החזרה בגדול לתקליטי הוויניל באנגליה?


איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
איתי מתי בפעם האחרונה שמעת מערכת טובה עם פטיפון אכותי?

לפני שעה...
מה שנמר כתב.
יש גוש פלסטיק, מחט יהלום נשרכת עליו, ויש צלילים.
מילא הקלטות מהמאה ה 19 אני מבין, הכל עמום וגס.
אבל איך כל המורכבות המטורפת של המוזיקה נמצאת בחריץ פלסטיק המעפן הזה?
זה לא ברור...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לפני שעה...
מה שנמר כתב.
יש גוש פלסטיק, מחט יהלום נשרכת עליו, ויש צלילים.
מילא הקלטות מהמאה ה 19 אני מבין, הכל עמום וגס.
אבל איך כל המורכבות המטורפת של המוזיקה נמצאת בחריץ פלסטיק המעפן הזה?
זה לא ברור...

איתי, זה פשוט קסם :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תגיד כרמי ,זה מה יש לך בבית ,זה איכותי לדעתך?(שואל ברצינות ,הרי לא הייתי אצלך )

אלדר, זה נכון לא הייתי אצלי וברור שאתה מוזמן
אני חושב שהצלחתי להגיע לתוצאה מאוד מאוד מוצלחת עם המערכת שלי - אבל שמעתי אצלי חברים מערכות יותר מוצלחות
כמו למשל הסטאפ האחרון של נמר, הסטאפ של יואל ועוד ..
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
130
נקודות
43
האמת ,זה מפליא ,הרי הטכנולוגיה מיושנת מאוד ,ולמרות הכל נשמע נהדר ,
זה נשמע נהדר תודות לטכנולוגיה המיושנת, ולא למרות זאת :משתומם: באודיו, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת האיכות יורדת (ולא רק באודיו).
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
130
נקודות
43
לא שומעים טוב איתי. שומעים מדהים!

הבעיה שאין מספיק כותרים.

הרבה כותרים מעולם לא היו בסלילים. לא חושב שזה העניין פה. טייפים - סלילים או קסטות או כל פורמט אחר שהיה - נועדו בראש וראשונה להקלטות עצמיות ולאו דוקא להשמעת חומרים קנויים ומוקלטים מראש (אף שגם אלה היו אבל בעיקר בקסטות ו-8 track). ונכון שהם נשמעים מעולה.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
זה נשמע נהדר תודות לטכנולוגיה המיושנת, ולא למרות זאת :משתומם: באודיו, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת האיכות יורדת (ולא רק באודיו).

פטיפונים מודרנים עברו התפתחות טכנולוגית הן בתחום ההנדסי והן בתחום החומר. לגבי טכנולוגיה דיגיטלית, עבדתי בצבא עם מערכות שמע בשנות ה 70. האמריקאים עבדו עם אותן מערכות עוד בשנות ה 60....

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,947
נקודות
113
פחחחח! אפשר לחשוב! זה מה שנקרא רמאות בעזרת סטטיססטיקה!

אמנם התקליטים קפצו פי 3.6(!!!) בין 2009 ל-2013, לא מראים כאן בכמה האחרים ירדו.
אבל
גם לאחר העליה האדירה הזו, נמכרים 0.78 מיליון תקליטים, לעומת 60.6 מיליון דיסקים (פי 77.7!!) ו-32.6 מיליון קבצים (פי 41.8!!)

כלומר התקליטים לאחר כל הרעש מהווים פחות מאחוז אחד (0.83%) מהמכירות.
comeback לא נורמאלי!!!

בחיאת!

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לפי מה שקראתי, באנגליה מחכים חודשים לתקליטים חדשים בגלל מחסור במכונות להדפסת תקליטים. כנראה שיש צמיחה בתחום.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מזל שמחכים חודשים כדי שיהיה זמן לגייס כסף לקנות אחד חדש - תקליטים חדשים זה עסק יקר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מזל שמחכים חודשים כדי שיהיה זמן לגייס כסף לקנות אחד חדש - תקליטים חדשים זה עסק יקר
נכון מאוד, ויתכן, אני לא יודע - שהמחיר הגבוה הוא גם פונקציה של ביקוש שהוא גבוה מיכולת הייצור.

אריה
 

רביע

חבר מתחיל
הודעות
1
מעורבות
0
נקודות
1
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
שמאות: 9 עמודים.
 

slavazh

אוהב את התחום
הודעות
157
מעורבות
1
נקודות
18
אויי כלכך נאיבי כל השירשור הזה, עלק איכות נו באמת. בוא נסתכל על זה בראייה קצת יותר רחבה, כל דיסק אפשר להמיר לקובץ דיגיטלי ולהשמיע לאחר מכן ממחשב או סטרימר. משמע חברות הדיסקים לא ממש מרוויחות פה מכל הסיפור. מה גם שבשנים האחרונות ניתן לקנות עותק דיגיטלי ברזולוציה גבוהה שמדיה כמו תקליטור בכלל לא תמכה בה. ניתן לקנות הרבה פעמים מהאומנים עצמם ואז בכלל יש פה בעיה לליבלים הגדולים ואני מדבר כרגע על דרכים חוקיות להשגת מוסיקה מבלי להיכנס כרגע לדרכים לא חוקיות שלא מביאות כסף לאף אחד. ניתן גם לקנות רק שיר אחד ואז מה עושים עם כל העבודה שהושקעה בהכנת האלבום? אז מה עושים? איך בכל זאת מגדילים רווחים? ואז למישהו נפל רעיון, בוא נתחיל לדחוף LP לכל מקום ונייצר הייפ נחזיר את התקליט הישן והטוב, הרי אי אפשר לצרוב אותו או להוריד אותו באינטנט או לקנות רק חלק ממנו. אז הצרכן יצטרך לקנות תקליט במחיר מופקע כי זה "איכותי" יותר!!! נו באמת באו נראה דוגמה http://www.musicdirect.com/p-228752-beyonce-beyonce-vinyl-2lp-43-dvd.aspx מי חושב שהטכנאים ישבו פה וחשבו על התווך הדינאמי של המוצר הסופי?
מעניין מה יקרה לכל התעשייה הזו כשהמדפסות 3D יגיעו לאיכות כזו שיהיה אפשר להדפיס תקליט לבד בבית ו להוריד image של LP מהאינטרנט, נחזור לטייפ סלילים? כי זה הרבה יותר איכותי מ-LP?
לסיכום למי שלא חולה במחלה הזאת שנקראת אודיופיליה לא אכפת מהאיכות ולא מעניין אותו איכות, מעניין אותו זה אופנה.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מאחר ולכולם פה ברור שההתייחסות למושג איכות בנוגע לצליל היא מאוד סובייקטיבית, לא ברור לי למה אתה מתכוון בפוסט שלך.
מה שכן ברור לכולם זה שתג מחיר אינו ערובה לאיכות - אבל מכאן ועד לקביעה המוחלטת שלך שתקליט לא איכותי יותר מתקליטור ולסיום דבריך אתה מקנח במשפט: "לכולנו שמורה הזכות להביע את דעתנו, אך בדרך כלל דעה היא רק דעה ולא עובדה מוכחת." - דונלד ג' טראמפ."

אתה מתכוון שבניגוד לדעה של אחרים דעתך היא כן עובדה מוכחת?

דעתך כבודה במקומה מונח אבל היא לא יותר ולא פחות מאשר דעתך.

אריה
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
תוהה - איך קורה שכותרים חדשים המוקלטים דיגיטלי ונעשה להם מסטרינג דיגיטלי ואחר כך מודפסים לויניל נשמעים טוב יותר מדיסק או אפילו היי רז? הרי עברו "הרעלה" דיגיטלית מלכתחילה כשנבראו. אז המחט יהלום על הפלסטיק מצליח "להבריא" אותם?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לפני הרבה שנים... פיני שהוא ללא ספק מומחה בהמרת תקליטים לדיסקים, לקח תקליט שלי והמיר אותו לדיסק. לא היה שום הבדל בין התקליט לבין הדיסק. לדעתי יש דיסקים שנשמעים טוב יותר מתקליטים ולכן הבעיה היא לא "בהרעלה" דיגיטלית אלא ככל הנראה בתהליכים שונים שקשורים בעבודתם של הטכנאים ובתפיסות שלהם - השפעות לטוב ולרע.
אני חושב שחלק מהתפיסה השלילית כלפי הקלטות דיגיטליות נובעת מהמחשבה שנגן תקליטורים (או אפילו נגן DVD) ב 1000 ש"ח נשמע כמו נגן תקליטורים שעולה 30,000 ש"ח. אנשים משווים פטיפונים סבירים לנגנים גרועים.
קח תקליטור טוב, הכנס אותו לנגן איכותי או ממיר (אם המקור אינו דיסק) איכותי והתוצאה לא פחות מפנטסטי.


אריה
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
קח תקליטור טוב, הכנס אותו לנגן איכותי או ממיר (אם המקור אינו דיסק) איכותי והתוצאה לא פחות מפנטסטי.

אריה

זו דעתך. התהיה שלי למה יש לתקליט קמבק כזה בקרב האודיופילים כשהקלטות חדשות והמסטרינג נעשים דיגיטלי ורק מודפסות ומושמעות על אנאלוגי. יש האומרים שאין על קסם של תקליט ושום דבר דיגיטלי לא משתווה אליו. מה עושה את החלק הזה בשרשרת לכל כך מופלא?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
למה אתה מתכוון כשאתה אומר: "יש האומרים"? אם אתה לא מרגיש את זה, האחרים יכולים להגיד מה שהם רוצים... יש הרבה שאומרים שתקליטור נשמע טוב בהרבה מתקליט. אני חושב ששני הצדדים צודקים...

יש בתקליט קסם שקשור בגודל שלו, גודל האריזה ממנה נובע גודל התמונה, גודל דפי המידע שמושפע אף הוא מגודל האריזה. הקשר שבין הפטיפון למאזין - אתה רואה את התקליט מסתובב ואת הזרוע נעה על פניו. פטיפון דורש קצת טיפול (תלוי בדגם) נגן תקליטורים לא דורש. אפשר להגיד שנגן תקליטורים הרבה יותר "קר" ומנוכר" (כמכשיר, לא בהיבט המוסיקה) מפטיפון.
הרבה אנשים בגילי רגילים לתקליטים מגיל הנעורים ולכן יש קשר רגשי לתקליט. אני יכול לכתוב לך ספר בנושא.
עדיין אני סבור שיש תקליטורים איכותיים מאוד שלא מביישים אף פטיפון.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
למה אתה מתכוון כשאתה אומר: "יש האומרים"? אם אתה לא מרגיש את זה, האחרים יכולים להגיד מה שהם רוצים... יש הרבה שאומרים שתקליטור נשמע טוב בהרבה מתקליט. אני חושב ששני הצדדים צודקים...

יש בתקליט קסם שקשור בגודל שלו, גודל האריזה ממנה נובע גודל התמונה, גודל דפי המידע שמושפע אף הוא מגודל האריזה. הקשר שבין הפטיפון למאזין - אתה רואה את התקליט מסתובב ואת הזרוע נעה על פניו. פטיפון דורש קצת טיפול (תלוי בדגם) נגן תקליטורים לא דורש. אפשר להגיד שנגן תקליטורים הרבה יותר "קר" ומנוכר" (כמכשיר, לא בהיבט המוסיקה) מפטיפון.
הרבה אנשים בגילי רגילים לתקליטים מגיל הנעורים ולכן יש קשר רגשי לתקליט. אני יכול לכתוב לך ספר בנושא.
עדיין אני סבור שיש תקליטורים איכותיים מאוד שלא מביישים אף פטיפון.

אריה

להגיד שאיכות של תקליט זה רק בגלל נוסטלגיה - טוב לכל אחת מותר לדעה בנושא
 

slavazh

אוהב את התחום
הודעות
157
מעורבות
1
נקודות
18
אני לא כלכך אוהב להישתמש במילה איכות בהקשר של מוסיקה, משמעות המילה איכות עמידה בקרטריונים ובגלל שכל אחד פה בא עם רשימת קריטריונים שונה ולא אחידה מה שאיכותי לי לא איכותי למישהו אחר.
אחרי שהבהרתי את הנקודה הזו, נחזור לנושא של השרשור למה תקליטים מגדילים מכירות אז הנה כמה דוגמאות:
1. http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3645995,00.html?ref=ynet
2. http://www.esquire.co.uk/gear/gadgets/100/four-of-the-best-hi-tech-turntables/
3. http://www.maxim.com/gadgets/go-hi-fi-sperling-heavyweight-turntable
4. http://www.playboy.com/playground/view/gadget-geeks-guide-to-turntables
5. http://www.nytimes.com/2012/04/19/technology/personaltech/how-to-enjoy-turntables-without-obsessing-over-them.html?_r=0
ואני יכול להמשיך ולהביא מוקורות "אודיופילים" כאלה עד מחר.
ואחד לקינוח מי שצופה בסדרה Suits יודע שאם אתה עו"ד מצליח בניו יורק אז אתה חייב פטיפון וסיפריית מוסיקה במשרד שלך אחרת איך תהייה מצליח.

גילוי נאות: יש לי פטיפון, ויש לי ספריית תקליטים.

arye.gur:
1. המשפט של טראמפ זו החתימה שלי ואני באמת מאמין בזה.
2. לא אמרתי ש-CD יותר טוב\"איכותי" מ-LP בשום מקום.
3. LP שהוא העתקה של CD (ויש הרבה מאוד כאלה בכותרים החדשים והמחודשים) לא יהיה יותר טוב\"איכותי" מה-CD המקורי
4. אם נעשתה הקלטה דיגיטאלית ומסטרינג דיגיטאלי, ה-LP לא יהיה יותר טוב מקובץ ברזוליציה גבוהה. (בהנחה שלא נעשה מסטרינג שונה ל-LP)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור