האם ציוד חדש נשמע יותר טוב?


carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מגבר מבוסס מנורות, טכנולוגיה וותיקה.

יש לי DAC מאוד מתקדם ועם טכנולוגיה חדשה, ויש לו יציאת מנורות - לדעתי דוגמא טובה לשילוב של הטוב שני העולמות.

דרך אגב גם הצד האנלוגי שלי עם פטיפון מודרני ופונו מנורות, גם כאן שילוב.

אני חושב שרבים מאיתנו משלבים טכנולוגיות.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מסתבר שזה הרבה עניין של טעם. תן לי כמה שיותר פרטים, ניואנסים אפילו הקטנים ביותר שעשה הנגן, אם הוא הרעיד את הגיטרה בלי לפרוט על המיתר כדי להוציא צליל שאולי הוא בטוח שרק הוא שומע אבל זה נכנס למיקרופון אני רוצה לשמוע, עוד שבריר ואפילו קטן ביותר מהדעיכה של המצילה, פרטים שנכנסו למיקרופונים שמתחת לפסנתר שלא שומעים באולם אני רוצה אצלי בסלון, את כל הכינורות ביחד אבל לחוד אחד אחד.
אם זה בהיר ועמוק ונמוך והכל ביחד זה לא צורם לי.
זו רק דעתי וטעמי האישי.

גם אני חולה פרטים, ללא הם אני משתעמם מהר כי מניסיון רב שנים אני יודע שהם צריכים להיות שם ואם הם נעדרים אז מתקבלת סתם מוזיקת רקע.
הבעיה בציוד של היום שחילוץ הפרטים הגיע לרמה גבוהה אך הנשמה אבדה בדרך ואיבוד הנשמה של המוזיקה הוא גם וטו מבחינתי.
בל נשכח שכל תחום מסחרי צריך לעקוב אחרי טרנדים כדי למכור. הצליל האנליטי של הטרנזיסטוריים היום הוא טרנדי, מי שמחפש נשמה כנראה יצטרך לדבוק במנורות, בינתיים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
גם אני חולה פרטים, ללא הם אני משתעמם מהר כי מניסיון רב שנים אני יודע שהם צריכים להיות שם ואם הם נעדרים אז מתקבלת סתם מוזיקת רקע.
הבעיה בציוד של היום שחילוץ הפרטים הגיע לרמה גבוהה אך הנשמה אבדה בדרך ואיבוד הנשמה של המוזיקה הוא גם וטו מבחינתי.
בל נשכח שכל תחום מסחרי צריך לעקוב אחרי טרנדים כדי למכור. הצליל האנליטי של הטרנזיסטוריים היום הוא טרנדי, מי שמחפש נשמה כנראה יצטרך לדבוק במנורות, בינתיים.

מוזרה לי מאוד הגישה שאומרת שכל הציוד היום נשמע אותו דבר
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
לא כל. קשה לדבר בלי הכללות, יש גם את המשולב הטרנזיסטורי השוודי שמביא אור אודיו שיש לו נשמה עם פירוט סביר, אבל כמה יש כאלה ובוא לא נשכח שמיעוט וואטים מאפשר זאת, השריריים פחות, לפחות במחירים של בני תמותה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
רזולוציה, פרטים ודינמיקה הם הנשמה של המוסיקה. בלי מספיק מידע מוסיקלי, יש פחות מוסיקה. בלי השכבות המאחור, יש פחות מוסיקה ובלי דינמיקה יש פחות ״סאונד״. הציוד המודרני עושה את כל הדברים הללו טוב יותר בקנה מידה מאשר הציוד הישן ולא רק שהוא עושה את זה טוב יותר, הוא עושה את זה בזול יותר.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אנחנו אודיופילים, לא מוזיקאים, אנחנו מנסים לשחזר את המוזיקה שהמוזיקאי יצר וככל שזה יותר מדוייק ככה הצלחנו להכניס יותר ״נשמה״ למה שאנחנו שומעים, אם זה יותר מדוייק ואנליטי כשזה מופק מהגברה טרנזיסטורית מבחינתי זה יותר טוב ויש בזה יותר נשמה. כשניגנתי על גיטרה חשמלית ראיתי את המגבר (שם העדפתי מנורות) כחלק מכלי הנגינה והצבע שלו היה חלק ממה שניגנתי אבל ברגע שהצליל יצא ממנו אם הקלטתי, רציתי שיחזור קרוב ככל האפשר למה שאני שמעתי כשעמדתי ליד המגבר. כשנגנתי פלמנקו הייתי לפעמים מרעיד את הגיטרה בלי לפרוט על מיתר וזה הפיק צליל ממש ממש חלש אבל מבחינתי מרטיט ואותו אני רוצה לקבל בהקלטה, רק מערכת מפורטת יכולה להפיק את כל הדברים הקטנים האלה ואני מוצא אותם במערכות מודרניות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,104
מעורבות
3,110
נקודות
113
יש לי DAC מאוד מתקדם ועם טכנולוגיה חדשה, ויש לו יציאת מנורות - לדעתי דוגמא טובה לשילוב של הטוב שני העולמות.

דרך אגב גם הצד האנלוגי שלי עם פטיפון מודרני ופונו מנורות, גם כאן שילוב.

אני חושב שרבים מאיתנו משלבים טכנולוגיות.

יפה, אצלי ה CD כולל מנורות ביציאה, בעבר היה לי מגבר שהשתמש בטכניקה זהה.
בסופו של דבר התוצאה נמדדת בצורת יישום מוצלח או מוצלח פחות. הטכנולוגיה מאפשרת תקרה גבוה יותר של ביצועים, אך אין זה מבטיח בהכרח תוצאה טובה יותר.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
ללא ספק הטכנולוגיות החדשות מביאות יותר פירוט, נאמנות למקור, שקיפות, במה. שומעים את זה ואפילו די בקלות. כמובן שזה מחייב גם את ההקלטות לסטנדרט גבוה יותר ולכן יש מצבים שהרזולוציות האלה חושפות הקלטות של מוזיקה שאנחנו אוהבים למצב שממש אי אפשר להקשיב לה יותר. נראה לי שזו הסיבה העיקרית שגורמת להרבה אנשים להעדיף את הסאונד של המערכות הישנות...
מצד שני אני חייב לציין שיש הקלטות ישנות מעולות שהחשיפה עושה להן רק טוב.

כל היצור החדש של סונוס פאבר הוא זול יותר מהקודם,
תיבת תהודה לא מעץ אגוז כמו הקודמת,
וכל ההסברים על טכנולוגיות חדשות לא שווים את ההשקעה של דגמים הקודמים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כל היצור החדש של סונוס פאבר הוא זול יותר מהקודם,
תיבת תהודה לא מעץ אגוז כמו הקודמת,
וכל ההסברים על טכנולוגיות חדשות לא שווים את ההשקעה של דגמים הקודמים.

לא הבנתי: אתה אומר שהדגמים החדשים לא שווים את השקעה גלל שהם בנויים מחומרים זולים יות ראו בגלל שהם לא נשמעים טוב?
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,706
מעורבות
217
נקודות
63
כל החברות משקיעות תמינימום של המינימום
בבניית רמקולים,היום אורך חיים של רמקול
הוא שליש זמן ממה שהיה מחזיק רמקול
מאותה חברה,לפני 15-20 שנה.
כנ"ל מסכי טלוויזיה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כל החברות זה לא קצת מוגזם?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
כל החברות משקיעות תמינימום של המינימום
בבניית רמקולים,היום אורך חיים של רמקול
הוא שליש זמן ממה שהיה מחזיק רמקול
מאותה חברה,לפני 15-20 שנה.
כנ"ל מסכי טלוויזיה.

מאיפה המסקנה הזו?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
כל היצור החדש של סונוס פאבר הוא זול יותר מהקודם,
תיבת תהודה לא מעץ אגוז כמו הקודמת,
וכל ההסברים על טכנולוגיות חדשות לא שווים את ההשקעה של דגמים הקודמים.

גם הסדרה הקודמת לא היתה מעץ אגוז. הרמקולים היו עשויים MDF והגימור היה עץ.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,706
מעורבות
217
נקודות
63
לא זה לא מוגזם,עם התחרות שיש היום
וכמות היצרנים,הרווח לא גבוה,חוץ
מאצלנו כמובן,והיצרן משקיע כמה שפחות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
לא זה לא מוגזם,עם התחרות שיש היום
וכמות היצרנים,הרווח לא גבוה,חוץ
מאצלנו כמובן,והיצרן משקיע כמה שפחות.

מאיפה המסקנה הזו?
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
כל החברות משקיעות תמינימום של המינימום
בבניית רמקולים,היום אורך חיים של רמקול
הוא שליש זמן ממה שהיה מחזיק רמקול
מאותה חברה,לפני 15-20 שנה.
כנ"ל מסכי טלוויזיה.
קצת מפתיע שבעולם שבו אפשר לראות ביוטיוב שיש חברות שההשקעה שלהן בייצור איכותי, בבקרת איכות ובתכנון היא לגמרי קיצונית על הצד המושקע ביותר יש תגובות כאלה.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,350
מעורבות
963
נקודות
113
ציוד חדש לא בהכרח נשמע יותר טוב , אולם יש פה קאץ במשפט הזה שמתחלק לכן ולא.

כי אם נדבר על ציוד של יצרן אחד בודד בלי לערבב , בד״כ מה שהוא בונה היום ישמע יותר טוב ממה שהוא בנה לפני 20 שנה ,אולם כל זאת בהנחה שהיצרן לא קם בבוקר והחליט למסחר את היצור בדגש על המסחריות ע״ח האיכות , ויש , יש כאלה יצרנים שהחליטו יום אחד בבוקר ליצר מאסות כולל העתקת היצור לסין , הגדלת מבחר הדגמים וזאת על מנת לייצר רווחים נוספים ובמקרים רבים ע״ח האיכות.

באופן כללי מה שישמע יותר טוב זה תכנון נכון ורמת רכיבים איכותית .

אולם כמו בכל ענף , יצרנים נחשבים תמיד שואפים לשפר את ליין הקיים גם ברמת התוצאה קרי הסאונד וגם ברמת
הטכנולוגיה העכשוית כמו בדיגיטל לדוגמא .

בתכנון מגברים אין הרבה חדש תחת השמש אולם שיפור רמת הרכיבים בהחלט תוציא תוצאה טובה יותר מהדגם הקודם.
בדיגיטל , ברוב המקרים זה ברור שציוד חדש העומד בקנה אחד עם הפורמטים החדשים ובנוי כהלכה, יהווה שיפור מדורות ישנים .
וגם ברמקולים הדרייברים הם לא אותם דרייברים שהיו לפני עשור ואחורה , ויש שיפורים ניכרים גם בזה וגם בתיבת הרמקול שתהיה בנוייה יותר טוב מרמקולים בני 20 , ועל הדרך גם יהיה שיפור ניכר בעיצוב בגימור ובחומרים .

אז היתי אומר שברוב המקרים , בהנחה שהייצרן שם דגש על האיכות לפני הכל , בהחלט ציוד חדש ישמע יותר טוב מדורות קודמים.

ואגב דבר נוסף שאיך שהוא מתקשר לנושא בעקיפין :
היום זה לא רק איך זה נשמע , אלא גם איך זה נראה , כלומר לקוח שקונה פטיפון לדוגמא , רוצה שחוץ מזה שהוא נשמע טוב , הוא רוצה , שמפאת יוקרתו ומחירו גם שיראה טוב בסלון ויצדיק את המילה היי אנד , ושלא יהיה מרובע משעמם
כמו פטיפונים לפני 15 שנה , וזה תופש גם לאלקטרוניקה , ותרתי משמע לרמקולים.
זה לא מה שהיה פעם , היום ברוב המקרים גם ההנהלה ( האישה ) בתמונה , שלא תסכים לשים בסלון המעוצב שלה איזו קוביה בעיצוב ובגימור של פעם .

אמיר ארמה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור