים אתך.
בעיני המקור הישיר הוא תמיד הרפרנס, וההקלטה יכולה רק לשאוף להגיע לשם, לעולם לא להאפיל על המקור, כי זה רק העתק, והעתק בעולם אידאלי יכול להכיל רק את המקור ולעולם לא יותר ממנו.
ברצוני גם להוסיף שאני מדבר על הפוטנציאל וברמה העקרונית, ולא על מקרה פרטני זה או אחר של תנאי הופעה חיה לקויים.
I put heart to thatעמיר.
אותה תשובה בדיוק בהפרש של דקה.
ההבדל הוא בתיאור.
אני לא מגדיר את עצמי כ אודיופיל.
טיילתי לפני כמה זמן עם חבר בחו"ל, הסתובבנו באיזה מקום ואז שמעתי מוסיקה שבקעה ממקום מסויים.
ישר אמרתי לחבר שלי, יש כאן להקה שמופיע באיזה שהוא מקום, הצלילים נשמעו חיים..
הלכנו לפי הצלילים ואכן ראינו להקמה מקומית מנגנת במתחם בילויים מסויים...
אז יש לי שאלה פשוטה לכל המומחים כאן,
האם יש מערכת אנאלוגית או דיגיטלית בעולם שנשמעת כמו ניגון חי ולא הקלטה ?
בוא נעשה סדר.
בהופעה חיה קיימים יותר פרטים משום שהכלי עצמו מנגן על חי - במציאות אתה לא שומע אותם כלל וכלל.
לדוגמא.
בוא אלי ואני אשמיע לך יצירה קלאסית בה אתה שומע את הקשת חולשת על המיתרים. את האצבעות סוגרות ופותחות את נחירי החליל, את הניואנסים הקלים ביותר שבתופים ואת המנצח מתנשם. נסה לשמוע את זה בהיכל התרבות. נעזור לך - לא תשמע.
גם לא תשמע הרבה מיקרו דינמיות שכן תשמע במערכת. מדוע? לא בגלל שזה לא קיים שם ומוסיפים את זה בעריכה. אם כי בגלל שיש שם מיקרופון שהוא רגיש יותר מהאוזן שלך והוא זה שאחראי על מה שתשמע לאחר מכן במערכת.
שמע זמר באקפלה בהיכל התרבות או כל היכל שתחפש. ללא הגברה, ללא מניפולציות. הוא כפי שהוא. לא תשמע את הנשימות שלו, את הרוק בשפתיו ואת הניואנסים בקולו. מדוע? משום שלא ניתן לשמוע את זה כשאתה יושב 20 מטר ממנו. לעומת זאת, בהקלטה אתה כן שומע.
אני מדבר רק על לא הופעות שאינן מחוברות להגברה.
קדימה - נסה לערער את הטענות הללו.
באותו המקום שהייתי בחו"ל,
זה היה במקום פתוח (במרפסת של אזור מסעדות) ,2 רמקולים לא חזקים במיוחד, ומוסיקה לא רועשת.
בלהקה היו 4 נגנים: 2 נגני גיטרה חשמלית (רגילה +באס) , נגן הגיטרה גם שר, היה קלידן והיה מתופף.
אז אולי נמר מתכוון שאיכות הסאונד תיהיה יותר טובה בהקלטה.
אבל אם נשים באותה מרפסת את אותה מערכת הגברה מחוברת למקור שהוקלט באולפן,
לפי דעתי זה לא ישמע "אמיתי" ,
בפועל ששומעים את השילוב של הטופים, המצלתיים הגיטרות ועומק השירה של הזמר, זה נשמע אמיתי וחי.
הדיון המקורי הייה האם מערכת יכולה להישמע כמו המקור.
אבל אם אתה סוטה מהנושא לכיוון של האם מערכת יכולה להישמע יותר "טוב" מהמקור -- לזה התשובה היא חד-משמעית כן (בתלות בטעם, כמובן).
הטעות שלך בתפיסה היא ההתייחסות להקלטה כהעתק של המקור, אבל זה לא המצב.
רוב ההקלטות מבוצעות באמצעות הרבה מיקרופונים, הרבה יותר קרוב לכלים ממה שמאזין באולם נמצא אליהם.
כלומר זה לא מקור יחיד, והקירבה נותנת הרבה יותר אימפאקט לכל "מקור" כזה, ופרטים שלא מגיעים למאזין שבאולם.
כך בהקלטה אתה יכול לשמוע את הרעשים של האצבעות והקלידים והנשימות ודעיכות צלילים ונגיעות במיתר וכו' וכו', והתפקידים שמתערבבים עם כל השאר יכולים להיות מובלטים ממש כאילו הם יושבים לידך, וכו'
ואם הצליל יבש מדי, מוסיפים לו הד, או מייפייפים אותו בצורה אלקטרונית אחרת, ואם יש פחות מדי כלים אפשר גם להכפיל אותם, ולעשות "זום" על הפרטים היפים ולהעלים/להשקיט את מה שפחות נעים לאוזן, וכך הלאה.
ממש כמו איפור ופוטושופ והגדלה יחסית למציאות. זו לא המציאות, אלא "יפה" יותר, "משופר", larger than life.
עמיר
ז
ועכשיו אתה בא ומצפה ממני להפריך מצב שבו בתנאי מעבדה (אולפן) עשרות מיקרופונים מחוברים לכל כלי בניפרד, ולעיתים שני מיקרופונים ויותר לכלי אחד,לדוגמא תופים.. וטכנאי סאונד שעומלים שבועות וחודשים כדי להעביר את הערוצים עיבודים ועירבולים על מנת לייצר את האשליה... על זה אתה מצפה שאתווכח איתך??
נכון שלא אוכל להמצא ליד כל כלי הנגינה בקירבה של סנטימטרים בו זמנית, אבל יש כאן מילכוד, זה נשמע נהדר כשמנגנים במספר כלים בודדים,ולמרות כל הטכניקה הזאת, כשההקלטה הזו תגיע לקלימקס אתה תשמע פחות טוב מאשר LIVE.
זה לא שהרמקולים ממוקמים ס״מ בודדים מכל כלי. הם פשוט ממוקמים קרוב לבמה ב-3 מיקומים. שמאל, ימין ומרכז. על ידי המיקומים הללו ניתן גם לחוש את מרחב הבמה ותמונת הסטריאו. ולגבי הקלטות שניכנסות לרוויה (אני חושב שלזה התכוונת), זה פשוט לא נכון. על ה״פיק״ והדיסטורשיין ישנה שליטה אבסולוטית.
וכבר אז זו לא הייתה התשובה הנכונה!זאת היתה השאלה המקורית, שתשובתי עליה היתה, לא!
מאיפה המצאת את זה?כשההקלטה הזו תגיע לקלימקס אתה תשמע פחות טוב מאשר LIVE.
ראשית, לא תמיד מדובר דווקא בדחיסה.יש שליטה, כן, אבל שומעים את תופעי הלוואי של הדחיסה. המובחנות הטבעית בין הכלים מיטשטשת במשהוא.
וכבר אז זו לא הייתה התשובה הנכונה!
מאיפה המצאת את זה?
ראשית, לא תמיד מדובר דווקא בדחיסה.
שנית, גם אחרי כל המיקסים והבירדוק, עדיין ה-imaging יותר ממוקד וכיווני מאשר ב-live.
עמיר
מערכת תופים לא ממש נכללת בתחום העניין המוזיקאלי שלי, אז לא העמקתי בבדיקות בתחום, אבל אני לא רואה למה לא.תגיד עמיר,
האם המערכת שלך יכולה לשחזר דינמיות של מערכת תופים מלאה באוויר הפתוח ??
תתפלא,
גם לא המערכת של נמר...
תגיד עמיר,
האם המערכת שלך יכולה לשחזר דינמיות של מערכת תופים מלאה באוויר הפתוח ??
תתפלא,
גם לא המערכת של נמר...