האם ציוד חדש נשמע יותר טוב?


carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בעקבות דיון כאן, אני שואל האם ציוד חדש שמבוסס טכנולוגיה חדשה יותר, מצליח להביא לנו שיפור בסאונד.

A7D59C03-7DBA-4DF1-9C8E-182CF7E6B5E8.jpeg


אישית אני חושב שכן, ראו הודעה בצילום לעיל, אני לא בטוח מה זה אומר, מה שרשום שם, אבל עצם זה הרשמו זאת אומר משהו.

זה לא אומר שאין ציוד חדש שאני לא אוהב, ואין ציוד ישן שלא משך לי את האוזן.

מה אתם אומרים? והאם זה שיקול עבורכם ברכישת ציוד כמו רמקולים לדוגמא?
 

תמונות מצורפות

  • A7D59C03-7DBA-4DF1-9C8E-182CF7E6B5E8.jpeg
    A7D59C03-7DBA-4DF1-9C8E-182CF7E6B5E8.jpeg
    KB 79.2 · צפיות: 207

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
ללא ספק הטכנולוגיות החדשות מביאות יותר פירוט, נאמנות למקור, שקיפות, במה. שומעים את זה ואפילו די בקלות. כמובן שזה מחייב גם את ההקלטות לסטנדרט גבוה יותר ולכן יש מצבים שהרזולוציות האלה חושפות הקלטות של מוזיקה שאנחנו אוהבים למצב שממש אי אפשר להקשיב לה יותר. נראה לי שזו הסיבה העיקרית שגורמת להרבה אנשים להעדיף את הסאונד של המערכות הישנות...
מצד שני אני חייב לציין שיש הקלטות ישנות מעולות שהחשיפה עושה להן רק טוב.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,359
מעורבות
809
נקודות
113
לדעתי, טכנולוגיה חדשנית מביאה גם חוויה חדשנית, לטוב או לרעה זה הכול תלוי.
גם צריך (אם יש מצב) להשוות אותו מוצר (דגם) שפותח לפני זמן מה ועכשיו, אך זה חייב להיות אותו מוצר, כלומר למשל רמקול דגם x שנושא איזה טוויטר או קורוס שיצאו לפני עשור והיום יש טכנולוגיה חדשה וטוויטר y - אם להעמיד אותם זה ליד זה - נוכל להתייחס ולתת חוות דעת ומענה לשאלתך...
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
ההתרשמות שלי מכפר המכביה, שלא.
לא שמעתי איזו מערכת שגרמה לי לחשוב שמעולם לא שמעתי באיכות כזו.
איפה שאני חושב שיש שינוי, זה ביכולת לשלם פחות ולקבל יותר בתחום המחירים הבינוני. אני התרשמתי שאפשר להשיג היום ב 20,000 ₪ אלקטרוניקה קרובה בהרבה לטופ מאשר ניתן היה להשיג בעבר.

אריה
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
ההתרשמות שלי מכפר המכביה, שלא.
לא שמעתי איזו מערכת שגרמה לי לחשוב שמעולם לא שמעתי באיכות כזו.
איפה שאני חושב שיש שינוי, זה ביכולת לשלם פחות ולקבל יותר בתחום המחירים הבינוני. אני התרשמתי שאפשר להשיג היום ב 20,000 ₪ אלקטרוניקה קרובה בהרבה לטופ מאשר ניתן היה להשיג בעבר.

אריה
תערוכה זה לא מדד. איך אפשר בכל הרעש הזה בחדרים שהמערכות הורכבו בהם יום קודם לקבל את הפוטנציאל המלא של מערכת?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,098
נקודות
113
באופן כוללני ניתן לומר שהטכנולוגיה מביאה עימה שיפור טובה בביכולות הסוניות כפי שהחברים מעלי כתבו.
מאידך, טכנולוגיה לבד לא תעשה את העבודה של מתכנן טוב, אין שום בעיה לייצר רמקול/מקור/מגבר עם מיטב הטכנולוגיה שישמע בינוני - לדוגמה: חלק לא קטן מהמוצרים המיוצרים בסין כולל בתוכו רכיבים וטכנולוגיה חדישה, אממה, רק בודדים מאותם מוצרים נשמעים טוב (וכן אני ער לקלישאה שניתן ליצר בסין כל דבר ובכל איכות, עד היום הדוגמאות המוצלחות להן נחשפתי היו בודדות).
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
תערוכה זה לא מדד. איך אפשר בכל הרעש הזה בחדרים שהמערכות הורכבו בהם יום קודם לקבל את הפוטנציאל המלא של מערכת?
בהרבה חדרים היה שקט. היו חדרים שהאזנתי לבד. היו חדרים שהאזנתי עם עוד שניים שלושה נוכחים.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בהרבה חדרים היה שקט. היו חדרים שהאזנתי לבד. היו חדרים שהאזנתי עם עוד שניים שלושה נוכחים.

אריה

היה בתערוכה או אולי באחת אחרת סטאפ (אולי גם עם ציוד ישן) שנשמע לך טוב - או שאולי בתערוכה כלום לא נשמע טוב?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
היה בתערוכה או אולי באחת אחרת סטאפ (אולי גם עם ציוד ישן) שנשמע לך טוב - או שאולי בתערוכה כלום לא נשמע טוב?
היו חדרים שנשמעו פנטסטי ומאוד נהנתי.
החדרים של NAD ו- Hegel נטעו בי את התחושה שעם ציוד שבהחלט בהישג יד של אודיופיל שזה התחביב החשוב לו, אפשר להגיע לתוצאות מעולות.
אם אתה משווה מגברים משולבים היום למגברים משולבים מלפני 10 ו 20 שנים, אני חושב שהקפיצה אדירה. אני האזנתי לפני שנים למגברים משולבים יקרים של Krel ו- ML, ולמיטב זכרוני, המשולבים היום זולים יותר וטובים יותר.
לגבי ציוד מאוד יקר, לא התרשמתי שיש איזה שיפור בהשוואה לציוד מאוד יקר מלפני 20 שנים ואולי אפילו יותר.
שלא אובן לא נכון, מי שרוצה להגיע לטופ, צריך להוציא הרבה כסף היום, כפי שהיה צריך לפני 30 שנים.
ועוד הסתייגות - אני מדבר על אלקטרוניקה ולא על פטיפונים בהם אני כן חושב שהושגה התקדמות משמעותית.
גם נגן התקליטורים שלי, Naim CDX מסוף שנות ה 90, נותן גם היום בראש להרבה נגנים שעולים כמוהו (25,000 ₪ כחדש) ואף הרבה יותר.

אריה
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
לא יודע...אצלי הטכנולוגיה די לא חדשה.
הבסיס אותו בסיס כמו לפני 50 שנים.
אולי יש למתכנן ראיה אחרת,וחשיבה שונה.
ואני נהנה ממה שאני שומע...(כשאני שומע:)).כמובן בהשואה לטכנולוגיה חדשה.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,706
מעורבות
217
נקודות
63
לדעתי האישית,הציוד היום,ורמקולים
בפרט,נשמעים ח**,ואני לא מדבר על פירלס..
אלא על חברות יקרות,ורמקולי היי הנד!
יוצא לי לשמוע המון מערכות,וברוב כמעט מוחלט
נשמעים גרוע,חדים,גבוהים מציקים,מיד לפנים.
ויש לי אוזן לא רעה,הייתי לא מזמן אצל מישהו עם מערכת במחיר של קורולה חדשה,הבאתי כמובן
תדיסקים שלי,ויצאתי משם עם אוזניים מצלצלות.
כנ"ל המגברים,רובם באובר פירוט,מידים וטרבל
חדים ובהירים,ממש לא כמו המערכות של
ה80 וה90.
זו רק דעתי.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני חושב שרמקולים הם מקור הרווח הגבוה ביותר של העוסקים בצד המסחרי של התחום ולכן יש הרבה דיבורים על התועלת שברמקולים מודרניים - אנשים משקיעים סכומים דמיוניים ברמקולים.

אריה
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
מסתבר שזה הרבה עניין של טעם. תן לי כמה שיותר פרטים, ניואנסים אפילו הקטנים ביותר שעשה הנגן, אם הוא הרעיד את הגיטרה בלי לפרוט על המיתר כדי להוציא צליל שאולי הוא בטוח שרק הוא שומע אבל זה נכנס למיקרופון אני רוצה לשמוע, עוד שבריר ואפילו קטן ביותר מהדעיכה של המצילה, פרטים שנכנסו למיקרופונים שמתחת לפסנתר שלא שומעים באולם אני רוצה אצלי בסלון, את כל הכינורות ביחד אבל לחוד אחד אחד.
אם זה בהיר ועמוק ונמוך והכל ביחד זה לא צורם לי.
זו רק דעתי וטעמי האישי.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא יודע...אצלי הטכנולוגיה די לא חדשה.
הבסיס אותו בסיס כמו לפני 50 שנים.
אולי יש למתכנן ראיה אחרת,וחשיבה שונה.
ואני נהנה ממה שאני שומע...(כשאני שומע:)).כמובן בהשואה לטכנולוגיה חדשה.

שלמה, רמקולים שלך עם טכנולוגיה חדישה, פטיפון טכנולוגיה עם חדישה - מה אני מפספס?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,098
נקודות
113
מסתבר שזה הרבה עניין של טעם. תן לי כמה שיותר פרטים, ניואנסים אפילו הקטנים ביותר שעשה הנגן, אם הוא הרעיד את הגיטרה בלי לפרוט על המיתר כדי להוציא צליל שאולי הוא בטוח שרק הוא שומע אבל זה נכנס למיקרופון אני רוצה לשמוע, עוד שבריר ואפילו קטן ביותר מהדעיכה של המצילה, פרטים שנכנסו למיקרופונים שמתחת לפסנתר שלא שומעים באולם אני רוצה אצלי בסלון, את כל הכינורות ביחד אבל לחוד אחד אחד.
אם זה בהיר ועמוק ונמוך והכל ביחד זה לא צורם לי.
זו רק דעתי וטעמי האישי.

זה בהחלט עניין של טעם והעדפה, גם הם עלולים להשתנות עם הזמן והניסיון.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
שלמה, רמקולים שלך עם טכנולוגיה חדישה, פטיפון טכנולוגיה עם חדישה - מה אני מפספס?
אלקטרוניקה....שלדעתי זה הנדבך החשוב ביותר במע שלי.
נדמה לי שלעמיר קסנר ישנה חתימה שאומרת הכל..."הטכנולוגיה ישנה ,השאלה מה עושים איתה"...תקן אותי אם אני טועה.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,359
מעורבות
809
נקודות
113
תערוכה זה לא מדד. איך אפשר בכל הרעש הזה בחדרים שהמערכות הורכבו בהם יום קודם לקבל את הפוטנציאל המלא של מערכת?
דווקא תערוכה זה מדד מצויין לבדיקה - אם מערכת הינה איכותית היא תישמע טוב בכול מצב - לא אידיאלי אולי (מכול הסיבות שציינתה מין הסתם), אך וודאי ניתן להתרשם.
ובתערוכה אחרונה היו מספר סט אפים נפלאים לטעמי, שבטח נשמעים עוד יותר מסובך בתנאי "מעבדה" (בית) :)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור