ציוד חדש לא בהכרח נשמע יותר טוב , אולם יש פה קאץ במשפט הזה שמתחלק לכן ולא.
כי אם נדבר על ציוד של יצרן אחד בודד בלי לערבב , בד״כ מה שהוא בונה היום ישמע יותר טוב ממה שהוא בנה לפני 20 שנה ,אולם כל זאת בהנחה שהיצרן לא קם בבוקר והחליט למסחר את היצור בדגש על המסחריות ע״ח האיכות , ויש , יש כאלה יצרנים שהחליטו יום אחד בבוקר ליצר מאסות כולל העתקת היצור לסין , הגדלת מבחר הדגמים וזאת על מנת לייצר רווחים נוספים ובמקרים רבים ע״ח האיכות.
באופן כללי מה שישמע יותר טוב זה תכנון נכון ורמת רכיבים איכותית .
אולם כמו בכל ענף , יצרנים נחשבים תמיד שואפים לשפר את ליין הקיים גם ברמת התוצאה קרי הסאונד וגם ברמת
הטכנולוגיה העכשוית כמו בדיגיטל לדוגמא .
בתכנון מגברים אין הרבה חדש תחת השמש אולם שיפור רמת הרכיבים בהחלט תוציא תוצאה טובה יותר מהדגם הקודם.
בדיגיטל , ברוב המקרים זה ברור שציוד חדש העומד בקנה אחד עם הפורמטים החדשים ובנוי כהלכה, יהווה שיפור מדורות ישנים .
וגם ברמקולים הדרייברים הם לא אותם דרייברים שהיו לפני עשור ואחורה , ויש שיפורים ניכרים גם בזה וגם בתיבת הרמקול שתהיה בנוייה יותר טוב מרמקולים בני 20 , ועל הדרך גם יהיה שיפור ניכר בעיצוב בגימור ובחומרים .
אז היתי אומר שברוב המקרים , בהנחה שהייצרן שם דגש על האיכות לפני הכל , בהחלט ציוד חדש ישמע יותר טוב מדורות קודמים.
ואגב דבר נוסף שאיך שהוא מתקשר לנושא בעקיפין :
היום זה לא רק איך זה נשמע , אלא גם איך זה נראה , כלומר לקוח שקונה פטיפון לדוגמא , רוצה שחוץ מזה שהוא נשמע טוב , הוא רוצה , שמפאת יוקרתו ומחירו גם שיראה טוב בסלון ויצדיק את המילה היי אנד , ושלא יהיה מרובע משעמם
כמו פטיפונים לפני 15 שנה , וזה תופש גם לאלקטרוניקה , ותרתי משמע לרמקולים.
זה לא מה שהיה פעם , היום ברוב המקרים גם ההנהלה ( האישה ) בתמונה , שלא תסכים לשים בסלון המעוצב שלה איזו קוביה בעיצוב ובגימור של פעם .
אמיר ארמה