לא מדוייק בכל המקרים ואסביר:מלבד הערך הנוסטלגי, לתקליט אין שום יתרון טכני על אף מקור דיגיטאלי, אפילו לא MP3. מכל הבחינות, כמו יחס אות לרעש, אחוז עיוותים, WOW FLUTTER, תחום דינאמי, ועוד, התקליט נחות משמעותית. למי שאוהב את הצליל בגלל שהתקליט דחוס יותר וכולל רחשי רקע שיוצרים אפקט של ASMR, יכול להאזין למקור דיגיטאלי ולהשתמש בתוסף דיגיטאלי שמדמה את האפקטים הללו, וזה יהיה בדיוק אותו הדבר. קובץ FLAC באיכות CD ישמע תמיד טוב יותר מכל תקליט, גם אם הפטפון שוקל חצי טון ועולה מליון דולר. המקסימום שפטיפון טוב יכול לעשות, זה להציא את המקסימום מהתקליט, וזה לא הרבה...
מלבד הערך הנוסטלגי, לתקליט אין שום יתרון טכני על אף מקור דיגיטאלי, אפילו לא MP3. מכל הבחינות, כמו יחס אות לרעש, אחוז עיוותים, WOW FLUTTER, תחום דינאמי, ועוד, התקליט נחות משמעותית. למי שאוהב את הצליל בגלל שהתקליט דחוס יותר וכולל רחשי רקע שיוצרים אפקט של ASMR, יכול להאזין למקור דיגיטאלי ולהשתמש בתוסף דיגיטאלי שמדמה את האפקטים הללו, וזה יהיה בדיוק אותו הדבר. קובץ FLAC באיכות CD ישמע תמיד טוב יותר מכל תקליט, גם אם הפטפון שוקל חצי טון ועולה מליון דולר. המקסימום שפטיפון טוב יכול לעשות, זה להציא את המקסימום מהתקליט, וזה לא הרבה...
אני חולק עליך לחלוטיןלא מדוייק
כמו כל דבר - זה תלוי
הדאק לוקח את המידע הדיגיטלי וממיר לאות אנלוגי
הראש של הפטיפון מתרגם את התנודות הפיזיקליות לאות אנלוגי
קח ראש טוב מול דאק בינוני - ברור שתקליט ישמע טוב יותר
קח את הטופ של הראשים מול הטופ של הדאקים כנראה הדאק ינצח
בפועל בהוצאה נמוכה יותר אפשר להגיע לאיכות טובה יותר בתקליטים
אני חולק עליך לחלוטין
אני שומע תקליטים ומושקע בציוד אודיו ובאוסף של אלפי תקליטים מעל35 שנים,
לדעתי זה בדיוק הפוך ולא סתם הפוך, באנלוגי צריך להשקיע פי כמה וכמה מבלי להתייחס לעלות התקליטים.
יש בשנים האחרונות ב 2000$ דאקים ברמה מאוד גבוהה class A בסטראופייל, שאפשר גם להשיג בחצי מחיר ביד 2
(אני יכול להזכיר את הבנצ׳מרק 3 ואת ה m51 nad מתוך מדורגי ה class A שהיו בבעלותי ואני מכיר היטב, אבל יש עוד הרבה מאוד דאקים מעולים עם או בלי דירוג גבוה במגזין זה או אחר )
איזה סט-אפ אנלוגי שיישמע מצויין ברמה של נניח שני הדאקים האלו, אפשר להעמיד ב 2000 דולר כולל פונו, ראש ופטיפון ? ואתה עוד טוען שבפחות מזה ??
אי אפשר בשום אופן.
אולי בכפול 5 מהסכום אפשר להגיע לתוצאה שתגרד מלמטה את מה שדאקים כאלו יודעים לעשות מבחינת רזולוציה, דינמיות, נאמנות למקור וכולי.
וזה רק עם נסיון באנלוגי ויכולת ליצור התאמות בין כל החלקים.
טיפסתיבהדרגה בסולם האנלוגי דרך 15 פטיפונים כמה וכמה פונו סטייג׳ים וכמובן שמעתי מאות רבות של סטים אנלוגים אחרים לא שלי.
מנסיוני:
עם תקציב של 25k ביד שניה על פטיפון זרוע ופונו + תקציב של כמה אלפים לראש ונסיון והבנה בהתאמה בין הרכיבים, היופי של האנלוגי מתפרץ ואז הוא כובש בטבעיות שלו, בעידון שלו, במוסיקליות.
גם אז, דאקים טובים וזולים ממנו יעקפו אותו במה שנוגע לרזולוציה, איזון ודיוק, אבל בחווית ההאזנה הכוללת יהיה קשה לנצח סט אנלוגי בתקציב הזה שהורכב וכוון בקפדנות.
בעיני אגב אין טעם בכלל להיכנס לתחום האנלוגי עם פחות מ 15 אלף שח וממש לא כדאי לשרוף אותם על מוצרים חדשים למעט ראש, כי זה לא יביא אתכם רחוק.
ולקחת בחשבון הוצאה של כמה אלפי שח בשנה על תקליטים וחידוש הראש
עם תקציב קטן מזה עדיף בהרבה להתמקד בדאק, לדאק אין ציוד נלווה הכרחי.
אפשר להתפנק עם סטרימר ואייפד וכולי, אבל הדאק יישמע מעולה עם כל לפטופ.
שיקולי הנוחות לא רלוונטים כשמדובר בהשוואה לאנלוג...גם אם תצטרכו ללכת לחדר השני להחליף אלבום במחשב אתם בפור על הנוחות של האנלוגי..
בידקו היטב היטב את האינטרס של מי שאומר לכם משהו אחר.
אכן מחיר לא מעיד על איכות יש דאקים ב 10K שלא הייתי מכניס הביתה ויש דאקים שאפשר לגרד ב 1000 ביד שניה ונשמעים מעולה גם אם לא רזולוציה של 512ראשית אני לא מתווכח
לא היו לי 15 פטיפונים וכמו שאמרתי בהתחלה - זה תלוי
לי היה נסיון אחד עם סט של פטיפון + פונו ב 5000 ש״ח מול דאק שעלה 8000 ש״ח - הפטיפון נשמע טוב יותר ואני מדבר על תקליטים באיכות טובה שיוצרו ממאסטר אנלוגי
אחר כך שדרגתי את הדאק לאזור 12000 ש״ח וקיבלתי איכות טובה
ואז שדרגתי את הפטיפון + פונו ל 8000 ש״ח ושוב האנלוג ניצח
לא מסיק מזה מסקנות אלא כמו שאמרתי זה תלוי
הבעיה העיקרית היא שמחיר לא תמיד מעיד על איכות
מלבד הערך הנוסטלגי, לתקליט אין שום יתרון טכני על אף מקור דיגיטאלי, אפילו לא MP3. מכל הבחינות, כמו יחס אות לרעש, אחוז עיוותים, WOW FLUTTER, תחום דינאמי, ועוד, התקליט נחות משמעותית. למי שאוהב את הצליל בגלל שהתקליט דחוס יותר וכולל רחשי רקע שיוצרים אפקט של ASMR, יכול להאזין למקור דיגיטאלי ולהשתמש בתוסף דיגיטאלי שמדמה את האפקטים הללו, וזה יהיה בדיוק אותו הדבר. קובץ FLAC באיכות CD ישמע תמיד טוב יותר מכל תקליט, גם אם הפטפון שוקל חצי טון ועולה מליון דולר. המקסימום שפטיפון טוב יכול לעשות, זה להציא את המקסימום מהתקליט, וזה לא הרבה...
נאמנות לכלים עצמם או נאמנות לסרט ה-Master
רוברט, אני מפספס פה משהו, שלא מצליח להבין לוגית.
נאמנות לכלים, אני יכול להבין.
הרי שמעת במציאות, תופים, פסנתר, גיטרה .. וכו.
אזי יש לך איך לאמוד את זה.
אבל נאמנות 'למאסטר' ? את זה אני לא מבין.
הרי אתה (וזה תקף לכל אחד מאיתנו), מעולם לא שמעת את המאסטר.
איך בדיוק אתה מצפה, רוצה, או שואף להגיע לנאמנות למאסטר ?!
אגב, יש לציין שהרבה כותבים ומדברים על נאמנות למאסטר.
מעולם לא הצלחתי להבין זאת.
ר.
התגובה שלך טועה ומטעה,מלבד הערך הנוסטלגי, לתקליט אין שום יתרון טכני על אף מקור דיגיטאלי, אפילו לא MP3. מכל הבחינות, כמו יחס אות לרעש, אחוז עיוותים, WOW FLUTTER, תחום דינאמי, ועוד, התקליט נחות משמעותית. למי שאוהב את הצליל בגלל שהתקליט דחוס יותר וכולל רחשי רקע שיוצרים אפקט של ASMR, יכול להאזין למקור דיגיטאלי ולהשתמש בתוסף דיגיטאלי שמדמה את האפקטים הללו, וזה יהיה בדיוק אותו הדבר. קובץ FLAC באיכות CD ישמע תמיד טוב יותר מכל תקליט, גם אם הפטפון שוקל חצי טון ועולה מליון דולר. המקסימום שפטיפון טוב יכול לעשות, זה להציא את המקסימום מהתקליט, וזה לא הרבה...
בדיוק כמו שיגידו אודיופילים אחרים בדיוק הפוך ממך.וזה הכי קרוב שאתה יכול להגיע למה שהמפיק/טכנאי ההקלטות התכוון
וזה עוד לפני
מעבר כמובן לעניין הרמקולים שהם שונים בבית מאשר באולפן ההקלטות.
אז רוברט ... לאחר 2 הנתונים הללו שציינת
תכלס, רק איששת את הסברה שלי.
אין לך (לנו), מושג איך נשמע המאסטר תכלס.
אגב, איך ניתן להסביר ....
בתור אחד שחרש מאות של הופעות חיות
(לא אולמות, אלא הרכבי ג'אז בפאב או מועדון)
הסאונד של תקליט נשמע לי הרבה יותר אותנטי להופעה החיה...
מאשר כל סוג של דיגיטל.
התגובה שלך טועה ומטעה,
לא יודע אם יצא לך להאזין לציוד אנלוגי קצת
מעבר לממוצע הסטנדרתי,
אז זהו כנראה שלא,
יש פה לא מעט חברים שיש להם
ציוד כזה,שיעמידו אותך משתומם
לנוכח מה שכתבת...
חתיכת יציאה מהארון הבאת.אז באמת אין קשר בין נתונים טכניים ולמה שהמוח האנושי מתרגם...
נראה לי ש EB1000 הולך לקבל פינה קבועה פה באתר ביחד עם רותם סלע.......שם הפינה- טורנדו ClassDחתיכת יציאה מהארון הבאת.
.
בדיוק כמו שיגידו אודיופילים אחרים בדיוק הפוך ממך.
תשמע פעם סולו פסנתר באנלוג ותבין שהאנלוג נשמע כמו יבבה לעומת הדיגיטאל שנישמע יציב כמו סלע - ה- Wow & Flutter וחוסר המרכוז של התקליט פוגע אנושות בצליל הפסנתר.
בנוסף אתה מוזמן לשמוע אות של 400Hz באנלוג - נשמע גם כמו יללה/יבבה ולא כמו אות יציב וברור.......היללה, היא, היא "העושר ההרמוני" כי היא מכניסה "צלילים" שלא היו באות הבסיס שהוא כאמור "יציב כמו סלע".