האם לקדם מגבר צריך להיות צליל משל עצמו...


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
...האם לקדם מגבר האידיאלי לא היה שום צליל משל עצמו?

מדוע חברות מדברות על הצליל של המוצר שלהם?

האין זה פשוט לא בסדר?

מה דעתך?

כתבה של פול בעל הבית של PS AUDIO.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
פול כותב שאין רמקולים/קדם/הספק/רכיב אודיו שאינם משנים את הצליל.

האם לרמקולים/קדם/הספק/רכיב אודיו האידיאליים לא היה שום צליל משל עצמם?
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
לא, למה לשנות סאונד (נא לחסוך ממני את התגובה "מאיפה אתה יודע איך איך נשמעת ההקלטה ואם לא ערכו אותה). כדי למנוע אפשרות שרכיב מסויים ישנה את הסאונד אני מאמין שמינימום רכיבים בסט אפ הם המתכון הכי טוב לנאמנות למקור.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מה שמעניין בסרטון של פאול זה שהוא טוען שצריך להשקיע מאמץ תכנוני כדי לגרום לכך שלקדם המגבר לא יהייה צליל משלו.
הטענה הזו עומדת בניגוד לתפיסה "המינימליסטית" מפני שלדבריו כל רכיב, פלג כניסה, בורר כניסות או וסת עוצמת הקול משפיעים על הצליל.
זה מחזיר אותי תמיד למחשבה שתכנון טוב של מערכות שמע מורכב בהרבה ממה שנדמה אם רוצים להשיג תוצאה טובה.
זה עומד בסתירה לתפיסה של מהנדסים שמעולם לא תכננו מוצר וכשהם בוחנים את המוצר הסופי, הוא נראה להם פשוט וקל לבנייה. המציאות מורכבת בהרבה.

אריה
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
לכל רכיב בשרשרת יש השפעה, חלקם מינורי וחלקם יותר.
אם מחליפים פיוז ויש הבדל אז מדוע הפליאה שלקדם מגבר יש השפעה ?
סטאפ חייב לכלול קדם הגברה כמו שחייב לכלול רמקולים ומגבר לכן נשאר לנו לבחון ולבחור מכלול.
ארז
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
קדם מגבר יש לו תפקיד וצריך להתאים למגבר עם העכבות, הוא גם מגביר את הסיגנל ומשפיע על מונחים כמו במה עומק מוזיקליות, מאין מנצח על התזמורת, אני ממליץ לקנות מגבר וקדם מגבר מאותה חברה.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
מה שמעניין בסרטון של פאול זה שהוא טוען שצריך להשקיע מאמץ תכנוני כדי לגרום לכך שלקדם המגבר לא יהייה צליל משלו.
הטענה הזו עומדת בניגוד לתפיסה "המינימליסטית" מפני שלדבריו כל רכיב, פלג כניסה, בורר כניסות או וסת עוצמת הקול משפיעים על הצליל.
זה מחזיר אותי תמיד למחשבה שתכנון טוב של מערכות שמע מורכב בהרבה ממה שנדמה אם רוצים להשיג תוצאה טובה.
עד לחלק הזה אני מסכים איתך.


זה עומד בסתירה לתפיסה של מהנדסים שמעולם לא תכננו מוצר וכשהם בוחנים את המוצר הסופי, הוא נראה להם פשוט וקל לבנייה. המציאות מורכבת בהרבה.
אריה

לא הבנתי איך כול המהנדסים נכנסו לתמונה?
(חוץ מזה שהם תכננו את המגבר , ונתנו לקבוצת מיקוד אדיופילים להביע דעה, ואחר כך שיפרו על סמך קבוצת המיקוד)

המציאות מורכבת מבעיות ידועות ,פתרונות מוכרים וקצת שיפורים.
אף אחד לא המציא את הגלגל, במחשבה שניה אולי פול כן המציא בגלל גילו.

עם כול הכבוד לפול, אני בטוח שיש קדם של חברות אחרות שנשמע טוב לפחות כמו הקדם שלו.

ועוד משהו,
הוא לא חידש לנו שום דבר , פרט לקידום מכירות דרמתי שהמהנדסים שלו נלחמו בשיניים עד לשלמות המוצר.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
עד לחלק הזה אני מסכים איתך.




לא הבנתי איך כול המהנדסים נכנסו לתמונה?
(חוץ מזה שהם תכננו את המגבר , ונתנו לקבוצת מיקוד אדיופילים להביע דעה, ואחר כך שיפרו על סמך קבוצת המיקוד)

המציאות מורכבת מבעיות ידועות ,פתרונות מוכרים וקצת שיפורים.
אף אחד לא המציא את הגלגל, במחשבה שניה אולי פול כן המציא בגלל גילו.

עם כול הכבוד לפול, אני בטוח שיש קדם של חברות אחרות שנשמע טוב לפחות כמו הקדם שלו.

ועוד משהו,
הוא לא חידש לנו שום דבר , פרט לקידום מכירות דרמתי שהמהנדסים שלו נלחמו בשיניים עד לשלמות המוצר.
התכוונתי לאותם מהנדסים בפורום שמעולם לא עסקו בתכנון ציוד אודיו.
לגבי העובדה שהפתרונות ידועים, ואני צריך להיזהר לא ליפול בבור של עצמי כי אני לא מהנדס ובטח לא תכננתי ציוד אודיו, יש לא מעט עדויות אצל יצרנים שונים לגבי תופעות שהם לא יודעים להסביר את הגורמים להן.
פאול עצמו מספר באחד הסרטונים על תופעות כאלה, אני לא זוכר על מה בדיוק הוא דיבר, אבל טען שאם תופעה חוזרת על עצמה באופן עקבי הם מאמצים אותה גם מבלי להבין אותה.
אחת הדוגמאות הקלסיות היא כמובן הכיווניות של אינטרקונקטורים, תופעה שאין לה הסבר הנדסי.

אריה
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
באמת יש דברים מוזרים בעולם.
אני חושב שהם מתרחשים בכול מיני מכשירים אבל בגלל שאנחנו קצת מג'נונים אז אנחנו שמים לב יותר בעולם האודיו.

חבל שאין מדריך לשיפור האודיו על סמך ניסיונם של אחרים. כמו החלפת קבלים, חיבור קבל קטן "וטוב" במקביל לקבל גדול, איך לנקות רעשי חשמל, חיבור אדמות וכו..
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
אם אני משתמש רק בקומפקט דיסק, אולי עדיף קדם פסיבי (יש כמה חברת כאלו)?

ה-ALLEGRI REFERENCE PREAMPLIFIER נראה מדהים, מתאים להרבה מאוד מגברי הספק והביקורות טובות מאוד.

Townshend-Allegri-Reference-premplifier-high-end-1-980x420-980x550.jpg
 

תמונות מצורפות

  • Townshend-Allegri-Reference-premplifier-high-end-1-980x420-980x550.jpg
    Townshend-Allegri-Reference-premplifier-high-end-1-980x420-980x550.jpg
    KB 66.3 · צפיות: 414
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
לא, למה לשנות סאונד (נא לחסוך ממני את התגובה "מאיפה אתה יודע איך איך נשמעת ההקלטה ואם לא ערכו אותה). כדי למנוע אפשרות שרכיב מסויים ישנה את הסאונד אני מאמין שמינימום רכיבים בסט אפ הם המתכון הכי טוב לנאמנות למקור.
מה הכוונה מינימום רכיבים?
אתה חייב מקור, קדם מגבר ומגבר
אם זה מופרד ל 3 רכיבים זה כנראה ישמע טוב יותר מאשר אם מחובר בקופסה אחת
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
מה הכוונה מינימום רכיבים?
אתה חייב מקור, קדם מגבר ומגבר
אם זה מופרד ל 3 רכיבים זה כנראה ישמע טוב יותר מאשר אם מחובר בקופסה אחת
לא בהכרח ותלוי גם באיכות הכבלים.
ארז
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
מה הכוונה מינימום רכיבים?
אתה חייב מקור, קדם מגבר ומגבר
אם זה מופרד ל 3 רכיבים זה כנראה ישמע טוב יותר מאשר אם מחובר בקופסה אחת
יש גם דאקים עם ווליום קונטרול (לא דיגיטלי) וגם פונו סטייג׳ עם ווליום קונטרול שמייתרים את הצורך בקדם.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
לא בהכרח ותלוי גם באיכות הכבלים.
ארז
גם נכון אבל קשה להאמין שמישהו עם ציוד טוב יקח כבלים דפוקים
בכל מקרה החיווט הפנימי ברב המכשירים all in one הוא די בסיסי
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
יש גם דאקים עם ווליום קונטרול (לא דיגיטלי) וגם פונו סטייג׳ עם ווליום קונטרול שמייתרים את הצורך בקדם.
אם יש ווליום קונטרול אז יש קדם פנימי
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אם יש ווליום קונטרול אז יש קדם פנימי
נכון אבל מכשיר אחד פחות...
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
אם אני משתמש רק בקומפקט דיסק, אולי עדיף קדם פסיבי (יש כמה חברת כאלו)?

ה-ALLEGRI REFERENCE PREAMPLIFIER נראה מדהים, מתאים להרבה מאוד מגברי הספק והביקורות טובות מאוד.


האלגרי רפרנס מדהים, שמעתי את כל שלושת הגירסאות של האלגרי באנגליה ואני משתמש בעצמי באחד, אבל קדם פסיבי ברמה הזו הוא שקוף וחשוף באופן מפחיד, אם סט-אפ הוא טוב ומאוזן מספיק ולא זקוק לגיהוץ\נקיון\החלקה שעושה קדם אקטיבי, אז כנראה צריך לשים לא פחות מ 30-40 אלף דולר על קדם אחר כדי להגיע לרמה של האלגרי+ או הרפרנס (אני לא הצלחתי לשמוע וגם לא הדילר שהשמיע לי, הבדל סוני ביניהם אבל יש לרפרנס תצוגה דיגיטלית, הרבה יותר דרגות ווליום, שיכוך, באלאנס ו rca ועוד כמה יתרונות.)
(כמובן שאני מדבר על קדם פסיבי שנאים שעושה תיאום עכבות אוטומטי כי קדמים פסיבים אחרים זקוקים להתאמת עכבות לקדם וגם אז לא תמיד יישמעו טוב אם המקור מאופיין בדרגת יציאה עם אימפדנס גבוה שאינו קבוע לכל אורך הספקטרום.
ו\או מגבר ההספק מאופיין באימפדנס נמוך יחסית שאינו קבוע לכל אורך התחום.)
 
נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
האלגרי רפרנס מדהים, שמעתי את כל שלושת הגירסאות של האלגרי באנגליה ואני משתמש בעצמי באחד, אבל קדם פסיבי ברמה הזו הוא שקוף וחשוף באופן מפחיד, אם סט-אפ הוא טוב ומאוזן מספיק ולא זקוק לגיהוץ\נקיון\החלקה שעושה קדם אקטיבי, אז כנראה צריך לשים לא פחות מ 30-40 אלף דולר על קדם אחר כדי להגיע לרמה של האלגרי+ או הרפרנס (אני לא הצלחתי לשמוע וגם לא הדילר שהשמיע לי, הבדל סוני ביניהם אבל יש לרפרנס תצוגה דיגיטלית, הרבה יותר דרגות ווליום, שיכוך, באלאנס ו rca ועוד כמה יתרונות.)
(כמובן שאני מדבר על קדם פסיבי שנאים שעושה תיאום עכבות אוטומטי כי קדמים פסיבים אחרים זקוקים להתאמת עכבות לקדם וגם אז לא תמיד יישמעו טוב אם המקור מאופיין בדרגת יציאה עם אימפדנס גבוה שאינו קבוע לכל אורך הספקטרום.
ו\או מגבר ההספק מאופיין באימפדנס נמוך יחסית שאינו קבוע לכל אורך התחום.)

לפרה פסבי מתאימה מערכת סינגולרית,
כאשר נצילות הרמקול צריכה להיות גבוהה בסביבות 100db, עכבה נדיבה 8 אוהם ודי
יציבה, יציאת הממיר 2v לפחות,ורגישות המגבר מתחת ל 1v,אזי המערכת תהיה מעולה עם הפרה הזה, בכל פשרה מוגזמת המערכת עלולה להיות אנמית,היה לי פרה דומה עם שנאים, וויתרתי עליו כדי לא להשקיע במערכת שמתאימה לפרה דומה.
(music first)
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
854
נקודות
113
אם אני משתמש רק בקומפקט דיסק, אולי עדיף קדם פסיבי (יש כמה חברת כאלו)?

ה-ALLEGRI REFERENCE PREAMPLIFIER נראה מדהים, מתאים להרבה מאוד מגברי הספק והביקורות טובות מאוד.


שמע, היו לי די הרבה פסיבים allegri, music first tortuga audio ldr. ושמעתי עוד כמה שלא היו שלי. היתה גם תקופה שחיברתי את הדאק ישירות למגברי ההספק עם הנחתה של נגד אחד, או ללא הנחתה ושימוש בווליום דיגיטלי (יש 8 ביט לשחק איתם בדאק 24 ביט וניגון 16ביט).

הצליל של כל השיטות מתאפין בנקיון צליל שדורש להתרגל אליו. הנקיון הנ"ל יכול להיות לפעמים מלווה בקליניות קצת מעצבנת והעברה פחות קומוניקטיבית של הקלטות פחות משובחות. דווקא בגזרת הדחיפה לא הרגשתי בעיה מיוחדת, אבל המגברים שלי היו יחסית רגישים, עד 1v.

בסוף כל הוואגה ראס הזה, הגעתי למסקנה שבמערכת ששומעים בה מוזיקה all around, אקטיבי טוב מנצח. קצת יותר במה, יותר אימפקט של כלים, יש שלט, יש כפתור מיוט וקצת יותר סלחני להקלטות מעפנות (זה לא אומר חוסר שקיפות, אבל כן יש טיפה צבע, באקטיבים הטובים יש ממש מעט מזה)

אבל נסה, אולי תגיע למסקנה שונה משלי, זה חלק מהיופי בתחביב
 

נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,160
מעורבות
1,626
נקודות
113
וואי.... וואגה ראס זה שתי מילים? לא ידעתי.... וה-א' שקטה...
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור